Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2010, 09:56
Verwijderd
Citaat:
i know in de eerste minuut kon ik nog om dat liedje lachen... maar het was zó irritant. Helemaal als het andere verkeer gewoon wel zo nu en dan groen krijgt. Ik ben op die kruising al eerder door rood gereden om dezelfde reden. Moet je bij de gemeente zijn om daarover te klagen? Ik ben echt serieus van plan een klacht in te dienen over de instellingen van de stoplichten bij dat kruispunt
Bij de wegbeheerder moet je klagen. Binnen de bebouwde kom is dat de gemeente, daarbuiten de provincie of de Rijksoverheid (snelwegen met name) en heel soms nog stiekem de gemeente.
Advertentie
Oud 03-09-2010, 10:03
Nona
Nona is offline
Gisteren: van de A1 (r. Apeldoorn) krijge je vlak na Hoevelaken een afslag waar je de A30 op kunt. Die rijbaan staat vaak vol als het druk is, en verkeer dat op de A1 blijft moet voor de veiligheid zijn snelheid wat aanpassen.
Sommige mensen vinden het echter nodig om het rijtje wachtende of langzaam rijdende auto's voorbij te rijden om zich er aan het einde van de uitvoegstrook tussen te proppen. Dat was gisteren weer het geval. Alleen had een zekere meneer niet door dat het verkeer dan op de A1 bleef nog gewoon 100 mocht rijden. Dus die stond gewoon stil op de rechterbaan terwijl al het verkeer er met 100 voorbij raast en maar vlug naar links moest.

Damn, het was dat ik vlug naar links kon, maar anders...
Oud 03-09-2010, 16:44
Verwijderd
Een of andere malloot die uit de tegenovergestelde richting kwam en zich nog voorbij een fietser wou proppen (in een bocht) terwijl ik er aan kwam... Goed dat mijn remmen goed werken...
Oud 03-09-2010, 19:58
KIET
KIET is offline
Citaat:
i know in de eerste minuut kon ik nog om dat liedje lachen... maar het was zó irritant. Helemaal als het andere verkeer gewoon wel zo nu en dan groen krijgt. Ik ben op die kruising al eerder door rood gereden om dezelfde reden. Moet je bij de gemeente zijn om daarover te klagen? Ik ben echt serieus van plan een klacht in te dienen over de instellingen van de stoplichten bij dat kruispunt
Het is hier op de buurt wel eens gebeurd dat er verkeerslichten op advies van verkeersdeelnemers anders zijn afgesteld waardoor ze veel effectiever bleken. Dus wellicht helpt het
Oud 03-09-2010, 22:40
Verwijderd
Ik heb wederom een duif te grazen gehad. En deze keer was het echt te lomp. Ik dacht namelijk dat het beest wel weg zou hippen, en ik kwam echt bijzonder langzaam aanrijden. Maar nee, dat beest bleef zitten, en toen ik me dat besefte, was het al te laat. Lulliger was het dat het voor de ingang van de kerk was, waar een collega van me ging trouwen... Vraag me af of dat een ongelukkig huwelijk voorspelt
Oud 06-09-2010, 07:42
Verwijderd
Gisteren in Leiden:
1) in de binnenstad een kleuter die op een meter afstand de straat oprende. Godzijdank reed ik stapvoets, dus ik stond stil voor ik hem raakte. SCHRIK.
2) Een of andere nitwit die mijn spiegel dichtklapte. Vraag me niet waarom, ik had ruimte zat toen ik hem passeerde, zal wel een leuke grap zijn geweest.

Vandaag moet ik er weer heen. Kutstad.
Oud 06-09-2010, 19:09
hookee
hookee is offline
Citaat:
Vraag me af of dat een ongelukkig huwelijk voorspelt
Alleen als het één van de duiven (of de duif) was die het paar vrijliet.
Oud 07-09-2010, 07:53
Verwijderd
Duiven moet je nooit vrijlaten. Gewoon hup, de oven in ofzo. Ratten met vleugels zijn het

OT:
De persoon die gisteren met alle geweld nog vóór me langs moest met z'n Ford Transit terwijl ik al óp het zebrapad liep. Dat was geen fijne verrassing.
Oud 07-09-2010, 15:55
Verwijderd
Ikzelf . Ik moest een weg oversteken die aan beide kanten goed vol reed. Uiteindelijk was de linkerkant vrijwel leeg, maar rechts bleef komen. Dus toen ik een iets groter gaatje zag, wou ik hem ertussen proppen, niet in de gaten hebbend dat de rechterkant daarvoor niet kon doorrijden owv een stoplicht. Gelukkig was er ruimte in het midden, al stond ik nog steeds een beetje met mijn kont op de linkerweghelft. Nou ja, ik moest iets, anders had ik er nu nog gestaan...
Oud 07-09-2010, 21:51
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik heb wederom een duif te grazen gehad. En deze keer was het echt te lomp. Ik dacht namelijk dat het beest wel weg zou hippen, en ik kwam echt bijzonder langzaam aanrijden. Maar nee, dat beest bleef zitten, en toen ik me dat besefte, was het al te laat. Lulliger was het dat het voor de ingang van de kerk was, waar een collega van me ging trouwen... Vraag me af of dat een ongelukkig huwelijk voorspelt
Duiven zijn zulke domme beesten
Heb er zelf eens een op een onmogelijke manier doodgereden: beest zat aan de kant van de weg en op het moment dat ik langs rij vliegt hij zo m'n wielkast in, hoor ik een hoop vleugelgeklapper van onder de auto komen en uiteindelijk een heuse veren/ingewanden regen
Oud 09-09-2010, 21:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Vanmiddag aan het eind van de file zag ik waar de file door werd veroorzaakt: een klein autootje met knipperlichten aan stilstaand op de middelste (van 3) banen op de snelweg... Daar sta je dan! Ik vraag me af of je dan echt niet meer naar de vluchtstrook kon komen.
En vanavond zat er echt geen vaart in de twee auto's voor me (reden krap 40 waar je 80 mocht), dus ik knipperde een keer met grootlicht om ze eventueel wakker te schudden (misschien hadden ze het bordje einde bebouwde kom 2 km terug gemist?) en toen deden ze allebei hun alarmlichten aan en bleven ze langzaam rijden tot de eerstvolgende parkeerhaven.
Oud 10-09-2010, 08:28
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Vanmiddag aan het eind van de file zag ik waar de file door werd veroorzaakt: een klein autootje met knipperlichten aan stilstaand op de middelste (van 3) banen op de snelweg... Daar sta je dan! Ik vraag me af of je dan echt niet meer naar de vluchtstrook kon komen.
Ook raar dat ze dan niet even hun auto in de berm duwen?
Oud 10-09-2010, 10:10
KIET
KIET is offline
Terwijl er links en recht gewoon auto's door blijven rijden? Ik heb ook wel eens iemand op de linkerstrook zien staan met pech, daar kom je echt niet weg tenzij je gewoon de andere rijstroken stil legt - en doe dat maar eens in je eentje én dan de auto aan de kant drukken. Tenzij je met een grote groep op pad bent zal je moeten wachten op hulp, wat gezien de wegmentaliteit de ANWB of iemand van rijkswaterstaat wegbeheer zal zijn. Het was dat ik het te laat zag, maar ik heb mij daarom voorgenomen de volgende keer te stoppen en te helpen als ik zo'n situatie tegen kom
Oud 10-09-2010, 11:05
Verwijderd
Met je auto midden op de snelweg stil komen te vallen is al levensgevaarlijk, hem vervolgens de weg af gaan duwen maakt het er niet veiliger op...
Oud 10-09-2010, 14:51
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Duiven zijn zulke domme beesten
Heb er zelf eens een op een onmogelijke manier doodgereden: beest zat aan de kant van de weg en op het moment dat ik langs rij vliegt hij zo m'n wielkast in, hoor ik een hoop vleugelgeklapper van onder de auto komen en uiteindelijk een heuse veren/ingewanden regen

dat is mij ongeveer wel eens gebeurd met een behoorlijk forse haan Die rende ook op met moment dat ik er langs kwam de weg op terwijl hij eerste nog in de berm zat te krabbelen en pikken. Schrok me rot
Oud 12-09-2010, 18:52
Verwijderd
hmm wegpiraten...

In Frankrijk was dat een vent in een Xsara, die een soort van haasje over aan het spelen was met mij. Hij maakte hierbij gebruik van de vluchtstrook, al naargelang het hem uitkwam, en toen ik hem aan wilde kijken, zag ik dat hij met een mes naar me aan het wuiven was. Wat ik precies verkeerd deed is me nooit duidelijk geworden

En tijdens colonne rijden de voorste vergat een afslag, en ging vol in de remmen. Dat ik haar miste was eerder een kwestie van geluk, dan remkracht.
Oud 13-09-2010, 18:25
Verwijderd
En vandaag werd ik klem gereden door een camper die voor mij in wilde voegen op de a1. De tering... Met 60 kilometer een snelweg op willen sukkelen, en toen net genoeg vaart maken om de vrachtwagen die er al op reed voor te kunnen zijn. Dus zat ik met het probleem dat ik er niet meer tussen kon. Als die vent met zijn camper gewoon vaart had gemaakt, hadden de achterliggers er allemaal nog bij gekund.
Oud 13-09-2010, 18:29
KIET
KIET is offline
Ik deed vandaag een proefrit in een autootje, bleek de snelheidsmeter het niet te doen Terug gereden naar de eigenaar, die nam het stuur over, sloeg op het dashboardje en voilá, de boel deed het weer
Oud 13-09-2010, 18:37
Verwijderd
Ik reed op een 80km-weg achter een auto die ongeveer twee meter afstand hield tot de auto daarvoor en echt ontzéttend aan het slingeren was. Rechts van ons was een busbaan, en deze persoon reed dan weer helemaal links op 'onze' rijbaan, dan weer voor de helft op de busbaan. Ik weet niet waar die mee bezig was!
Later, toen er inhaalruimte was, haalde hij de auto ervoor in met een verschil van ongeveer 5, hoogstens 10 km/u.
Oud 13-09-2010, 19:02
MTpower
MTpower is offline
Weer zo'n idioot die vlak voor m'n neus een 80-weg opdraait mijn rijrichting op
Deze remmen zijn iets minder, maar gelukkig kon ik er voorbij .
Oud 13-09-2010, 20:57
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
De bejaarde vrouw die zichzelf op mijn fiets reed met haar geweldige reflexen
en dan mij de schuld geven terwijl ik van rechts kwam.
Oud 15-09-2010, 20:01
KIET
KIET is offline
In het dorp mag je dus maar 30, dus ik zit altijd keurig rond die snelheid. Nou zat ik vandaag in een 39 jaar oud wagentje dat alleen schokdempers heeft en als een malle over die klinkers stuitert - laten we het over de drempels maar niet hebben - wordt ik ter hoogte van een linkse zijstraat ingehaald door een ongeduldig busje-meneer. De zijstraat die ik dus in moest, maar opeens niet kon omdat ik plots ingehaald werd

Toetertje van het autootje doet het in ieder geval nog
Oud 16-09-2010, 06:49
hookee
hookee is offline
Citaat:
In het dorp mag je dus maar 30, dus ik zit altijd keurig rond die snelheid. Nou zat ik vandaag in een 39 jaar oud wagentje dat alleen schokdempers heeft en als een malle over die klinkers stuitert - laten we het over de drempels maar niet hebben - wordt ik ter hoogte van een linkse zijstraat ingehaald door een ongeduldig busje-meneer. De zijstraat die ik dus in moest, maar opeens niet kon omdat ik plots ingehaald werd

Toetertje van het autootje doet het in ieder geval nog
30 is geen snelheid, het is een toestand.
Op veel plaatsen vind ik 30 gewoon te langzaam en is de snelheid er met wat stemmen van buurtbewoners doorgedrukt of wil de gemeente een zgn. sluiproute ontmoedigen. Dus, ik kan de frustratie van de bestuurder waarschijnlijk wel begrijpen.
Overigens; je had wel richting aangegeven, toch?
Oud 16-09-2010, 12:44
KIET
KIET is offline
Ik gaf richting aan op hetzelfde moment dat hij ging inhalen. Maar sowieso, inhalen bij een zijstraat is gewoon geen netjes rijgedrag. Zeker omdat ervoor nog een stuk zit waar hij wel op een normale manier had kunnen inhalen.

Die redenen die jij opgeeft zijn juist prima redenen om 30 te rijden, het zijn precies die gebieden die krapper zijn en/of veel kinderen/scholieren en fietsers door rijden. Dat is hier ook zo het geval, en dan komt er nog een lading toeristisch verkeer. Met nog eens een aantal zijstraten die je op hogere snelheid gewoon niet op tijd in kan kijken. Dus terecht dat er een lagere maximumsnelheid heerst, en daar hoort die gast zich ook aan te houden.

Even los van het feit dat ik in een oldtimertje reed dat al niet zo briljant accelereert en alleen schokdempers heeft, dus waarmee je niet zo hard over drempels kan jagen
Oud 16-09-2010, 14:49
Neko*
Neko* is offline
Fietsers op een 80km/u weg. Ik schrok me werkelijk waar een ongeluk.
Oud 16-09-2010, 16:30
MTpower
MTpower is offline
Belgische doos die haaientanden niet snapte
Zij een deuk en ik schadeloos, prima.
Oud 16-09-2010, 17:20
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het 45-km-wagentje wat oogcontact met me maakte toen ik op de rotonde reed, en toen alsnòg besloot om 'm ervoor te gooien...
Oud 16-09-2010, 20:24
Verwijderd
Ik liep rustig over de stoep, geeft een auto ineens keihard gas, rijdt een eenrichtingsweg in en botst frontaal op een tegenligger. Hele rare actie. Geen gewonden, volgens mij viel de schade ook wel mee, maar bizar ongeluk.
Oud 17-09-2010, 10:35
Balance
Balance is offline
Ik moest gister stiekem wel lachen toen ik werd in gehaald door een vrachtwagen in een gebied met trajectcontrole
Oud 17-09-2010, 12:05
Verwijderd
Och, zo'n vrachtwagen heeft een geijkte teller en ik gok dat het geen complete dwaas zal zijn, dus écht te hard zal hij niet hebben gereden en anders betaalt zijn baas de boete denk ik. Dat soort data wordt namelijk een paar maanden opgeslagen op die schijfjes en die moeten ze gedurende een aantal maanden bij zich hebben en daar kunnen ze ook op worden gepakt, ook achteraf.
Oud 17-09-2010, 16:04
Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Dittrich: tenzij het de chauffeur gewoon ontgaan is dat daar trajectcontrole is, natuurlijk. Of het Duitsers zijn, die krijgen kennelijk die boetes niet (of niet vaak genoeg), want die (auto's en vrachtauto's) zie ik regelmatig te hard rijden bij de trajectcontrole hier.

OT: de scooter (met passagier achterop) die zich eerst bijna platreed tegen mijn achterbumper, omdat we als rijtje ineens fors moesten remmen. De voorste van het rijtje wilde namelijk naar links en moest remmen vanwege een tegenligger. Om me te ontwijken, schoot de scooter links naast me en besloot toen ook direct maar weer gas te geven. Waarbij hij zich dus weer bijna in de zijkant van de linksafslaande auto boorde. En daarna reed meneer nog door een rood stoplicht.
Oud 17-09-2010, 16:36
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
@ Dittrich: tenzij het de chauffeur gewoon ontgaan is dat daar trajectcontrole is, natuurlijk. Of het Duitsers zijn, die krijgen kennelijk die boetes niet (of niet vaak genoeg), want die (auto's en vrachtauto's) zie ik regelmatig te hard rijden bij de trajectcontrole hier.
Wat Dittrich ook al zei; vrachtwagens zijn verplicht een soort van black box mee te sjouwen. Die registreerd waar ze hebben gereden en hoe hard ze hebben gereden, dit wordt steekproefsgewijs gecheckt en ze kunnen dan achteraf alsnog een bekeuring krijgen als ze te hard hebben gereden ergens. Daarbij rijden vrachtwagens 9/10 met een geijkte teller, die vele malen nauwkeuriger is dan een tomtom of een snelheidsmeter van een personenauto.
Oud 17-09-2010, 21:49
Verwijderd
Een tijdje terug in Maastricht, ik rij een rotonde op, geen hond te zien (het was een grote rotonde), ik moet gaan uitvoegen, ik kijk in mijn spiegels, vanuit het niets plakken 2 scootertjes tegen mijn bumper. Beiden zonder helm. Als ik had geremd, hadden ze in mijn auto gelegen. Daarna haalden ze me met een rotsnelheid in op het fietspad (binnen bebouwde kom, dus die gingen veel harder dan 50) en vlogen ze vlak voor een tegenligger linksaf. Kijk, ik zit fijn in mijn mercedes, maar ik wil toch liever niet het bloed van mijn auto moeten poetsen .

En op een 90 weg waar ik iemand was aan het inhalen waarbij ik iets harder reed dan 100, komt er iemand irritant achter me hangen zo van je rijdt te traag, maak dat je aan de kant bent. Op het moment dat ie naast me rijdt, beseft ie dat ie de afslag naar rechts moet hebben, dus hij gooit zijn knipperlicht aan. Ja hallo, er zit iemand achter me, wat wil je dat ik doe, in het niets verdwijnen? Ik rem wat, hij remt ook, ik rem een beetje meer, hij remt ook. Ja kom op zeg. Ga dan niet links rijden. Uiteindelijk schoot ie voor me door.
Oud 17-09-2010, 21:54
Verwijderd
Met dat soort dingen kun je beter je eigen snelheid aanhouden. Het is niet aan jou om zijn probleem op te lossen
Oud 18-09-2010, 07:30
Verwijderd
mensen die in de avond rijden, zijn blijkbaar als de dood voor de rechterbaan. Een hele colonne linksrijdende mensen, terwijl het rechts doodgewoon leeg was. En als ze dat dan ook nog eens doen met een gangetje van 110... Ik ben er niet rechts langs gegaan, maar braaf gaan tanken.
Oud 18-09-2010, 07:55
hookee
hookee is offline
Citaat:
mensen die in de avond rijden, zijn blijkbaar als de dood voor de rechterbaan. Een hele colonne linksrijdende mensen, terwijl het rechts doodgewoon leeg was. En als ze dat dan ook nog eens doen met een gangetje van 110... Ik ben er niet rechts langs gegaan, maar braaf gaan tanken.
Ik ga er niet voor afremmen, blijf rechts rijden en passeer ze dan ook gewoon rechts.
Nu mijn vraag; is dit inhalen? Ik maak niet de manoevre rijbaan verwisselen om er voorbij te gaan. Hetzelfde geldt voor plots links remmend verkeer, veiligheidshalve is het onverantwoord rechts te remmen om niets, dus dan passeer je ook.
Oud 18-09-2010, 09:14
KIET
KIET is offline
Strikt genomen is dat ook rechts inhalen, want inhalen is 'het bewust passeren van een andere weggebruiker'. Maar ik denk dat intentie ook een rol speelt bij het daadwerkelijk bekeuren van die overtreding. Als jij rustig vooruit sukkelt en de linkerbaan gaat opeens langzamer rijden terwijl er rechts gewoon plaats is en jij reed daar al dan zal dat niet zo snel gezien worden als een 'actieve' poging rechts in te halen.

Maar officieel mag je alleen er rechts voorbij bij de blokmarkering of bij file/langzaamrijdend verkeer (max. 50 km/u), dus het is wel rechts inhalen. Het zal afhankelijk zijn van de bui van een agent en wat in diens ogen een directe gevaarzetting vormt of je ervoor gepakt wordt. Beter is dus wel gewoon om je snelheid aan te passen aan links, zeker als het gaat om een inhalend 'treintje' wat meestal wil zeggen dat jij vroeg of laat ook naar links moet/wil.
Oud 18-09-2010, 10:06
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
zeker als het gaat om een inhalend 'treintje' wat meestal wil zeggen dat jij vroeg of laat ook naar links moet/wil.
In dat ding wat ik nu rij lukt het niet, maar met een fatsoenlijke auto ga ik er vaak gewoon rechts voorbij om hem er vervolgens een paar honderd meter verder gewoon links tussen te gooien. Ik ga geen kilometer links 110 rijden
Wel afhankelijk van hoe lang dat 'treintje' is, doe het alleen als mensen al veel te vroeg links rijden.
Oud 18-09-2010, 11:28
KIET
KIET is offline
Dat moet je zelf weten, maar dat is verder wel gewoon rechts inhalen natuurlijk
En niet iedereen links kan dat waarderen, dus dan heb je van de kleuters die je er dan niet meer tussen willen laten.
Oud 18-09-2010, 11:36
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dat moet je zelf weten, maar dat is verder wel gewoon rechts inhalen natuurlijk
En niet iedereen links kan dat waarderen, dus dan heb je van de kleuters die je er dan niet meer tussen willen laten.
Ik krijg hem er altijd wel tussen
Ze vragen er zelf ook wel om als ze zo ver van te voren al met z'n allen naar links gaan
Oud 18-09-2010, 11:44
Verwijderd
Och, als ik iemand echt heel veel harder aan zie komen stormen over rechts en ik zit vooraan het treintje dan hou ik 't gat ook wel dicht hoor. Als iemand op een gewoon tempo (of, tussen twee vrachtwagens in zit en daar duidelijk weg wil) rechts rijdt dan wil ik best een gaatje laten vallen zodat ze naar links kunnen komen. Wat dat betreft krijg je wat je uitstraalt
Oud 18-09-2010, 11:49
KIET
KIET is offline
Ik denk ook dat je met een kanarie-gele Fiat best wel je best moet doen om als een aso over te komen

Maar ik laat inderdaad ook mensen die zich redelijk schappelijk gedragen er dan wel tussen, en ik merk ook vaak genoeg dat er een gat voor mij wordt vrijgelaten vroeg of laat.
Oud 18-09-2010, 11:58
Verwijderd
Nou ja, een kanariegele auto valt wel meer op tussen alle grijs- en zwartachtigen
Oud 19-09-2010, 12:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Och, als ik iemand echt heel veel harder aan zie komen stormen over rechts en ik zit vooraan het treintje dan hou ik 't gat ook wel dicht hoor. Als iemand op een gewoon tempo (of, tussen twee vrachtwagens in zit en daar duidelijk weg wil) rechts rijdt dan wil ik best een gaatje laten vallen zodat ze naar links kunnen komen. Wat dat betreft krijg je wat je uitstraalt
Niet dat ik er met 160 voorbij vlieg, maar ik hou wel gewoon mijn snelheid aan. Ik vertik het om een km links 110 te gaan rijden omdat de rest het nodig vindt
Als ik iemand tussen 2 vrachtwagens zie ligt het er maar net aan HOE diegene naar links wilt gaan of ik wat ruimte laat.
Je ziet te vaak mensen die véél te dicht op de voorste vrachtwagen zitten, waardoor ze nooit vaart kunnen maken om naar links te gaan en ik ga niet in de ankers
Zelf zorg ik altijd voor voldoende afstand tot de vrachtwagen voor mij, zodat ik nog een heel stuk heb om op snelheid te komen alvorens ik naar links ga. Zelfde principe als gewoon invoegen op de snelweg. Ik heb dan niet eens veel ruimte nodig, als ik maar op snelheid kan komen zodat ik met de linkerbaan mee kan, dan hoeft er ook niemand in de remmen voor mij.
Oud 19-09-2010, 12:11
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik denk ook dat je met een kanarie-gele Fiat best wel je best moet doen om als een aso over te komen
Er wordt mij heel veel vergeven nu ineens inderdaad, met die golf had ik zeker weten al diverse middelvingers naar me toe gekregen
Oud 19-09-2010, 19:15
Verwijderd
Volgens mij denken Belgen echt dat hun pinker (knipperlicht) een magische verdwijntruc teweeg brengt. Zo van ik doe het aan en *poef* de auto die nu naast me rijdt verdwijnt zodat ik kan opschuiven . Ik ben blijven rijden.

En dan een of andere achterlijke die ik inhaal, ik ga naar rechts want er komt iemand achter me aanscheuren. Ingehaalde geeft opeens veel gas, voor ons komt een trager iemand, hij schuift naar links en begint zoveel gas te geven, zo te zien om te voorkomen dat ik naar links kan om die voor mij weer in te halen, na de scheurder. Niet met mij he, ik prop hem ertussen. Op het zelfde moment laat hij zijn gas los en valt echt weer stukken terug... Wat was daar de bedoeling van?
Oud 21-09-2010, 09:36
hookee
hookee is offline
Citaat:
Volgens mij denken Belgen echt dat hun pinker (knipperlicht) een magische verdwijntruc teweeg brengt. Zo van ik doe het aan en *poef* de auto die nu naast me rijdt verdwijnt zodat ik kan opschuiven . Ik ben blijven rijden.
Helemaal mee eens hoor, mensen moeten maar weer eens leren invoegen. Als er veel ruimte is wil ik wel eens opzij gaan (zelfs voordat ze pinken) maar als ik al mijn spiegels nog moet controleren om te kijken of ik plaats voor hem of haar kan maken of ander verkeer erdoor moet laten remmen, passen ze zich maar aan.
Oud 21-09-2010, 17:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Vanmiddag Vanavond aan het eind van de file zag ik waar de file door werd veroorzaakt: een klein autootje een vrachtwagen met knipperlichten aan stilstaand op de middelste (van 3) banen op de snelweg... Daar sta je dan! Ik vraag me af of je dan echt niet meer naar de vluchtstrook kon komen..
Oud 22-09-2010, 09:40
Verwijderd
Over het algemeen niet. Bij een truck werkt het remsysteem en ook de vering met lucht. Als dat wegvalt, zit er geen lucht meer in het systeem en staat die truck dus muurvast. Dat is ook dé reden dat kapotte trucks zoveel oponthoud veroorzaken.
Oud 22-09-2010, 15:11
Hawahaai
Hawahaai is offline
Kijk, zo leer ik nog eens wat
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten