Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2010, 11:31
Bregje
Bregje is offline
Citaat:
het pgb moet verlengd worden.
mijn moeder moet binnenkort op gesprek
iemand tipz om dat voor elkaar te krijgen??
mensen zonder autisme, liever niet reageren:$:$ niet lullig bedoeld ofzow maar heb ff geen zin om weer 500x mijn verhaal te kunnen vertellen
Je moeder moet toch op gesprek? Er is niet zoveel in voor elkaar te krijgen, het is enkel 'wat heb je nodig aan begeleiding' en dat wordt met een beetje geluk geïndiceerd, schluss. Dus zet alles op papier wat je aan bovengebruikelijke zorg nodig hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2010, 18:27
Verwijderd
**Schop**

Hey Duckdog96

Heb je al uitslag gekregen of je moeder opnieuw PGB kan krijgen voor jou?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 16:29
Verwijderd
Citaat:
**Schop**

Hey Duckdog96

Heb je al uitslag gekregen of je moeder opnieuw PGB kan krijgen voor jou?
Nee
Ik weet niet waneer ze op gesprek moet.
Zegt ze meestal niet tegen mij.
maar als ze dat voor 2011 aan moet vragen verwacht ik eerlijk gezegd ook niet dat ze dat zo vroeg al op gesprek moet.

Mijn moeder zei laatst dat ze het niet gek zou vinden als ik ook ADD had.
Vanbinnen dacht ik echt zo van *val kapot mens!!*
maar aan de andere kant zou t ook wel weer handig zijn want dan is de kans op meer pgb en dat het verlengd wordt ook groter.

Maarja ik heb voor mezelf besloten dat ik niet meer getest wil worden op andere vormen van autisme.

X
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 18:20
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
(...)
Ouders zijn vooral met meiden heel voorzichtig, ze moeten de jongen in kwestie eerst leren kennen omdat ze bang zijn dat jij dan niks durft te zeggen ! Ik heb echt een hekel met mijn autisme maar er is helaas niks aan te doen .. Want je mag echt niks.. Autorijden ook niet .. Je moet eerst keuring naar keuring afleggen voor je ooit mag rijden..
(...)
Je mag gewoon autorijden met een autisme spectrum stoornis hoor, ik volg nu gewoon rijlessen.

Citaat:
Verschil tussen homo's en negers ten op zichte van autisten is dat de eerste twee geen moeite zouden moeten hebben met het inschatten of iets wel of geen grap is. Dat homo's en negers dingen soms ook te serieus opvatten is hun eigen probleem, maar dat ligt niet aan een aangeboren 'afwijking' in hun hersens.
Ja, maar als je eenmaal zegt dat de zin 'doe eens even niet zo autistisch' altijd als grap bedoelt is, dan snap iemand met een ASS 'm dus ook. Mijn vrienden hebben geleerd om gewoon altijd 'grapje!' te zeggen, en als ze mij moeilijk zien kijken (omdat ik iets letterlijk opvat) zeggen ze altijd 'dat was sarcastisch bedoeld, *naam*). Bovendien is het ook een stukje vertrouwen. Ik ga er van uit dat mijn beste vriendin me niet opzettelijk beledigd, dus als ze een opmerking maakt die op het eerste gezicht beledigend lijkt, maakt ze een grapje. Je moet de patronen een beetje leren herkennen.

@Duckdog96: Je kunt maar één autisme spectrum stoornis hebben. Dus niet én klassiek autisme én PDD-nos. Of én Asperger. ADHD en ADD zijn aandachtstekortstoornissen die niet binnen het autistisch spectrum vallen.

Autisten zijn overigens mensen met klassiek autisme. Het viel me op dat voornamelijk Duckdog96 en chriswissink19 die term veelvuldig gebruiken (ja, ik raakte in de war) waar die niet op zijn plaats leek.
Oud 25-08-2010, 20:18
Verwijderd
Nee ik moet nu voor 300 euro aan keuringen doen.. Dus dan mag het kennelijk niet dus
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 21:56
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Nee ik moet nu voor 300 euro aan keuringen doen.. Dus dan mag het kennelijk niet dus
Dat je een keuring moet doen zegt niet dat je niet mag autorijden? Als je goedgekeurd wordt mag ook jij gewoon rijden. Waarom het voor de ene persoon met een ASS wél gewoon kan en voor de ander alleen met een keuring kan misschien liggen aan wat je hebt en in welke mate. Ben het ook best eens met zo'n keuring, hoewel ze nog wel strenger mogen zijn, er rijden een heleboel 'normale' mensen op de weg die ze écht geen rijbewijs hadden moeten geven.
Oud 26-08-2010, 08:28
Verwijderd
Jah maar het is gewoon oneerlijk.. Ze zeggen dat je met een eigen verklaring meer dan zat is.. Dan krijg je een keuring van 300 euro .. dan nog een keuring.. dus ik ben ermee gestopt nu.. Want ze kwamen met steeds meer keuringen .. en ik vind 2200 euro al veel voor rijlessen en moet ik ook nog is ff bijna 500 euro gaan lappen aan hun nutteloze medische shit..! Want mensen die slechte ogen hebben mogen gewoon gewoon rijden zonder ook maar 1 keuring.. En mijn rijschool wou mij niet eerder laten rijden totdat ik een goedkeuring kreeg van CBR.. Maar CBR zegt dat ik pas na 15 rijlessen een goedkeuring kan krijgen..laat ze is op 1 lijn lopen.. Maarja..Autisme he ..je mag niks
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 08:44
Volk
Volk is offline
Citaat:
Jah maar het is gewoon oneerlijk.. Ze zeggen dat je met een eigen verklaring meer dan zat is.. Dan krijg je een keuring van 300 euro .. dan nog een keuring.. dus ik ben ermee gestopt nu.. Want ze kwamen met steeds meer keuringen .. en ik vind 2200 euro al veel voor rijlessen en moet ik ook nog is ff bijna 500 euro gaan lappen aan hun nutteloze medische shit..! Want mensen die slechte ogen hebben mogen gewoon gewoon rijden zonder ook maar 1 keuring.. En mijn rijschool wou mij niet eerder laten rijden totdat ik een goedkeuring kreeg van CBR.. Maar CBR zegt dat ik pas na 15 rijlessen een goedkeuring kan krijgen..laat ze is op 1 lijn lopen.. Maarja..Autisme he ..je mag niks
Mensen met slechte ogen mogen niet zomaar rijden. Er zijn heel veel mensen die niet mogen autorijden omdat hun ogen niet deugen (en dat ook niet met bril te verhelpen is)

Hoe het bij jou is gegaan is heel uitzonderlijk. Ik ken veel mensen met autisme en die mochten meteen beginnen met lessen en tussendoor werd ook de keuring gedaan, of vlak voor het afrijden. Misschien had je een andere rijschool moeten kiezen, want zoals het bij jou gegaan is is niet zoals het normaal gaat. Het heeft niks met autisme te maken, maar met een rijschool die niet wist waar die mee bezig was.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 10:19
Verwijderd
Ik zat bij de ANWB.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 16:46
Infidel
Infidel is offline
Ik heb overigens nog helemaal niets te horen gekregen over een of andere keuring. En ik vind het vrij kort door de bocht om te melden dat je niets zou mogen met een ASS, want je mag alles wat je ook aan kunt, je kunt alleen niet alles aan. Maar er zijn ook dingen die je juist beter kunt dankzij je ASS. Het is niet een handicap, maar een eigenschap.
Oud 26-08-2010, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Het is niet een handicap, maar een eigenschap.

Dat is nou precies de goede manier van zeggen!!

Er zijn ook goede dingen aan Autisme!!

Waren er maar meer mensen die dat inzagen!!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 18:13
deadlytown
deadlytown is offline
Ik zie het ook niet als handicap maar ik kan het ook niet zien als eigenschap.

Infidel van de termen Waarom kan je niet meerdere stoornissen hebben?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Ik zie het ook niet als handicap maar ik kan het ook niet zien als eigenschap.

Infidel van de termen Waarom kan je niet meerdere stoornissen hebben?
Ja vraag ik mezelf eigenlijk ook af.

Ik ken een jongen met:
ADHD
Pdd-nos
asperger
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 18:37
deadlytown
deadlytown is offline
Als een iemand dat hebt dan zou het wel moeten toch?
Oud 26-08-2010, 19:44
Infidel
Infidel is offline
Nee, want dat kan niet. Een autisme spectrum stoornis is een stoornis in het autistisch spectrum. Je hebt bijvoorbeeld klassiek autisme en Asperger. Daarvoor heb je verschillende criteria, en als je aan de criteria van een van beiden voldoet, wordt die stoornis bij je gediagnosticeerd. Als je aan beide criteria niet voldoet maar volgens de psychiater tóch een autisme spectrum stoornis hebt (dus je voldoet wel aan de overkoepelende criteria van EEN autisme spectrum stoornis), krijg je meestal de diagnose PDD-nos (de nos staat voor not otherwise specified, ofwel niet anderszins omschreven). Alleen al hierdoor kun je PDD-nos als diagnose niet combineren met een andere autisme spectrum stoornis (ASS), want als je aan de criteria van een andere ASS voldoet, wordt je niet meer gediagnosticeerd met PDD-nos.
Het kan theoretisch gezien misschien ook zo zijn dat iemand voldoet aan én de criteria van klassiek autisme én die van Asperger (nog steeds dit voorbeeld), maar dan nog krijg je maar één diagnose, die ene die de psychiater het meest toepasselijk vindt.

Vergelijk het met honden. Je hebt de overkoepelende benaming (hond, ofwel autisme spectrum stoornis) en daarbinnen nog verschillende rassen (jack russel, rottweiler, etc., ofwel Asperger, klassiek autisme etc.). Een hond kan niet én een rottweiler, én een jack russel zijn. Dan is het een bastaard die weliswaar voldoet aan de overkoepelende criteria (het is een hond, ofwel iemand heeft wel een autisme spectrum stoornis), maar die niet voldoet aan de algemene rasstandaarden (dus de criteria voor Asperger of klassiek autisme). In dat geval blijft het een hond, maar is er geen rasbenaming meer voor die hond. Dan krijgt iemand dus de diagnose PDD-nos, omdat diegene wel een ASS heeft, maar niet valt onder de verschillende diagnoses die er zijn. PDD-nos is dus gelijk aan de benaming bastaard in de vergelijking.

ADHD en ADD zijn geen autisme spectrum stoornissen, maar aandachtstekortstoornissen. Die kun je dus wél combineren met een autisme spectrum stoornis (bijvoorbeeld iemand met Asperger en ADHD) maar ook weer niet met elkaar (je kun dus niet én ADD én ADHD hebben). Snap je?
Oud 17-09-2010, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Nee, want dat kan niet. Een autisme spectrum stoornis is een stoornis in het autistisch spectrum. Je hebt bijvoorbeeld klassiek autisme en Asperger. Daarvoor heb je verschillende criteria, en als je aan de criteria van een van beiden voldoet, wordt die stoornis bij je gediagnosticeerd. Als je aan beide criteria niet voldoet maar volgens de psychiater tóch een autisme spectrum stoornis hebt (dus je voldoet wel aan de overkoepelende criteria van EEN autisme spectrum stoornis), krijg je meestal de diagnose PDD-nos (de nos staat voor not otherwise specified, ofwel niet anderszins omschreven). Alleen al hierdoor kun je PDD-nos als diagnose niet combineren met een andere autisme spectrum stoornis (ASS), want als je aan de criteria van een andere ASS voldoet, wordt je niet meer gediagnosticeerd met PDD-nos.
Het kan theoretisch gezien misschien ook zo zijn dat iemand voldoet aan én de criteria van klassiek autisme én die van Asperger (nog steeds dit voorbeeld), maar dan nog krijg je maar één diagnose, die ene die de psychiater het meest toepasselijk vindt.

Vergelijk het met honden. Je hebt de overkoepelende benaming (hond, ofwel autisme spectrum stoornis) en daarbinnen nog verschillende rassen (jack russel, rottweiler, etc., ofwel Asperger, klassiek autisme etc.). Een hond kan niet én een rottweiler, én een jack russel zijn. Dan is het een bastaard die weliswaar voldoet aan de overkoepelende criteria (het is een hond, ofwel iemand heeft wel een autisme spectrum stoornis), maar die niet voldoet aan de algemene rasstandaarden (dus de criteria voor Asperger of klassiek autisme). In dat geval blijft het een hond, maar is er geen rasbenaming meer voor die hond. Dan krijgt iemand dus de diagnose PDD-nos, omdat diegene wel een ASS heeft, maar niet valt onder de verschillende diagnoses die er zijn. PDD-nos is dus gelijk aan de benaming bastaard in de vergelijking.

ADHD en ADD zijn geen autisme spectrum stoornissen, maar aandachtstekortstoornissen. Die kun je dus wél combineren met een autisme spectrum stoornis (bijvoorbeeld iemand met Asperger en ADHD) maar ook weer niet met elkaar (je kun dus niet én ADD én ADHD hebben). Snap je?

aaah zo,
dus eigenlijk is t niet zo raar dat mn zusje adhd en pddnos heeft?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 21:44
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
aaah zo,
Dat is inderdaad een uiterst accurate samenvatting.
Oud 18-09-2010, 11:03
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
aaah zo,
Nee, een combinatie van ADHD en PDD-NOS komt wel meer voor. Ik heb een vrouwelijke collega die die combinatie ook heeft.
Oud 18-09-2010, 11:35
Verwijderd
okee,

mn moeder zegt wel ns dat het lijkt of ikADD heb, maar dat kan dus wel in combinatie met pdd nos?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 12:03
Infidel
Infidel is offline
Ja. Al overlappen veel dingen wel, dus de vraag is of een additionele diagnose wel noodzakelijk is.
Oud 18-09-2010, 20:21
Verwijderd
Je kunt maar 1 diagnose hebben...
Ik heb er in 6 jaar ongeveer 4 gehad.. en ben nu wel is toe aan een definitieve diagnose.. Ik begon met Asperger toen had ik Klassiek autisme daarna had ik PDD nos en toen had ik weer ASS.. En nu ben ik PDD-NOS maar ze denken toch weer asperger.. Dus hoop nu is te weten dat ik nou echt mankeer..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 20:25
Infidel
Infidel is offline
Een ASS is het overkoepelende geheel en kan dus nooit als volledige diagnose worden gesteld, zie de (lange) vergelijking hierboven die ik maakte met hondenrassen.
Oud 18-09-2010, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Een ASS is het overkoepelende geheel en kan dus nooit als volledige diagnose worden gesteld, zie de (lange) vergelijking hierboven die ik maakte met hondenrassen.
Haha Dat denken meer mensen maar is niet zo !

ASS is een diagnose! Je hebt Autisme .. ASS is echt een diagnose! Dat zegt mijn arts van Dimence!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 21:01
Infidel
Infidel is offline
Dan heeft jouw arts het verkeerd. ASS staat voor Autisme Spectrum Stoornis, en dat is een overkoepelend begrip voor alle diagnoses die onder dat begrip vallen. Maar dat ga ik werkelijk niet nógmaals uitleggen, als er nu nog steeds mensen zijn die komen aanzetten met argumenten als 'welles', dringt het blijkbaar gewoon niet door.
Oud 18-09-2010, 21:08
Verwijderd
Mijn arts praat geen poep lijkt me...! Mijn arts weet meer van autisme dan ieder ander..Dus het lijkt me echt een diagnose omdat ik op papier nu ASS heb een vorm van autisme..staat duidelijk op mijn medische verklaring
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 21:58
Em.
Em. is offline
ASS is de overkoepelende naam voor álle vormen van autisme. ASS kán geen vorm van autisme zijn, want het IS alle vormen van autisme. Net zoals 'honden' geen hondenras is.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 21:59
Verwijderd
Nee..Waarom staat op mijn verklaring dat ik een Stam Autisme heb waarvan de gestelde diagnose ASS.?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 22:02
Em.
Em. is offline
Huhu, ik weet niet precies wat je allemaal kan diagnosticeren en wat niet, maar een overkoepelende term voor A. kan nooit een vorm van A. zijn. Heb jij die diagnose (of hoe je het ook zou moeten noemen) voor ASS niet gewoon omdat niet duidelijk is wélke vorm je precies hebt? Met je hele verhaal over wat je eerst had en daarna en daarna en daarna.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 22:10
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Huhu, ik weet niet precies wat je allemaal kan diagnosticeren en wat niet, maar een overkoepelende term voor A. kan nooit een vorm van A. zijn. Heb jij die diagnose (of hoe je het ook zou moeten noemen) voor ASS niet gewoon omdat niet duidelijk is wélke vorm je precies hebt? Met je hele verhaal over wat je eerst had en daarna en daarna en daarna.
Nuja, dat kan niet echt, want dat is PDD-Nos. Dat is de diagnose die wordt gegeven als er wel sprake is van een ASS, maar niet wordt voldaan aan de criteria van 'gangbare' autisme spectrum stoornissen (Asperger, klassiek autisme, etc.).
Oud 18-09-2010, 22:13
Em.
Em. is offline
Citaat:
Nuja, dat kan niet echt, want dat is PDD-Nos. Dat is de diagnose die wordt gegeven als er wel sprake is van een ASS, maar niet wordt voldaan aan de criteria van 'gangbare' autisme spectrum stoornissen (Asperger, klassiek autisme, etc.).
O ja! Natuurlijk.

Dan was het misschien wel een arts met een heel onleesbaar handschrift.
Ik zou niet weten hoe het anders moet kunnen dan.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 22:17
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
O ja! Natuurlijk.

Dan was het misschien wel een arts met een heel onleesbaar handschrift.
Ik zou niet weten hoe het anders moet kunnen dan.
Tja, of het is gewoon een slechte arts. Op zich, als je zo vaak van diagnose verandert...
Oud 18-09-2010, 23:01
Verwijderd
Ja dat klopt.. maar ik ben ook door 10 artsen behandeld.. deze arts doet al 30 jaar autisme prut en denkt weer wat anders..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Ja dat klopt.. maar ik ben ook door 10 artsen behandeld.. deze arts doet al 30 jaar autisme prut en denkt weer wat anders..
niet lullig bedoeld ofzo, maar mss moet je het er maar gewoon bij laten,
als niemand weet wat je precies hebt, als je 1 diagnose hebt krijg je in ieder geval wel alle hulp die je wilt van verschillende instanties etc. als je nu weer naar n andere arts zou gaan zou je denk ik zelf onderhand gek worden, tenminste dat zou bij mij zo zijn
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 11:37
Verwijderd
Ja klopt..maar er zit zoveel verschil in autisme.. ik heb nu een indicatie die helemaal niet bij mij past..en zo krijg je steeds hulp en onnodige dingen die je niet nodig hebt.. daarom wil ik een diagnose die is bij mij past ! Zodat ik de hulp kan krijgen die bij mijn autisme hoort..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 11:43
Em.
Em. is offline
Wat denk je zelf dan? Welke diagnose zouden ze je dan moeten geven?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 11:47
Verwijderd
Ik heb zelf het PDD-NOS .. Als ik zo alle autismes naast elkaar leg... Maar 30 September heb ik een test dag.. Dus gaan ze hopelijk is vaststellen wat ik nou echt mankeer... Duurt een hele dag..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 12:46
Infidel
Infidel is offline
De autisme spectrum stoornissen verschillen absurd weinig van elkaar en PDD-nos is het rommelhoekje. Je moet zelf aangeven waar je last van hebt, afgezien van wat je diagnose zegt.
Oud 19-09-2010, 16:02
Verwijderd
@ SLT2465,

mss moet je gewoon eens op internet kijken naar de verschillende diagnoses, en kijken wat jij denk dat bij jou past, jij zelf weet meestal beter hoe jij je voelt dan welke arts dan ook
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 18:51
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
@ SLT2465,

mss moet je gewoon eens op internet kijken naar de verschillende diagnoses, en kijken wat jij denk dat bij jou past, jij zelf weet meestal beter hoe jij je voelt dan welke arts dan ook
Ja lijkt me verstandig iemand zelf laten bepalen welke stoornis hij of zij heeft . Een psycholoog psychiater heeft er niet voor niks voor gestudeerd en diagnostiek is niet het makkelijkste het is niet simpel een checklist van symptomen en dan komt er een diagnose uit rollen. Daarnaast heb je zelf een enorme blinde vlek voor je gedrag en dergelijk wat het moeilijk maakt om jezelf te beoordelen. Oftewel alleen als je volledig objectief, als een buitenstaander naar je zelf kan kijken zou het eventueel mogelijk zijn om het zelf vast te stellen, echter volgens mij kan geen mens dat: je oordeelt toch en kijkt anders naar jezelf dan een buitenstaander die er ook nog eens flink voor heeft gestudeerd.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 00:06
Bregje
Bregje is offline
Nou, één geluk:in de nieuwe dsm heb je alleen nog maar 'autisme spectrum stoornis' (ass) en vervalt de rest. Dus bespaar je de moeite
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 00:09
Bregje
Bregje is offline
Het maakt overigens ook weinig uit. Autisme heeft overeenkomsten en verschillen en die verschillen zitten er in dat elk mens simpelweg verschillend is. Er bestaat geen kant en klare handleiding voor een bepaalde diagnose, alleen richtlijnen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 09:38
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Nou, één geluk:in de nieuwe dsm heb je alleen nog maar 'autisme spectrum stoornis' (ass) en vervalt de rest. Dus bespaar je de moeite
Waren ze daar niet nog over aan het discussieren? Of is het er al door? Dat zou een hoop (onterecht) onderscheid voorkomen... Ik ben voor. Je moet inderdaad toch zelf aangeven waar jij zelf last van hebt, je kunt geen diagnose op iemands schoot smijten zo van; houd rekening met mij. Dus al dat onderscheid is zo vreselijk overbodig.
Oud 21-09-2010, 00:08
Bregje
Bregje is offline
Is wel zo goed als zeker. Alleen precieze criteria/wijze waarop ernstlevel bepaald gaat worden is nog niet helemaal duidelijk. Waar ik overigens wel benieuwd naar ben.

Laatst gewijzigd op 21-09-2010 om 00:14.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 07:23
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Is wel zo goed als zeker. Alleen precieze criteria/wijze waarop ernstlevel bepaald gaat worden is nog niet helemaal duidelijk. Waar ik overigens wel benieuwd naar ben.
Ik ook wel, moet ik zeggen. Even naar vragen, bij m'n volgende en laatste gesprek. Hopelijk is het dan al duidelijk, ik wil wel weten wat m'n nieuwe etiketje wordt.
Oud 22-09-2010, 22:37
Verwijderd
ik ben een hele 'sociale' pdd-nosser .. dat klinkt wat stom, maar ik maak graag praatjes, wil veel mensen kennen, en heb veel vrienden..
zijn er nog meer van mij?
het klinkt zo stom sorry
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 06:04
Infidel
Infidel is offline
Ik heb ook een heel vriendengroepje en ik vind het ook leuk om af en toe iets gezelligs met z'n allen te doen (bioscoopje ofzo). Dat betekent niet dat het voor mij niet vermoeiend is, maar ik doe het wel. Grapjes begrijp ik meestal alsnog niet, maar dat weet iedereen ondertussen en dat maakt mij het perfecte onderwerp, waardoor ik, zodra iemand 'grapje, Infidel' zegt, net zo hard mee kan lachen als de rest. Ik heb geen PDD-nos, maar Asperger, en het zal ook wel niet geheel zijn wat je bedoelt, maar het komt in de buurt.
Oud 23-09-2010, 06:23
Verwijderd
Citaat:
ik ben een hele 'sociale' pdd-nosser .. dat klinkt wat stom, maar ik maak graag praatjes, wil veel mensen kennen, en heb veel vrienden..
zijn er nog meer van mij?
het klinkt zo stom sorry
Hier nr 2!!!
ik zoek graag contact, maar buiten de mensen die ik ken van nu, en helemaal niet met mensen van school, maar op straat heb ik dr absoluut geen moete mee n wildvreemde aan te spreken ofzo, ik wil ook veel mensen leren kennen, maar pas als ik weg ben van mijn omgeving.
ik vertrouw niet iedereen alles toe meteen, dat vind ik wat lastiger, als je zegt dat je 7 jaar lang gepest wordt vinden mensen je meteen zielig en dat gevoel haat ik zo
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 11:04
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Hier nr 2!!!
ik zoek graag contact, maar buiten de mensen die ik ken van nu, en helemaal niet met mensen van school, maar op straat heb ik dr absoluut geen moete mee n wildvreemde aan te spreken ofzo, ik wil ook veel mensen leren kennen, maar pas als ik weg ben van mijn omgeving.
ik vertrouw niet iedereen alles toe meteen, dat vind ik wat lastiger, als je zegt dat je 7 jaar lang gepest wordt vinden mensen je meteen zielig en dat gevoel haat ik zo
Waarom zou je aan iemand moeten vertellen dat je 7 jaar lang gepest bent? Gun jezelf gewoon een nieuwe kans als je nieuwe mensen ontmoet, wees wie je wilt zijn, de ander kent je nog niet en heeft dus ook nog niet het idee dat jij een potentieel pestslachtoffer kan worden.

En met wees wie je wilt zijn bedoel ik natuurlijk niet dat je iemand anders moet gaan kopiëren of wat dan ook. Maar ik heb vrij diverse interesses en kan met iedereen wel raakvlakken vinden over het algemeen. Daarom kijk ik met mijn beste vriendin de wat meer mainstream-films, hebben we het over vroeger op school, en gaan we af en toe shoppen of stappen. Met een goeie vriend en oud-collega van me ga ik meestal ergens in de stad koffie drinken, en dan hebben we het over muziek, de horeca, cultuur etc. Iemand anders laat graag zijn anime-collectie aan m'n vriend en mij zien, is niet iets wat we normaal zouden kijken, maar omdat het gewoon gezellig samenzijn is vinden we het prima. Op msn heb ik bepaalde mensen met wie ik over spiritualiteit en religie praat, en in het echte leven spreek ik ook af en toe af met mensen die daarin geinteresseerd zijn. Je hoeft niet ál je interesses en zo met één iemand te delen, er zijn niet voor niets 16 miljoen mensen alleen al in Nederland En ook in een relatie kun je gewoon niet allebei precies dezelfde interesses hebben, maar daarom kun je juist van anderen leren.
Oud 23-09-2010, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je aan iemand moeten vertellen dat je 7 jaar lang gepest bent? Gun jezelf gewoon een nieuwe kans als je nieuwe mensen ontmoet, wees wie je wilt zijn, de ander kent je nog niet en heeft dus ook nog niet het idee dat jij een potentieel pestslachtoffer kan worden.

En met wees wie je wilt zijn bedoel ik natuurlijk niet dat je iemand anders moet gaan kopiëren of wat dan ook. Maar ik heb vrij diverse interesses en kan met iedereen wel raakvlakken vinden over het algemeen. Daarom kijk ik met mijn beste vriendin de wat meer mainstream-films, hebben we het over vroeger op school, en gaan we af en toe shoppen of stappen. Met een goeie vriend en oud-collega van me ga ik meestal ergens in de stad koffie drinken, en dan hebben we het over muziek, de horeca, cultuur etc. Iemand anders laat graag zijn anime-collectie aan m'n vriend en mij zien, is niet iets wat we normaal zouden kijken, maar omdat het gewoon gezellig samenzijn is vinden we het prima. Op msn heb ik bepaalde mensen met wie ik over spiritualiteit en religie praat, en in het echte leven spreek ik ook af en toe af met mensen die daarin geinteresseerd zijn. Je hoeft niet ál je interesses en zo met één iemand te delen, er zijn niet voor niets 16 miljoen mensen alleen al in Nederland En ook in een relatie kun je gewoon niet allebei precies dezelfde interesses hebben, maar daarom kun je juist van anderen leren.

het is ook niet zo dat ik dat tegen iedereen lig te verkopen,
maar als mensen vragen of ik veel vrienden heb en het leuk heb op school, kon ik er lastig onderuit, ik kan echt niet liegen ik wordt meteen rood
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 16:10
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
het is ook niet zo dat ik dat tegen iedereen lig te verkopen,
maar als mensen vragen of ik veel vrienden heb en het leuk heb op school, kon ik er lastig onderuit, ik kan echt niet liegen ik wordt meteen rood
Je kunt toch gewoon zeggen niet echt, maar ook geen behoefte aan, ofzo? Je hoeft niet meteen te vertellen dat je gepest wordt.
Reageren

Regels voor berichten