Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2010, 13:19
Rationeel
Rationeel is offline
wel jammer dat je biljetten nu geen bijnamen kan geven aan de hand van de afbeeldingen (snip, vuurtoren, etc.), want dan zouden ze allemaal 'boog' of 'brug' of 'europa' heten
Advertentie
Oud 13-08-2010, 13:20
Verwijderd
Citaat:
"Ah, dat weet ze dan weer niet. *triomfantelijk kijkt*
Wat een loser
Oud 13-08-2010, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Maar een temeijer is tegenwoordig een schrijfster...
Ik moet spontaan denken aan Heleen van Rooijen, heel gek.
Oud 13-08-2010, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het ook wel eens niet met de Van Dale eens. Point being?
Dat een meier = 100 gulden.
Oud 13-08-2010, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Dat een meier = 100 gulden.
Een meier was vroeger de naam van een briefje van 100 gulden (volkstaal). Het is een afleiding van het Hebreeuwse woord mei'oh dat honderd betekent. Als gevolg van uitsluiting uit andere ambachten, hielden sommige Joden zich bezig met financiële beroepen. Zo belandden diverse Hebreeuwse woorden die verband hielden met handel, in de Nederlandse taal. Tegenwoordig ook, maar niet frequent, gebruikt voor 100 euro. - Wikiiiiiiiieh!

Battle of the sources!
Oud 13-08-2010, 13:22
Verwijderd
Godver had ik eindelijk anno 1602 binnen getrokken, 400 dagen oud. Zit er verdomme geen no-cdcrack bij.
Oud 13-08-2010, 13:23
Rationeel
Rationeel is offline
megagames
Verwijderd
Citaat:
Ik moet spontaan denken aan Heleen van Rooijen, heel gek.
Ja, dat was één van de twee opties.
Verwijderd

*nostalgie*
Oud 13-08-2010, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Godver had ik eindelijk anno 1602 binnen getrokken, 400 dagen oud. Zit er verdomme geen no-cdcrack bij.
Waarom niet Anno 1404?
Verwijderd
Citaat:
Een meier was vroeger de naam van een briefje van 100 gulden (volkstaal). Het is een afleiding van het Hebreeuwse woord mei'oh dat honderd betekent. Als gevolg van uitsluiting uit andere ambachten, hielden sommige Joden zich bezig met financiële beroepen. Zo belandden diverse Hebreeuwse woorden die verband hielden met handel, in de Nederlandse taal. Tegenwoordig ook, maar niet frequent, gebruikt voor 100 euro. - Wikiiiiiiiieh!

Battle of the sources!
Dat het tegenwoordig ook gebruikt wordt voor 100 euro, betekent dus niet dat het gebruik correct is. Tegenwoordig wordt de afkorting van RVS ook gebruikt als roestvrijstaal, maar dat is eveneens onjuist.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ja, dat was één van de twee opties.
mag ik door voor de koelkast als ik hem aanvul met susan smit?
Verwijderd
Ik vind Heleen van Royen hitsig hoor
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

*nostalgie*
Die herinner ik mezelf niet eens meer
Rationeel
Rationeel is offline
ow en maria mosterd natuurlijk
Oud 13-08-2010, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Dat het tegenwoordig ook gebruikt wordt voor 100 euro, betekent dus niet dat het gebruik correct is. Tegenwoordig wordt de afkorting van RVS ook gebruikt als roestvrijstaal, maar dat is eveneens onjuist.
Punt is, LL, dat "meier" afkomstig is van "mei'oh". En dat is 100. Niet gulden of euro; maar 100. Met andere woorden; technisch gezien staat het geheel los van valuta en mag je het dus loslaten op welke valuta dan ook. /discussion.
Oud 13-08-2010, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet Anno 1404?
omdat m'n computer is overleden, althans de grafische kaart, en ik een spelletje wil spelen tot dat de gemeente het geld heeft overgemaakt voor een nieuwe computer. Ann01602 leek me wel goed te doen, maar helaas, ik probeer nu 1503.
Oud 13-08-2010, 13:26
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
die is officieel sinds '88 ook niet meer gebruikt
Oud 13-08-2010, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Punt is, LL, dat "meier" afkomstig is van "mei'oh". En dat is 100. Niet gulden of euro; maar 100. Met andere woorden; technisch gezien staat het geheel los van valuta. /discussion.
Wat interesseert mij het nou waar het van afkomstig is. In Engeland noemen ze hun telefoon toch ook geen microwave, ondanks dat de naam microwave afkomstig is van de soort straling.
Oud 13-08-2010, 13:27
Verwijderd
Citaat:
omdat m'n computer is overleden, althans de grafische kaart, en ik een spelletje wil spelen tot dat de gemeente het geld heeft overgemaakt voor een nieuwe computer. Ann01602 leek me wel goed te doen, maar helaas, ik probeer nu 1503.
Oh, juist. Ik heb alleen Anno 1404 gespeeld, die vond ik wel aardig. Het economische deel was goed uitgewerkt (lijkt op Settlers, maar dan met meer diepgang), maar het militaire aspect vond ik onhandig en tegenintuïtief spelen.
Oud 13-08-2010, 13:28
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

