Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je blokverwarming mocht hebben (flats enzo) kun je niet zelf ontluchten.
|
![]() |
Even de ketel resetten (de stekker een paar minuten uit het stopcontact halen) en daarna controleren of de waakvlam automatisch aan gaat. Zo niet, even met het typenummer van de ketel googlen naar de gebruiksaanwijzing en daarin opzoeken of je de waakvlam handmatig moet ontsteken.
De ketel moet dan in elk geval aanslaan op het moment dat er warmte wordt gevraagd. Slaat de ketel wel aan, maar komt de warmte niet bij je radiatoren dan zit er waarschijnlijk lucht in het systeem. Eerst controleren of de ketel aan slaat en er warm water in de leidingen bij de ketel zit kan ook, voor dat je de boel reset. Als er warm water in de leidingen bij de ketel zit is resetten niet nodig ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Fijn dat je er weer lekker warm bij zit nu het de laatste dagen echt een stuk frisser is geworden.
Overigens, als het resetten vaker nodig is, laat er dan alsnog een monteur bijkomen. Dat er een keertje iets mis gaat in zo'n apparaat kan altijd gebeuren, en daardoor gaat ie dan in een soort beveiliging. Maar wanneer de ketel vaak zichzelf uitschakelt zal er intern echt iets niet goed zijn en dat kan gevaarlijk zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vaak zitten er ook controlestickers op je cv. Kijk eens wanneer er voor het laatst onderhoud aan is gepleegd. |
![]() |
||
Citaat:
Niet dat elk systeem voor blokverwarming per se zo werkt, maar het is dus wel een risico. Better safe than sorry zou ik zeggen. Bij die systemen zit er meestal ergens een centraal punt hoog in het systeem waar je kunt ontluchten.
||
![]() |
Citaat:
Als er lucht in een van de radiatoren in een van de appartementen zit, lijkt het me ook niet handig om dit op één centraal punt te moeten ventileren. Lijkt me toch ook dat de druk voor al die etages door het hele systeem verdeeld ligt en niet zonder meer naar beneden werkt. Maar ik heb er verder geen verstand van ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
huurcontracten Ui | 11 | 22-10-2006 00:43 | |
Lifestyle |
Wow Back Door Man | 500 | 14-06-2006 14:24 | |
Lifestyle |
Teringtyfustakketopic Verwijderd | 500 | 28-03-2006 21:03 | |
Lifestyle |
' Jeeezus Gristus teeeeringzooi godverdommeeeee' Citaat citaat blablbeklfufgr grandmommy | 499 | 14-01-2006 14:57 | |
Lifestyle |
Laatste aanwinsten? Teun | 500 | 20-02-2005 13:46 | |
Seksualiteit |
sex-spel Quantes | 499 | 08-03-2004 18:09 |