| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik werkte, dronk koffie bij een vriendin en nu ben ik mijn vakantiezooi dus aan het opruimen. |
|
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dank. Nu ga ik naar de AH, wat heerlijk dat dat kan op zondag.
Laatst gewijzigd op 01-08-2010 om 17:26. |
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Ik heb zelf een eetstoornis gehad en ben pas een paar maandjes hersteld. Bij mij ging het lang niet zo ver als bij pro-ana's maar toen ik niet meer ongesteld werd kreeg ik toch het stempel 'anorexia'.
Het is niet dat ik de show stom vind vanwege het feit dat ik anorexia zo overrated vind maar omdat ik het gewoon helemaal geen goede show is.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
12x meer kans als het in je familie zit. verder begrijp ik weinig van de ziekte, maar het afdoen als aanstellerij vind ik echt belachelijk. Yvon Jaspers vind ik wel irritant & ik vind de docu oppervlakkig en vervelend. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Anorexia kun je genezen door goede therapie en gaat veel dieper dan niet eten. Mensen met anorexia voelen zich vaak machteloos en slecht over zichzelf en kunnen daar dwangmatig in worden. Dat zeggen de patiënten ook de hele tijd, ''het gaat om de controle''.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wiki zegt: Genetics: anorexia nervosa is believed to be highly heritable, with estimated inheritance rates ranging from 56% to 84%.[51][52][53] Association studies have been performed, studying 128 different polymorphisms related to 43 genes including genes involved in regulation of eating behavior, motivation and reward mechanics, personality traits and emotion. Consistent associations have been identified for polymorphisms associated with agouti related peptide, brain derived neurotrophic factor, catechol- o -methyl transferase, SK3 and opioid receptor delta-1.[54] In one study, variations in the norepinephrine transporter gene promoter were associated with restrictive anorexia nervosa, but not binge-purge anorexia.[55] Recent studies have advanced the theory that the sex difference in incidence and the common onset at the age of puberty may reflect an abnormal response of the brain to anorexic (feeding suppressing) effects of the female sex hormone, estrogen.[56] This viewpoint has been recently supported by a report that abnormal forms of the estrogen receptor are more common in women with anorexia nervosa of the restricting type.[57] |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je weet er blijkbaar weinig van maar vindt het leuk weer eens overal ''boven'' te staan, machogedrag is het. Ik ga nu niet verder met je in discussie maar alsjeblieft, houd gewoon op zo denigrerend te doen over mensen die niet leven volgens jou standaarden, ik vind het bijzonder ergerlijk worden en het bevordert de sfeer hier geenszins. |
|
|
|
||
|
Citaat:
.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Buiten dat, ja het is bekend maar er is nog te weinig (vergeleken met andere ziektes) over bekend. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
ik denk dat het zelfbeeld van menig anorexia-patiente (ligt het aan mij of zijn het inderdaad voornamelijk vrouwen?) een stuk beter wordt als ze een weekje gaan meedraaien in een opvangkamp in Afrika waar de kinderen op jonge leeftijd de ergste dingen hebben meegemaakt die je kan voorstellen. De paar die dan bij thuiskomst nog steeds niet normaal kunnen doen hebben een serieus probleem.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Jezus, wat een kortzichtige domme pipo's toch weer hier. En dat noemt zichzelf dan intellectueel. En ik ben blij dat Medeia maar weer eens exact zegt wat ik denk. (ja, ook over Yvon Jaspers
)En @Rivka; het is inderdaad bij lange na niet het beste programma ooit gemaakt over anorexia, en dat komt vooral door Yvon Jaspers, maar ik vind het toch wel interessant en aangrijpend, moet ik zeggen. |
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En of dat zo is betwijfel ik een beetje. Het grote probleem is natuurlijk het mysterie tussen de oren. Maar dat ligt nogal precair want het impliceert nogal wat, natuurlijk. |
|
|
|
|
Verwijderd
|
ik word eerlijk gezegd niet goed van die anti-kazet houding van jullie bijna allemaal hier.
Alles wat hij zegt wordt meteen afgedaan als hard en gevoelloos, zonder dat jullie ook maar 1 seconde nadenken of het eventueel kan kloppen wat hij zegt. Niet alles hoeft met de mantel der liefde bedekt te worden hoor. Het lijkt wel of jullie alles persoonlijk opvatten. |
![]() |
|
|