Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2010, 16:45
de kip
de kip is offline
weet niet of dit hardware- of softwarefout is, maar goed

van het ene op het andere moment doet het toetsenbord van mijn laptop de volgende dingen:

typ ik "q" dan komt er "qw", typ ik "a" komt er "as" etc. Op google vind ik vele topics met dit probleem, maar daar gaat het bijna altijd om USB-toetsenborden en met een tip "koop een nieuw toetsenbord" kan ik dus niks. Heeft iemand hier ervaring mee?

ik heb systeem- en zelfs PC-herstel gedaan, maar het is nog steeds zo
Oud 26-08-2010, 20:10
Elle
Elle is offline
Ik had ongeveer hetzelfde met mijn laptop. Als ik een 'a' in typte kwam er 'eidj' of iets in die trant. Daarna begon dit ook met de 's' en 'd'. Op gegeven moment deden de toetsen het helemaal niet meer en zat ik dus met niet werkende 'q,w,e,a,s en d' toetsen. Ik had Windows ook maar opnieuw geïnstalleerd en toen dat niet bleek te helpen had ik het toetsenbord maar laten vervangen.

Laatst gewijzigd op 26-08-2010 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 20:14
Verwijderd
Misschien een mail sturen naar degene waar je de laptop hebt gekocht? Volgens mij had ik ook zoiets met mijn laptop, en uiteindelijk is er een mail naar de fabrikant (van het merk zelf, weet niet hoe ik het moet zeggen) en zij wisten een oplossing. Zo is het uiteindelijk opgelost bij mij.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 20:24
WolterB
WolterB is offline
Is de laptop nat of vochtig geworden en werkt alles wel goed als je een USB-toetsenbord aansluit?

Denk dat er door vocht of een hardwarefout bepaalde toetsen 'aan elkaar gelinkt' zijn waardoor de aanslag van één toets, andere extra toetaanslagen tot gevolg kan hebben. Is je laptop nat/vochtih, heb geduld en wacht af en dan werkt alles over 1-2 dagen weer prima. Weet je zeker dat alles droog is, dan moet je naar je computerboer toe ben ik bang.
Oud 26-08-2010, 21:08
de kip
de kip is offline
op zich zou ie niet vochtiger moeten zijn dan normaal, hij stond gewoon op m'n bureau en ik was rustig aan het int0rnetzen

maar goed ik ga idd maar eens proberen of ie met een USB-toetsenbord nog functioneert (heb ik niet bij de hand) anders kan ie echt bij 't grofvuil is wel een oud beestje, dus heeft ook totaal geen zin om evt. te laten repareren, maja wel jammer

wat vooral lullig is, is dat ik pc-herstel had gedaan waarbij het herstelprogramma mij beloofde geen gegevens te verwijderen.........maar jahoor alles kwijt
Oud 26-08-2010, 21:10
dr.rootz
dr.rootz is offline
Het vervangen van een toetsenbord in een laptop is een peulenschil, dus dat kun je eventueel zelf doen mits er geen garantie meer op zit.

dr.rootz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten