Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Groeten, Ilona van den Haspel Stichting Proefdiervrij |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Als dieren worden geboren specifiek om op te testen dan lijden ze naar mijn mening niet onnodig.
vind jij van wel dan moet je maar zo'n knuffelstudie als "dierengedragswetenschapper/deskundoloog" gaan doen
|
Verstikking door stikstof is de meest humane manier waarop een leven beëindigd kan worden, laat dat nou net een veelgebruikt dodingsproces voor proefdieren zijn.
Verder denk ik dat iedere studie die te maken heeft met dieren wel in ieder geval een practicum heeft waarin moet worden ontleedt. Ik het algemeen hebben deze beesten geen slecht leven gehad, ook zijn er practica waar bijvangst van de visserij wordt gebruikt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@TS: zoals gezegd doe ik de opleiding biologie en medisch laboratoriumonderzoek. Ik moet zeggen dat jouw overwegingen ook mijn overwegingen zijn geweest. Zoals gezegd hoef ik bij deze opleiding (voor zover ik weet) geen dierproeven te doen, maar dat wist ik niet voordat ik aan de opleiding begon. Een vriendin van me heeft een tijdje met dieren in laboratoria gewerkt. Zij heeft mij kunnen overtuigen dat die dieren heel goed verzorgd worden en alleen onder strenge voorwaarden mogen worden gebruikt. |
![]() |
|
Met iedereen in discussie gaan over het wel/niet noodzakelijk zijn van dierproeven lijkt mij zinloos, ik kan er kort over zijn:
Ik begrijp dat in de medische wereld tot op een bepaalde hoogte dierproeven 'noodzakelijk' zijn, dat is nu eenmaal zo. Maar ik kan dit zelf gewoon niet aanzien, ik wil hier niet teveel bij betrokken zijn. Dat is een beetje mijn punt. (Overigens maak je mij niet wijs dat die dieren zo'n goed leven hebben, maar zoals ik al zei, ik ga hier niet te diep op in...) In ieder geval bedankt voor de informatie, hier kan ik wel wat mee! Diergeneeskunde is overigens niets voor mij, het vak trekt me gewoon niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Als je echt niet zo van dierproeven houdt is een studie als farmacie, biomedische wetenschappen en diergeneeskunde sowieso niet geschikt. Geneeskunde kan wel, ook al zul je tijdens bepaalde cursussen wel leren over onderzoek met proefdieren. Biologie zou misschien nog kunnen, als je de juiste vakken kiest. Maar ook in de basis zal je waarschijnlijk wel iets met de anatomie van mens/dier doen en kippeneieren enzo.
Wil je het echt niet tegenkomen, dan moet je eens kijken naar studies in Wageningen. Milieu e.d. Maar omdat je toch iets met ecologie wil doen is toch biologie het meest geschikt. Kijk eens in verschillende steden (niet alleen Groningen) en laat je niet afschrikken door het onderzoek. Bijna elke middelbaar scholier vindt onderzoek niets, maar gedurende hun studie vinden veel het opeens toch erg interessant. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Ervaringsdeskundigen gezocht! Miracle | 104 | 24-03-2019 18:08 |