Advertentie | |
|
![]() |
|
je kan op 't VAVO ook zelfs maar 1 vak doen..en bijv. afspreken dat je niet naar de lessen hoeft (had ik ook, ging meestal wel nog 7 uur per week)
Als je staatsexamens gaat doen, heb je het echte CE examen in mei, en een mondeling in juni/juli. Er zijn dan geen proefwerken, enkel het mondeling en het echte examen.. Als je dan 1 ding verprutst, moet je natuurlijk wel goed op het andere hebben gescoord. An sich is het mss handiger als je VAVO gaat doen, omdat je dan meer 'kansen' hebt, zéker als je je niet altijd even lekker voelt. |
![]() |
|
Op de site van het DUO leggen ze dat heel goed uit. Je moet voor sommige vakken een presentatie doen, maar qua stof, moet je alles nemen van het HAVO, dus ook de dingen die niet op het centrale examen komen.
Waarom heb je een stuk van 4 havo gedaan, maar geen overgang naar 4 havo? ![]() (Sorry, als ik wat meer ervan snap, kan ik je een beter advies geven..) Heb zelf ervaring met staatsexamens, VAVO.. |
![]() |
|
![]() |
NHA is echt waardeloos! Heb zelf ook een tijdje dat gedaan, maar er is totaal geen begeleiding en dat is iets wat ik wel nodig heb, maar als jy denkt dat je alles zelf kan zonder (weinig tot geen) begeleiding dan moet je het zeker doen. Alleen ik zou als ik jou was toch voor de VAVO gaan ! Heb je toch 'face to face' begeleiding en dat zal je bij de NHA NOOIT krijgen!
|
![]() |
|
Het is gewoon verspilling van geld. Niet doen.
Ik snap nog steeds niet dat je niet gewoon naar VAVO gaat.. (of anders alleen dan maar staatsexamens als je dat VAVO echt niet wilt..) Zeker als je een tijd lang ziek bent geweest, is het hartstikke belangrijk dat je weer langzaam aan leert 'terug te keren in de maatschappij.' Dat klinkt mss een beetje zwart, maar het is wel zo. Als jij nu 2 jaar opnieuw thuiszit, weinig contact over school met andere leeftijdsgenoten, is het nog lastiger om daarna eventueel te gaan studeren/actief te worden in het leven. Die verandering is ZO groot. Mag ik vragen wat voor ziekte je hebt? (als je het niet op het forum wilt zeggen, maar het ook via PM) |
![]() |
|
Het is moeilijk in woorden uit te leggen maar je WILT blijkbaar de essentie niet snappen van hoe belangrijk het is dat je gewoon 'face to face' les krijgt, wat is er mis mee als je in een lokaal met medeleerlingen zit? Die mensen bijten niet hoor, jeetje
![]() Het VAVO is gewoon veel handiger.
Laatst gewijzigd op 23-08-2021 om 13:44. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
VWO spint / thuisstudie / VAVO (5 vakken) Peter1989 | 8 | 02-10-2012 02:20 | |
Algemene schoolzaken |
thuisstudie/ studieplan rare kwast | 2 | 05-04-2007 18:18 | |
Algemene schoolzaken |
thuisstudie??? missjackie | 1 | 06-08-2005 09:35 | |
Algemene schoolzaken |
Zijn er nog studenten hier die een thuisstudie doen of hebben gedaan? Houseparty21 | 13 | 27-09-2004 17:01 | |
Algemene schoolzaken |
Thuisstudie VWO via LOI of NTI Chileno | 9 | 08-06-2004 12:29 | |
Algemene schoolzaken |
Thuisstudie Lorelei | 77 | 27-05-2004 22:21 |