*nostalgie*
Ik had vroeger een keer een halve cent gevonden, maar geen idee wat ik er mee heb gedaan.
Verwijderd
Citaat:
Deze werd dan ook in 1988(?) vervangen door de vijfgulden-munt Volgens mij was jij toen nog geen 1 jaar

Nja, ik herinner me hem ook niet zo heel goed meer, maar ik weet nog wel de overstap naar de munt.

Ik vond die guldens veel beter uit elkaar te houden dan die euro's, door hun verschillende diameters.
Verwijderd
Citaat:
mag ik door voor de koelkast als ik hem aanvul met susan smit?
Ja!
Citaat:
ow en maria mosterd natuurlijk
Als je haar een schrijfster wil noemen...
Verwijderd
Citaat:
Wat interesseert mij het nou waar het van afkomstig is. In Engeland noemen ze hun telefoon toch ook geen microwave, ondanks dat de naam microwave afkomstig is van de soort straling.
Reductio ad absurdum.

m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Ik heb net 3 lange basic t-shirts gekocht bij de fucking Action voor 2,29 per stuk. Ben je nu niet trots op me, Kazet?
Action gaat dan wel weer een beetje te ver
Oud 13-08-2010, 13:29
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Punt is, LL, dat "meier" afkomstig is van "mei'oh". En dat is 100. Niet gulden of euro; maar 100. Met andere woorden; technisch gezien staat het geheel los van valuta en mag je het dus loslaten op welke valuta dan ook. /discussion.
ja, maar bepaalde termen zijn aan bepaalde zaken gebonden en zijn niet zonder meer overdraagbaar. zo kun je een bepaald insect wel duizendpoot noemen, maar een bepaalde boot bij de canal parade niet.
Verwijderd
Citaat:
Oh, juist. Ik heb alleen Anno 1404 gespeeld, die vond ik wel aardig. Het economische deel was goed uitgewerkt (lijkt op Settlers, maar dan met meer diepgang), maar het militaire aspect vond ik onhandig en tegenintuïtief spelen.
ja het militaire aspect van anno is altijd slecht uitgewerkt. Althans qua landtroepen, qua marine vind ik het opzich wel prima.
Verwijderd
Citaat:
Deze werd dan ook in 1988(?) vervangen door de vijfgulden-munt Volgens mij was jij toen nog geen 1 jaar

Nja, ik herinner me hem ook niet zo heel goed meer, maar ik weet nog wel de overstap naar de munt.

Ik vond die guldens veel beter uit elkaar te houden dan die euro's, door hun verschillende diameters.
Leuk weetje: het gat in een CD/DVD heeft precies de diameter van een dubbeltje.
Verwijderd
Citaat:
ja, maar bepaalde termen zijn aan bepaalde zaken gebonden en zijn niet zonder meer overdraagbaar. zo kun je een bepaald insect wel duizendpoot noemen, maar een bepaalde boot bij de canal parade niet.
Een meier is dat ontegenzeggelijk wél.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat getal is dus op twee manieren bepaald ja (met twee verschillende technieken). Het is in feite één of ander getal dat hoort bij een patiënt.

Hoe bedoel je de ratio van de gemiddelden?

Dus de gemiddelde ratio en de standaardafwijking, zo ver was ik ook al.

Maar waartussen moet ik dan een correlatie berekenen? Want dat lukt me wel met SPSS, maar moet ik dan een van die twee soorten volumes als standaard nemen en dan de correlatie tussen de ratio's en de bijbehorende volumes berekenen?
kazet en ll? wat hulp voor deze statistieknoob?
Oud 13-08-2010, 13:30
Verwijderd
Citaat:
ja het militaire aspect van anno is altijd slecht uitgewerkt. Althans qua landtroepen, qua marine vind ik het opzich wel prima.
Ja, eens.
Verwijderd
Citaat:
Reductio ad absurdum.

Nee hoor, ik geef enkel aan dat de oorsprong van een term niet betekent dat je die term vrij kan overdragen.
Verwijderd
Citaat:
Als het gewoon hetzelfde getal zou moeten zijn, dan zou er toch ook gemiddeld gezien geen verschil moeten zijn tussen de methoden?
Oud 13-08-2010, 13:31
Verwijderd
Joooongens. Jullie weten dat jullie discussie nergens op uit loopt en jullie elkaar allebei geen gelijk gaan geven he? <3.

mannen..
Oud 13-08-2010, 13:32
Rationeel
Rationeel is offline
wie wil er nu gelijk hebben/krijgen in een discussie?

vrouwen
Oud 13-08-2010, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, ik geef enkel aan dat de oorsprong van een term niet betekent dat je die term vrij kan overdragen.
En daar heb je gelijk in, maar als mensen "meijer" gebruiken voor "100 euro" kun je ook niet beweren dat dat "fout" is, net zoals "euri" gewoon een informele (tenenkrommende) manier is om "euro" te zeggen.
Oud 13-08-2010, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Ja, eens.
Maar in principe is het ook niet echt noodzakelijk om veel met je landtroepen te doen. Je kan vrij gemakkelijk de havens blokkers en de ander z'n schepen uitschakelen. Dan gaat hij vanzelf wel kapot.
Oud 13-08-2010, 13:33
Verwijderd
Citaat:
wie wil er nu gelijk hebben/krijgen in een discussie?

vrouwen
Oud 13-08-2010, 13:34
Verwijderd
Citaat:
En daar heb je gelijk in, maar als mensen "meijer" gebruiken voor "100 euro" kun je ook niet beweren dat dat "fout" is, net zoals "euri" gewoon een informele (tenenkrommende) manier is om "euro" te zeggen.
Jawel, want itt euri is meier al een bestaande term.
Oud 13-08-2010, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen idee, ik gooide gewoon wat standaardstatistiektermen in de strijd
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als het gewoon hetzelfde getal zou moeten zijn, dan zou er toch ook gemiddeld gezien geen verschil moeten zijn tussen de methoden?
Nee, dat is het juist niet, beide getallen zijn anders, dat komt gewoon omdat je twee verschillende onderzoeksmethodes gebruikt.
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb wat tijd over, ik ga even mijn paintskills botvieren op iets.

even verzinnen wat
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb geen idee, ik gooide gewoon wat standaardstatistiektermen in de strijd
ja eh pfff
Verwijderd
Citaat:
Jawel, want itt euri is meier al een bestaande term.
Bestaande termen kunnen toch ook van betekenis veranderen? "Oubollig" betekende vroeger bijvoorbeeld iets heel anders dan nu.
Oud 13-08-2010, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is het juist niet, beide getallen zijn anders, dat komt gewoon omdat je twee verschillende onderzoeksmethodes gebruikt.
Heb je wel allebei de methoden gebruikt op 1 patient?
Oud 13-08-2010, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Nou, nogmaals, als je theoretisch een lineair verband verwacht tussen de twee methoden, dan kun je de conversiefactor uitrekenen door simpelweg de gemiddelden van de twee methoden te berekenen, en hier de ratio van te bepalen. Maar de betrouwbaarheid van dit getal zal afhangen van de betrouwbaarheid van de twee methoden apart bekeken.
Oud 13-08-2010, 13:40
Verwijderd
Citaat:
In dit geval kan dat prima. Temeer omdat het sowieso al volkstaal c.q. spreektaal is. Was. Und so weiter.
Oud 13-08-2010, 13:42
Rationeel
Rationeel is offline
Oud 13-08-2010, 13:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Heb je wel allebei de methoden gebruikt op 1 patient?
Ja, duh. Alle patiënten hebben allebei de onderzoeken ondergaan, direct achter elkaar. Anders kun je het natuurlijk lastig vergelijken.

Citaat:
Nou, nogmaals, als je theoretisch een lineair verband verwacht tussen de twee methoden, dan kun je de conversiefactor uitrekenen door simpelweg de gemiddelden van de twee methoden te berekenen, en hier de ratio van te bepalen. Maar de betrouwbaarheid van dit getal zal afhangen van de betrouwbaarheid van de twee methoden apart bekeken.
Ja, dat het allemaal een forse slag om de arm heeft dat geloof ik wel. Het idee is ook dat een arts ongeveer een idee heeft wat het verschil is tussen de twee methodes.
Oud 13-08-2010, 13:43
Geel
Geel is offline

Regels voor berichten