Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2010, 16:42
Verwijderd
"In de Nederlandse taal is het woord pesten etymologisch van de pest afgeleid. Ergens de pest in hebben betekent ergens erg boos over zijn. Vroeger werd dit afgekort tot ergens de P in hebben, omdat men van mening was dat men niet met de pest mocht spotten."

Advertentie
Verwijderd
Citaat:
The word bög (in the meaning "male homosexual") has in the past two decades evolved from being a highly offensive and derogatory term to a word used by homosexuals to describe themselves in a conscious effort to rid the word and the concept it describes from its taboo status. It can nowadays be used in most contexts (including newspapers and national media broadcasts) as a fairly neutral and innocuous term, although still somewhat colloquial and not acceptable among older generations and socially conservative social groups.
Verwijderd

De pest op de trap, 1896. Best een eng plaatje.
Verwijderd
Bof
Oud 14-09-2010, 16:43
Verwijderd
Kut, ik had tot 8 nagekeken en toen klikte ik per ongeluk weg, antwoorden komen eraan!
Oud 14-09-2010, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Bof
oh
Oud 14-09-2010, 16:44
Verwijderd
Citaat:
is er een ziekte die bog heet?
In de militaire wereld is BOG "Bomb on Ground", en ja, die zijn best dodelijk
Oud 14-09-2010, 16:44
Verwijderd
Deze heet 'de pest komt'.

Zie die pest. Wat denkt 'ie te doen met die hark? Gekke pest.
Oud 14-09-2010, 16:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nou jaaaa, zo raar, ik werd net gebeld door m'n bazin:

M: "Hiiiii, what are you doiiiiiing?"
Ik: "Ehm, I have a lecture in 5 minutes"
M: "Oh ok.... I'm Going to kick your ASS!"
Ik: "Why?! "
M: "Why did you put that picture on facebook?! Take it off! If Janine (uberbaas) sees it she will get soooo mad. Really, take it off. Seriously!"
Ik: "But it's just you with a cardboard sign. It's just a joke isn't it?"
M: " I don't care, Janine will kill me, take it OFF!!!!"

*ophang*

Ok baas.
Verwijderd
Citaat:
Pokken (variola), niet waterpokken. Waterpokken heeft 90% hier gehad als kind en we zijn allemaal van na 1979
En van bof is NU een epidemie onder studenten, heeft in alle kranten en nieuwssites gestaan... kun je toch ook niet erg uitgeroeid noemen
Ja pf Ik DURF tenminste dom over te komen
Verwijderd
Maar variola kon uitgeroeid worden doordat de tijd tussen besmetting en symptomen max. 3 dagen is en iedereen die het krijgt herkenbare symptomen heeft, waardoor het voldoende was om alleen mensen met symptomen op te sporen en dan iedereen in te enten met wie ze in de afgelopen drie dagen contact hadden gehad om bv. tbc uit te roeien zou je de hele wereldbevolking moeten inenten, dat is niet realistisch.
En het hielp ook dat het pokkenvaccin buiten de koelkast bewaard kan worden.

even wat ongevraagde achtergrondinformatie
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

Hij gaat mensen een beetje pesten, denk ik...
Oud 14-09-2010, 16:46
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

Nou, als je ziet waar ie doorheen moet ploegen om bij zijn slachtoffers te komen...bergen hooi!
Oud 14-09-2010, 16:46
Verwijderd
1. Hoe heet het klassieke album van The Rolling Stones, dat in 1972 werd uitgebracht?
Exile on main street
2. Van de 7 Von Trapp kinderen uit de film The Sound of Music, hoeveel waren er jongens?
3
3. In welk land werd de 1e Encyclopedia Brittannica uitgerbacht: Verenigde Staten, Wales, Schotland of Canada?
Schotland
4. Welk algemeen Europees kruid heeft zijn naam gemeen met een huisdier?
Kattenkruid
5. Welk bedrijf heeft de exclusieve rechten op de game console Metroid Prime?
Nintendo
6. Welke modeontwerper bracht na de Eerste Wereldoorlog de daarin veelgebruikte trenchcoat op de markt voor zowel mannen als vrouwen?
Burberry (ontwierpen ze voor soldaten tijdens WO1)
7. Welke maffioso opende in Las Vegas het Flamingohotel?
Bugsy Siegel
8. Welke besmettelijke ziekte werd in 1979 uitgeroeid verklaard?
Pokken
9. Welke beroemde zwarte Amerikaanse vrouw weigerde in Alabama in de bus haar plaats af te staan aan een blanke?
Rosa Parks
10. In welke Amerikaanse staat speelt de misdaadserie The Sopranos zich af?
New Jersey
Oud 14-09-2010, 16:47
Verwijderd
Citaat:

M: "Why did you put that picture on facebook?! Take it off! If Janine (uberbaas) sees it she will get soooo mad. Really, take it off. Seriously!"

*ophang*

Ok baas.
Wat was het voor schokkend plaatje dan?
Oud 14-09-2010, 16:47
Verwijderd
Citaat:
In de militaire wereld is BOG "Bomb on Ground", en ja, die zijn best dodelijk
Bog is ook een Russisch woord voor God en een Fries bedrijf voor bijzonder onroerend goed.

Goh, ik zou nou best 'bog' van achteren willen heten. Katarina Bog. Dat klinkt goed
Oud 14-09-2010, 16:48
Verwijderd
Ik kom net terug van de huisarts en die heeft het mes er ingezet en een drain er ingepropt en morgenochtend mag ik terugkomen!!!!!!!!!!!!!
Verwijderd
Citaat:
Pokken is het goede antwoord, maar er zijn best veel aandoeningen die de plank minder ver mis zouden slaan dan 'tbc'
Mjuh ik dacht aan polio, maar wist dat dat niet klopte en toen deed ik: en dacht laat maar.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Wat was het voor schokkend plaatje dan?
Het was een foto van haar in de keuken achter een kartonnen doos en een bordje voor d'r hoofd met "I'm sleeping. PISS OFF!!!"
Verwijderd
Oh ik had er 5 goed, ik rule!
Verwijderd
Citaat:
Ik kom net terug van de huisarts en die heeft het mes er ingezet en een drain er ingepropt en morgenochtend mag ik terugkomen!!!!!!!!!!!!!
Ah zit je weer met zo'n drain maar dan komt het er in elk geval uit!
Verwijderd
Citaat:

*ophang*

Ok baas. Het was een foto van haar in de keuken achter een kartonnen een doos en een bordje voor d'r hoofd met "I'm sleeping. PISS OFF!!!"
Op zich wel logisch dat ze niet wil dat de uberbaas die ziet, al kon ze 't ook wel minder dramatisch brengen.
Verwijderd
Citaat:
waartegen?
Dit!

In het kader van de modernisering van de AWBZ wordt een eigen bijdrage ingevoerd voor deelname aan Werk en Dagbesteding. Gevreesd wordt dat mensen hierdoor niet langer kunnen deelnemen aan deze activiteiten overdag en daardoor sociaal geïsoleerd raken. Juist voor mensen met psychiatrische handicap is het kunnen deelnemen aan laag-drempelige voorzieningen heel belangrijk. De afgelopen jaren zijn veel patiënten van de geestelijke gezondheidszorg in het kader van de vermaatschappelijking zelfstandig gaan wonen. Een uitermate goede ontwikkeling, die alleen kan slagen als mensen gebruik kunnen blijven maken van het zorgaanbod van de GGZ. Het opwerpen van dit soort fi-nanciële obstakels werkt niet alleen de eenzaamheid in de hand, maar zal bovendien betekenen dat eerder tot opname moet worden overgegaan.
Oud 14-09-2010, 16:49
Verwijderd
Citaat:
1. Hoe heet het klassieke album van The Rolling Stones, dat in 1972 werd uitgebracht?
Exile on main street
2. Van de 7 Von Trapp kinderen uit de film The Sound of Music, hoeveel waren er jongens?
3
3. In welk land werd de 1e Encyclopedia Brittannica uitgerbacht: Verenigde Staten, Wales, Schotland of Canada?
Schotland
4. Welk algemeen Europees kruid heeft zijn naam gemeen met een huisdier?
Kattenkruid
5. Welk bedrijf heeft de exclusieve rechten op de game console Metroid Prime?
Nintendo
6. Welke modeontwerper bracht na de Eerste Wereldoorlog de daarin veelgebruikte trenchcoat op de markt voor zowel mannen als vrouwen?
Burberry (ontwierpen ze voor soldaten tijdens WO1)
7. Welke maffioso opende in Las Vegas het Flamingohotel?
Bugsy Siegel
8. Welke besmettelijke ziekte werd in 1979 uitgeroeid verklaard?
Pokken
9. Welke beroemde zwarte Amerikaanse vrouw weigerde in Alabama in de bus haar plaats af te staan aan een blanke?
Rosa Parks
10. In welke Amerikaanse staat speelt de misdaadserie The Sopranos zich af?
New Jersey
Ik had opgezocht 2 jongens in de Von Trapp familie ipv 3?

7 goed, of zonder de Von Trapp 6
Verwijderd
Citaat:
Bog is ook een Russisch woord voor God en een Fries bedrijf voor bijzonder onroerend goed.

Goh, ik zou nou best 'bog' van achteren willen heten. Katarina Bog. Dat klinkt goed
Het is ook Engels voor 'moeras'
Verwijderd
Citaat:
Ik had opgezocht 2 jongens in de Von Trapp familie ipv 3?
Ik dacht aan de foto's te zien 2, maar daarna zocht ik op plaatjes van de film en toen waren er 3!

(ik kon het niet in gewone info vinden )
Verwijderd
Citaat:
Ah zit je weer met zo'n drain maar dan komt het er in elk geval uit!
I hopez. De vorige keer werkte het namelijk niet.
Verwijderd
Ha, zes goed Niet slecht.
Oud 14-09-2010, 16:50
Verwijderd
Godver jullie halen me in
Oud 14-09-2010, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Het is ook Engels voor 'moeras'
wat een geweldige achternaam heb je dan! Even op facebook kijken hoeveel mensen zo heten.
Oud 14-09-2010, 16:51
Verwijderd
Grapje, ik faal. Het zijn er 2
Verwijderd
Citaat:
Grapje, ik faal. Het zijn er 2
Verwijderd
Liesl
Louisa
Frederich
Kurt
Brigitta
Marta
Gretl

2 jongens dus

6 goed dus.
Verwijderd
Ik vind het jammer dat de TV-tunes audiovraag niet op de site staat, daar zou ik wel goed los kunnen, denk ik.
Verwijderd
fihihihihi http://www.facebook.com/#!/pages/Bog...669?ref=search
Oud 14-09-2010, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het jammer dat de TV-tunes audiovraag niet op de site staat, daar zou ik wel goed los kunnen, denk ik.
mss is er online wel ergens een muziekronde te vinden, ik wil dat ook graag spelen
Verwijderd
Citaat:
Liesl
Louisa
Frederich
Kurt
Brigitta
Marta
Gretl

2 jongens dus

6 goed dus.
Dan heb ik er 5.
Verwijderd
Citaat:
Liesl
Louisa
Frederich
Kurt
Brigitta
Marta
Gretl

2 jongens dus

6 goed dus.
Ik nog steeds 5
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Op zich wel logisch dat ze niet wil dat de uberbaas die ziet, al kon ze 't ook wel minder dramatisch brengen.
Ach, het was toch maar een grapje? Er staan ook foto's van collega's die slagroomgevechten aan het houden zijn en ijsblokjes staan over te gooien achter de bar.
En de uberbaas is heus niet zo'n bitch dat we geen lol mogen hebben op de werkvloer. We halen verder goede scores, dus wat klieren op z'n tijd moet ook best kunnen.

Wat is die vragenlijst trouwens?
Oud 14-09-2010, 16:53
Verwijderd
Citaat:
mss is er online wel ergens een muziekronde te vinden, ik wil dat ook graag spelen
Er was een tijd geleden wel ergens een site waar je introliedjes van tvseries kon raden. Even googlen.
Verwijderd
Nou, nog eentje om eht af te leren (of zullen we random quizzen op internet gaan zoeken en die maken )?
Verwijderd
Hiero Trimm http://murphysquiznight.web-log.nl/m..._finale_m.html
ik doe ook een ronde mee kay, waar zijn jullie nu?
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik dacht aan de foto's te zien 2, maar daarna zocht ik op plaatjes van de film en toen waren er 3!

(ik kon het niet in gewone info vinden )
Was die 3e niet het vriendje van Liesl?
Oud 14-09-2010, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Was die 3e niet het vriendje van Liesl?
Rolf ja. Of misschien Max, de oom die de kinders exploiteert. Of hun vader
Oud 14-09-2010, 16:55
Verwijderd
Mijn dyslectische nichtje is grappig want ze plaatst een youtube-linkje met de opmerking 'I'm vacinated'
Oud 14-09-2010, 16:56
Verwijderd
Ronde 10 dan maar?
Verwijderd
Citaat:
Ach, het was toch maar een grapje? Er staan ook foto's van collega's die slagroomgevechten aan het houden zijn en ijsblokjes staan over te gooien achter de bar.
En de uberbaas is heus niet zo'n bitch dat we geen lol mogen hebben op de werkvloer. We halen verder goede scores, dus wat klieren op z'n tijd moet ook best kunnen.

Wat is die vragenlijst trouwens?
Och, misschien heeft ze onlangs de opmerking gehad dat ze zich wat autoritairder moet opstellen tegenover haar werknemers. Of gaat dit net voorbij de grens van wat zij online wil hebben staan. Of wil ze promotie maken binnen 't bedrijf en wil ze niet dat zulk soort foto's circuleren, want de uberbaas kan dat wel prima vinden maar nog hogere bazen misschien niet. Maar ze had 't wel wat minder hysterisch kunnen vragen, dat sowieso.

De vragenlijst is dit.
Verwijderd
Ronde 10 it is
Oud 14-09-2010, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Mijn dyslectische nichtje is grappig want ze plaatst een youtube-linkje met de opmerking 'I'm vacinated'
Duurde even voor ik hem begreep
Oud 14-09-2010, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Duurde even voor ik hem begreep
bij mij ook
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten