Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2010, 09:33
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Na 3 maanden zomervakantie (waar ik van te voren in gedachten had veel tijd met mijn vriendje door te brengen) loopt het nu even niet zo lekker. Na zo veel tijd met elkaar doorbrengen lijkt het niet zo bijzonder meer, we hangen maar wat rond en hebben niet echt overal zin in. We hebben afgesproken om even een paar dagen te wachten met elkaar weer zien. Maandag beginnen we allebei aan ons eerste jaar studeren en hopen dat er dan weer wat meer te vertellen valt en we ook meer kans krijgen om elkaar te missen, zodat het fijner is om elkaar na een paar dagen weer te zien. (Hoewel we allebei in Utrecht gaan studeren). We hebben nu bijna 11 maanden met elkaar.

Maar goed. Wat ik nu wilde vragen, is hoe jullie omgaan met het punt in een relatie dat de nieuwigheid eraf lijkt te zijn? Hebben jullie dat gehad, hoe voelde dat en zijn jullie er doorheen gekomen of maakte je het uit? Wat deed je eraan? Ik ben benieuwd.
Oud 02-09-2010, 09:50
Kaa
Kaa is offline
Ik heb dat punt nooit echt gehad. ik woonde na 6 maanden ongeveer bij hem in, toen was ik 18. En nu vijf jaar later zijn we twee keer verhuisd en hebben we n dochter. Er is nooit echt n overgang geweest. Het was gewoon altijd wel gezellig en fijn om samen te zijn, en nog steeds.
Oud 02-09-2010, 10:21
Lente
Lente is offline
alleen maar een beetje hangen is ook saai en om chagrijnig van te worden, waarom gaan jullie niet iets doen? word actiever en ga leuke dingen doen, met elkaar maar ook samen met anderen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 12:59
igfy
igfy is offline
Het helpt meestal al enorm als de vakantie weer voorbij is dat je allebei je eigen leven weer een beetje oppakt. Op die manier heb je elkaar weer wat te vertellen en wordt het gewoon allemaal weer wat spannender.

Ik merk ook wel dat als ik te lang te veel tijd samen met mijn vriendje doorbreng dat het dan minder leuk lijkt te zijn na een tijdje. Je gaat elkaar als vanzelfsprekend zien en je gaat je misschien sneller ergeren aan kleine dingetjes. In mijn ervaring gaat dit bijna altijd wel weer over als ik me wat meer ga richten op mijn eigen hobby's.
Oud 02-09-2010, 15:33
Catch
Catch is offline
Als jullie straks je eigen dingen weer oppakken en minder tijd voor elkaar hebben, wordt het weer specialer om elkaar te zien en hebben jullie elkaar ook meer te vertellen. En plan ook in om samen dingen te doen. Ik kijk ongeveer 1 keer per maand tv met mijn lover, en dat is dan ook iets heel speciaals en gezelligs voor ons . Ik hoor van anderen dat ze elke avond voor de tv hangen. Het is maar net hoe je je tijd samen indeelt. Dat is vaak even zoeken naar de beste oplossing.
Ik hoop dat je je vriendje ervan kunt overtuigen dat het allemaal weer een stuk leuker kan worden, n.a.v. je bericht in het relatietopic. Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 15:36
JustADreamer
JustADreamer is offline
Al in het begin van deze relatie zag ik mijn vriend bijna elke dag, daarna ben ik bij zijn mams in gaan wonen omdat dat praktischer was ivm reiskosten van m'n werk. En nu wonen we samen. Hij zit tijdelijk werkeloos thuis, ik werk vaak halve dagen. Het is niet zo dat we al die tijd die we samen hebben ook echt dingen samen doen, hij doet zijn ding, ik de mijne, en af en toe verhuist hij naar de bank voor een knuffelsessie. Als je hele dagen 'samen' samen bent kan ik me voorstellen dat je daar op een gegeven moment even genoeg van hebt. Moet er zelf ook niet aan denken om zoveel op elkaar gefocust te zijn.

Omdat we, zeker doordeweeks, allebei gewoon ons eigen ding doen blijft het leuk om dingen samen te doen. Soms gaan we een rondje fietsen, kan m'n vriend leuk foto's maken en ik vind de natuur sowieso heerlijk. Of naar het pretpark met onze huisgenoten, of de bios met vrienden of, nou ja... Leuke dingen gewoon. Doordeweeks is de enige tijd die ik écht graag samen aan een activiteit wil besteden het avondeten, en meestal kijken we dan gewoon samen een serie.
Oud 03-09-2010, 16:42
Cherry Springs
Ik heb vandaag met mijn vriend gepraat en we hebben vastgesteld dat ik het niet zo bijzonder meer vond om hem te zien, en hij juist meer vond dat we zo weinig 'boeiende dingen' deden of iets hadden om over te praten. En dat komt dan dus doordat terwijl hij eigenlijk best nog relatief druk is, doordat hij in juli fulltime gewerkt heeft (en ik parttime) en daarnaast veel bezig is met zijn band en muziek maken met vrienden en dat soort dingen. Terwijl ik dus niet zo veel gewerkt heb, geen band heb, niet zo fanatiek ben in muziek maken en mijn vrienden dat soort dingen ook niet doen, ik heb meer 'rondhang-vrienden'. Daardoor verveelde ik me veel meer en dan dacht ik heel veel aan hem en dan krijg ik gauw hoge verwachtingen, zo van, oh wat zal het fantastisch zijn hem zo weer te zien! Terwijl hij dus niet zo veel bijzonders doet als hij bij mij is en gewoon even rustig wil zijn en vertellen over zijn dag enzo. Daarom lijken we ook veel meer te praten over wat er met hem gaande is, bij hem is simpelweg ook gewoon meer aan het gebeuren.
Na onze vakantie naar Texel zit ik maar een beetje af te wachten tot de colleges beginnen en er weer wat boeiends gebeurt, terwijl hij altijd nog zijn band had, en zijn grote familie thuis en dat soort dingen en dus meer gewend was om actievere dingen te doen dan met mij saai op de bank hangen. Terwijl ik dus of dát doe, of hier achter de computer zit, bij wijze van spreken.

Lang verhaal. We gaan in elk geval niet meer via msn dit soort dingen bespreken want dat werkt echt voor geen meter. Gelukkig krijgen we het allebei wel druk als onze colleges beginnen.
Oud 03-09-2010, 17:14
Catch
Catch is offline
Wat goed dat jullie je verwachtingen hebben uitgesproken over je relatie, dat is volgens mij heel belangrijk . Ik hoop dat het snel beter gaat. Gaan jullie er nog actief mee bezig of?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 17:22
Cherry Springs
Nou ja, beter juist niet, dachten we Als de colleges beginnen dan is het even afwachten hoe we het allebei managen, hij met zijn studievereniging erbij en dat soort dingen. Misschien ga ik nog wel een cursus erbij volgen enzo. En dan kijken hoeveel tijd we aan elkaar gaan besteden. We hopen eigenlijk dat het dan een beetje vanzelf gaat, en zo niet, kijken we dan wel verder!
Oud 03-09-2010, 20:30
Verwijderd
Goede oplossing
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 20:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het scheelt zoveel als je allebei je eigen ding hebt, geen hele dagen samen bent, etc. Ik heb een paar maanden gehad waarin ik thuis zat omdat ik geen stageplek kon vinden en toen was ik absoluut niet gezellig. Alle dagen leken hetzelfde, iedereen werkt dus niemand heeft tijd als jij tijd hebt, m'n vriend deed van alles en ik werd alleen maar chagrijnig. Terwijl als hij studeert en ik werk we elkaar wel regelmatig zien maar ook regelmatig niet. Dan is het lekker om samen thuis te komen, op de bank neer te ploffen, te vertellen over je dag, over wat je allemaal hebt meegemaakt, etc. Dan neem je veel sneller genoeg met een avondje tv kijken terwijl je anders daar al gauw op uitgekeken bent. Ik zou het zeker een kans geven. Niet te snel van stapel lopen met allerlei andere dingen. Een nieuwe studie vergt zeker in het begin al heel veel energie en daar leer je ook weer andere mensen kennen enzo. Ik herken wel wat je zegt hoor. Mijn vriend heeft ook veel meer vrienden en dingen om handen dan ik. Naja, we hebben veel gemeenschappelijke vrienden en ik heb ook wel eigen vrienden maar die zie ik veel minder.
Oud 03-09-2010, 23:11
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wat ik even kwijt wilde:

Een relatie is uiteindelijk wel iets waar je 'moeite' in moet steken. Je leuk aan blijven kleden, initiatief nemen, verassinkje, leuke dingen blijven doen. Elkaar niet als de normaalste zaak ter wereld beschouwen.

Daarbij lijkt het me ook, naast dat het gezellig is, dat je elkaar scherp houdt. Net als met vriendschappen?

Ik kom er later nog wel op terug als ik het hele topic heb gelezen. Succes ermee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten