Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2010, 10:17
ciao,adios
ciao,adios is offline
hallo allemaal!
ik word over 2 weken 16 en daar ben ik heel blij mee want al mijn vriendinnen zijn al 16 maar nu heb ik een probleem.Ik word altijd jonger geschat, soms wel 13!Dat is echt heel vervelend. en nu kan ik natuurlijk uit want ik heb een id waarop staat dat ik 16 ben maar dan ben ik daarbinnen en dan krijg ik natuurlijk opmerkingen naar mijn kop van wat doe jij hier je bent nog lang geen zestien blabla en ik weet het daar moet ik schijt aan hebben maar helaas kan ik dat niet ik baal daar echt heel erg vandus weet iemand hoe ik er ouder uit kan zien?
Groetjes,
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 10:42
marrel
marrel is offline
Een ander kapsel kan soms een verschil maken. En verder kleding en makeup misschien ook wel iets maar tsja t is misschien ook geowon zo. Niet te veel van aantrekken en over 40 jaar ben je blij dat ze je jonger schatten
Oud 12-09-2010, 16:03
xmanon
xmanon is offline
oogpotlood doet wonderen

maarja teveel is ook niet goed, in italië werd ik 18/19 geschat
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 16:59
Verwijderd
Inderdaad zal een ander kapsel je misschien wel ouder doen lijken. Kleding en makeup kan ook een hoop verschil maken denk ik. Als je nog nooit makeup hebt gedragen dan moet je niet veel in 1x op doen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 15:19
Verwijderd
Joh, toen ik 15 was werd ik op 21 geschat

Wees blij als je als meisje jonger lijkt, dat gaat je later ten goede komen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Wees blij als je als meisje jonger lijkt, dat gaat je later ten goede komen.
Als je op je 16e twaalf lijkt, komt dat door ronde wangen, grote ogen, kleine lichaamslengte etc. Als je op je 50e dertig lijkt, komt dat vooral door een strakke gladde rimpel-arme huid en een atletisch figuur. Dus dat heeft helaas niet zo veel met elkaar te maken

Laatst gewijzigd op 13-09-2010 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 16:52
Henck
Henck is offline
Bij meisjes vind ik het altijd wel mooi als ze er jonger uitzien. Vooral als ze 18+ zijn, dan kun je legaal iets doen met iemand die er als een jailbait uitziet
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 18:40
Verwijderd
Ik word op 30+ geschat en dat is echt niet grappig.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 20:27
Verwijderd
Je niet als 13 jarige gedragen is vaak ook al een goed begin.
Als ik zo eens terugkijk op mijn mede 16jarigen van destijds.

Vaak zijn meisjes wel kwa gedrag sneller volwassene dan jongens is mijn ervaring.
Smokkel 3 jongens van 13 en 3 meisjes van 13 stiekem binnen in een club.
Kans is groot dat de meisjes een jongen van 16 gaan proberen te versieren...
...Terwijl de jongens voor je het weet tikkertje op de dansvloer aan het spelen zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 20:37
Verwijderd
Qua kapsel is er inderdaad vaak wel wat te doen, vraag de kapper eens om advies voor een wat volwassener kapsel
Verder kan make-up natuurlijk ook veel doen, maar gebruik niet te veel, want dat werkt juist weer averechts. Verder helpen hakken ook als je een beetje klein bent.

Als dat niet helpt, dan kun je alleen maar wachten tot je wat verder groeit, want ouder wordt iedereen uiteindelijk vanzelf wel...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:03
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Als je veel zwart/donkere kleuren draagt lijk je ook ouder. Dit hoeft er natuurlijk niet gothic uit te zien. Zwart kan juist heel chique zijn
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 17:41
Verwijderd
hakken maken je groter, helpt ook.

ik ken ook zo'n verhaal van iemand die jonger wordt geschat.
toen hij 21 was moest ie bij de ah zn id-pas laten zien of ie wel 16 was, hij zo ja wat wil je mn rijbewijs?
toen werd er niets meer gevraagd

maar goed dat ff terzijde
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 17:46
Verwijderd
Citaat:
hakken maken je groter, helpt ook.

ik ken ook zo'n verhaal van iemand die jonger wordt geschat.
toen hij 21 was moest ie bij de ah zn id-pas laten zien of ie wel 16 was, hij zo ja wat wil je mn rijbewijs?
toen werd er niets meer gevraagd

maar goed dat ff terzijde
Volgens mij moet je sowieso je id laten zien tm 21 jaar ofzo, dus zo raar is dat niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Als je veel zwart/donkere kleuren draagt lijk je ook ouder. Dit hoeft er natuurlijk niet gothic uit te zien. Zwart kan juist heel chique zijn
Gothic IS chique.
Wij waren daar al mee bezig, toen de hele mainstreambevolking nog in kampeertenten rondliep...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 14:03
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Gothic IS chique.
Wij waren daar al mee bezig, toen de hele mainstreambevolking nog in kampeertenten rondliep...
jaaa.... tuurlijk.... dream on....
gothics zijn toch meestal wat ehm... aparter, en niet chique
al die kettinkjes en stekels en alles, jij denkt maar wat je wil, maar nee... dat is niet zo...
sowiezo dom dat het gothic heet, vind het maar jammer dat het dezelfde naam heeft als gotische architectuur etc. wat dan wel weer mooi is
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 21:03
Verwijderd
Citaat:
al die kettinkjes en stekels en alles, jij denkt maar wat je wil, maar nee... dat is niet zo...
sowiezo dom dat het gothic heet, vind het maar jammer dat het dezelfde naam heeft als gotische architectuur etc. wat dan wel weer mooi is
Dat wordt hier weer 2 weken ban voor mij, maar ik ben het nu eenmaal verplicht als lid van mijn subcultuur...

Stekels en kettingen zijn maar een heel klein deel van de gangbare kledingstijl in mijn scene en niet eens behorende tot de kern.
Het zijn bastaardstijlen. Ofwel niet helemaal geëvolueerd uit punk, ofwel met hopen metal en emo invloeden.

'Echte' gothstijlen zijn heel wat anders:

We zijn één van de oudste subculturen én onderling meest diverse subculturen. Bovendien hebben we bloedlijnen die direct voortvloeien uit de New Romantics. Mode verslaafde lui die hun look direct kopieerden van wat je op de catwalk zag.
Ons moet je niet meer leren wat stijl en klasse is!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 21:09
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Sinds wanneer is punk en hardstyle hetzelfde als gothic? Dat is ongeveer zoiets als een alto (als gangbaar gebruikte term zoals men die nu gebruikt) uitmaken voor emo (idem).

@TS: Hakken helpen inderdaad, klein beetje make-up, haar opsteken wil vaak helpen (tenzij je gezicht een beetje een ronde vorm heeft). Accentueer desnoods je jukbeenderen met make-up en, inderdaad, gedraag je ouder.
Oud 18-09-2010, 21:25
Verwijderd
Het probleem dat ik al die jaren ondervinden, is dat de dominante cultuur niet begrijpt hoe andere subculturen inéén zitten en hoe hun bloedlijnen lopen.
De term Alto (Alternatieve jeugd voor de Vlamingen onder ons) is van origine ook niet meer dan een vuilnisbak term, ontstaan in de vroege jaren 90, om iedereen die niet meeging in de Eurohouse hype te onderscheiden.
toen der tijd was dat de opkomende grunge jeugd + de uitstroom van het Heavy Metal en New wave/Gothic cirquit.
Heel makkelijk misschien vanuit standpunt van de aan pillen en beats verslaafde house fans misschien, maar men vergeet nogal snel dat dat je zo praat over hele groepen van jongeren (en in mijn geval ook oude stofjassen) die zich weinig of niet verwant voelen. Wat vervelend wordt, als de hele populaire cultuur ze vervolgens aan de hand van één karikatuur gaat labelen.
versta me niet verkeerd: ik hou van karikaturen!
Maar gebruik aub dan wel de juiste karikatuur...

Maar nu terug over ouder lijken:
De lichaamstaal wil ook al veel doen. Hou je schouders en kin recht. Toon dat je je op je gemak voelt. Beheerst.
En dames die op hakken gaan lopen: zorg eerst dat je er ook op kan lopen zonder te struikelen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 21:31
Infidel
Infidel is offline
Vandaar dat ik erbij zei dat ik het bedoelde op de manier waarop men de term nu gebruikt. Zelfde met emo, dat was oorspronkelijk ook niet alleen maar bedoelt voor de mensen die de meesten er nu toch mee associëren. Maar door termen te kiezen zoals ze nu gebruikt worden, is het wellicht iets duidelijker voor iemand die denkt dat iedereen met een gothicstijl rondloopt met een hanekam, spikes etc. Wat op zich ook best mooi is, trouwens.

OT: Dat komt goed over, struikelen over je mooie 10cm hakken terwijl de portier vraagt om je ID-kaart, gniffel. Indien het je eerste hakken zijn, ga dan niet voor meer dan 6, 7 centimeter (let wel, mijn mening, advies) en zorg ervoor dat het geen naaldhakken zijn. Uitgaan is niet altijd hemel op aarde met hakken, maar wie ouder wil lijken, moet pijn lijden.
Oud 19-09-2010, 12:02
*oma*
*oma* is offline
Ik denk niet dat mensen binnen moeilijk gaan doen over hoe jong je eruit ziet. Ik was een poosje terug in een uitgaansgelegenheid voor 21+ en toen feliciteerde de dj iemand met: "(naam) gefeliciteerd met je 17e verjaardag!!"
Maar goed, ik word standaard 5 jaar jonger ingeschat. Beter dat dan 5 jaar ouder.
Oud 19-09-2010, 20:01
Verwijderd
21+ uitgangsgelegenheden zijn er vrijwel enkel en alleen voor de ergst mogelijke dikke nekken. Die vinden 'jochies' van 18 te min voor hen.

Ooit keer een heel boze mail gestuurd naar een organisator van een zo vermeende New Wave fuif met 21+ op de flyer, dat wij van de scene het niet nemen dat er dergelijke attitude bestaat, notabene op een ogenblik dat het belangrijker dan ooit is om voldoende nieuw bloed te winnen.
Nooit antwoord op gehad evenwel, ik hoop voor hem dat hij grandioos geflopt is en iedereen het alweer vergeten is.

Laatst gewijzigd op 20-09-2010 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 11:29
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
21+ uitgangsgelegenheden zijn er vrijwel enkel en alleen voor de ergst mogelijke dikke nekken. Die vinden 'jochies' van 18 tem in voor hen.
Huh, wat?
Oud 20-09-2010, 19:59
Verwijderd
De verhoging van de leeftijdsbeperking in een club, is een beslissing die vrijwel als enige motivering, het strakker selecteren van publiek kent. De reden tot die selectie durft nogal eens sterk te verschillen -tot zelfs nachtclubs die in werkelijkheid parenclubs blijken te zijn- maar het is evenwel altijd een drijfveer die ik associeer met een attitude van mensen waar ik liever niets mee te maken heb.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 14:57
*oma*
*oma* is offline
Ik vind het niet zo raar. Sommige dingen zijn 16+, 18+ of 21+, prima toch. Ik vind het prettiger om ergens heen te gaan waar niet allemaal 16 jarigen komen bij wijze van spreke.
Oud 21-09-2010, 15:50
Verwijderd
Dat bedoel ik dus
"dan komen er hier niet allemaal 16 jarigen"
Zijn die 16 jarigen soms te min ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 21:00
*oma*
*oma* is offline
Nee, maar ik ben wel een stukje ouder dan dat en dat is nogal in verschil.
Oud 22-09-2010, 10:56
Verwijderd
Nooit last van gehad.
sla even graag een praatje met iemand van 16, als met iemand van 46.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten