Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Maar wanneer kom je zo iets tegen? (Plaatje van een half mens robot achtige die niet bestuurd wordt door een mens. )
En je negeert mij zin over de kunstmatige intelligentie die weinig voorstelt. ![]() Je hebt eigenlijk een te positief beeld over robots ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En wat betreft het tegenkomen, er zijn al half mens, half robots |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik herken het wel. En nee, zulk soort robots kom je niet dagelijks tegen, maar dan kun je er toch nog wel bang van geraken, gewoon het idee dat robots straks de hele wereld overnemen, dat ze de plaats in gaan nemen van mensen, daar kan ik echt vreselijk zenuwachtig van worden. Laatst was er bij het nieuws een item over robots, in Japan hebben ze echt al robots gemaakt die 100% menselijk lijken, ze kunnen misschien nog niet zo veel, maar je zag echt bijna geen verschil met degene van wie ze het evenbeeld hadden gemaakt en ze zeiden: "Ja, dat is handig met de vergrijzing, want het is vaak alleen het lichaam dat achteruit gaat, dus als je dan een docent bent, dan kun je die robot zo programmeren dat hij de lessen geeft terwijl jij thuis op bed ligt, dat maakt voor de leerlingen niet uit, die merken bijna geen verschil." Dat vind ik echt een zorgwekkende ontwikkeling, dat een mens niet meer zal kunnen weten of degene tegenover hem menselijk is. En natuurlijk kun je dan heel rationeel gaan doen en zeggen dat het nog niet zo ver is en dat het eigenlijk alleen maar handig is enzovoorts, maar angst is vaak niet gefundeerd op rationele feiten hè.
Maar een oplossing heb ik niet echt. Er zo min mogelijk over nadenken. Of een actiegroep tegen robots oprichten ![]()
|
Verwijderd
|
Bedoel je ook zulke? (even doorspoelen naar 1m40s)
Zulke robots komen eigenlijk alleen in strips en films voor en zijn daar ook bedoeld om eng/indrukwekkend te zijn. Zoek eens wat filmpjes van de Asimo op, dat is een van de meest mensachtige robots van dit moment en je ziet hoe stom die is - hij kan bijna alleen maar dingen die van tevoren in 'hem' zijn geprogrammeerd. Ook kan hij totaal niet snel lopen en je duwt hem zo om. Laatst gewijzigd op 01-10-2010 om 20:54. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het Einde van de Wereld; Hoe denk jij er over! Rikje18 | 145 | 05-11-2012 14:14 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 lid 2 Verwijderd | 500 | 18-02-2010 19:24 | |
Games |
Slechterikken! Verwijderd | 65 | 18-02-2008 09:18 | |
friedrich nietzsche, of andere filosofie Zieke Gnoe | 31 | 28-04-2003 14:20 | |
De toekomst van de mens! Vlooienband | 47 | 01-03-2003 13:57 | |
Psychologie |
Mag het RIAGG een -serieuse- zmpoging verzwijgen voor je ouders??? Wolkje | 24 | 19-02-2002 13:49 |