Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2010, 09:02
Verwijderd
helleeuuww

ik ben echt verslaafd aan die ene soort sjaaltjes, uuhm deze,

wat vinden jullie van die sjaals?
waarbij draag je ze altijd?
en waar koop je ze??
en vind je ze met kralen/versierseltjes etc. mooier of zonder??

kortom wat vinden jullie van deze sjaaltjes??

x

Laatst gewijzigd op 02-09-2010 om 14:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2010, 13:17
*oma*
*oma* is offline
Volgens mij hebben die sjaals geen aparte naam. Maar het kan zijn dat het varianten zijn op deze sjaal:

klik
De Arafat sjaal dus.

Maar misschien wordt dit topic nuttiger als het over de sjaals gaat (heb je er een, vind je het mooi etc) dan over de naam van de sjaals.
Oud 02-09-2010, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij hebben die sjaals geen aparte naam. Maar het kan zijn dat het varianten zijn op deze sjaal:
[afbeelding]

klik
De Arafat sjaal dus.

Maar misschien wordt dit topic nuttiger als het over de sjaals gaat (heb je er een, vind je het mooi etc) dan over de naam van de sjaals.
heey ja
je brengt me op ideeen!!

thanx
hebt t topic aangepast
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 15:24
Catch
Catch is offline
Ik heb er maar één, maar daarmee worden al mijn outfits standaard een stuk leuker. Als ik een dag een saai shirt aan heb, doe ik soms dat ding om. Ik pas wel op dat het niet te tuttig wordt, ik doe dus niet te nette kleding bij zo'n sjaaltje. En een echte arafatsjaal associeer ik met emo's, doet het niet zo voor mij.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 17:07
Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik heb er een stuk of drie, maar ik draag ze eigenlijk bijna nooit.
Geen idee waar ik ze vandaan heb.
Ik vind ze zonder kraaltjes en versierseltjes en dergelijke mooier.
Oud 02-09-2010, 17:23
Verwijderd
Das toch een arafatsjaal?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 17:49
Repeating
Repeating is offline
Ik vind het tafellakens..
Oud 02-09-2010, 18:28
Verwijderd
Ik heb er een aantal, een standaard zwart/wit arafat ding, een allerlei kleurtjes arafat ding, een vierkante zwart-roze geblokte met zilveren sliertjes erdoor, 2 hele dunne zwarte doorschijnende sjaaltjes en mijn nieuwste: een blauw-roze-tinten gestreepte langwerpige sjaal met zilveren sliertjes. Oh en in mijn larpkoffers liggen een paarse en een zwarte langwerpige, een blauw/gouden zijden sjaal, een groen/bruine gehaakte en een rood/roze/gouden vierkantige. Maar eigenlijk draag ik nooit sjaals
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 19:39
Verwijderd
Heb denk ik in geen 5 jaar nog een Arafat sjaal gedragen. stopte ermee, toen ik opeens de grootste boerenpummels met zo'n sjaals zag rondlopen.

Als het koud is, draag ik dit soort sjaals:

Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 20:46
Verwijderd
Arafatsjaal is naast dom ook nog eens alto.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 21:44
Daantjer
Daantjer is offline
de soort sjaal die FA postte is veel beter, stijlvoller, warmer +1
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Niks mis met alto. Maar wat is er dom aan? Die sjaal is net als de swastika (ouder dan Hitler) ouder dan Arafat, het is de boodschap die je eraan geeft.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 21:54
Daantjer
Daantjer is offline
Wat is er mis met alto? Muziek is i.i.g. chill, maarja wat is dan weer altomuziek?? maar het is gewoon altijd goede muziek, meeste altos zijn vriendelijk. Ben qua kleding meer kakker maar nvm... En zoals Mutant zegt, de Arafatsjaal is ouder dan arafat, en wist je dat hij best retro is, 30 jaar geleden was hij ook helemaal in de mode. Hier in wil ik zeggen: kleding en accessoires zijn niet definieerbaar voor een subcultuur. (behalve dikke spike armbanden en kettingen, maar dat terzijde)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Niks mis met alto. Maar wat is er dom aan? Die sjaal is net als de swastika (ouder dan Hitler) ouder dan Arafat, het is de boodschap die je eraan geeft.
Nou inderdaad, hetzelfde met een swastika rondlopen maar zeggen dat het een spiritueel symbool is :')
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 22:23
Verwijderd
Alto is een verzameling van hersenloze moshers en andere boerenpummels voor mij.
Mijzelf nooit Alto genoemd.
Integendeel, tijdens de hoogdagen van mijn favoriete muziek waren wij het die de mainstream domineerden. Mainstream-totaalheerschap is het geboorterecht van de New Wave generatie!

Maar los daarvan vind ik een Arafat sjaal gewoon niet zo heel erg mooi, zeker al die gekleurde (groei = beeeejk!) exemplaren niet.
Motief lijkt nog meest op dat van een keukenvod bvb...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Nou inderdaad, hetzelfde met een swastika rondlopen maar zeggen dat het een spiritueel symbool is :')
blauwe ruitjes zijn natuurlijk láng niet zo'n symbool voor palestijns extremisme als een gespiegelde swastika symbool voor nazisme is mijn theedoeken hebben ook nog steeds blauwe ruitjes.

Ik vind sjaaltjes die op die manier gedragen worden niet zo mooi. Draag in de lente/herfst wel sjaaltjes maar dan gewoon als ik naar buiten ga en een jas aan heb en dat zijn dan niet van die vierkante maar gewoon sjaalvormige.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 12:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er zelf twee en die draag ik in de herfst/winter wel vrij regelmatig. Meestal in combinatie met een t-shirt en een vest omdat het dan net ff iets warmer is. Op m'n werk kan het vrij koud zijn en dan is het wel fijn. Ik vind vierkante sjaals fijner dan gewone sjaals maar ik zie ze niet meer zo vaak. Zag nu in de Esprit-nieuwsbrief dat het wel weer redelijk 'in' is dus misschien kans op een paar mooie te scoren Ik vind gewone gekleurde met een printje zonder kraaltjes of tierelantijntjes het mooiste.
Oud 03-09-2010, 13:45
*oma*
*oma* is offline
Ik heb er zelf ook een x aantal (maar geen met Arafat-ruitje), de mooiste is zwart met allemaal witte poezen erop . Instant win wmb.
Oud 03-09-2010, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Ja, laten we al die tempels met dat symbool dan ook maar afbreken... En net zoals Sarah zegt, het is minder gelinkt dan dat. Ik denk dat meer mensen het aan alto linken dan aan Arafat, bijna net als die Che-t-shirts. En wat is er mis met alto?

Overigens, FA, kun je ook één dag zonder over je New Wave-toestand beginnen te zeuren?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 19:12
Verwijderd
Citaat:

Overigens, FA, kun je ook één dag zonder over je New Wave-toestand beginnen te zeuren?
Nee
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 20:30
Daantjer
Daantjer is offline
En new wave is cool. Maar de Arafatsjaal is wel degelijk een symbool voor palestijns extremisme, waar ze vroeger nomaden waren zijn ze nu grote ********(vul hier een negatief woord naar gelang in) die Israël dood willen, vreemd want dat lukt ze toch nooit.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 21:15
Verwijderd
Zo, horen jullie het ook eens van een ander

Bij dames vind ik een sjaal met panterprint eigenlijk wel leuk staan
(zolang niet overdreven natuurlijk )

Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 21:36
Roosje
Roosje is offline
Ik houd van sjaals Ik heb er drie in 't model dat jij laat zien: een roserode met kwastjes, een oranjerode met gouddraad erdoorheen en een donkerblauwe met klingeldingen. Die laatste irriteert andere mensen wel echt verschrikkelijk want hij maakt veel lawaai.
En daarnaast heb ik er nog vijf of zes en ik draag ze overal bij.
Oud 03-09-2010, 22:33
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:

[afbeelding]
Ok, ik vind toch wel dat jij flink veel smaak hebt. En ja, bij dames staat zo'n sjaal toch bijna altijd wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 12:42
*oma*
*oma* is offline
Citaat:

[afbeelding]
. Ik heb er eentje in wit met zwart en eentje in grijs met zwart.
Oud 07-09-2010, 10:02
Rivka
Rivka is offline
@TS: De sjaaltjes die jij post vind ik nog wel oké maar ik vind de Arafatsjaal echt gruwelijk.
Oud 07-09-2010, 15:35
Verwijderd
Citaat:
@TS: De sjaaltjes die jij post vind ik nog wel oké maar ik vind de Arafatsjaal echt gruwelijk.
helemaal met je eens!!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 18:58
Daantjer
Daantjer is offline
Gruwelijk lelijk mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 19:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb wel een flinke sjalen verzameling, maar ik heb ze al een tijdje niet meer omgehad. Alleen als het weer wat kouder wordt enzo.
Van wat ik vanaf hier kan zien hangen heb ik:

- dikke mintgroene wollen sjaal (heeeel erg warm, dus alleen voor als het -20 is)
- Roze/paarse sjaal met aan de ene kant ruitjes en de andere kant streepjes.
- Zwart/wit geruit met paarse streepjes erin
- Zwarte met witte sterretjes
- pashmina die verloopt van wit naar groen
+
- een groene 'arafat' sjaal, maarrr die heb ik met een reden (want normaal ben ik er ook geen fan van):
Mijn zwager zit in het leger en moest vorig jaar voor 6 maanden naar Afghanistan. Die groene sjaal heeft hij van het leger en heb ik gedragen als aandenken aan hem.
Oud 12-09-2010, 17:39
xmanon
xmanon is offline
ik hou van die sjaaltjes <3

alleen ze moeten niet met ruitjes zijn, dat vind ik zo afgezaagd. ik hou van prints zoals bloemen en panter
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 14:48
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Gruwelijk lelijk mag ik hopen
Uiteraard.
Oud 13-09-2010, 15:56
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dom of niet, ik draag ze al jaren en ben niet van plan ze te verbannen. Alto kleding vind ik anno 2010 nog steeds het beste bij mij passen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 19:57
Daantjer
Daantjer is offline
De Arafatsjaal staat al jaren voor Anti-Joods, of Palestijns extremisme, je leeft nou eenmaal in een land met een Joods-Christelijke cultuur, dus gooi die sjaal bij het vuil.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 15:31
Diamera
Diamera is offline
Ik vind die Arafat-sjaaltjes ook helemaal niks, maar die sjaaltjes van jou op de foto zijn stijlvol. Ik heb er twee en heb ze gekocht in Utrecht, bij zo'n klein kippenhok-winkeltje waar je je kont amper kan keren (en dat ligt niet aan mij) dat ook nog eens Girlz heet. Maar ze hebben er wel echt veel, en ook vaak nieuwe. Dus mss heb je er wat aan
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 17:02
AUkO
AUkO is offline
Hoi! Die sjaals heten ook wel PLO sjaals. Of inderdaad arafatsjaals. Je hebt ze geblokt zoals veel mensen hierboven weten, maar ook met franjes of gewoon effen!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 17:37
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Hoi! Die sjaals heten ook wel PLO sjaals. Of inderdaad arafatsjaals. Je hebt ze geblokt zoals veel mensen hierboven weten, maar ook met franjes of gewoon effen!
Nu je toch dit redelijk oude topic ge-upped heb, dan maar effe quoten.

Ik heb onlangs op de rommelmarkt een paar orginele oude PLO sjaals gekocht die nog in een perfecte staat verkeren, die oude sjaals zijn nog van een dikke kwaliteit stof en zijn ook iets groter van formaat. Die zg moderne versie van de ''PLO'' sjaals die je nu in sommige dump winkels en op de markt aantreft zijn namaak of replica's die zijn iets kleiner qua formaat en lijken net groot uitgevallen theedoeken.

Ik kocht en droeg ze al uit de tijd van de krakers en punk tijd (Zo begin jaren '80) nog voordat ze later door de massa werden gedragen, daarom vind ik die ''moderne'' PLO of Arafat sjaals zo nep en te ''Europees'' uitzien alof ze van de H&M vandaan komen.
Oud 15-05-2012, 20:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zoals het een echte zangeres betaamt heb ik nogal wat sjaaltjes. Een paar doorschijnende diva-achtige siersjaaltjes en een paar lekkere dikke lange, warme sjaals. Ze zijn van katoen en vooral heel breed, zoals je ze op de markt kan kopen, zodat ik ze zowel als sjaal als als omslagdoek of hoofddoek gebruiken kan. Lekker warm Ik denk dat ik er daar 4 van heb.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 18:23
-Raven-
-Raven- is offline
Citaat:
Heb denk ik in geen 5 jaar nog een Arafat sjaal gedragen. stopte ermee, toen ik opeens de grootste boerenpummels met zo'n sjaals zag rondlopen.

Als het koud is, draag ik dit soort sjaals:

[afbeelding]
Dit soort sjaal draag ik ook, enkel van Aquascutum.
Reageren

Regels voor berichten