Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2010, 17:48
Verwijderd
Nou ik ga binnekort op stap en dan ga ik wel bier drinken.. Ik heb heus wel ooit een flesje opgedronken maareh het is niet de bedoeling dat ik dronken wordt (aangeschoten kan wel ) dus enig idee hoeveel ik kan drinken??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2010, 18:08
MTpower
MTpower is offline
Dat is erg persoonsafhankelijk.
Hoe groter je bent, hoe meer je normaal gesproken kunt hebben. Daarbij spelen een hoop factoren mee... Als je een hele dag fysiek bezig bent geweest (werk/sport) dan komen die biertjes harder aan dan als je de hele dag op je reet hebt gezeten (ambtenaar b.v.). Daarnaast speelt ook gewenning een rol, dat wil zeggen; hoe vaker/meer je drinkt, hoe meer je kunt hebben en natuurlijk speelt leeftijd ook een rol, jongere mensen kunnen vaak slechter tegen drank dan volwassenen.
Je zult zelf de grens op moeten zoeken hoeveel je kunt hebben, als je niet dronken wilt worden zou ik sowieso niet meer drinken dan 6 biertjes (gezien je leeftijd). Aangeschoten zul je dan wel zijn. Maargoed, zoals ik deze hele post al loop te bleren: het is heel erg persoonsafhankelijk
Oud 23-09-2010, 21:23
Toneless
Toneless is offline
Al drink ik 6 twister flesjes ben ik al de weg kwijt. Al drink ik er 12 dan kan je me opvegen. Ligt echt aan de persoon zoals MTpower al zegt. Gewoon goed je grens kennen en niet teveel geld meenemen zodat je in ieder geval niet de mogelijkheid heb om zelf 10 drankjes te halen.
Oud 23-09-2010, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Al drink ik 6 twister flesjes ben ik al de weg kwijt. Al drink ik er 12 dan kan je me opvegen. Ligt echt aan de persoon zoals MTpower al zegt. Gewoon goed je grens kennen en niet teveel geld meenemen zodat je in ieder geval niet de mogelijkheid heb om zelf 10 drankjes te halen.
Ben niet van plan om alleen bier te drinken hè k wissel het wel een beetje af, verder zit ik die dag gewoon op men reet Maar
Ik zal het op 6 gaan houden
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 21:50
Verwijderd
Ben ook redelijk groot kan op school makkelijk over de massa heen kijke
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 00:40
Verwijderd
Gewoon doordrinken totdat je niet meer kan lopen.

Nee, effe serieus. Jij bent 15?

Dan moet je oppassen! Volwassen worden slaperig als ze alcohol gaan drinken. Hoe meer ze drinken, hoe slaperiger ze worden. Op een gegeven moment stop je. Dat is een natuurlijk instinct. Jij bent nog niet volwassen en dus heb jij dat instinct nog niet. Let dus op je grenzen!

Ik denk -gegeven jouw verhaal- dat je door moet gaan met drinken totdat je zelf begint te merken dat het praten niet meer zo goed gaat en je iets moeilijker kunt lopen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 01:08
Verwijderd
Citaat:

Dan moet je oppassen! Volwassen worden slaperig als ze alcohol gaan drinken. Hoe meer ze drinken, hoe slaperiger ze worden. Op een gegeven moment stop je. Dat is een natuurlijk instinct. Jij bent nog niet volwassen en dus heb jij dat instinct nog niet. Let dus op je grenzen!

Ik denk -gegeven jouw verhaal- dat je door moet gaan met drinken totdat je zelf begint te merken dat het praten niet meer zo goed gaat en je iets moeilijker kunt lopen.
wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 08:32
Verwijderd
Citaat:
wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 12:21
*oma*
*oma* is offline
Ik denk dat je het beste na elk biertje/ twee biertjes even wat fris kunt gaan drinken. Drink ook niet te snel achter elkaar.
Oud 24-09-2010, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je het beste na elk biertje/ twee biertjes even wat fris kunt gaan drinken. Drink ook niet te snel achter elkaar.
Flesje water helpt ook. Maar je kan ook gewoon een glas water vragen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 16:36
*oma*
*oma* is offline
True, maar je moet vaak wel betalen voor water (heb een keer gehoord dat ze je geen water mogen weigeren, maar vaak genoeg gehad dat je er katje lam staat en gratis was krijgen ho maar).
Oud 24-09-2010, 17:07
LW
LW is offline
Ja op die leeftijd moet je dat eigenlijk uit zien te vinden, maar als je nou slim bent trek je een limit tot een bepaalt aantal biertjes en niet meer.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 00:25
Verwijderd
Ja ik d8 zelf aan 6 en dan met fris of water ertussen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 11:38
LW
LW is offline
Nou dat lijkt me een slimme zet van je!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 12:15
anoniempje16
anoniempje16 is offline
drink er 3 vraag aan je vriende of je al scheef gaat zoniet doe je er nog drie he.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 14:27
Verwijderd
Zal ik doen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 17:02
justaddwater
justaddwater is offline
Ik gok 6 glazen, dan ben je binnen als je dit nog niet weet! ik heb het over pils van 5%.
en je hebt altijd baas boven baas. Niet meedrinken met de rest is een prima remedie tegen een verpestte volgende dag.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Ik gok 6 glazen, dan ben je binnen als je dit nog niet weet! ik heb het over pils van 5%.
en je hebt altijd baas boven baas. Niet meedrinken met de rest is een prima remedie tegen een verpestte volgende dag.
Ik ben gistere (vanmorgen ds ook) geweest ik heb er 6 op, een flugel en nog 2 van iets blauws wat een vriend aanraadde (volgens hem weinig alcohol) op. Nergens last van nu
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 11:50
Verwijderd
Oke, was het een leuke avond?

Ik denk dat je wel aangeschoten was na 6 bier, zeker de eerst keer.
Het is wel fijn dat je nergens last van hebt.

Ik heb ook nooit nergens last van, waarom weet ik niet en is voor mij ook nog altijd een raadsel. Ik heb de dag erna nooit koppijn, nooit misselijk. Hoeveel ik ook drink. Hoe komt dit eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 11:58
*oma*
*oma* is offline
Omdat je minder snel een kater krijgt als je jong bent, hoe ouder je wordt hoe erger. Geloof ik.
Oud 26-09-2010, 12:34
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Omdat je minder snel een kater krijgt als je jong bent, hoe ouder je wordt hoe erger. Geloof ik.
Dat klopt.

Als je nog jong bent functioneert je lever nog heel goed en zal het de alcohol dus heel snel afbreken. Naarmate je ouder wordt gaat je lever minder goed functioneren en zal het dus langer duren voordat de boel afgebroken is en heb je dus sneller een kater.
Oud 26-09-2010, 16:05
Sander =D
Sander =D is offline
Yep, maar als het leuk was met 6 raad ik je aan om niet meer te gaan drinken
Er zijn al heel wat mensen die het zonder alcohol niet leuk kunnen maken, en dat is heel jammer.
Ik zelf ken mijn grenzen ook heel goed, ik kan net iets meer hebben dan de meeste, maar ga daar vaak niet overheen.
Carnaval is een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Oke, was het een leuke avond?

Ik denk dat je wel aangeschoten was na 6 bier, zeker de eerst keer.
Het is wel fijn dat je nergens last van hebt.

Ik heb ook nooit nergens last van, waarom weet ik niet en is voor mij ook nog altijd een raadsel. Ik heb de dag erna nooit koppijn, nooit misselijk. Hoeveel ik ook drink. Hoe komt dit eigenlijk?
Ja was harstikke gezellig
Maargoed wel aangeschoten denk ik ja

Maar bedankt iedereen voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 18:14
Kacheltje
Kacheltje is offline
ik drink meestal 1 halve liter, 2 flesjes wkd en een aantal flesjes flügel. meestal kan ik dan nog wel redelijk helder denken en recht lopen. dus als je 6 glazen drinkt zul je nog lang niet dronken zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 22:41
Verwijderd
Nou ik moet ook niet teveel geld uitgeven t gaat niet alleen om de drank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2010, 11:48
Verwijderd
hahaha flügel

moet je is uitrekenen hoeveel flügel felijk staat aan in flesje bier (0.3l 5%) alcoholgewijs
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 21:37
Verwijderd
als je biertje 0,3l is moet je 7,5 flugel drinken voor evenveel alcohol
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 22:07
Verwijderd
Citaat:
daarom
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 22:46
FrankB93
FrankB93 is offline
safari en 15 biertjes ben ik aangeschoten.
maaruuh ik ben ook best wel groot.
dus daar zal het ook aan liggen.

en als je meer verschillende dingen drinkt wordt je sneller dronken.
althans bij mij dan.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 00:02
*oma*
*oma* is offline
Ik zou ervan maken: als je meer verschillende dingen drinkt, moet je eerder kotsen.
Oud 05-10-2010, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij maakt het aantal flesjes of aantal L/ML niks uit. Het gaat om percentages.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 13:22
broertje van ^
broertje van ^ is offline
Citaat:
Volgens mij maakt het aantal flesjes of aantal L/ML niks uit. Het gaat om percentages.
Ja, want in een flesje bier zit net zoveel alcohol als in de volle krat waar het flesje vandaan kwam.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 13:59
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ja, want in een flesje bier zit net zoveel alcohol als in de volle krat waar het flesje vandaan kwam.
Als ik denk te weten wat hij bedoeld heeft hij opzich wel gelijk.
In shandy zit ook alcohol, echter zo weinig dat je er nooit dronken van kan worden (ook niet als je er 100 blikjes van zou drinken).
In Strohrum zit 80% alcohol, je kunt het gaan vergelijken met bier maar dat is niet helemaal eerlijk. In bier is de alcohol veel meer verdund dan in strohrum (5% tegen 80%), dus zou je er (ook verhoudingsgewijs) meer van moeten drinken om hetzelfde effect te krijgen (dronken).
Oud 05-10-2010, 14:46
broertje van ^
broertje van ^ is offline
Citaat:
Als ik denk te weten wat hij bedoeld heeft hij opzich wel gelijk.
In shandy zit ook alcohol, echter zo weinig dat je er nooit dronken van kan worden (ook niet als je er 100 blikjes van zou drinken).
In Strohrum zit 80% alcohol, je kunt het gaan vergelijken met bier maar dat is niet helemaal eerlijk. In bier is de alcohol veel meer verdund dan in strohrum (5% tegen 80%), dus zou je er (ook verhoudingsgewijs) meer van moeten drinken om hetzelfde effect te krijgen (dronken).
Ik lees het toch echt als 'drankje a (5% 0,3 l) bevat minder alcohol dan drankje b (10% 0,1 l)'. Volume speelt immers geen rol!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 15:24
Verwijderd
Citaat:
oh niet om de totale alcohol die geconsumeerd wordt?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 22:27
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
oh niet om de totale alcohol die geconsumeerd wordt?
Niet alleen
Je hoort mensen wel eens zeggen dat ze van bijvoorbeeld whiskey anders dronken worden dan van bier en dat klopt ook wel. Hoe verder je alcohol verdund, hoe minder effect het heeft. Als je dus bijvoorbeeld 10 glazen whiskey drinkt van 0,1L met 50% alcohol dan zou je 0,5L alcohol binnen krijgen. Als je 20 halve liters bier drinkt zou je even veel alcohol binnen krijgen, maar toch is het effect van die 10 (flinke) glazen whiskey sterker. Dit gewoon even als voorbeeld om uit te leggen wat ik bedoel, heb ook al wat gerookt dus excuus als het niet helemaal samenhangend is
Oud 06-10-2010, 16:52
Verwijderd
Citaat:
en zoals je ziet geeft ik het aan bij een volume van 0,3 liter bier waarbij je 0,15 liter flugel moet nutiggen. want het percentage bij een normaal biertje is 5% en bij een flugel is 10%.
En 0,15l gedeelddoor 20mL is 7,5 flesje
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Niet alleen
Je hoort mensen wel eens zeggen dat ze van bijvoorbeeld whiskey anders dronken worden dan van bier en dat klopt ook wel. Hoe verder je alcohol verdund, hoe minder effect het heeft. Als je dus bijvoorbeeld 10 glazen whiskey drinkt van 0,1L met 50% alcohol dan zou je 0,5L alcohol binnen krijgen. Als je 20 halve liters bier drinkt zou je even veel alcohol binnen krijgen, maar toch is het effect van die 10 (flinke) glazen whiskey sterker. Dit gewoon even als voorbeeld om uit te leggen wat ik bedoel, heb ook al wat gerookt dus excuus als het niet helemaal samenhangend is
feit is vooral dat de whiskey vaak veel sneller geconsumeerd wordt waardoor de ervaring anders is. maar uiteindelijk nuttig je dezelfde hoeveelheid alcohol.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 19:06
DaveW
DaveW is offline
joh gooi gewoon wat biertjes naar achteren en je merkt vanzelf hoe je reageert. Was de ervaring niet prettig dan moet je de volgende keer minder drinken
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 21:52
Verwijderd
Citaat:
joh gooi gewoon wat biertjes naar achteren en je merkt vanzelf hoe je reageert. Was de ervaring niet prettig dan moet je de volgende keer minder drinken

Ik moet bekennen dat dit ook mijn tactiek is kijken hoeveel erin past en daarna minderen tot een hoeveelheid dat het leuk is.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ik moet bekennen dat dit ook mijn tactiek is kijken hoeveel erin past en daarna minderen tot een hoeveelheid dat het leuk is.
Ja, en dat moeten beginnende drinkers nog leren .
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 17:33
Juxienn
Juxienn is offline
Wanneer je een keer zó dronken wordt dat je moet kotsen, dan weet je dat je daar niet overheen moet gaan .
Zo heb ik tenminste mijn grens getrokken, en verlegd, en overschreden, en weer gekotst etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 20:12
Drieszz
Drieszz is offline
Hoeveel je eet voordat je gaat feesten speelt ook een grote rol.
Dus als je geen risico's wilt nemen, kun je beter niet heel de dag intensief sporten, maar wel goed eten voordat je vertrekt!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 21:02
imosed
imosed is offline
Ik zou gewoon gaan drinken Zorg dat er wat mensen van 17 of 18 bij zijn, die zien vanzelf wel of je moet stoppen. Ik heb ook al meerdere 15 jarige moeten waarschuwen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 23:17
Verwijderd
Haha t gaat nu aardig heb zelfs een vriend moeten aanraden om te stoppen want die viel bijna om

Vorige keer was t
8 bier, WKD en passoacassis en wijncassis (ik kreeg eerst geen mixdrankjes mee (met sterke drank) ) en toen was ik best wel aangeschoten
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 21:32
Danny-058
Danny-058 is offline
Hangt er volgensmij ook een beetje vanaf of je goed over drank kan of niet.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 01:23
Verwijderd
Ja, de ene word sneller dronken als de ander.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 10:07
gerard321
gerard321 is offline
Citaat:

is echt totaal geen onzin, is onderzocht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten