Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2010, 14:12
Verwijderd
Ik ben vorig jaar bij de mcdonalds geweest omdat we met een groep naar de bruiloft van een studiegenote gingen en even snel iets moesten eten, en de keer daarvoor moet 2003 zijn geweest. Maar toen ik 14 en 15 was ging ik wel vaak naar mcdonalds omdat je daar je drinken kon bijvullen, dus dan namen we met een groepje samen 1 kleine beker drinken en die buiten opdrinken en telkens naar binnen om nieuw te halen.
Advertentie
Oud 18-10-2010, 14:13
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Die visburgers zijn inderdaad vies, zit gemalen vis in wie maalt er nou vis?
Tja, wie maalt er allemaal gore vleesresten en verwerkt het tot een klef, cirkelvormig vleeslapje? Juist.
Of wie maalt kippen en verwerkt de abnormaal grote, gekweekte borst tot gekke kippenvormpjes?
Oud 18-10-2010, 14:13
Verwijderd
Zelfgemaakte hamburgers met verse sla, tomaat, biologisch vlees, krokant gebakken bacon, fatsoenlijke kaas, zeezout en biologische mayonaise op lekkere versgebakken broodjes > slappe fastfoodhamburgers geserveerd onder neonlicht.
Oud 18-10-2010, 14:14
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Tja, wie maalt er allemaal gore vleesresten en verwerkt het tot een klef, cirkelvormig vleeslapje? Juist.
Of wie maalt kippen en verwerkt de abnormaal grote, gekweekte borst tot gekke kippenvormpjes?
Geloof me, in kipnuggets van de Mac zit echt geen normaal kippenvlees .
Oud 18-10-2010, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Zelfgemaakte hamburgers met verse sla, tomaat, biologisch vlees, krokant gebakken bacon, fatsoenlijke kaas, zeezout en biologische mayonaise op lekkere versgebakken broodjes
en wat gebakken uienringetjes
Rivka
Rivka is offline
Precies .
Sowieso eet ik graag gezond en 'bewust'. Ik voel me ook een beetje vies in mijn maag na ongezond eten, of het nou een bak chips of een stuk taart is. Je lichaam zit er gewoon niet op te wachten.
Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat ik nooit snoep en hyperveganistisch ben, want ik eet als bijna ieder ander wel eens chips of drop, maar ik vind het prettiger om te kiezen voor gezond.
Verwijderd
Ik heb in principe niks tegen seperatorvlees trouwens, anders zou het weggegooid worden.
Oud 18-10-2010, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Precies .
Sowieso eet ik graag gezond en 'bewust'. Ik voel me ook een beetje vies in mijn maag na ongezond eten, of het nou een bak chips of een stuk taart is. Je lichaam zit er gewoon niet op te wachten.
Sorry hoor, maar.... oke. :')
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Geloof me, in kipnuggets van de Mac zit echt geen normaal kippenvlees .
Nee, weet ik ook wel . Ik las 'm over en dacht: Is het wel kip?
Was ook een keer bij de Keuringsdienst van Waarde (het programma), dat lamskebab bij de snackbar ook vaak uit 100% varkensvlees bestaat.
Verwijderd
Citaat:
@Para: Ik ben er vorig jaar wel één keer bewust geweest, omdat mijn vriendin erge honger had en ik naar de wc moest .
Naar de wc gaan bij de McDonalds is wel goed, want dat kost ze water, terwijl je er niks koopt. Dus dan draaien ze verlies op je aanwezigheid /kleinzieligheid
Oud 18-10-2010, 14:17
Verwijderd
Je lichaam zit er eigenlijk juist wél op te wachten, daarom houden de meeste mensen van vet, zout en zoet. Alleen heeft je lichaam (of eigenlijk je hersenen, maar dan de evolutionair oudere delen daarvan) niet zo'n goede lange-termijnblik wat dat betreft. Gelukkig hebben we ook hersenschors.
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Sorry hoor, maar.... oke. :')
Waarom is dat gek?
En als ik :') ben, wat vind je dan van veganisten?
Verwijderd
Citaat:
Nee, weet ik ook wel . Ik las 'm over en dacht: Is het wel kip?
Was ook een keer bij de Keuringsdienst van Waarde (het programma), dat lamskebab bij de snackbar ook vaak uit 100% varkensvlees bestaat.
Nee, het bestaat soms uit varkensvlees, maar vaker uit kip, kalkoen of rundvlees.

Maar echt zelden uit 100% lamsvlees inderdaad.
Oud 18-10-2010, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Waarom is dat gek?
En als ik :') ben, wat vind je dan van veganisten?
Dat is niet gek hoor. Ik vind dat alleen een beetje.... tja irritant klinken.
Veganisten moeten ook fijn doen wat ze willen.
Oud 18-10-2010, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Ik heb in principe niks tegen seperatorvlees trouwens, anders zou het weggegooid worden.
Ja, separatorvlees vind ik ook meer verantwoord dan de bioindustrie-vleeslapjes. Omdat het een bijproduct is, en dan kun je het beter benutten dan weggooien.
Oud 18-10-2010, 14:19
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Je lichaam zit er eigenlijk juist wél op te wachten, daarom houden de meeste mensen van vet, zout en zoet. Alleen heeft je lichaam niet zo'n goede lange-termijnblik wat dat betreft.
Ik snap ook wel dat een beetje vet en zout op z'n tijd hartstikke prima is en je ook met een stuk chocola per dag heel oud kan worden (), maar ik denk eerder aan de hoeveelheden van wat er tegenwoordig normaal van wordt gegeten.
Oud 18-10-2010, 14:19
Verwijderd
Nu heb ik zin in gevulde speculaas Maar ik heb ook iets lekkers; kokosyoghurt van de bio-winkel. Ik wilde het eens proberen, en het is echt goddelijk <3
Oud 18-10-2010, 14:20
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ja, separatorvlees vind ik ook meer verantwoord dan de bioindustrie-vleeslapjes. Omdat het een bijproduct is, en dan kun je het beter benutten dan weggooien.
Dat geldt denk ik voor bijna alles van wat over is/een bijproduct kan worden genoemd.
Verwijderd
Wisten jullie dat er in Nederland alsnog kippenpootjes en vleugeltjes weggegooid worden, omdat Nederlanders alleen maar kipfilet willen en we niet genoeg knakworstjes etc produceren voor al dat restvlees!

Terwijl de pootjes veel lekkerder zijn!
Verwijderd
nu heb ik zin in mac donalds. Oh ik heb nog een bonnetje voor 2e menu gratis ofzo, dan ga ik donderdag met m'n zusje lekker ongezond vreten.
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig hebben we ook hersenschors.
Wat doet die dan, in dit geval?
Oud 18-10-2010, 14:21
Rivka
Rivka is offline
@Sarah: En na zo'n post denk ik dus aan Afrika . /moraalridder
Oud 18-10-2010, 14:21
Miekje*
Miekje* is offline
Toen ik pas met een collega bij de Sligro was, was ik heel blij dat ik vegetariër ben.
Oud 18-10-2010, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Wat doet die dan, in dit geval?
je hersenschors is zeg maar het intelligente deel van je hersenen dus daarmee kun je nadenken en bedenken 'hmm ik heb misschien wel zin om elke dag twee zakken chips te eten maar misschien moet ik het toch niet doen'
Verwijderd
Ik heb gisteren The Green Butchers gezien, en nu met die verhalen over kip en slachtafval zie ik steeds beelden uit die film voor me
Rivka
Rivka is offline
Oh, ik ben geen vegetariër. Maar ik eet hooguit eens per week vlees en dat vind ik al aardig wat. Zo blijft 't ook bijzonderder. Als ik later op mezelf woon ga ik denk ik zoveel mogelijk biologisch (vlees) eten, want koosjer is zeker niet hetzelfde als biologisch.
Oud 18-10-2010, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Wisten jullie dat er in Nederland alsnog kippenpootjes en vleugeltjes weggegooid worden, omdat Nederlanders alleen maar kipfilet willen en we niet genoeg knakworstjes etc produceren voor al dat restvlees!

Terwijl de pootjes veel lekkerder zijn!
Bij biologisch vlees is het ook zo dat er te weinig vraag is naar alles-behalve-kipfilet, dus alle pootjes en vleugeltjes worden verscheept naar andere landen en daar goedkoop verkocht als normaal kippenvlees.
Oud 18-10-2010, 14:23
Verwijderd
Haha, ik wou opstaan uit mijn stoel, dus ik zet mijn voeten op de grond en die is ineens hoger en zachter dan verwacht blijkt konijn Daan heel stilletjes de studeerkamer in te zijn geslopen om voor mijn voeten te gaan liggen, aww <3
Oud 18-10-2010, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Haha, ik wou opstaan uit mijn stoel, dus ik zet mijn voeten op de grond en die is ineens hoger en zachter dan verwacht blijkt konijn Daan heel stilletjes de studeerkamer in te zijn geslopen om voor mijn voeten te gaan liggen, aww <3
Je had er dus ook bovenop kunnen gaan staan!
Oud 18-10-2010, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Je had er dus ook bovenop kunnen gaan staan!
Ze lag onder mijn bureau, dus ik had niet echt met mijn gewicht op haar kunnen gaan staan
Oud 18-10-2010, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er ook sinds m'n veertiende/vijftiende bewust niet meer geweest.
Ik kan dat als elitaire topintellectueel natuurlijk ook niet maken.
Oud 18-10-2010, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook een kachel. Dat is handig want daar kun je goed een bak water op zetten en dat verdampt dan en dan is dat goed voor de luchtvochtigheid.
Waarom wil je hogere luchtvochtigheid?
Oud 18-10-2010, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Ik heb gisteren The Green Butchers gezien, en nu met die verhalen over kip en slachtafval zie ik steeds beelden uit die film voor me
Wat vond je er verder van?

Citaat:
je hersenschors is zeg maar het intelligente deel van je hersenen dus daarmee kun je nadenken en bedenken 'hmm ik heb misschien wel zin om elke dag twee zakken chips te eten maar misschien moet ik het toch niet doen'
Oh lulz, ik wist niet dat de hersenschors het enige onderdeel met gezond verstand was. Hoewel het wel logisch is, want dingen als spraak/zicht/geheugen/beweging/coördinatie/etc nemen ook veel meer ruimte in dan cognitie, lijkt me. Het is een beetje vergelijkbaar met een computer, het moederbord neemt ook relatief weinig ruimte in in vergelijking met koelers en harde schijven en videokaarten, maar 't is wel het gedeelte dat aan al die dingen vertelt hoe ze zich moeten gedragen.
Oud 18-10-2010, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Wat vond je er verder van?
Ja, tof Maar ik was er niet zo lyrisch over als m'n vader en zusje.
Oud 18-10-2010, 14:33
Verwijderd
M'n tandarts is echt een suffe lul. Je moet de antwoorden echt uit 'm trekken, want anders bekijkt hij een beetje halfslachtig je gebit en stuurt hij je weer weg.

Ik had duisent vragen, maar jezus, hij is zo suf en geeft nauwelijks antwoord.

Maarja, misschien was hij wel heel moe, want hij heeft net een beebee.
Oud 18-10-2010, 14:33
Verwijderd
Ik eet 1 of 2 keer per jaar McDonalds, ligt er een beetje aan hoe vaak ik op vakantie ga want ik eet het alleen op vliegvelden
Oud 18-10-2010, 14:34
Verwijderd
Ik vind een BigMac echt niks. Maar ik vind Whoppers wel lekker eigenlijk. Alleen pleuren ze bij mij altijd uit elkaar.
Oud 18-10-2010, 14:38
Verwijderd
ik vond mcdonalds hamburgers vroegah altijd delish <3 vooral dat ene lullige plakje augurk
Oud 18-10-2010, 14:45
Verwijderd
Net op de radio: "het cijfer viel licht teleur".
Oud 18-10-2010, 14:50
Verwijderd
De keuken is echt zo verschrikkelijk smerig. Maar goed, ik ga maar eens een poging wagen om het schoon te krijgen.
Oud 18-10-2010, 14:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
Waarom wil je hogere luchtvochtigheid?
Ik heb eigenlijk geen idee waar dat goed voor is, maar ik vind het meestal wel lekker.
Oud 18-10-2010, 14:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
ik vond mcdonalds hamburgers vroegah altijd delish <3 vooral dat ene lullige plakje augurk
Ik werd daar als kind een beetje kwaad van.

Ik vind het wat betreft wel prettig dat McDonald's en Burger King zo ontzettend goor zijn, zodat ik er nooit naar verlang.
Oud 18-10-2010, 14:52
Verwijderd
Ik vind die reclame van MacDonalds ZO stom. Met dat kindje dat niet buiten wil spelen, maar wel naar de MacDonalds
Oud 18-10-2010, 14:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Naar de wc gaan bij de McDonalds is wel goed, want dat kost ze water, terwijl je er niks koopt. Dus dan draaien ze verlies op je aanwezigheid /kleinzieligheid
Dan kun je beter gewoon alleen een beker water bestellen. Of heel veel bekers water, dat kost ze bekers.
Oud 18-10-2010, 14:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind die reclame van MacDonalds ZO stom. Met dat kindje dat niet buiten wil spelen, maar wel naar de MacDonalds
Ja, wat een hoer is dat.
Oud 18-10-2010, 14:54
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vind het stom dat mijn huisgenoot al haar McDonalds kortingsbonnen had bewaard, want 'Ja, jij eet toch vlees, dus dan ga je vast vaak naar McDonalds'.
Dat ik een vetklep ben wil nog niet zeggen dat ik geen smaak heb heurrr.
Verwijderd
Citaat:
De boodschap is stom, maar de reclame vind ik überschattig
Verwijderd
Goedemiddag!
Oud 18-10-2010, 14:55
Verwijderd
Citaat:
De boodschap is stom, maar de reclame vind ik überschattig
Ja precies! Ik dacht, het is voor een of andere nieuwe step of weet ik wat, maar toen zaten ze in de mac iedereen thuis stond op en begon tegelijk tegen de tv te schreeuwen. Dat was dan wel weer grappig
Oud 18-10-2010, 15:01
Verwijderd
De zus van een vriendin ligt in coma in het ziekenhuis
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten