Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2010, 18:39
Esseeh
Esseeh is offline
Hallo allemaal!

Ik zit een beetje met een dilemma... Voor zover ik weet wil ik al mijn hele leven stewardess worden. Ik heb dit jaar mijn Havo diploma gehaald en wilde dit jaar de mbo opleiding Luchtvaartdienstverlening volgen op het ROC v amsterdam airport. Omdat ik mijn Havo diploma heb zou ik deze in 1 of 2 jaar kunnen halen.

Mijn moeder heeft een kennis die is perser bij KLM en die regelt de aannemingsprocedures. Zij heeft mij verteld dat representatifiteit en een uitstekende beheersing van het engels 2 punten zijn waar ze voornamelijk op letten.

Nu is engels niet mijn sterkste vak, ik kan het wel schrijven/lezen maar spreken heb ik nog best veel moeite mee. Dit heb ik verteld op het intake gesprek die ik vandaag had op het ROC. Ik vroeg namelijk of het nou beter was om de 1jarige opleiding te volgen die volledig in het engels is (zodat ik het snel onder de knie krijg) of de 2jarige opleiding waarin je maar 2 uur engels per week krijgt..... Ze hebben een klein engels gesprekje met me gevoerd en me verteld dat mijn engels te slecht is om de 1 jarige opleiding te volgen.

Mij lijkt het dat het met 2 uur engels in de week ook niet erg op schiet. Dan kan ik wel een Havo diploma hebben een een diploma luchtvaartdienstverlening, maar als ik geen vloeiend engels spreek wordt ik waarschijnlijk nooit aangenomen.

Nu heb ik het idee om een soort opleiding te volgen waar je gewoon engels leert, bestaat dit??? Dan heb ik het niet over privé opleidingen etc want dat kan ik gewoon niet betalen. Hbo docent engels lijkt me ook niet echt wat omdat ik dan denk dat je ook les moet geven etc en stage moet lopen op scholen, bovendien denk ik dat dit te hoog gegrepen is voor me qua niveau engels...

Wie weet raad?!?!?!?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2010, 19:16
Verwijderd
Je zou bijles Engels kunnen overwegen? Kost natuurlijk ook geld, maar dan kun je wel heel gericht werken aan de dingen waar jij moeite mee hebt. Vaak zijn er wel (oud) docenten die dat aanbieden.

Of in een vakantie een periode naar Engeland gaan, liefst op een taalreis. Dan leer je het, denk ik, ook vrij snel.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 13:39
Verwijderd
je hebt ook gewoon van die cursussen engels, buiten school om, waar ook volwassenen heen gaan, volgens mij leer je het daar ook goed.

engelse muziek luisteren, en proberen te ontdekken waar het over gaat, en films kijken enzo kan ook helpen, maar als je echt mega slecht in engels bent is dat volgens mij ook niet de oplossing
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 10:33
Verwijderd
Om alleen maar Engels te leren, zonder onderwijskunde of literatuurgeschiedenis of dergelijke dingen maar gewoon de taal, zijn geen hbo-opleidingen omdat dat simpelweg geen hbo-niveau is.
Er zijn wel cursussen via NTI, LOI en NHA. Een kennisje van me doet zo'n cursus omdat ze juf is en graag engels wil kunnen geven aan groep 8, en vindt dat erg nuttig.

Je leert natuurlijk het snelst vloeiend Engels door gewoon in de zomer een paar maanden in Engeland (of de VS, of Canada, of Australië) te gaan zitten. Misschien kan je via school wel een stage regelen, dat zou natuurlijk het mooist zijn! Anders kun je bv. ook overwegen om naar een au pair plek te zoeken.

Een dergelijk initiatief staat ook mooi op je cv en geeft je daardoor extra kans om toegelaten te worden tot de interne stewardessenopleiding.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 11:20
marinatje87
marinatje87 is offline
Ja ik zou ook zeggen volg gewoon een cursus engels. Maar als je twee jaar lang 2 uur per week engels krijgt dan zit je toch al wel aan de 150 uur les en daarnaast nog je huiswerkuren. Het is dus best nog wel een aardige hoeveelheid engels. Maar als het niet voldoende is zou ik ook zeggen probeer een nti cursus ofzo. En wat sarah ook zegt, het laat op je cv wel zien dat je meer engels hebt gehad dan de doorsnee student.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 14:14
esther_kurk
esther_kurk is offline
hoi,
Ik wilde jullie wat vragen misschien dat jullie een idee hebben.
Ik heb een buurmeisje dat fatima heet, zij draagt een hoofddoek maar wilt graag stewardess zijn.
Zij heeft van vriendinnen gehoord dat als je een hoofddoek draagt dat je geen stewardess opleiding mag doen.
Zij wilt het erg graag weten jullie misschien of het waar is en als je bij de vliegtuig van TEHRAN werkt mag je dan wel een hoofddoek?
Wij wachten op een antwoord,
alvast bedankt!

Esther
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:11
henrietta66
henrietta66 is offline
informatiepakket stewardess:

http://www.mediafire.com/?w956dluosdgx3xt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren