Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat het in Windows allemaal koek en ei lijkt, zegt dus niks over hoe je partitie daadwerkelijk werkt. |
![]() |
|
![]() |
ik had een pagina gevonden en die zij dat je automatische backups had
moest je met mke2fs -n -b <blockgrootte=1024) de superblock backups terug vinden en de waarden die hij dan gaf op geven bij e2fsck -b <waarde> de eerste 2 waren corrupt maar de volgenden waren wel goed all1 kreeg ik de melding dat het een short read terug kreeg en ofdit een zerolength partition was dat heb ik dus proberen te vermijden door er wat in te willen zetten, maar ja dan moet je eerst mounten wat weer niet gaat door het slechte superblock [edit] ik heb hergepartitioneerd en de andere optie naast bad superblock is dat het geen ext2 filesystem is, daarnaast krijg ik de melding bij handmatig mounten dat hij geen ext2 vindt. ik heb geparetitioneerd met cfdisk optie 83 linux dat is toch correct?? [/edit]
Laatst gewijzigd op 09-12-2002 om 23:26. |
![]() |
|
![]() |
woei ik heb ghet opgelost
![]() Oplossing Schijf leegmaken met cfdisk opnieuw booten primary aanmaken in de primary een logical aanmaken rebooten mke2fs -b 1024 schrijft nieuwe tabel enmaakt nieuwe superblocks aan en toen rebooten en toen mountte hij hem gewoon ![]() ![]() ![]() morgen pak ik er samba bij en dan zien we wel woei ik ben blij ![]()
|
![]() |
|
|