Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2010, 10:28
Verwijderd
hoi,
ik heb de laatste dagen echt van die hele enge gevoelens,
zo van die dranggevoelens om dingen te doen waarvan ik weet dat ik het niet wil, gelukkig kan ik me inhouden maar ik word hier wel bang van,
hier ff wat voorbeelden

ik zat pas in de auto en voelde een enorme drang om de deur open te maken
ik zat voor de tv en voelde een enorme drang om mijn hond te schoppen, terwijl het mijn allerbeste maatje is,ben echt sppr mega blij dat ik dit gevoel tegen kon houden
ik voelde een enorme drang om de kabel van mn laptop door te knippen
ik voelde een enorme drang om een glas drinken kapot te gooien,
ik voelde een enorme drang om littekens en muggenbeten kapot te krabben

gelukkig is dit alles niet gebeurd(behalve die laatste dan), maar ik word wel bang van dit gevoel, is hier iemand die dit ook heeft?
of iemand die hier een oplossing voor weet zodat dit gevoel gewoon niet meer terugkomt??

please help me i'm scared

xxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2010, 20:01
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Daar zag ik 10 jaar geleden wat van op Discovery, toen waren er allemaal nieuwe namen dus ik heb het niet onthouden.
Maar google weet meer, ik kwam uit op Obsessieve-Compulsieve stoornis (wiki). Misschien dat je daar wat uit kunt opmaken?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 21:54
Eend
Eend is offline
OCS zat ik ook aan te denken ja...
Oud 10-07-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
hoi,
zo van die dranggevoelens om dingen te doen waarvan ik weet dat ik het niet wil, gelukkig kan ik me inhouden maar ik word hier wel bang van,
hier ff wat voorbeelden

ik zat voor de tv en voelde een enorme drang om mijn hond te schoppen, terwijl het mijn allerbeste maatje is,ben echt sppr mega blij dat ik dit gevoel tegen kon houden

gelukkig is dit alles niet gebeurd(behalve die laatste dan), maar ik word wel bang van dit gevoel, is hier iemand die dit ook heeft?
of iemand die hier een oplossing voor weet zodat dit gevoel gewoon niet meer terugkomt??

xxxx
Dat met autodeuren heb ik ook wel, ik wordt er bijna naartoe gezogen op sommige momenten.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2010, 00:16
AzN
AzN is offline
Dit klinkt zó herkenbaar! Wat er in mijn hoofd omgaat op zo'n moment: 'Door zulke extreme acties uit te voeren, kun je bewijzen dat je leven niet vastligt. Maar niemand gaat zulke idiote dingen uithalen, daarom leidt iedereen de voor hem of haar voorbestemde leven.'
Pure onzin en zo'n theorie lekt van alle kanten natuurlijk, maar misschien dat jij ook zoiets in je hoofd had op zulke momenten .
Oud 11-07-2010, 07:47
Verwijderd
Citaat:
Daar zag ik 10 jaar geleden wat van op Discovery, toen waren er allemaal nieuwe namen dus ik heb het niet onthouden.
Maar google weet meer, ik kwam uit op Obsessieve-Compulsieve stoornis (wiki). Misschien dat je daar wat uit kunt opmaken?

thnx,
er stond in dat mensen vaak controleren of deuren gesloten zijn, ik kijk ook altijd extra goed of ze wel dicht zijn omdat ik bang ben dat de hond anders wegloopt.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2010, 18:45
silentbob
silentbob is offline
ik had vroeger ook wel een paar van die dwanghandelingetjes, zo moest ik altijd terugdraaien als k me omdraaide(stilstaand omdraaien, bijv. bij de wc, dan moest ik altijd zegmaar weer tegengesteld terugdraaien om die 1e draai te compenseren)
maar daar besloot ik op een gegeven moment gewoon mee te stoppen en doe het nu nooit meer

@aZn: eigenlijk liggen onze levens ook al volledig vast, al je acties worden beinvloed door externe factoren en je eigen karakter, en die externe factoren worden weer beinvloed door gebeurtenissen in het verleden, karakters van mensen in het verleden, etc, dus hoe onverwacht je ook wilt doen, eigenlijk ligt het al vast
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 12:29
Verwijderd
laatste 3 dagen is t minder gelukkig, weet niet hoe het komt,
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 12:56
ilse
ilse is offline
Misschien door stress?
Oud 15-07-2010, 16:13
Verwijderd
dat weet ik niet,
ik ben eigenlijk een heel raar iemand,
ik heb op alle plekken die je kunt bedenken problemen, heb geen vrienden en altijd ruzie, maar voel me nooit echt gespannen ofzo zoals ik dat in de brugklas wel had
gek genoeg lijk ik me niets van problemen aan te trekken. ookal zegt iedereen dat dat onmogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 21:51
Nona
Nona is offline
Wat je vertelt klinkt nog niet als ocd, maar wel als iets wat daartoe uit zou kunnen groeien. Mensen met ocd zijn inderdaad vaker bang dat ze dingen zullen doen, of juist niet zullen doen, die de situatie er niet beter op maken. Zo wil jij je hond niet schoppen, en je wilt de kabel van je laptop niet doorknippen. Je wilt de deur wel goed sluiten, en het gas uitdraaien als je het huis verlaat.

De beste tip die ik je kan geven is: schenk er geen aandacht aan. Als jij je hond niet wilt schoppen, dan doe je dat niet. En je doet het heus niet op een onoplettend moment. Het probleem met ocd is juist dat mensen het enorm eng vinden om zulke dingen te denken, en daarom obsessief gaan proberen er niet aan te denken. Daar komen obsessies vandaan, en dwanghandelingen worden gebruikt om de situatie veilig te stellen. Ofwel: als je bang bent het gas niet uitgedraaid te hebben, kun je even kijken en je gerustgesteld voelen. Als je het vervolgens niet los kunt laten kun je nog een keer gaan kijken, bang dat je het bij het voelen toevallig weer aan hebt gezet. En nog een keer, en nog een keer. Of je vertelt jezelf dat het goed zit, of laat desnoods iemand anders kijken. Doe je dat eerste, dan blijf je bezig tot je niet anders meer kunt en durft. Doe je dat laatste, dan maak je je mogelijkerwijs een uurtje zorgen, maar dan is het over.

Doe dus ook geen kinderslot op je autodeur. Kriebel je hond eens met je teen achter zijn oor, speel even met het laptopsnoer en pak dat glas een keer extra op om te kijken of je het echt niet kapot maakt. Neem die risico's maar, en leer jezelf vertrouwen.
Oud 15-07-2010, 22:32
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik blijf het apart vinden hoe mensen hier gelijk met een stoornis beginnen te gooien. Het is misschien goed bedoeld, maar je zou iemand ook zomaar google op kunnen sturen met iets waar hij wellicht helemaal geen last van heeft. Ik herken mij ook wel in dingen van een dwangstoornis, maar ik heb het niet. Maar ik herken mezelf ook in stukjes van shizofrenie, borderline, en andere stoornissen die ik niet heb. Ik denk dat iemand meer geholpen is met persoonlijke herkenning en advies.

Ik heb ook wel eens momenten dat ik dit heb. Ik merk nu ik bij jou post stilsta dat ik dit meestal heb als ik onder spanning sta. Als er veel dingen spelen. Nu ben ik iemand die heel destructief kan zijn, waarbij ik me afvraag of het misschien komt door het onderdrukken daarvan.
Is er bij jou de afgelopen dagen iets verandert, of voor dat dit begon? Of dat niet? Want dan sluit ik me verder bij mijn voorganger aan.
Oud 16-07-2010, 07:46
Verwijderd
Citaat:
Doe dus ook geen kinderslot op je autodeur. Kriebel je hond eens met je teen achter zijn oor, speel even met het laptopsnoer en pak dat glas een keer extra op om te kijken of je het echt niet kapot maakt. Neem die risico's maar, en leer jezelf vertrouwen.
Dat zal ik eens gaan proberen.
eens kijken of het helpt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Ik blijf het apart vinden hoe mensen hier gelijk met een stoornis beginnen te gooien. Het is misschien goed bedoeld, maar je zou iemand ook zomaar google op kunnen sturen met iets waar hij wellicht helemaal geen last van heeft. Ik herken mij ook wel in dingen van een dwangstoornis, maar ik heb het niet. Maar ik herken mezelf ook in stukjes van shizofrenie, borderline, en andere stoornissen die ik niet heb. Ik denk dat iemand meer geholpen is met persoonlijke herkenning en advies.

Ik heb ook wel eens momenten dat ik dit heb. Ik merk nu ik bij jou post stilsta dat ik dit meestal heb als ik onder spanning sta. Als er veel dingen spelen. Nu ben ik iemand die heel destructief kan zijn, waarbij ik me afvraag of het misschien komt door het onderdrukken daarvan.
Is er bij jou de afgelopen dagen iets verandert, of voor dat dit begon? Of dat niet? Want dan sluit ik me verder bij mijn voorganger aan.
Mijn leven verandert elke seconde, overal waar maar kan heb ik problemen.
maar het lijkt de laatste tijd wel of ik me nergens meer wat van aantrek.
als ik blij naar school fiets en word daar de hele dag gepest, kan ik gewoon weer net zo blij terug naar huis fietsen.
het lijkt net of ik geen spanning of stress meer kan voelen.
best vaag.

maar idd er zijn wel wat dingen verandert en tegenslagen geweest die ik ff moest verwerken en een plek moest zien te geven.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 20:25
Vanilia
Vanilia is offline
Waarschijnlijk heb je je emoties gewoon afgesloten maar ervaar je wel heel veel stress. Ik ga hier geen label opdrukken van ziekte of aandoening. Ik herken je symptomen en heb een aantal ook zelf gehad in het afgelopen jaar. Vooral de deur openen in de auto. Ik ben voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat het door de stress komt en dat ik mijn emoties niet in handen heb. Het is belangrijk dat je leert omgaan met alles wat er gebeurd en het niet wegstopt. Het feit dat je niet meer reageert op die pesterijen is waarschijnlijk omdat je een muur om je heen hebt gebouwd. Verder ben ik het eens met wat Nona zegt over de hond kriebelen e.d. Leer jezelf vertrouwen, geloof ook in jezelf en wees bewust van de gevoelens die je hebt. Ga er niet teveel over piekeren e.d. maar leer het wel een plaatsje te geven!
Oud 18-07-2010, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk heb je je emoties gewoon afgesloten maar ervaar je wel heel veel stress. Ik ga hier geen label opdrukken van ziekte of aandoening. Ik herken je symptomen en heb een aantal ook zelf gehad in het afgelopen jaar. Vooral de deur openen in de auto. Ik ben voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat het door de stress komt en dat ik mijn emoties niet in handen heb. Het is belangrijk dat je leert omgaan met alles wat er gebeurd en het niet wegstopt. Het feit dat je niet meer reageert op die pesterijen is waarschijnlijk omdat je een muur om je heen hebt gebouwd. Verder ben ik het eens met wat Nona zegt over de hond kriebelen e.d. Leer jezelf vertrouwen, geloof ook in jezelf en wees bewust van de gevoelens die je hebt. Ga er niet teveel over piekeren e.d. maar leer het wel een plaatsje te geven!
dat van die muur klopt wel, geintjes als spullen afpakken word ik meteen heel boos over terwijl ze het grappig bedoelen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:39
Verwijderd
gevoel laatste tijd niet meer voorgekomen.........
nog wel last als ik deur op slot moet doen gelijk 2 x controleren
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 19:09
Verwijderd
Citaat:
hoi,
hier ff wat voorbeelden

xxxx
Dit lijkt me een autisme dingetje! Ik heb hier ook zelf last van.. Dwangneigingen terwijl ik ze toch nooit uit zou voeren!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 17:27
QStrike
QStrike is offline
Hoi,

Iedereen heeft hier wel eens last van, maar in dat geval gaat het het ene oor in en het ander uit. In jouw geval dus niet, maar jij bent écht lang niet de enige. Ik denk toch dat je last hebt van OCS (Obsessief Compulsieve Stoornis). Hierbij ben je bang voor iets waardoor je iets uitvoert, voorbeeld = smetvrees, bang om besmet te raken, 5x je handen wassen. Maar compulsies zijn niet alleen fysiek, ook psychisch, kijk als ik jou zeg denk niet aan witte beren dan denk je aan witte beren, maar als je met zo'n gedachte zit dan denk je: denk er niet aan < dit is ook een compulsie! Als dingen echt vervelend voor je worden moet je gewoon naar je ouders gaan, of na een psycholoog, echt doen, niet mee blijven rondlopen in dat geval. Er zijn boeken over geschreven hoor, mocht je twijfelen of je het hebt, 'het duiveltje in je geest' is een hele goeie, er staat o.a. in dat deze stoornis voorkomt bij zeer gevoelige mensen, en dat moordende gedachtes vaak zullen gaan over hetgeen wat je het meest liefhebt.

Succes !
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 20:00
Bregje
Bregje is offline
Citaat:
Hoi,

Iedereen heeft hier wel eens last van, maar in dat geval gaat het het ene oor in en het ander uit. In jouw geval dus niet, maar jij bent écht lang niet de enige. Ik denk toch dat je last hebt van OCS (Obsessief Compulsieve Stoornis). Hierbij ben je bang voor iets waardoor je iets uitvoert, voorbeeld = smetvrees, bang om besmet te raken, 5x je handen wassen. Maar compulsies zijn niet alleen fysiek, ook psychisch, kijk als ik jou zeg denk niet aan witte beren dan denk je aan witte beren, maar als je met zo'n gedachte zit dan denk je: denk er niet aan < dit is ook een compulsie! Als dingen echt vervelend voor je worden moet je gewoon naar je ouders gaan, of na een psycholoog, echt doen, niet mee blijven rondlopen in dat geval. Er zijn boeken over geschreven hoor, mocht je twijfelen of je het hebt, 'het duiveltje in je geest' is een hele goeie, er staat o.a. in dat deze stoornis voorkomt bij zeer gevoelige mensen, en dat moordende gedachtes vaak zullen gaan over hetgeen wat je het meest liefhebt.

Succes !
Wowhow niet te snel, dat iemand dergelijk gedachten heeft, wil niet zeggen dat iemand OCS heeft, voordat we gelijk iedereen gaan diagnosticeren . Daar is wel wat meer voor nodig. Zeker in het geval van duckdog vind ik ocs niet direct het meest voor de hand liggende.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 15:44
Verwijderd
ik heb soms ook weleens zoiets, dan wil ik gewoon ineens op de snelweg mn PSP uit het raam houden. best vreemd. =(
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:02
Brownies IQ
Brownies IQ is offline
ik heb dit ook wel eens dan moet ik als iemand met het ontbijt om pindakaas vraagt het zo gewoon naar die persoon gooien maar ik weet dat ik dan een probleem zou hebben dus dat doe ik dan maar niet.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Dit lijkt me een autisme dingetje! Ik heb hier ook zelf last van.. Dwangneigingen terwijl ik ze toch nooit uit zou voeren!
Hee
Okee, weet ik dat ook weer
Zou best ns kunnen want ik heb pdd-nos.

Laatste tijd is t trouwens niet veel meer voorgekomen.

Xx mij
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 12:46
deadlytown
deadlytown is offline
dwang neigingen heeft niet altijd met autisme te maken.

want ik heb t zelf niet ik heb ook me eigen dwang handelingen.

bijv ik kan er niet tegen als de deur open staat kan ik echt niet tegen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 07:48
Secret_Sins
Secret_Sins is offline
Ik heb dit zelf ook,
maar niet zo extreem als ik het nu bij jou zo lees..

Ik heb bijvoorbeeld dat als ik de deur uit ga of voor ik ga slapen alles 6 keer check voor ik rustig ben.
Ik moet zeggen dat stress het echt verergert, ik was altijd wel oplettend maar als ik hevig gestresst ben komt het enorm opspelen!

Wat betreft al die termen en speculaties...
weet niet of je daar wat aan hebt,
je blijft er last van hebben hoe het ook heet!

Ik zou zeker weten is met iemand gaan praten die hier wat meer over weet,
wie weet kom je dan bij de kern en kan je een manier vinden om hier mee om te gaan.

Heel veel succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2010, 22:53
olha1
olha1 is offline
doe eens die dingen ik laat me ook eens gaan het glas zou ik tegen het raam hebben gegooid je moet vrij zijn van alles geniet en leef het is veel beter dan dat gevoel weg te proppen

probeer het maar uit (ik raad het iedereen aan)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 08:50
Verwijderd
Citaat:
doe eens die dingen ik laat me ook eens gaan het glas zou ik tegen het raam hebben gegooid je moet vrij zijn van alles geniet en leef het is veel beter dan dat gevoel weg te proppen

probeer het maar uit (ik raad het iedereen aan)
daar gaat het niet om,
ik doe wel vaker waar ik zin in heb.
maar met deze dingen kan dat gewoon niet.
ik wil mijn hond niet schoppen, ik wil de kabels van mijn laptop niet doorknippen, ik wil mijn mobiel niet op de grond gooien.
maar toch is er iets in mijn hoofd dat zegt dat ik dat wel moet doen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 22:44
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
En als je dingen zou doen die het vergelijkbare spanningsniveau zouden opleveren of verminderen? Want als het mijzelf overkomt zit er duidelijk een bepaalde spannig achter. Dan kan mijn hoofd nog zo hard zeggen dat ik mijn hond iets moet doen, maar als ik dan bij wijze van een glas kapot smijt of het bestek voor het avond eten door de kamer vliegt, levert dat toch ook wat rust op. Waar dat glas weer meer oplevert omdat er meer kracht achter zit ofzo. Dat merk je ook pas als je het op zo'n moment uitprobeert. Jezelf toch te dwingen om iets anders te doen. Want je kunt jezelf nou eenmaal niet zover krijgen om toch je hond te schoppen of je mobiel te slopen. (Althans, jij niet dan.. ) Wat is het verschil dan tussen het glas en de mobiel? Smijt dan lekker dat glas tegen de vlakte. Die kosten niet zoveel en springen ook nog eens 'lekker' uit elkaar. Lekker als zijnde een opluchtend gevoel als het mij overkomt.

Wat echt niet veel anders is dan een mobiel die kapot gaat en waar je gegarandeerd een minder groot schuldgevoel aan over houdt.
Oud 25-08-2010, 12:06
j2nn2fer
j2nn2fer is offline
OCS..
ik heb het zelf ook, als het te erg word raad ik therapie aan!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 12:36
Verwijderd
Citaat:
En als je dingen zou doen die het vergelijkbare spanningsniveau zouden opleveren of verminderen? Want als het mijzelf overkomt zit er duidelijk een bepaalde spannig achter. Dan kan mijn hoofd nog zo hard zeggen dat ik mijn hond iets moet doen, maar als ik dan bij wijze van een glas kapot smijt of het bestek voor het avond eten door de kamer vliegt, levert dat toch ook wat rust op. Waar dat glas weer meer oplevert omdat er meer kracht achter zit ofzo. Dat merk je ook pas als je het op zo'n moment uitprobeert. Jezelf toch te dwingen om iets anders te doen. Want je kunt jezelf nou eenmaal niet zover krijgen om toch je hond te schoppen of je mobiel te slopen. (Althans, jij niet dan.. ) Wat is het verschil dan tussen het glas en de mobiel? Smijt dan lekker dat glas tegen de vlakte. Die kosten niet zoveel en springen ook nog eens 'lekker' uit elkaar. Lekker als zijnde een opluchtend gevoel als het mij overkomt.

Wat echt niet veel anders is dan een mobiel die kapot gaat en waar je gegarandeerd een minder groot schuldgevoel aan over houdt.

hhmmm ja niet zo'n gek idee eigenlijk.
mss toch maar eens proberen, gewoon een vervanging zoeken voor datgene wat ik eigenlijk moet doen van mezelf....
thanx 4 your tip!!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 18:53
Verwijderd
Ik zou zelf eerder iets zoeken waarbij jij een flinke inspanning levert zonder dat er iets kapot hoeft. Bijvoorbeeld een stuk sprinten buiten of je uitleven op een boksbal. Een glas kapot gooien geeft vast wel even een kick en wat voldoening, maar vervolgens moet je het gkas nog op gaan ruimen... En wat als je iedere dag zo'n gevoel hebt? Dan gaan de glazen er wel snel door heen...

Dat dranggevoel is trouwens volgens mij vrij normaal; veel mensen hebben bijvoorbeeld op een hoge brug of op een balkon van een hoge flat wel het gevoel dat ze willen/moeten springen. En zo is dat bij meer dingen wel. Ik zou het zo goed mogelijk negeren, misschien inderdaad juist even naar beneden kijken op die brug, juist even dat snoer van je laptop vasthouden etc, maar ik zou het niet proberen te vervangen door 1 andere handeling (maar wel door iets heel uitputtends, iets dat ook even wat tijd kost).
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 19:58
silentbob
silentbob is offline
juist dat er iets kapotgaat geeft de ontlading
als kind had ik regelmatig boze buien, klassieke kussenslaan holp nooit omdat daar juist niks mee gebeurd, plankje doormiddenslaan werjte al een stuk beter
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 20:59
Verwijderd
Citaat:
juist dat er iets kapotgaat geeft de ontlading
als kind had ik regelmatig boze buien, klassieke kussenslaan holp nooit omdat daar juist niks mee gebeurd, plankje doormiddenslaan werjte al een stuk beter
Maar een dranggevoel is wel iets heel anders dan een boze bui. En mja, zelf ben ik niet zo kapot van het gaan smijten met dingen, ik zou echt zoeken naar een andere vorm van ontlading dan dingen kapot maken. Want wat als je een keer ruzie hebt? Als je dan ontlading in de vorm van dingen smijten gewend bent, ga je voor je het weet het servies stuk gooien. Dan beter aanleren een blokje om te lopen om af te koelen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 23:31
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Maar een dranggevoel is wel iets heel anders dan een boze bui. En mja, zelf ben ik niet zo kapot van het gaan smijten met dingen, ik zou echt zoeken naar een andere vorm van ontlading dan dingen kapot maken. Want wat als je een keer ruzie hebt? Als je dan ontlading in de vorm van dingen smijten gewend bent, ga je voor je het weet het servies stuk gooien. Dan beter aanleren een blokje om te lopen om af te koelen.
Natuurlijk kun je beter een blokje gaan lopen, en ik denk dat er inderdaad genoeg mensen zijn die binnen hun relatie met dingen gaan gooien omdat ze niet anders gewend zijn. Die hebben blijkbaar nog onderliggende problemen op te lossen. Je zal me ook niet horen zeggen dat met glazen gooien het probleem opgelost is. Wel dat het tijdelijk een oplossing is om je spanning/dwang wel weg te krijgen op een minder schadelijke manier of als je dus echt gek wordt van die dwang in je hoofd. Al doe je het maar 1x echt op de x aantal keer dat het voorkomt.
Oud 08-09-2010, 22:44
Kevin543
Kevin543 is offline
Hoi,

Mijn vriendin is net een site begonnen dat betrekking heeft op jouw probleem.
Het is een site van een meisje dat lijdt aan een dwangstoornis, het gaat vooral om dwang in haar gedachten.
Zij heeft last van de gedachte dat de realiteit niet echt is en houdt een dagboek bij van haar ervaringen die zij ondergaat tijdens de opname in een kliniek voor dit probleem.
Er zit ook een forum op waar lotgenoten met elkaar in contact kunnen komen.
De site is net gestart ze is namelijk vandaag opgenomen.

http://www.dwanginjehoofd.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten