Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2002, 17:35
BlackMystery
BlackMystery is offline
ok
ik weet niet of het hier hoort
maar in ieder geval
vinden jullie het juist om nog een kind op deze wereld te zetten?
we weten allemaal dat deze wereld verdoemd is
en dat je je kind zoizo met oorlog en pijn gaat te maken krijgen
vinden jullie niet dat het eigenlijk een veroordeling tot lijden van iemand is voor dat hij geboren is?
als je wel 1 of meerdere op de wereld zou zetten, waarom zou je dat dan doen?
(plz geen antwoorden van gewoon, of zomaar)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2002, 17:52
micha
micha is offline
ondanks alle slechte dingen zoals gewel/ pijn/ oorlog
ben ik van mening dat een kind toch nog een hoop geluk enzow
op deze wereld zou kunnen vinden. Kijk maar es goed om je heen.
Als je echt kijkt zie je ook nog een hoop positieve dingen gebeuren.
En ja, in mijn geval worden het er ook meerdere want
alleen is ook maar zo alleen
Oud 22-01-2002, 23:02
Silindistani
Silindistani is offline
Ik ga geen kind op deze wereld zetten (in ieder geval nu niet), maar da komt niet omdat ik vindt dat de wereld zo kut is. Een kind brengt veel te veel verantwoordelijkheid met zich mee naar mijn zin.

Als ik ooit het gevoel krijg dat ik die verantwoordelijkheid aankan dan zou ik wel een kind op de wereld zetten juist omdat die zo klote is.
1. Dan ziet hij misschien een betere wereld
2. Dan kan hij misschien meehelpen aan een betere wereld
3. In het geval dat de hele wereld toch vergaat dan... heuh ja... Pech voor hem dan he?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 23:39
Vespasienne
Vespasienne is offline
Ik vind de wereld alles behalve verpest.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 23:46
Remqo
Remqo is offline
je moet het menselijke ras wel een beetje voortzetten.

Ouderschap schijnt iets heel natuurlijks te wezen.....
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 00:00
peetje
peetje is offline
Tsja, lastig he?
Toch vind ik dat er niet alleen pijn en narigheid is in deze wereld. Ik kan niet ontkennen dat het er is, allesbehalve. Maar ik vraag me af of je naast alle ellende ook de positieve kanten kunt zien? Ik ervaar (gelukkig) elke dag dingen die het leven de moeite waard maken. Als ik naar mezelf kijk zou ik dus dit niet willen missen, ondanks de nare dingen die ik ook meemaak. Er staat gewoon een heleboel goeds tegenover.
Dus ik vraag aan jou; Had jij dit alles willen missen?
Omdat bij mij het antwoordt 'nee'luidt, kan ik zeggen dat ik er geen bezwaar tegen zou hebben om een kind op de wereld te zetten. Behalve dat je iemand een hoop pijn bespaart, onthoudt je hem/haar ook een hoop plezier en geluk.
Oud 23-01-2002, 19:49
tampaszta
tampaszta is offline
Je moet niet weglopen voor dat wat je als iets slechts ziet, want dan blijft het.
Oud 24-01-2002, 12:34
Dwenny
Dwenny is offline
Ik heb hoop dat er ooit een kind komt die de wereld kan veranderen. Wat Jezus kon, kunnen er toch wel meer? Dit zeg ik overigens niet vanuit een christelijke overtuiging, maar vanuit een gevoel van hoop dat ik nog altijd heb.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 12:45
Verwijderd
OK de wereld is kut. Maar zo erg is dat toch ook weer niet.
Ik heb er ook geen spijt van dat ik op deze wereld ben gezet en erachter gekomen dat niets perfect is.
Ik weet niet of ik kinderen neem maar dat ligt niet aan deze wereld maar of ik zin heb om een kind te nemen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 13:26
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Vespasienne schreef:
Ik vind de wereld alles behalve verpest.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 21:31
Gitty
Gitty is offline
Citaat:
Mcadamian schreef:
OK de wereld is kut. Maar zo erg is dat toch ook weer niet.
Ik heb er ook geen spijt van dat ik op deze wereld ben gezet en erachter gekomen dat niets perfect is.
Ik weet niet of ik kinderen neem maar dat ligt niet aan deze wereld maar of ik zin heb om een kind te nemen

je neemt geen kinderen maar je krijgt ze
Oud 25-01-2002, 10:53
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:

ik zou een kind op de wereld zetten, omdat ik dan (hopelijk) zelf gelukkiger zal worden, en ik hoop mijn kind dan ook gelukkig te kunnen maken. ik wil liefde aan mijn kind geven en ook liefde terug krijgen. het klinkt best egoïstisch zo, maarja, can't help it... [edit] daarna komt er nog eentje bij, want 1 kind vind ik zielig voor dat kindje [/edit]
dat de wereld helemaal verdoemd is en dat je daarom geen kind op de wereld zou mogen zetten, vind ik nogal overdreven...
Oud 26-01-2002, 12:55
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
ok
ik weet niet of het hier hoort
maar in ieder geval
vinden jullie het juist om nog een kind op deze wereld te zetten?
we weten allemaal dat deze wereld verdoemd is
en dat je je kind zoizo met oorlog en pijn gaat te maken krijgen
vinden jullie niet dat het eigenlijk een veroordeling tot lijden van iemand is voor dat hij geboren is?
(plz geen antwoorden van gewoon, of zomaar)

als je t zou doen en je vindt de wereld al compleet verkloot, dan is dat gewoon egoïstisch omdat je t toch voor jezelf wil want zon kindje kun je niet ze hele leven beschermen en krijgt dus met van alles te maken krijgen waardoor het gewoon een kutleven krijgt op deze verklote aardbol en dat heb je aan jezelf te danken door haar/hem op de wereld te zetten

en de wereld is al zo vol trouwes...
xxx
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 12:55
Tijnnn
Tijnnn is offline
Goed om hierover na te denken, dat vind ik heel erg GOED.

Ik heb een nare jeugd gehad (en verkeer er nog zeker in) en ik wil dit mijn kinderen niet aan doen. Ik wil het voor hun veranderen, daarmee bedoel ik, ik wil mensen WEL een goed leven geven, ik wil zeker kinderen omdat ik ongeveer weet dat ik daarvoor voor een groot gedeelte kan zorgen. Ik heb echt heel veel nare dingen beleeft, ik hoor veel van mensen die ik ken en dan denk ik, ik heb echt ongeluk gehad, maar toch houd ik van mijn leven, omdat ik echt een soort van doel heb waar ik echt voor ga.

In ieder geval, ik wil zeker kinderen, en alleen maar omdat ik denk dat ik het voor hun wel fijn kan maken, ondanks alles, en zeker ook met bepaalde eerlijkheid om zoveel mogelijk te proberen niet gebruik van anderen te maken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 21:01
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Tijnnn schreef:
Goed om hierover na te denken, dat vind ik heel erg GOED.

Ik heb een nare jeugd gehad (en verkeer er nog zeker in) en ik wil dit mijn kinderen niet aan doen. Ik wil het voor hun veranderen, daarmee bedoel ik, ik wil mensen WEL een goed leven geven, ik wil zeker kinderen omdat ik ongeveer weet dat ik daarvoor voor een groot gedeelte kan zorgen. Ik heb echt heel veel nare dingen beleeft, ik hoor veel van mensen die ik ken en dan denk ik, ik heb echt ongeluk gehad, maar toch houd ik van mijn leven, omdat ik echt een soort van doel heb waar ik echt voor ga.

In ieder geval, ik wil zeker kinderen, en alleen maar omdat ik denk dat ik het voor hun wel fijn kan maken, ondanks alles, en zeker ook met bepaalde eerlijkheid om zoveel mogelijk te proberen niet gebruik van anderen te maken.
dat is echt PRECIES wat ik bedoel
Oud 29-01-2002, 22:56
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Ik ga geen kind op deze wereld zetten, maar da komt niet omdat ik vindt dat de wereld zo kut (sic!) is. Een kind brengt veel te veel verantwoordelijkheid met zich mee naar mijn zin.
Jij bent écht gepokt en gemazeld in het egoïsme en het egocentrisme. Bij alles wat jij zegt (vloekt) en doet, denk je uitsluitend en alleen aan jezelf.
Doe de wereld inderdaad maar het plezier om jezelf niet voort te planten. Eén Silindistani is méér dan genoeg.

Zie ook de topic: Leed voorkomen? Of plezier stimuleren.

[Dit bericht is aangepast door de abt van sion (30-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 23:00
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Als ik ooit het gevoel krijg dat ik die verantwoordelijkheid aankan dan zou ik wel een kind op de wereld zetten juist omdat die zo klote is.
3. In het geval dat de hele wereld toch vergaat dan... heuh ja... Pech voor hem dan he?
Fijn dat jij áls je eventueel de bereidheid hebt om "een kind te nemen", dat juist doet om het kind - liefst al vloekend ("klote") - te laten zien hoe slecht die is...

Je argumentatie staat overigens haaks op je uitspraak.

Pech voor jou, hè?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 23:11
Birkoff
Birkoff is offline
Citaat:
Dwenny schreef:
Ik heb hoop dat er ooit een kind komt die de wereld kan veranderen. Wat Jezus kon, kunnen er toch wel meer? Dit zeg ik overigens niet vanuit een christelijke overtuiging, maar vanuit een gevoel van hoop dat ik nog altijd heb.
Ze zeggen toch altijd een betere wereld begint bij jezelf? Dus je hoeft niet te wachten op zo'n iemand, dat ben je namelijk zelf..
Oud 29-01-2002, 23:22
Genesis
Genesis is offline
Ik denk niet dat ik ooit zelf kinderen zou willen. Ik wil geen nieuw leven aandoen wat ik doormaak. Mijn geestesziekte is erfelijk, en denk niet dat ik het mezelf kon vergeven als een nieuw leven datzelfde zou moeten ervaren.
Een kind adopteren.. Dat lijkt mij wat dat betreft beter. een verrot leven zo draaglijk mogelijk maken..

Ik weet eigenlijk niet of ik kinderen zou willen als ik geen erfelijke ziekte zou hebben..
no opinion..
Daar zal ik over na gaan denken..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 09:00
Stevill
Stevill is offline
ja ik zou het wel doen zodat ik op muziek en me vriendin na nog een reden heb om te leven zodat mijn kind later ook een kind kan krijgen
Oud 16-03-2002, 13:28
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Fijn dat jij áls je eventueel de bereidheid hebt om "een kind te nemen", dat juist doet om het kind - liefst al vloekend ("klote") - te laten zien hoe slecht die is...

Je argumentatie staat overigens haaks op je uitspraak.

Pech voor jou, hè?
Ik kan denk ik weinig zeggen anders dat ik jouw een egocentrisch asociale idioot vind. Mensen mogen heus best aan zichzelf denken jah??
Oud 16-03-2002, 13:48
sase
sase is offline
Ik ga zeker kinderen krijgen...ik vind dat er nog genoeg geluk op deze wereld is. Ik ben goed opgevoed door mijn ouders (vind ik zelf tenminste) en m'n vriend ook. Samen moet het toch wel lukken om onze kinderen de visie mee te geven dat elk mens heilig is zeg maar, en dat je niet perse hoeft te vechten? Ik vind niet dat je geen kinderen moet nemen omdat de wereld verneukt is, want dan geef je het van te voren al op!
Oud 18-03-2002, 15:07
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
mja.....jaren geleden was er ook al pijn op de wereld.....pijn zit in het mens ....en daar kan alleen maar van geleerd worden denk ik....en hier in Nederland zou ik ......oojt wel een kind op de wereld durven te zetten ..ik vind het wel redelijk goed hier
Oud 18-03-2002, 15:59
IkHarkJeTuinWelAan
IkHarkJeTuinWelAan is offline
Je weet nooit of de wereld verdoemd is. Je moet het ook van een andere kant bekijken.

Ik zal er niks tegen hebben om een kind op de wereld te zetten.

De technologie redt ons misschien nog...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten