Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2010, 22:04
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Hallo,

Een paar dagen geleden had ik het koud en had ik de verwarming hoog gezet. Op ongeveer 25 graden. Daarna werd het mooi weer en had ik het weer helemaal uitgezet. Nu vond ik het hier wel een beetje kil en wou ik de verwaming weer aan doen, maar de radiatoren worden maar niet warm. Zelfs na 5 uur zijn ze nog koud. Wat heb ik fout gedaan? Is er iets kapot?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2010, 08:09
Verwijderd
ik zou het denk ik ff na laten kijken idd.

ik weet niet hoe groot je huis is, maar voor n studentenkamer ofzo kun je nog best zo'n verwarming gebruiken die op stroom werkt, die zijn gewoon bij de kwantum ofzo te krijgen, als tijdelijke oplossing, heb alleen geen idee wat die dingen kosten
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 08:22
ganralph
ganralph is offline
Afhankelijk van de verwarmingsinstallatie die je hebt, kan er van alles mis zijn. Dat is voor ons dus even moeilijk adviseren

Slaat je verwarmingsketel wel aan en worden de buizen vanaf de ketel wel warm? Dan kan er bijvoorbeeld ergens lucht in het systeem zitten. Ontluchten is niet moeilijk, maar laat je even goed adviseren hoe dat in jouw geval moet.

Als de ketel niet aanslaat, zit het probleem daar (of in de thermostaat).

Maar nogmaals, het kan ook iets anders zijn. Laat er iemand met een beetje verstand van zaken naar kijken - die de installatie dus echt kan zien. Ik zou zelf iig niet met de ketel gaan rommelen want die dingen zijn duur als je iets stuk maakt

@ Duckdog96: een elektrisch kacheltje heb je voor twee tientjes, maar:
a) die dingen vreten stroom;
b) als je erbij in slaap valt oid heb je een brandrisico.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 10:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zijn de knoppen aan je radiatoren wel opengedraaid? Slaat je ketel wel aan? Brand je waakvlam? Die dingen even checken, als je typenummer van je ketel weet kan je op internet wel een gebruiksaanwijzing vinden.
Oud 25-09-2010, 15:41
Verwijderd
Citaat:

@ Duckdog96: een elektrisch kacheltje heb je voor twee tientjes, maar:
a) die dingen vreten stroom;
b) als je erbij in slaap valt oid heb je een brandrisico.

hmmm dat ze veel stroom vreten wist ik maar ik heb zelf deze,en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 15:55
Verwijderd
Is het niet gewoon dat de ketel uit staat omdat het in de woonkamer (waar de thermostaat waarschijnlijk is) warm genoeg is? Dat is bij mij de reden dat ik in de zomer de verwarming niet kan gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 14:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dan zet je de thermostaat toch gewoon op een hogere temperatuur dan het in de woonkamer is? Dan zou ie gewoon aan moeten slaan.
Oud 26-09-2010, 14:58
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Heb je verder wel warm water?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 22:42
Verwijderd
In m'n oude huis moest ik eens in de zoveel tijd de kachels ontluchten. In de badkamer zat een radiator met een metertje eraan, dan moest ik de radiator vullen met water tot dat metertje weer omhoog ging.
Maar je hebt heel wat verschillende systemen volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 15:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In m'n oude huis moest ik eens in de zoveel tijd de kachels ontluchten.
En pas als je dat doet, op dat je het niet te ver open zet en alert bent waar de lucht eindigt, want anders spuit het water eruit. Niet leuk als dat kokend heet is en je er met je toet bovenop staat.

Als je blokverwarming mocht hebben (flats enzo) kun je niet zelf ontluchten.
Oud 27-09-2010, 22:24
speelgoedgitaar
Citaat:
Heb je verder wel warm water?
Ik heb verder wel warm water. Douchen enzo gaat via de boiler en de verwarming via de cv-ketel ofzo. Het zijn iig 2 verschillende dingen. Verwarming doet het nog steeds niet. Ik los het op door een badjas over m'n kleding aan te trekken.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 22:26
speelgoedgitaar
Ik woon anti-kraak. Ik had zelfs vloerverwarming die het nu ook niet meer doet -_-
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 16:25
remy476
remy476 is offline
vloerverwarming gaat via hetzelfde systeem als je gewone radiatoren. Brand de waakvlam wel?
Oud 28-09-2010, 20:49
Ivo
Ivo is offline
Even de ketel resetten (de stekker een paar minuten uit het stopcontact halen) en daarna controleren of de waakvlam automatisch aan gaat. Zo niet, even met het typenummer van de ketel googlen naar de gebruiksaanwijzing en daarin opzoeken of je de waakvlam handmatig moet ontsteken.
De ketel moet dan in elk geval aanslaan op het moment dat er warmte wordt gevraagd. Slaat de ketel wel aan, maar komt de warmte niet bij je radiatoren dan zit er waarschijnlijk lucht in het systeem.

Eerst controleren of de ketel aan slaat en er warm water in de leidingen bij de ketel zit kan ook, voor dat je de boel reset. Als er warm water in de leidingen bij de ketel zit is resetten niet nodig
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 08:58
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Als je blokverwarming mocht hebben (flats enzo) kun je niet zelf ontluchten.
Als de lucht zich in de radiator bevindt, kun je ook met blokverwarming zelf ontluchten.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 16:19
Lotte
Lotte is offline
Op je cv-ketel staat vaak een telefoonnummer van het betrokken servicebedrijf voor als hij stuk is, dat is vaak garantie. Anders even bij huisbaas of woningbouwvereniging aankloppen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 16:49
speelgoedgitaar
Citaat:
Even de ketel resetten (de stekker een paar minuten uit het stopcontact halen) en daarna controleren of de waakvlam automatisch aan gaat. Zo niet, even met het typenummer van de ketel googlen naar de gebruiksaanwijzing en daarin opzoeken of je de waakvlam handmatig moet ontsteken.
De ketel moet dan in elk geval aanslaan op het moment dat er warmte wordt gevraagd. Slaat de ketel wel aan, maar komt de warmte niet bij je radiatoren dan zit er waarschijnlijk lucht in het systeem.

Eerst controleren of de ketel aan slaat en er warm water in de leidingen bij de ketel zit kan ook, voor dat je de boel reset. Als er warm water in de leidingen bij de ketel zit is resetten niet nodig
Hierdoor heb ik dus weer lekker warm. Heel erg bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 16:26
Ivo
Ivo is offline
Fijn dat je er weer lekker warm bij zit nu het de laatste dagen echt een stuk frisser is geworden.

Overigens, als het resetten vaker nodig is, laat er dan alsnog een monteur bijkomen. Dat er een keertje iets mis gaat in zo'n apparaat kan altijd gebeuren, en daardoor gaat ie dan in een soort beveiliging. Maar wanneer de ketel vaak zichzelf uitschakelt zal er intern echt iets niet goed zijn en dat kan gevaarlijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Fijn dat je er weer lekker warm bij zit nu het de laatste dagen echt een stuk frisser is geworden.

Overigens, als het resetten vaker nodig is, laat er dan alsnog een monteur bijkomen. Dat er een keertje iets mis gaat in zo'n apparaat kan altijd gebeuren, en daardoor gaat ie dan in een soort beveiliging. Maar wanneer de ketel vaak zichzelf uitschakelt zal er intern echt iets niet goed zijn en dat kan gevaarlijk zijn.
Ter toevoeging:
Vaak zitten er ook controlestickers op je cv. Kijk eens wanneer er voor het laatst onderhoud aan is gepleegd.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 13:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als de lucht zich in de radiator bevindt, kun je ook met blokverwarming zelf ontluchten.
Dat lijkt mij niet. Er staat zoveel druk op dat de kans groot is dat je het niet meer dicht krijgt. Ik ken in ieder geval een zaak waar iemand blokverwarming had, onderin woonde, ontluchtte, en zodra het open was kwam er voor 7 etages aan waterdruk naar beneden zetten, met een waterballet als resultaat.

Niet dat elk systeem voor blokverwarming per se zo werkt, maar het is dus wel een risico. Better safe than sorry zou ik zeggen. Bij die systemen zit er meestal ergens een centraal punt hoog in het systeem waar je kunt ontluchten.
Oud 25-10-2010, 10:42
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dat lijkt mij niet. Er staat zoveel druk op dat de kans groot is dat je het niet meer dicht krijgt. Ik ken in ieder geval een zaak waar iemand blokverwarming had, onderin woonde, ontluchtte, en zodra het open was kwam er voor 7 etages aan waterdruk naar beneden zetten, met een waterballet als resultaat.

Niet dat elk systeem voor blokverwarming per se zo werkt, maar het is dus wel een risico. Better safe than sorry zou ik zeggen. Bij die systemen zit er meestal ergens een centraal punt hoog in het systeem waar je kunt ontluchten.
Dat is waar, en systemen zullen absoluut verschillen. In onze vorige woning (8 etages, 90 appartementen) kwam de conciërge na werkzaamheden aan het systeem echter gewoon met een sleuteltje alle radiatoren apart ontluchten. Zonder problemen (woonden ook onderin).

Als er lucht in een van de radiatoren in een van de appartementen zit, lijkt het me ook niet handig om dit op één centraal punt te moeten ventileren.

Lijkt me toch ook dat de druk voor al die etages door het hele systeem verdeeld ligt en niet zonder meer naar beneden werkt. Maar ik heb er verder geen verstand van
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten