Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2010, 20:18
Verwijderd
Ik hoorde gisteren of vandaag op de radio dat ze in NL speekseltesten gaan invoeren om in het verkeer te controleren op drugsgebruik, maar ik vroeg me toch af... Als je nou 's avonds een jointje rookt voordat je naar bed gaat en 's ochtends in de auto stapt, nuchter dus, dan test je volgens mij nog steeds positief op THC. Hoe zit dat nou precies? Want dat zou wel vreemd/oneerlijk zijn :/

edit by mrboot: even afgesplitst, is misschien wel interessant voor een topic...

Wat vinden jullie van speekseltesten? Moeten ze wel of niet als controlemiddel gebruikt worden? Denken jullie dat het preventief kan werken als ze naar ouders in bepaalde gebieden gestuurd worden?

Laatst gewijzigd op 28-09-2010 om 01:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2010, 17:44
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Ik hoorde gisteren of vandaag op de radio dat ze in NL speekseltesten gaan invoeren om in het verkeer te controleren op drugsgebruik, maar ik vroeg me toch af... Als je nou 's avonds een jointje rookt voordat je naar bed gaat en 's ochtends in de auto stapt, nuchter dus, dan test je volgens mij nog steeds positief op THC. Hoe zit dat nou precies? Want dat zou wel vreemd/oneerlijk zijn :/
Als je dan zewoon zegt dat dat nog van gisteravond was, zulllen ze waarschijnlijk je motoriek aan testen. Dus een poosje op een been balanceren etc. En dan kan het erg makkelijk worden om te kijken of je nuchter bent of niet
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Als het goed is is je speeksel dan clean.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 20:17
Verwijderd
Echt? Ik dacht dat het echt een dag naderhand nog in je speeksel aan te treffen was. Nou ja, dan zou het opgelost zijn
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 00:13
Wammus
Wammus is offline
Dat klopt. THC is in urine veel langer aan te tonen dan in speeksel en uit je speeksel al vrij snel verdwenen.

Laatst gewijzigd op 28-09-2010 om 01:17.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 11:56
*oma*
*oma* is offline
Volgens mij zijn die speekseltests nog niet 100% betrouwbaar.

Laatst gewijzigd op 28-09-2010 om 01:17.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 08:40
SacredRose
SacredRose is offline
maar waarom willen ze die speekseltests dan gebruiken. om sneller te zien of iemand geblowed heeft?.
en nu moet ik in een half uur tijd een kort verslag over mijn cultuur en opvoeding schijven
Oud 27-09-2010, 09:35
Verwijderd
Ja, of je in de auto zit terwijl je geblowd hebt. Geloof dat ze ook op amfetamine/xtc/speed/whatever willen testen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 10:17
SacredRose
SacredRose is offline
ja lijkt me niet echt betrouwbaar. als het goed werkt hebben ze wel meer kans om mensen te pakken met sommige drugs denk ik.
Oud 27-09-2010, 14:14
*oma*
*oma* is offline
Over de test:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/t...betrouwba.html

Spuiten slikken heeft er ook een item over gemaakt. In Volendam willen ze die tests aan ouders verstrekken, zodat zij zelf hun kinderen kunnen testen.
Oud 27-09-2010, 14:38
SacredRose
SacredRose is offline
haha waarom in volendam.
naja je kan ze ook kopen op wapwinkel.nl. ze kosten iets van 15 euro en je kan ze volgens mij maar 1 keer gebruiken. dus das wel jammer voor 1 keer voor de grap kijken of die het doet.
Oud 27-09-2010, 22:06
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Over de test:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/t...betrouwba.html

Spuiten slikken heeft er ook een item over gemaakt. In Volendam willen ze die tests aan ouders verstrekken, zodat zij zelf hun kinderen kunnen testen.
Dat hebben ze al gedaan.

Klikerdeklik

Dit is natuurlijk omdat het cocaïnegebruik in Volendam de pan uit rijst en iedereen daar verder z'n bek over houd. Ze gaan een beetje uit van een preventieve werking maar ik betwijfel of het wel echt gaat werken. Dit zal gerust wat discussie opgeleverd hebben maar ik persoonlijk zou m'n ouders vierkant uitlachen als ze mij zouden vragen zo'n test te doen en hem uiteindelijk niet doen.
Oud 28-09-2010, 01:13
Verwijderd
Citaat:
en hem uiteindelijk niet doen.
Maar denk je dat een 16 jarige dat ook kan en durft te maken als zijn ouders dat willen? Mijn ouders hebben wel gedreigd met een urinecontrole, uiteindelijk gelukkig nooit van gekomen maar ik kneep hem er altijd best hard voor. Ik had er in feite geen nee tegen kunnen zeggen; als ik het zou weigeren zou dat voor mijn ouders reden genoeg zijn om aan te nemen dat ik drugsgebruik te verbergen had. Als ik niets gebruikt zou hebben, zou ik uiteraard zonder problemen mee werken. Je kan zeggen dat ze niet kunnen bewijzen dat het niet zo is, maar zo werkt het bij ouders helaas (vaak, denk ik) niet.
In ieder geval, ik denk dat het wel als preventief middel gebruikt kan worden, zolang de ouders het als controlemiddel achter de hand houden. Niet dat ik het het beste preventieve middel vind - een goede opvoeding mbt drugs is denk ik veel beter, en proberen er verstandig mee om te gaan - maar het wordt je wel een stapje moeilijker gemaakt om drugs te gebruiken als je weet dat je ouders bij verdenking de volgende dag met een speekseltest klaar kunnen staan.

Als volendamse harddrugsgebruikende jongere zou ik mits regelbaar lekker overstappen op keta, leuke 2c'tjes en andere exotische dingen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 08:40
MTpower
MTpower is offline
In Zeeland zouden ze al tests gedaan moeten hebben met die dingen sinds vorig jaar. Heb ze nog nooit gezien. Overigens mag je ze ook gewoon nog weigeren...

+

Niet heel erg relevant onderzoek, maar hebben ze wel eens serieus onderzoek gedaan naar de gevolgen van cannabis in het verkeer? Zo niet: ook niet zeuren dan
Oud 28-09-2010, 13:08
Verwijderd
Citaat:
In Zeeland zouden ze al tests gedaan moeten hebben met die dingen sinds vorig jaar. Heb ze nog nooit gezien. Overigens mag je ze ook gewoon nog weigeren...

+

[filmpje]

Niet heel erg relevant onderzoek, maar hebben ze wel eens serieus onderzoek gedaan naar de gevolgen van cannabis in het verkeer? Zo niet: ook niet zeuren dan
jawel hebben ze gedaan is kijken of ik die nog kan vinden
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 13:16
Verwijderd
kan het niet meer vinden
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 21:53
MTpower
MTpower is offline
Weet je de uitkomst nog?
Wat die gozer in dat filmpje zegt herken ik bij mezelf trouwens ook heel erg. Het kost meer moeite om met wiet op te rijden, maar daarom ben je tegelijk veel meer gefocust op wat je aan het doen bent. Ik heb altijd het idee veel alerter te zijn als ik wat heb gerookt
Oud 28-09-2010, 22:36
Verwijderd
nja het is hier ooit gepost....

ik dacht dat blowers een stuk minder risico nemen maar hun reactievermogen wel afnam
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten