Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
WEER over loekie, ik zag hem in een straatje lopen en fietste er snel heen. Toen knuffelde ik hem plat. Hij begon tegen mij te praten, dat hij was weggelopen omdat hij een restaurant wilde beginnen, en dat hij mijn vermistbriefjes wel had zien hangen maar toch zijn eigen pad ging.
![]() |
![]() |
|
Ik heb heel veel rare dromen gehad over het kiezen tussen personen in situaties waarbij ik dat niet kan, tot op het absurdisme af. en ook vage actie-film achtige dingen, dus het verband is even zoek.
|
Verwijderd
|
Ik had een forumdroom
![]() Er was iets ergs gebeurd, ik weet niet meer wat, en Pippeloen was daar verdrietig over en toen ging Theodoor haar troosten door met haar te zoenen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een droom gehad die heel gaaf was.
Ik was in een Franse stad, weet niet welke, maar een mooie stad, en ik zat op een of ander mooi balkonnetje thee te drinken en het was heel lekker weer en toen zag ik ineens in een park onder mij Julie Delpy van de trap aflopen, ze was in gesprek met Ethan Hawke, en er liep één cameraman achteraan. Ik had ooit ergens gelezen dat de regisseur van Before sunrise en Before sunset eigenlijk heel veel films wilde maken, met telkens een paar jaar ertussen, en toen wist ik dus dat ik getuige was van de opname van de nieuwe! En toen ging ik Julie Delpy aanspreken en we hadden een heel tof gesprek en toen nodigde ze Ethan Hawke er ook bij uit en die was nogal van me onder de indruk en zoende me op m'n mond. Tja. Het is maar een droom. Ik ben zelf overigens niet echt onder de indruk van Ethan Hawke, niet echt in elk geval, maar in m'n droom nu wel een beetje. Ik gaf ze nog een tip om ook een keer een film in Gent op te nemen omdat dat zo'n gave stad is en toen gingen ze weer verder filmen. Was het maar waar ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was in een zwembad, ik weet niet wat ik daar deed maar ik had niet de intentie om te gaan zwemmen. Ik moest met een kinderwagen een heel smal randje overlopen. Maar er zat een klein krabbetje op de rand, en die viel me meteen aan toen ik aan kwam lopen. Werd er hysterisch van.
Later lag ik met elmer in bed. Er waren heel veel katten in de slaapkamer en op bed. Toen kwam er een chinese man binnen die ons nog een kat gaf. Maar dat beest zat onder de vlooien en die waren huge, die sprongen allemaal in ons bed. |
![]() |
|
Ik droomde dat er dieren uit de dierentuin waren losgebroken, en dan veel gevaarlijke dieren: slangen en krokodillen, die bij ons op het gazon kwamen en vrijwel het hele huis omsingelden, waardoor wij geen kant op konden. Gelukkig was mijn vader niet bang en pakte hij een schop (of iets dergelijks) waarmee hij al die beesten afmaakte.
![]() ![]() Ik zag ook op een gegeven moment in een naburig beekje twee dolfijnen zwemmen, lol, dat was maar krap voor ze. ![]()
|
Ik droom de laatste tijd over allerlei dingen die zich op dit moment in mijn leven afspelen (of afgespeeld hebben. Of nog moeten komen). Zo droomde ik vannacht over een feest waar ik zaterdag a.s. heen ga. Alleen het vervelende is dat er van alles mis gaat in die dromen, en ze dus veelal niet zo leuk zijn. En aangezien het zo vreselijk realistisch lijkt...
![]()
|
Verwijderd
|
Ik had een vlieg in mijn mond, die slikte ik door. Maar ik wilde het aan elmer laten zien, dus gorgelde ik hem weer omhoog. Toen proefde ik echt een vieze smaak in mijn mond. De vlieg was best groot.
Ik ging met Sam naar een soort dokter (?) en die zei dat hij een bril nodig had en gaf allerlei papieren om dat te regelen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zocht Bas want ik had een afgehakte hand gevonden en die wilde ik aan hem laten zien. Ook had ik een picknickmand bij me die gevuld was met delen van dode dieren. Bovenop lag een mannetjeseend, helemaal intact, met een mooi verenpatroon. De hand hield ik de hele tijd zo vast dat de vingers ervan met de mijne verstrengeld waren, zoals de vingers van geliefden. Hij was blauw, maar rotte of bloedde verder niet. Ik liep in een mooi zomers landschap en kwam bij een klein eilandje met hoog gras waarop een zwarte huifkar rondjes reed, waarna hij kantelde en in het water belandde. Het had iets te maken met Amélie, het was een special edition of zo en deze dingen kreeg je voorafgaand aan de echte film te zien zodat je het verhaal beter zou begrijpen. Of zo. Er was ook iets met een man en een pijp. En nog wat klasgenoten en een tunnel. En uiteindelijk vond ik Bas, maar ik kan me niet meer herinneren of de hand die ik had gevonden van hem was of niet.
|
![]() |
|
Ehm, in het begin was ik een jonge vrouw (misschien was ik mezelf, dat weet ik niet) uit een relatief arm gezin. Ik wilde héél graag iets wat ik 'tule' noemde, stof met van die gaatjes, in ieder geval, ik weet niet zeker of het ook echt tule was. En uiteindelijk had mijn moeder (in die droom, het is een mij onbekende vrouw) een jurk gemaakt, zwart, die ik in het echt spuuglelijk zou vinden, maar in die droom vond ik hem prachtig. Er was een zwarte hoed bij met zwart en paars 'tule'-dingen erop en ik was superblij.
En toen was er een scène aan tafel, mij, mijn moeder en sowieso twee oude mannen. De één was mijn grootvader, de andere de vader van mijn grootvader, daarvan kan ik me het gezicht nog herinneren. (Beide alleen in die droom, in het echt ken ik ze niet.) Die man was 87, en ik weet niet meer of ik dat nou verschrikkelijk oud vond voor een overgrootvader of vreselijk jong. Maar ik was er in ieder geval verbaasd over. Er lag fluweel op de tafel en er waren kaarsen, het leek op sommige stillevens in oude schilderijen. Toen een heel vaag stukje, een oude vriendin van me (in die droom nog mijn vriendin) en ik (ik was meer mezelf dan eerst) stonden naast een glazen huisje, een kas, en de omgeving was behoorlijk groen. We rookten. Maar mijn overgrootvader mocht het niet weten, maar hij was wel in de buurt oid, en toen gingen we weg naar een steen-achtige omgeving. Een stad, vermoed ik. Daar zag ik een kat, en die haalde ik aan en toen ontdekte ik dat het mijn eigen kat was. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn moeder had een cadeautje voor me: Een hele grote IKEA-kast met van die uitschuifbakken waar je doorheen kan kijken. In elke bak lagen allemaal soorten wc-papier, per soort gesorteerd. Mijn moeder ging weg en H kwam kijken naar mijn kast. Ze vond hem heel mooi. Toen kwam mijn moeder terug en ze was vergeten dat ze me die kast had gegeven, ze vond hem niet zo mooi, maar het wc-papier wel. Er was met hertjes, konijntjes, bloemen, John Lennon en gitaren. Het was van dat mooie, zachte, stevige wc-papier. Ik was ontzettend blij met het cadeau, want als al dat mooie, fijne wc-papier op zou zijn, had ik die kast nog en dat leek me we handig.
|
![]() |
|
Ik vond het ook maf. Ik ben ook wel mééstal mezelf, of nou ja, daar ga ik achteraf vaak vanuit als ik niet precies weet wat ik was. Soms ben ik wel iemand anders (zie post vóór konijnenpost
![]() Toen ik de opdracht kreeg om dat paard ergens anders heen te brengen, was ik nog niet bewust van wát ik was. Ik zou een jongen van een jaar of drieëntwintig kunnen zijn, maar ook al dat konijn. Toen herinner ik me dus een paar seconden waarin ik een wit konijn zag met een blauwe teugel, en dan gefixeerd op A. het witte B. de troostloze, bruinige omgeving, ik zag vooral vloer, vieze stenen en vaag iets van een fontein (vermoed ik, of een ander 'blok' in het midden van het plein) en C. de staart (een konijnenstaart! wow!) en de teugel. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar ik zag dus het konijn terwijl ik in m'n droom wist dat ik het was, én ik zag het vanuit het konijn (m'n eigen staart, teugel, vloer, hoog in de lucht iets van een paardenkop). Maar het was dus maar een paar seconden. Ik heb me niet kunnen uitleven in het konijn-zijn. Ik was trouwens toch een beetje een konijn zoals in Alice in Wonderland, dus niet een konijn-konijn maar een bediende-konijn met menselijke eigenschappen. En toen maakte m'n moeder me wakker. n__n |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ging naar een dierenwinkel voor een kattenbak, maar er was niemand. Toen ging ik weer weg, achter de dierenwinkel (in een winkelcentrum) stonden auto's. Ik zag van 1 auto dat de deur nog openstond. Er stond een laptop in en ik keek van wie die was. Ik wilde graag de eigenaar opsporen maar durfde niet bij de auto weg te gaan uit angst dat er andere mensen met kwade bedoelingen in zouden komen.
Via de laptop kwam ik erachter van wie de auto was. Hij was van een man met bruin/rood haar. Er kwamen allemaal mensen die iets van me moesten en dingen vroegen, maar ik kon ze niet helpen omdat ik niet bij die auto wegwilde. Later was er een man met een pistool en een bedreigende situatie. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Iets met wolkenkrabbers. Echt HELE hoge wolkenkrabbers, helemaal van glas. Volgensmij was het New York. Het was zo hoog dat het uitzicht leek alsof je via Google Earth keek, en dan met zo'n hele schuine kijkhoek, je zag zelfs de lijntjes waar de satellietbeelden aan elkaar waren geplakt. En er was op een hele hoge verdieping een mevrouw die op een duikplank zat, dat vond ik nogal gevaarlijk. En er waren heel veel gespierde, half ontblote mannen.
Laatst gewijzigd op 31-08-2010 om 12:48. Reden: spelfout! ohnoes! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was op station rijswijk, kwam de trap op en bovenaan stond marinthe. Ze begon te duwen en trekken aan me en schold me uit. Ik had weer eens geen kracht en moest me heel erg concentreren om niet te vallen. Dit gedoe herhaalde zich een aantal keer in deze droom.
Later was ik een soort v&d, maar dan heel anders. Ik zocht schoenen. Ik zag allemaal grote lompe dingen staan, maar vond een paar witte die wel oke waren. Toen zag ik ineens hele gave schoenen, ik zette de witte schoenen terug. Maar toen ik me omdraaide waren de gave schoenen ineens weg ;x Ik geloof dat ik daar met Maaike H. was. |
![]() |
|
Verwijderd
|
We gingen op vakantie naar een soort huis dat heel oud was en een soort doolhof was vanbinnen. Daar gingen we op vakantie. Het was zo zwaar, ik raakte iedereen kwijt en ploegde door modder, modder, planten, beesten. Uiteindelijk was ik met vriendin V verdwaald, maar we kwamen er weer uit doordat mijn grootvader ons hielp. We kwamen terug in de bewoonde wereld en kochten bananen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
over dat moz haar kind had gekregen en een filmpje had gepost van de baby. Ik vond het wel vreemd want ik dacht dat ze nog veel langer zwanger moest zijn. Ze hield het kind heel raar vast.
En ik was in Amsterdam, in uitgewoond huis met allemaal mensen. Ik was op pad met een dikke ordinaire vrouw die de hele tijd grapjes maakte. We ging wandelen en toen begon het te stortregenen. We renden naar een viaduct om te schuilen. Het werd weer droog en we zagen in een tuin allemaal jack russelpups. Ik ging ze aaien. De tuin was van een chinees restaurant en een chinese vrouw keek me vies aan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat twee vriendinnen het land uit werden gezet, want hun verblijfsvergunning werd ingetrokken. Ik bracht ze naar het vliegveld. We moesten steeds huilen en dan weer lachen en we gaven cadeautjes aan elkaar. Het was heel vreemd en echt heel erg echt. Het was zo naar, want in hun eigen land zou hun leven heel kut worden en ze woonden al heel lang in Nederland enzo. We zouden elkaar waarschijnlijk nooit meer terugzien. Ik werd met tranen in mijn ogen wakker.
|
![]() |
|
Ik was bij mijn vader in de keuken en er zat een spin, zei hij, en ik ging kijken, de spin was zo groot als een kleine rat. Echt niet grappig. Dus hij pakt die spin op en gooit hem buiten, maar dat beest rent naar binnen voor ik de deur kan dichtdoen. Ik heb hem wel vijf keer naar buiten moeten schoppen met kracht voor ik eindelijk de deur dichtkreeg. Ik vond het eigenlijk vooral heel irritant, meer dan eng.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Met een vriend had ik afgesproken om te gaan zwemmen. Vanwege het een of ander had ik mijn benen uitbundig bewerkt met scheermesjes, en daarom stelde ik voor om in limonade te gaan zwemmen zodat niet op zou vallen dat mijn benen rood waren van het bloed. Dat vond mijn vriend een goede idee en dat gingen we dus doen. We zwommen naakt in een limonaderivier in een mistig, verlaten landschap met veel riet dat ons het uitzicht belemmerde. Ergens op een steen tussen het riet ging er een telefoon en die nam ik op. Het bleek Egon/Ecnelis te zijn en ze klonk precies zoals ik had verwacht. Ze vroeg allemaal dingen waar ik geen antwoord op wist en na een tijdje zei ik dat ik moest gaan en legde de hoorn erop. Ik staarde een half uur (in dromentijd) gedachteloos voor me uit, totdat mijn blik zich weer op de telefoon vestigde en ik zag dat ik de hoorn er niet goed op had gelegd. Opnieuw nam ik de hoorn op en ik vroeg aan Ecnelis of ze er nog was, en toen zei ze 'Ja natuurlijk!'
Dat was gisteren. Vannacht droomde ik dat ik euthanasie ging laten plegen, want ik vond het leven niet leuk meer. Ik liep een zo goed als verlaten ziekenhuis binnen waar twee mannelijke verplegers op me afkwamen, aan wie ik de situatie voorlegde. Ze vonden het goed dat ik euthanasie wilde, maar ik moest er wel nog een dagje over nadenken. Ook zeiden ze dat de beste manier om me te doden een behandeling met napalm zou zijn, want in mijn droom was dat iets heel zachtaardigs. Toen ik dat te horen had gekregen ging ik terug naar huis, ondertussen de hele tijd denkend dat ik nog maar één dag te leven had. Mijn ouders vertelde ik dat ik morgen dood zou zijn, maar daar reageerden ze vrij kalmpjes op. Mijn vader zei zoals gewoonlijk niks en mijn moeder mompelde wel wat, maar leek er neutraal tegenover te staan. Ik dacht aan een vriend en opeens voelde ik me vreselijk schuldig, want ik had hem beloofd iets moois van mijn leven te maken en allemaal leuke, verrijkende dingen te doen. Ik belde hem op om te zeggen dat ik het niet kon waarmaken en opeens was hij bij mij thuis en hebben we heel lang elkaar vastgehouden en gehuild. In de bedenktijd die ik had voor de euthanasie maakte ik een boswandeling met mijn beste vriendin. Opeens was ik haar kwijt en in paniek begon ik toen haar naam te schreeuwen. Veel later kwam ze weer tevoorschijn op krukken. Ze zei dat ze vreselijk last van haar bekken had en dat we naar de bibliotheek moesten om een schilderij te zoeken van ene kunstenaar genaamd Finger. Via een klinkerpad liepen we een oude dorpsstraat in waar we al gauw de plaatselijke bieb vonden. Mijn beste vriendin was tijdens de wandeling veranderd in mijn vriendje die me vertelde dat ik niet zijn vriendin was maar zijn halfzusje, want we hadden dezelfde moeder. Ergens achterin de bieb vonden we inderdaad een olieverfschilderij van Finger. Het was een stadsgezicht en ik vond het maar saai. Mijn vriendje echter was heel enthousiast en wilde weten hoe het was gemaakt en hoe hij dat ook kon doen. We spraken mijn tekendocent aan, die daar toevallig ook rondliep. Hij sprak tot mijn vriendje en zei kritisch: 'Allereerst zul je een stukje van dat ooglid af moeten halen, want anders gaat het nooit wat worden.' Zonder een reactie af te wachten pakte de docent een mes, zette het op Panda's ooglid en sneed schijnbaar pijnloos een reepje ooglid met wimpers af. 'Zo, dat staat veel beter.' Oh ja, en eergisteren was ik ook weer in een ziekenhuis. Het was een excursie met school en ik liep er rond samen met wat klasgenoten. Ergens midden in het gebouw troffen we onze docent die ons bij de deuropening van een onverlichte ruimte stond op te wachten. 'Handel zoveel mogelijk konijnen af en bewaar alleen de levende,' zei hij. In de donkere ruimte ontwaarden we silhouetten van buggy's en het was duidelijk dat we daar iets mee moesten gaan doen. De buggy's waren dichtgeritst zodat we niet konden zien wat erin zat. Toen we ze open gingen maken ontdekten we dat in elke buggy een wit zwanger konijn zat, met een lichaam zo bol als een voetbal. Ze sliepen. Of ze waren dood, dat was niet duidelijk. Net als de buggy's hadden de konijnen een rits waarmee je ze kon openmaken en als je dat deed, kon je zien dat ze volgestouwd waren met babykonijntjes. Mijn klasgenoten begonnen gauw met de konijntjes uit de buiken halen, maar ik ging 'spijbelen', of zo. Ik ging op zoek naar een hokje waarin ik me kon omkleden, maar dat kon ik nergens vinden. Plotseling stroomden de gangen van het ziekenhuis vol warm water. Deuren werden opengebeukt en trappen verdwenen en werden glijbanen. Het ziekenhuis veranderde in een zwembad en in de wandelgangen ontstond een wildwaterbaan; verplegers en klasgenoten grepen zich vast aan de leuningen om niet door het water te worden meegesleurd. Toen iedereen van de schrik was bekomen en doorhad dat het eigenlijk best leuk was had iedereen *poef* zijn zwemkleding aan en ging chillen in het water. Alleen ik moest me echt omkleden, maar omdat ik nergens een pashokje kon vinden kleedde ik me om waar iedereen bij was maar niemand vond dat raar. Toen kwam rode panda tegen de stroming in op me aflopen, keek paniekerig, kwam zo dicht op me staan dat mijn neus nog net niet tegen de zijne was gedrukt en vroeg toen: 'Ik heb toch geen rode ogen hè!?' Ik ontkende want er was echt niks te zien en hij keek gerustgesteld. Pffff. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik droomde laatst dat astronomen een site hadden gemaakt, een soort Google Earth van de maan, en dat het de bedoeling was dat mensen een profiel op de site maakten en dan op de satellietfoto's zoek gingen naar kraters en dergelijke. Die moesten ze dan markeren. Dat heb ik de hele droom lang gedaan, maar nu blijkt dus dat exact hetzelfde concept ook in 't echt bestaat. Supergaaf
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ging auditie doen voor de schoolmusical. Mijn beste vriend beoordeelde de audities, dus ik kreeg een hoofdrol. Maar dat wilde ik niet, dus ik kreeg een klein rolletje. Toen gingen we (=hij en ik) op vakantie naar een tropisch eiland, maar het bleek dat er dinosaurussen op het eiland leefden en we kwamen niet meer weg want de boot was gezonken. Dus toen bleven we op dat eiland en werden vriendjes met de dinosaurussen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij sprak tot mijn vriendje en zei kritisch: 'Allereerst zul je een stukje van dat ooglid af moeten halen, want anders gaat het nooit wat worden.' Zonder een reactie af te wachten pakte de docent een mes, zette het op Panda's ooglid en sneed schijnbaar pijnloos een reepje ooglid met wimpers af. 'Zo, dat staat veel beter.' Nou moe! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vannacht droomde ik trouwens dat ik een oude foto van je vond waarop je aan het afwassen was, maar in plaats van handen had je tentakels. Dus ik aan jou die foto laten zien en vragen hoe het zit, en jij laat je handen zien en die zitten vol met littekens van de operatie die nodig was om de tentakels te verwijderen. En toen je dat had laten zien zei je: 'btw, ze groeien ook mijn schouders!' en je trok je shirt uit om het te laten zien. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vannacht droomde ik dat ik ging zwemmen. Daarna zat ik een tijdje te wachten om in een infrarood sauna te gaan, in een soort wachtkamer met mensen die ik verder niet kende, en ik ging ik daarin.. Na de infrarood sauna ging ik in een massagestoel die in een stoomcabine stond.
Dat was best een relaxte droom ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik voelde me wat slapjes op het werk, en dat dikte ik enorm aan zodat ik naar huis kon. Ik vergat me alleen steeds ziek te melden bij het uitzendbureau, elke keer als ik op de klok keek was het 19:45 uur en dus te laat om te bellen.
Toen ging ik met een meisje naar een winkelstraat waar een pand werd verbouwd. Ik ging er naar binnen. Ik baalde dat ik niet kon slapen omdat er overal mannen met machines bezig waren. Ik ging in een bed liggen in een keuken en het meisje ging naast me zitten. Ik was heel blij toen ik een blauw badstoflaken zag op het bed. Later was een nog een soort speurtoch in het b.d.jpark die eindigde in de tuin. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat heb je vandaag gedroomd? Little Phoebe | 500 | 28-10-2013 16:07 | |
De Kantine |
Wat heb je vandaag gedroomd? Verwijderd | 500 | 04-04-2012 11:14 | |