Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() dat de wereld helemaal verdoemd is en dat je daarom geen kind op de wereld zou mogen zetten, vind ik nogal overdreven...
||
Citaat:
als je t zou doen en je vindt de wereld al compleet verkloot, dan is dat gewoon egoïstisch omdat je t toch voor jezelf wil want zon kindje kun je niet ze hele leven beschermen en krijgt dus met van alles te maken krijgen waardoor het gewoon een kutleven krijgt op deze verklote aardbol en dat heb je aan jezelf te danken door haar/hem op de wereld te zetten en de wereld is al zo vol trouwes... xxx |
![]() |
|
![]() |
Goed om hierover na te denken, dat vind ik heel erg GOED.
Ik heb een nare jeugd gehad (en verkeer er nog zeker in) en ik wil dit mijn kinderen niet aan doen. Ik wil het voor hun veranderen, daarmee bedoel ik, ik wil mensen WEL een goed leven geven, ik wil zeker kinderen omdat ik ongeveer weet dat ik daarvoor voor een groot gedeelte kan zorgen. Ik heb echt heel veel nare dingen beleeft, ik hoor veel van mensen die ik ken en dan denk ik, ik heb echt ongeluk gehad, maar toch houd ik van mijn leven, omdat ik echt een soort van doel heb waar ik echt voor ga. In ieder geval, ik wil zeker kinderen, en alleen maar omdat ik denk dat ik het voor hun wel fijn kan maken, ondanks alles, en zeker ook met bepaalde eerlijkheid om zoveel mogelijk te proberen niet gebruik van anderen te maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Doe de wereld inderdaad maar het plezier om jezelf niet voort te planten. Eén Silindistani is méér dan genoeg. Zie ook de topic: Leed voorkomen? Of plezier stimuleren. [Dit bericht is aangepast door de abt van sion (30-01-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je argumentatie staat overigens haaks op je uitspraak. Pech voor jou, hè? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik denk niet dat ik ooit zelf kinderen zou willen. Ik wil geen nieuw leven aandoen wat ik doormaak. Mijn geestesziekte is erfelijk, en denk niet dat ik het mezelf kon vergeven als een nieuw leven datzelfde zou moeten ervaren.
Een kind adopteren.. Dat lijkt mij wat dat betreft beter. een verrot leven zo draaglijk mogelijk maken.. Ik weet eigenlijk niet of ik kinderen zou willen als ik geen erfelijke ziekte zou hebben.. no opinion.. Daar zal ik over na gaan denken.. Genesis |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ga zeker kinderen krijgen...ik vind dat er nog genoeg geluk op deze wereld is. Ik ben goed opgevoed door mijn ouders (vind ik zelf tenminste) en m'n vriend ook. Samen moet het toch wel lukken om onze kinderen de visie mee te geven dat elk mens heilig is zeg maar, en dat je niet perse hoeft te vechten? Ik vind niet dat je geen kinderen moet nemen omdat de wereld verneukt is, want dan geef je het van te voren al op!
|
mja.....jaren geleden was er ook al pijn op de wereld.....pijn zit in het mens ....en daar kan alleen maar van geleerd worden denk ik....en hier in Nederland zou ik ......oojt wel een kind op de wereld durven te zetten ..ik vind het wel redelijk goed hier
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
wat vinden jullie van euthanasie? Verwijderd | 250 | 03-03-2007 14:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
niet zelf geschreven, maar Verwijderd | 13 | 25-03-2004 22:08 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Zana heel hoofdstuk 1 Nas-t Zeekoe | 8 | 29-03-2003 12:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Later wel of niet kinderen krijgen? nattyster | 21 | 03-02-2003 10:28 | |
Verhalen & Gedichten |
hoerenkind Angelleyes | 7 | 20-03-2002 21:50 |