Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2010, 11:51
Verwijderd
Hoi,
Er verschijnen op mijn scherm steeds pop-ups dat er geen ruimte meer vrij is op mijn harde schijf. Ik kan ook niks meer opslaan. Wat moet ik nu doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2010, 12:22
Nocturnal
Nocturnal is offline
bestanden verwijderen lijkt me een goede optie
Oud 25-10-2010, 13:09
Verwijderd
Ik heb al heel veel verwijderd, maar het schijnt niet te werken en ik weet niet hoe je programma's verwijdert.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 13:12
Em.
Em. is offline
Configuratiescherm -> programma's -> programma verwijderen.

En bij klassieke weergave (v/h configuratiescherm):

Configuratiescherm -> programma's en onderdelen.

Da's bij mij tenminste zo.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 14:58
Verwijderd
Ik heb die opties niet bij mijn configuratiescherm, om een of andere reden.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 15:07
Nocturnal
Nocturnal is offline
welk besturingssysteem gebruik je?
Oud 25-10-2010, 16:38
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Heb je ook de prullenbak leeggemaakt?
Je zou ook Ccleaner kunnen laten draaien. Dat verwijderde bij mij de eerste keer dat ik dat deed ook iets van 7gb.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 16:49
dook12
dook12 is offline
Ga naar deze computer, rechtermuisknop op je harde schijf (waarschijnlijk schijf C) druk vervolgens op eigenschappen, en dan op schijfopruiming. dit kan best lang duren maar het zal uiteindelijk veel uitmaken ^^, en verder is Ccleaner een optie, een losse harde schijf kopen waar je muziek en films etc op kan zetten zodat je vaste harde schijf niet zo vol raakt!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 18:21
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Ga naar deze computer, rechtermuisknop op je harde schijf (waarschijnlijk schijf C) druk vervolgens op eigenschappen, en dan op schijfopruiming. dit kan best lang duren maar het zal uiteindelijk veel uitmaken ^^, en verder is Ccleaner een optie, een losse harde schijf kopen waar je muziek en films etc op kan zetten zodat je vaste harde schijf niet zo vol raakt!
lijkt me beter als je gewoon ccleaner gebruikt, met schijfopruiming heb ik nogal enorm vaak erge problemen tegengekomen.
Oud 25-10-2010, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb die opties niet bij mijn configuratiescherm, om een of andere reden.
misschien op klassieke versie staan en dat je het daardoor niet vind ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 21:05
M@rco
M@rco is offline
-> Software
Oud 26-10-2010, 09:02
Verwijderd
Citaat:
welk besturingssysteem gebruik je?
Windows XP

Citaat:
Heb je ook de prullenbak leeggemaakt?
Je zou ook Ccleaner kunnen laten draaien. Dat verwijderde bij mij de eerste keer dat ik dat deed ook iets van 7gb.
Ja, gedaan. Met Ccleaner gebruiken wacht ik even tot de schijfopruiming gefaald heeft

Citaat:
Danku. Hij is nu bezig met schijfopruiming.

Citaat:
lijkt me beter als je gewoon ccleaner gebruikt, met schijfopruiming heb ik nogal enorm vaak erge problemen tegengekomen.
Zoals wat voor problemen?

Citaat:
misschien op klassieke versie staan en dat je het daardoor niet vind ofzo?
Nee, hij staat gewoon normaal. Met blauwe balk en groene startknop enzo.

Citaat:
-> Software
Okee
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 09:06
Verwijderd
Hm, schijfopruiming geprobeerd en hij doet het niet. Ik zal dat Ccleaner maar eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 20:40
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Windows XP

Zoals wat voor problemen?

Okee
missende dll's , het hele register overhoop en dat soort troep.
Oud 27-10-2010, 12:21
Nocturnal
Nocturnal is offline
en dat had ik dus juist met CCleaner, maar dat zal wel aan de te rigoureuze instellingen gelegen hebben.
Oud 27-10-2010, 13:28
gerard321
gerard321 is offline
gewoon format c
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 16:31
freyk
freyk is offline
Citaat:
gewoon format c
Tuurlijk, maar zo makkelijk gaat dat niet.

Je kan een format c doen, nadat je belangrijke gegevens gebackupt hebt op cd/dvd/usb/flash/netwerk/enz. Hierna moet je ervoor zorgen dat je geen problemen krijgt met de installatie van het besturingsysteem (restorecd's zijn soms een ramp, installatie verificatie), zoeken naar missende drivers. Hierna kan je eindelijk alles terug zetten, maar dan heb je nog andere problemen te maken.

Nee, ik ga mee met de anderen: installeer ccleaner, verplaats oude meuk op cd/dvd en kijk welke applicaties/spellen/enz verwijderd kan worden. Plaats een tweede hardeschijf in je systeem of zet je data op een ander systeem.

Laatst gewijzigd op 27-10-2010 om 17:58.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 20:37
gerard321
gerard321 is offline
lol dat meen je..... was gewoon sarcastisch
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 20:40
Danny-058
Danny-058 is offline
koop een nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 05:02
freyk
freyk is offline
@danny en gerard: leken willen dat snel geloven.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 08:43
Verwijderd
heb je de prullenbak ook geleegd?? want als je aan duckdogacties doet vergeet je dat
Met citaat reageren
Oud 29-10-2010, 13:01
Verwijderd
Als je al je bestanden wilt bewaren moet je een extra harde schijf kopen. Je hebt vast nog wel een handig broertje / handige kennis die 'm erin kan zetten.

Oh en verwijder je 'temporary internet files' (doen alle schijfopruimingprogramma's ook), dat kan soms wel 10 gig opruimen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2010, 14:31
gerard321
gerard321 is offline
@ freyk leken weten ook niet hoe je dat moet doen format c
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 00:30
Verwijderd
Citaat:
@ freyk leken weten ook niet hoe je dat moet doen format c
Etmakas wel.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 08:04
freyk
freyk is offline
Citaat:
Etmakas wel.
..als je haar door laat zoeken.
Oud 30-10-2010, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Etmakas wel.
Je overschat me.

Goed, ik ga overbodige programma's verwijderen en eens kijken hoe ver ik dan kom. En vooral met mijn broertje overleggen of al zijn honderdduizend spellen gedeinstalleerd mogen worden.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 16:52
Verwijderd
Ik krijg bij programma's verwijderen een scherm met abstracte blauwe, zwarte en witte strepen. Volgens mij hoort dat niet. Ik kan één programma verwijderen, maar als ik die verwijder, refresht het scherm zonder dat er iets gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 18:59
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Ik krijg bij programma's verwijderen een scherm met abstracte blauwe, zwarte en witte strepen. Volgens mij hoort dat niet. Ik kan één programma verwijderen, maar als ik die verwijder, refresht het scherm zonder dat er iets gebeurd.
kun je misschien een screenshot ervan maken??
Oud 30-10-2010, 20:41
Verwijderd
Citaat:
kun je misschien een screenshot ervan maken??
Ja, maar die kan ik niet posten en opslaan, want de schijf is dus vol.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 13:04
Verwijderd
Wel op een usb-stick.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 08:01
Zazum
Zazum is offline
Dan zal er wel iets mis zijn met jouw schijf, alsje na schijfopruiming nog geen plaatje op kan slaan, kanje beter backuppen en opnieuw installeren van Windows.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 11:53
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Als je in de buurt woont wil ik het best voor je oplossen; maar dit betwijfel ik.

Het klinkt alsof je computer helemaal in de knoop zit, herinstallatie is dan het makkelijkst.
Oud 01-11-2010, 21:39
Zazum
Zazum is offline
En eventueel een nieuwe (betere) hardeschijf kopen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 09:17
Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
En eventueel een nieuwe (betere) hardeschijf kopen.
groter lijkt me handiger
Oud 03-11-2010, 17:15
Verwijderd
Ik ga kijken hoe dat moet met herinstallatie e.d.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 21:21
Zazum
Zazum is offline
Citaat:
groter lijkt me handiger
Ehmm,
Een grotere hardeschijf qua cm's bijvoorbeeld hoeft niet gelijk beter te zijn hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 21:39
jacobdb
jacobdb is offline
hij heeft het natuurlijk over de binarie grote. bijv 1TB ipv 500 GB
Oud 05-11-2010, 18:59
Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Ehmm,
Een grotere hardeschijf qua cm's bijvoorbeeld hoeft niet gelijk beter te zijn hoor.
damn dude
Oud 06-11-2010, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Ehmm,

Etmakas, hoe groot is je harde schijf eigenlijk? En welke versie van Windows heb je? En heb je je prullenbak al geleegd en CCleaner gedraaid? Ik zou eerst die dingen doen en wat bestanden verwijderen en dan pas programma's gaan deïnstalleren.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 00:10
Verwijderd
Citaat:

Etmakas, hoe groot is je harde schijf eigenlijk? En welke versie van Windows heb je? En heb je je prullenbak al geleegd en CCleaner gedraaid? Ik zou eerst die dingen doen en wat bestanden verwijderen en dan pas programma's gaan deïnstalleren.
Afgaande op eerdere posts kan ik op een paar vragen antwoorden. Xp, CCleaner gedraaid (en dus pruleenbak geleegd, i assume), programma's deïnstalleren faalt om een of andere vage reden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 01:56
Verwijderd
Citaat:
Afgaande op eerdere posts kan ik op een paar vragen antwoorden. Xp, CCleaner gedraaid (en dus pruleenbak geleegd, i assume), programma's deïnstalleren faalt om een of andere vage reden.
Ja, ik heb het topic ook gelezen Maar ze heeft niet verteld of het nog gelukt was met CCleaner. Want zo ja, dan zou het maken van een screenshot geen probleem moeten zijn. Zelfs het legen van de prullenbak moet genoeg ruimte opleveren om één screenshotje (in .jpg-formaat) op te slaan. Ze zegt echter dat dat niet lukt, dus het kan zijn dat ze CCleaner nog niet heeft kunnen downloaden, omdat dat ook niet op de harde schijf past. In dat geval moet de volgorde dus zijn: prullenbak legen, eventueel een paar bestanden wissen, dan CCleaner.

Programma's deïnstalleren lukt wellicht ook niet omdat er te weinig ruimte is, vandaar dat ik haar aanraadde om eerst de andere dingen te doen voor ze dat probeerde. Ik weet niet of het helpt, maar harde schijven doen gekke dingen als ze vol zijn, dus het kan in ieder geval geen kwaad.

Maar dat ze XP heeft, daar heb ik wel overheen gelezen. Dank.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 10:05
Verwijderd
De prullenbak was geleegd en heel veel weggegooid, maar ik kon nog steeds geen dingen opslaan en zelfs CCleaner draaien ging niet; ik kreeg maar één site geladen met CCleaner, maar toen ik op 'uitvoeren' drukte, gebeurden er vreemde dingen. Nu zit ik achter een andere computer, die het wel normaal doet, maar vanmiddag zal ik het nog eens proberen. Nu zijn er 'belangrijke updates' geïnstalleerd bij het afsluiten (dat ging dan weer wel, mijn computer bedriegt me, ik weet het zeker) en gister leek hij ietsjes sneller te zijn.

Bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 11:46
Infidel
Infidel is offline
Je configuratiescherm werkt dus niet, maar ik begreep dat er vrij veel spellen van je broertje op stonden? Programma's de-installeren kun je eventueel (met die spellen, bijvoorbeeld) ook via 'start' doen. Programma's, dan de map van het spel openklappen, en op de-installeer klikken.
Oud 06-11-2010, 16:06
Verwijderd
Nee, hij lijkt CCleaner niet te willen downloaden Hij staat al een kwartier op 'Openen wanneer voltooid' en is nog geen stap verder gekomen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Nee, hij lijkt CCleaner niet te willen downloaden Hij staat al een kwartier op 'Openen wanneer voltooid' en is nog geen stap verder gekomen.
hmm, en als je 'm op een andere computer download en 'm dan op een usbstick zet?

maar ik ben bang dat je aan het opnieuw installeren van je computer moet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 21:50
Zazum
Zazum is offline
Back-uppen(op bijv een USB schijf),
Formateren van de schijf,
Herinstalleren van Windows,
Proberen of alles normaal is.
Werkt dit niet:
1. Harde schijf kapot
of
2. De eisen van het OS voldoen niet.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Back-uppen(op bijv een USB schijf),
Formateren van de schijf,
Herinstalleren van Windows,
Proberen of alles normaal is.
Werkt dit niet:
1. Harde schijf kapot
of
2. De eisen van het OS voldoen niet.
Dit had je net zo goed in het Aramees kunnen schrijven, denk ik . Wat is een OS? En wat is formatteren? Hoe moet ik windows opnieuw instellen? Wat moet ik dan doen als mijn harde schijf kapot is?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 22:04
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Dit had je net zo goed in het Aramees kunnen schrijven, denk ik . Wat is een OS? En wat is formatteren? Hoe moet ik windows opnieuw instellen? Wat moet ik dan doen als mijn harde schijf kapot is?
een OS= operating system. dit is de software die jouw computer laat werken. in jouw geval heet het operating system windows xp.

formatteren = het wissen van de harde schijf, daar komt het in het kort op neer.

maar als je hier moeite mee hebt, kun je hem niet naar iemand brengen die wat meer verstand heeft van computer. (Familie, vrienden, iemand uit de buurt?)
Oud 13-11-2010, 02:51
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Als je deze vragen stelt, is het misschien niet onverstandig er de plaatselijke computernerd bij te roepen
Oud 13-11-2010, 09:33
Verwijderd
Ja, beter van wel dan. Een vriendin van me is gek op dit soort dingen, ik zal haar hulp inroepen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten