Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2002, 18:20
Orion16
Orion16 is offline
Hoi,

Ik heb een pc met ATX voeding, maar als ik um uitzet blijft 'Num Lock' van mn toetsenbord nog branden en geeft mijn optische muis nog licht. Ook blijft het powerledje branden! Ik heb sinds kort een nieuwe kast met 400 watt voeding maar voorheen had ik het ook al met mijn 300 watt voeding.

Ik denk dus dat het iets is van mijn moederboord maar hoe stel je in, dat als ik mijn pc uitschakel, dat alles ook ECHT uit is? Ik heb geen zin om iedere keer de stekker er aan de achterkant uit te trekken

Mijn moederboord is een ECS Elitegroup K7VTA3 (Socket A, met daarop AMD Athlon XP 2000+)

Ik ken trouwens wel meer mensen die hier ook last van hebben, maar dat geldt niet voor iedere pc met een ATX voeding. Toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2002, 18:38
WolterB
WolterB is offline
dit komt idd bij sommige systemen voor.

ik heb het ook gehad bij mijn vorige PC, maar bij deze is dat neit het geval.

volgens mij is het niet echt heel erg veel stroom die er gebruikt wordt, maar het is wel verdromd irritant als je de pc in je kamer hebt staan en dat dan je kamen 'sfeerverlichting' krijgt door die lampjes.

ik weet ook niets wat je er tegen kunt doen, maar volgens mij is het iets wat aan het type mobo ligt.

weet jij toevallig welk merk mobo je hebt?

ik heb dit probleem nl gezien bij ABIT en MSI moederborden
Oud 06-12-2002, 18:47
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Is ook zo bij Asus Mobo's ik heb het namelijk ook met me muis. Maar het verbruikt niet veel.

Er zit vast een instelling op je mobo daarvoor.

Btw steeds je stekker eruit trekken is niet goed voor je voeding, ken veel mensen die daardoor hun voeding gesloopt hebben...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 19:58
niemand
niemand is offline
Weleens gedacht aan de schakelaar achterop je voeding? Verder kan je op een Asus mobo met jumpers dat instellen, dat ie er stroom op laat staan is voor poweron via mouse of kb.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 20:05
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
niemand schreef:
Weleens gedacht aan de schakelaar achterop je voeding? Verder kan je op een Asus mobo met jumpers dat instellen, dat ie er stroom op laat staan is voor poweron via mouse of kb.
niet iedereen heeft een schakelaar achterop de voeding
Oud 06-12-2002, 21:16
cartman666
cartman666 is offline
het lijkt me eem MSI moederbordje
maar dit is alles wat ik vind van MSI op socket A

MS-6568(MS-6568)
K7T266 Pro2-A(MS-6380E Ver1.0)
KT3 Ultra(MS-6380E)
KT3 Ultra-ARU(MS-6380E)
K7T266 Pro2(MS-6380 Ver2.0)
K7T266 Pro2-RU(MS-6380 Ver2.0)
MS-6380LE(MS-6380)
K7T266 Pro(MS-6380)
K7MG Pro(MS-6375)
K7N420 Pro(MS-6373)
K7T Master(MS-6347)
K7 Master(MS-6341)
MS-6340M Ver5.0(MS-6340M Ver5.0)
MS-6340M(MS-6340M)
MS-6340M V3.0(MS-6340 V3.0)
K7TM Pro(MS-6340)
MS-6330 Lite(MS-6330LE V1.0)
K7T Turbo Limited Edition(MS-6330 Ver3.0)
K7T Turbo(MS-6330 Ver3.0)
K7T Pro2(MS-6330 Ver1.0C)
K7T Pro2-A(MS-6330 Ver1.0C)
MS-6330 LE3(MS-6330 LE3)
K7T Pro(MS-6330)

en daar zit geen K7VTA3 bij.
bron:
http://www.msi.com.tw/program/produc...&NAME=Archives
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 21:33
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
niemand schreef:
Dooh, tuurlijk heb ik daaraan gedacht, handiger is het trouwens niet want dan moet je iedere keer achter je pc om 'm alsnog handmatig uit te zetten. ik heb trouwens geen schakelaar achterop me voeding. Mn oude voeding had dat wel maar dat is alleen maar lastig zoals ik al zei...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 21:35
Orion16
Orion16 is offline
ff ter informatie mensen: Ik heb dus géén MSI noch Asus moederboord, ik heb een ECS (Elitegroup) moederboord. ff beter lezen had ik al gezegd, thenkyou
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 01:16
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
ff ter informatie mensen: Ik heb dus géén MSI noch Asus moederboord, ik heb een ECS (Elitegroup) moederboord. ff beter lezen had ik al gezegd, thenkyou
niet dat et zal helpen maar een klasgenoot heeft het ook, heeft ook een ecs mobo. Zal wel vragen welk type ie heeft ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 07:34
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
ik zie het, overheen gelezen
maar zoals in de replys ook al vermeld staat komt het bij verschillende merken voor en ook bij verschillende types, dus er is niet echt onderscheid te maken bij wele mobo's het wel of niet gebeurt. Dit is eits waar je 'pech' mee kunt hebben of juist niet.
het zou ook aan de combinatie van de onderdelen die op het mobo zitten en het mobo kunnen liggen.

of voordat je de pc uit zet schakel je ff de numlock uit, dan heb je dr ook geen alst meer van (dat is eits wat ik na een tijdje deed)
Oud 07-12-2002, 12:53
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
sorry, blunder
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 13:06
cartman666
cartman666 is offline
ehh, ja, vervelend probleem. je kunt de hele Acpi support eruit gooien misschien. Heb ik ooit gedaan op een win98 systeem. dan eindigt ie met een schermpje "u kunt nu de computer uitschakelen" en dan power, en dan is ie ook helemaal uit(was een hele beleving, een power knop die gewoon reageerd als je er op drukt). Het leek wel alsof het systeem een AT voeding had. Ik deed dat alsvolgd:
aparaatbeheer
beeld-aparatenweergeven op verbinding
dan de eigenschappen van acpi-systeem.
dan stuurprogramma bijwerken
alles zelf doen(nooit windows naar dingen laten zoeken)
en als laatste kiezen voor een standaard PC.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 15:54
Not for Sale
Not for Sale is offline
Mijn monitor gaat 's nachts altijd lopen demagnetizen... Teringherrie! En hij staat uit, en het stekkerblok waar 'ie op staat ook!
Oud 07-12-2002, 19:13
Orion16
Orion16 is offline
hallo mensen,

Mijn leds blijven gelukkig niet meer branden, heb ik hardwarematig kunnen oplossen door een stekkertje over te zetten, mijn moederboord heeft daar schijnbaar meerdere aansluitingen voor Alleen blijft mijn muis nog wél branden..
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 19:58
niemand
niemand is offline
ik heb gewoon een stekkerblok met schakelaar wat meestal uit staat als me pc uit staat
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 22:15
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
niemand schreef:
ik heb gewoon een stekkerblok met schakelaar wat meestal uit staat als me pc uit staat
Was mijn ID ook al als ik écht niets meer kan....
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 11:48
Verwijderd
Optische muis blijft altijd branden, voeding heeft altijd last van een soort lekstroom ==> The same here ! (mooi rood licht )
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 13:14
niemand
niemand is offline
lekstroom = stroom die loopt door een schakeling waar dat niet de bedoeling is

de schakeling van je voeding en mobo is wel bedoeld om zo te werken dus is er geen lekstroom

daarvoor word de +5VSB gebruikt, maar die heb je nodig anders kan je mobo niet meer starten dus doorknippen daarvan werkt ook niet
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 13:46
Verwijderd
Citaat:
niemand schreef:
lekstroom = stroom die loopt door een schakeling waar dat niet de bedoeling is

de schakeling van je voeding en mobo is wel bedoeld om zo te werken dus is er geen lekstroom

daarvoor word de +5VSB gebruikt, maar die heb je nodig anders kan je mobo niet meer starten dus doorknippen daarvan werkt ook niet
Toch is er altijd lekstroom ==> Optische muizen geven zo goed als altijd licht, totdat er echt geen contact meer is met het lichtnet ==> Contact met lichtnet dan hou je stroom op je voeding, voldoennde voor je muis
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 13:56
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Optische muis blijft altijd branden, voeding heeft altijd last van een soort lekstroom ==> The same here ! (mooi rood licht )
Hoeft toch niet?? Ik heb eerder een MSI k7t turbo moederboord gehad en daar had ik er geen last van (lichtgevende optische muis)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 13:57
niemand
niemand is offline
dat klopt en dat is ook de bedoeling, er blijft stroom op je PS/2 staan via de +5VSB voor functies zoals het aanzetten van je pc met je muis

dus het is de bedoeling van de schakeling en dus geen lekstroom

en naast contact verbreken met lichtnet geeft de schakelaar achterop je voeding hetzelfde resultaat (mits aanwezig), want die doet eigenlijk gewoon hetzelfde, is een schakelaartje tussen stekkeraansluiting en voeding
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 15:06
Verwijderd
Citaat:
niemand schreef:
dat klopt en dat is ook de bedoeling, er blijft stroom op je PS/2 staan via de +5VSB voor functies zoals het aanzetten van je pc met je muis

dus het is de bedoeling van de schakeling en dus geen lekstroom

en naast contact verbreken met lichtnet geeft de schakelaar achterop je voeding hetzelfde resultaat (mits aanwezig), want die doet eigenlijk gewoon hetzelfde, is een schakelaartje tussen stekkeraansluiting en voeding
Klopt

schakelaartje heb ik ook, maar gebruik ik nooit --> vind licht veels te
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 16:05
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Klopt

schakelaartje heb ik ook, maar gebruik ik nooit --> vind licht veels te
Ik niet ... PC staat op me slaapkamer, rood licht is nogal irritant
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 19:35
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Mijn monitor gaat 's nachts altijd lopen demagnetizen... Teringherrie! En hij staat uit, en het stekkerblok waar 'ie op staat ook!
Maakt niet uit, in monitoren zitten spoelen, soort dynamo's. Die houden electriciteit vast. Dat is bv. ook de reden waarom je een beeldscherm niet open moet schroeven en achteloos in moet gaan klooien, ookal staat ie uit.
Oud 08-12-2002, 20:03
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Ik niet ... PC staat op me slaapkamer, rood licht is nogal irritant
leg je je muis dan ondersteboven ofzo? of is hij doorzichtig? want mijn muis gaat ook nooit uit, het licht niet, maar als het donker is is ie echt niet te zien... mmz..
Oud 08-12-2002, 20:17
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Blizz schreef:
leg je je muis dan ondersteboven ofzo? of is hij doorzichtig? want mijn muis gaat ook nooit uit, het licht niet, maar als het donker is is ie echt niet te zien... mmz..
Mijn muis is doorzichtig, alleen de zijkanten dan, en dat is nu net de plaats waar dat *&##$ rode licht zit!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 20:46
Blizz
Blizz is offline
doe je je muis in een laatje ofzo of spuit em zwart ofzo
Oud 08-12-2002, 22:09
niemand
niemand is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Maakt niet uit, in monitoren zitten spoelen, soort dynamo's. Die houden electriciteit vast. Dat is bv. ook de reden waarom je een beeldscherm niet open moet schroeven en achteloos in moet gaan klooien, ookal staat ie uit.
woehahahahahaha

het zou aan me monitor kunnen liggen maar ik zie nergens dynamo's erin zitten, dynamo's hebben een asje en als dat draait wekken ze spanning op

en verder zijn spoelen gewoon wikkelingen van een draad, dus dat houd geen energie vast

wat het dan wel is weet ik niet, misschien condensatoren ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 02:54
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
niemand schreef:
woehahahahahaha

het zou aan me monitor kunnen liggen maar ik zie nergens dynamo's erin zitten, dynamo's hebben een asje en als dat draait wekken ze spanning op

en verder zijn spoelen gewoon wikkelingen van een draad, dus dat houd geen energie vast

wat het dan wel is weet ik niet, misschien condensatoren ofzo
ja zijn condensatoren
en werkt het ook niet om je wake on keyboard/mouse uit te zetten??
Oud 09-12-2002, 13:54
Not for Sale
Not for Sale is offline
Wat zijn de condensatoren dan in een beeldscherm? De kathode en anode? Die hebben toch niet zo'n grote capaciteit enof RT-tijd?

En dan nog, waarom gaat ie 's nachts herrie lopen maken?
Oud 09-12-2002, 15:50
niemand
niemand is offline
condensatoren = gewoon bepaalde onderdelen die spanning vast kunnen houden

anode+kathode = aansluitpunten van bepaalde componenten (k weet niet of die termen ook gebruikt worden bij condensatoren)

waarom ie snachts herrie maakt weet ik niet

wake on keyboard/mouse uitzetten zet bij mij Asus A7V333 alleen de reactie erop uit, niet de stroom ervoor
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:25
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef:
(was een hele beleving, een power knop die gewoon reageerd als je er op drukt). Het leek wel alsof het systeem een AT voeding had.
ATX-dingen gaan meestal ook uit als je 4 secs op powerknop drukt. Mijn nieuwe sluit bij powerdrukken eerst netjes windows af en gaat dan uit
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:59
Orion16
Orion16 is offline
Ik heb er al wat voor gevonden ik heb een stekkerdoosje gekocht met aan/uit schakelaar waarop ik de boel heb aangesloten. Ik zet het knopje gewoon om, dan blijft er helemaal niets meer branden

tnx voor de tips allemaal!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
Ik heb er al wat voor gevonden ik heb een stekkerdoosje gekocht met aan/uit schakelaar waarop ik de boel heb aangesloten. Ik zet het knopje gewoon om, dan blijft er helemaal niets meer branden

tnx voor de tips allemaal!
Hebbie ATX voeding?? Zit het echte uit knopje toch achterop om de voeding helemaal af te sluiten van de netstroom!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 17:43
Verwijderd
Citaat:
PCRodent schreef:
ATX-dingen gaan meestal ook uit als je 4 secs op powerknop drukt. Mijn nieuwe sluit bij powerdrukken eerst netjes windows af en gaat dan uit
Ik ook, eff indrukken en alles gaat vanzelf ==>
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:56
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Hebbie ATX voeding?? Zit het echte uit knopje toch achterop om de voeding helemaal af te sluiten van de netstroom!
Lol.. Tuurlijk heb ik een ATX voeding! Maar alleen geen knopje nml. niet iedere voeding heeft dat. Bovendien springt mijn monitor ook op standby ipv. uit dus vandaar dat die stekkerdoos echt nuttig was

Dit is mijn voeding: (ZONDER knopje dus!)

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten