![]() |
|
Verwijderd
|
Je niet als 13 jarige gedragen is vaak ook al een goed begin.
Als ik zo eens terugkijk op mijn mede 16jarigen van destijds. ![]() Vaak zijn meisjes wel kwa gedrag sneller volwassene dan jongens is mijn ervaring. Smokkel 3 jongens van 13 en 3 meisjes van 13 stiekem binnen in een club. Kans is groot dat de meisjes een jongen van 16 gaan proberen te versieren... ...Terwijl de jongens voor je het weet tikkertje op de dansvloer aan het spelen zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Qua kapsel is er inderdaad vaak wel wat te doen, vraag de kapper eens om advies voor een wat volwassener kapsel
![]() Verder kan make-up natuurlijk ook veel doen, maar gebruik niet te veel, want dat werkt juist weer averechts. Verder helpen hakken ook als je een beetje klein bent. Als dat niet helpt, dan kun je alleen maar wachten tot je wat verder groeit, want ouder wordt iedereen uiteindelijk vanzelf wel... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
gothics zijn toch meestal wat ehm... aparter, en niet chique al die kettinkjes en stekels en alles, jij denkt maar wat je wil, maar nee... dat is niet zo... sowiezo dom dat het gothic heet, vind het maar jammer dat het dezelfde naam heeft als gotische architectuur etc. wat dan wel weer mooi is |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stekels en kettingen zijn maar een heel klein deel van de gangbare kledingstijl in mijn scene en niet eens behorende tot de kern. Het zijn bastaardstijlen. Ofwel niet helemaal geëvolueerd uit punk, ofwel met hopen metal en emo invloeden. 'Echte' gothstijlen zijn heel wat anders: ![]() ![]() ![]() We zijn één van de oudste subculturen én onderling meest diverse subculturen. Bovendien hebben we bloedlijnen die direct voortvloeien uit de New Romantics. Mode verslaafde lui die hun look direct kopieerden van wat je op de catwalk zag. Ons moet je niet meer leren wat stijl en klasse is! |
![]() |
||
Citaat:
@TS: Hakken helpen inderdaad, klein beetje make-up, haar opsteken wil vaak helpen (tenzij je gezicht een beetje een ronde vorm heeft). Accentueer desnoods je jukbeenderen met make-up en, inderdaad, gedraag je ouder.
|
Verwijderd
|
Het probleem dat ik al die jaren ondervinden, is dat de dominante cultuur niet begrijpt hoe andere subculturen inéén zitten en hoe hun bloedlijnen lopen.
De term Alto (Alternatieve jeugd voor de Vlamingen onder ons) is van origine ook niet meer dan een vuilnisbak term, ontstaan in de vroege jaren 90, om iedereen die niet meeging in de Eurohouse hype te onderscheiden. toen der tijd was dat de opkomende grunge jeugd + de uitstroom van het Heavy Metal en New wave/Gothic cirquit. Heel makkelijk misschien vanuit standpunt van de aan pillen en beats verslaafde house fans misschien, maar men vergeet nogal snel dat dat je zo praat over hele groepen van jongeren (en in mijn geval ook oude stofjassen) die zich weinig of niet verwant voelen. Wat vervelend wordt, als de hele populaire cultuur ze vervolgens aan de hand van één karikatuur gaat labelen. versta me niet verkeerd: ik hou van karikaturen! Maar gebruik aub dan wel de juiste karikatuur... Maar nu terug over ouder lijken: De lichaamstaal wil ook al veel doen. Hou je schouders en kin recht. Toon dat je je op je gemak voelt. Beheerst. En dames die op hakken gaan lopen: zorg eerst dat je er ook op kan lopen zonder te struikelen ![]() |
![]() |
|
Vandaar dat ik erbij zei dat ik het bedoelde op de manier waarop men de term nu gebruikt.
![]() ![]() OT: Dat komt goed over, struikelen over je mooie 10cm hakken terwijl de portier vraagt om je ID-kaart, gniffel. ![]()
|
Ik denk niet dat mensen binnen moeilijk gaan doen over hoe jong je eruit ziet. Ik was een poosje terug in een uitgaansgelegenheid voor 21+ en toen feliciteerde de dj iemand met: "(naam) gefeliciteerd met je 17e verjaardag!!"
Maar goed, ik word standaard 5 jaar jonger ingeschat. Beter dat dan 5 jaar ouder.
|
Verwijderd
|
21+ uitgangsgelegenheden zijn er vrijwel enkel en alleen voor de ergst mogelijke dikke nekken. Die vinden 'jochies' van 18 te min voor hen.
Ooit keer een heel boze mail gestuurd naar een organisator van een zo vermeende New Wave fuif met 21+ op de flyer, dat wij van de scene het niet nemen dat er dergelijke attitude bestaat, notabene op een ogenblik dat het belangrijker dan ooit is om voldoende nieuw bloed te winnen. Nooit antwoord op gehad evenwel, ik hoop voor hem dat hij grandioos geflopt is en iedereen het alweer vergeten is. ![]() Laatst gewijzigd op 20-09-2010 om 19:52. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De verhoging van de leeftijdsbeperking in een club, is een beslissing die vrijwel als enige motivering, het strakker selecteren van publiek kent. De reden tot die selectie durft nogal eens sterk te verschillen -tot zelfs nachtclubs die in werkelijkheid parenclubs blijken te zijn- maar het is evenwel altijd een drijfveer die ik associeer met een attitude van mensen waar ik liever niets mee te maken heb.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
ouder lijken muisjeisthuis | 39 | 02-09-2006 23:22 | |
Lifestyle |
Ouder lijken AlCoHoLLiC | 80 | 25-02-2005 15:17 | |
Psychologie |
'Veeleisende' ouders... duivelaartje | 55 | 31-10-2004 18:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Waar gaat dit over? lovetear | 76 | 07-07-2004 02:15 | |
De Kantine |
Domme ouders Maradinus | 54 | 12-03-2003 11:33 | |
Liefde & Relatie |
Ze mag mij niet meer zien van haar ouders! Tha White Eagle | 11 | 29-12-2002 12:14 |