Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2010, 09:39
Verwijderd
Citaat:
8.30 uur zou ik nét halen met dezelfde trein (als ik om 8.45 uur college heb, komt mijn trein om 8.15 uur aan, kwartiertje minuutjes lopen en dus nog genoeg tijd, 8.30 uur haal ik dan dus precies).

En na een tijdje regelmatig om 5.20 uur te hebben moeten opstaan, is 6 uur ineens gewoon 'vroeg', vroeger vond ik 6 uur al énorm vroeg
Ik red dat juist niet.
Mijn eerste college is om 9 uur en mijn trein komt kwart voor of kwart over aan en het is een kwartier lopen en dat betekent net dat ik een paar minuten te laat ben. Dit heb ik in het begin wel gedaan maar het werd absoluut niet gewaardeerd
Dus nu moet ik 6 u opstaan en 7 u met de trein.
Advertentie
Oud 29-10-2010, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Bedankt! Ik ben benieuwd. Of ik heb het bagger gemaakt of misschien wel een voldoende.

Juh. Ik had de afgelopen week twee/drie tentamens per dag. Gisteravond was ik half tien thuis en kapot. Eigenlijk moest ik nog leren voor het tentamen van vandaag, maar ik ben maar om half vijf opgestaan om er naar te kijken. Beter iets leren, dan niets!

Als ik om half negen college heb kan ik opstaan om half zeven, 10 over zeven naar de bus. En dan om half acht de bus en dan ben ik net op tijd. Alleen vanochtend toch maar een bus eerder, want je zal maar net iets te laat zijn.
Maar ben je dan niet optijd begonnen met leren?
Oud 29-10-2010, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Scheldwoorden voor vrouwen Vond het wel vreemd om die op te schrijven Maar goed, dat is iig een onderdeel van de vraag dat ik niet fout kan hebben, lijkt me
Wot, waarom moest dat?
Oud 29-10-2010, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Wot, waarom moest dat?
Mja, het was een stomme vraag Je moest scheldwoorden voor mannen bedenken en voor vrouwen en dan op basis daarvan het verschil tussen de twee proberen te verklaren. Mja, je kan er weinig aan fout doen. Mijn idee was dat er voor vrouwen termen te bedenken zijn die slaan op 'van lichte zede zijn', zeg maar, en bij mannen is dat heel lastig zo niet onmogelijk. Naar mijn idee een gevolg van de verhouding tussen mannen en vrouwen vroeger, en het simpele feit dat er ook gewoon meer vrouwelijke prostituees zijn dan mannelijke, dus dat de termen voor mannen niet snel ontstaan omdat er ook geen 'neutrale term' is voor zo'n man (is er wel, maar die is minder algemeen dan die voor vrouwen).

Maar ik moet zeggen dat het een van de sufste vragen ooit was en dat het ook gelukkig maar een kleine vraag was op een lang tentamen
Oud 29-10-2010, 09:48
Verwijderd
@andijvie wat studeer jij eigenlijk?
Oud 29-10-2010, 09:48
Verwijderd
Citaat:
@andijvie wat studeer jij eigenlijk?
Taalwetenschap
Oud 29-10-2010, 09:51
Verwijderd
Oke

Oh ik vind het best zielig voor mijn opa. Hij krijgt een nieuwe knie en wordt vandaag geopereerd en moet dan een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Die arme man was helemaal gestresst want hij is in 30 jaar nog geen nacht van huis geweest.
Oud 29-10-2010, 09:55
Martiño
Martiño is offline
Grrr... mijn jeuk blijft aanhouden, ondanks alle medicatie en zalfjes. Ik heb nu maar gewoon handschoenen aangetrokken, ziet er stom uit, maar het voorkomt in ieder geval dat ik mezelf openhaal door te krabben.
Oud 29-10-2010, 09:55
Verwijderd
Ik ben wel meer van de theoretische kant, dus dat geblaat over 'waarom zouden er meer van dat soort scheldwoorden voor vrouwen zijn?' trekt me ook echt niet

En wat zielig voor je opa Mijn opa had dat laatst ook, die is zo trots op het feit dat hij een eigen huis heeft, helemaal afbetaald en hij woont er - samen met mijn oma - nog altijd prima. Maar toen kreeg hij last van enorme bronchitis en moest hij ook in het ziekenhuis blijven, dat trof hem echt recht in zijn trots, hij wil niet afhankelijk zijn van anderen, dus hij voelde zich er zo slecht bij
Oud 29-10-2010, 10:01
Verwijderd
Dat geblaat <3

Ja vind ik ook en ik mag niet eens mee vanmiddag want dat is te druk voor hem.
Misschien dat ik toch gewoon stiekem de auto pak hoor
Ja die ouderen zijn da took gewoon niet gewend. Hoe is het afgelopen met je opa?
Oud 29-10-2010, 10:03
Verwijderd
Mijn opa zag zelf ook wel in dat hij echt niet naar huis kon en mijn oma zorgde ervoor dat hij zich ook niet beter voor deed dan dat hij zich voelde (mijn opa wil nogal eens zeggen dat hij zich prima voelt, terwijl hij eigenlijk al moeite heeft met ademen als hij rustig op een stoel zit). Na 5 dagen mocht hij weer naar huis en ging het ook echt weer goed. Nu heeft hij het altijd over dat die maaltijden in het ziekenhuis zo lekker zijn en dat de juffrouwen die dat rondbrengen ook zo vriendelijk altijd een praatje maken <3
Oud 29-10-2010, 10:07
Verwijderd
Maaltijden in het ziekenhuis lékker. Oh wat zijn die ranzig. Jakkes dat spul wordt in de middag gemaakt en gaat dan in een kast opwarmen tot 5 uur

Maar waar lag je opa dan? Mijn moeder moet er vanmiddag gewoon heen om er een beetje voor hem te zijn en hem wat eten/drinken te geven(bezuinigingen)
Oud 29-10-2010, 10:12
Verwijderd
Hij lag in een vrij klein ziekenhuis, geloof ik, ik ben er zelf niet geweest Mijn oma was eigenlijk de hele dag bij hem en zorgde idd ook voor wat extra eten/drinken. Maar verder waren ze allebei heel tevreden over de mensen daar. Sowieso kijken zij echt op tegen het personeel van het ziekenhuis, dus zelfs als ze slecht behandeld zouden worden, zouden ze nog geen kwaad woord spreken. Mijn opa heeft echt heel veel respect voor artsen, toen mijn moeder eens kritisch was over een diagnose, vond hij ook dat ze dat écht niet mocht zeggen 'want de dokter weet dat echt wel beter!'.
Oud 29-10-2010, 10:18
Missy
Missy is offline
Citaat:
Maar ben je dan niet optijd begonnen met leren?
Ik had deze week zeven tentamens. In de herfstvakantie heb ik alleen maar geleerd, deze week tentamens gemaakt en tussendoor geleerd voor die tentamens. En deze is er eigenlijk tussendoor geglipt. Maar ik had eerder moeten beginnen, ja.
Oud 29-10-2010, 10:23
Verwijderd
Zo, finaal door de wekker van 8 uur heen geslapen. Jeetje.
Verwijderd
Citaat:
Ik had deze week zeven tentamens. In de herfstvakantie heb ik alleen maar geleerd, deze week tentamens gemaakt en tussendoor geleerd voor die tentamens. En deze is er eigenlijk tussendoor geglipt. Maar ik had eerder moeten beginnen, ja.
7 tentamens in 1 week is ook wel errug veel
Missy
Missy is offline
Ik ga maar iets van soep maken, want heb honger..
Oud 29-10-2010, 10:24
Missy
Missy is offline
Citaat:
7 tentamens in 1 week is ook wel errug veel
Ja en maandag ook nog eentje. En daarna ben ik twee weken vrij. Ze zijn blijkbaar niet zo goed in plannen..
Oud 29-10-2010, 10:26
Verwijderd
7 tentamens is inderdaad ook wel erg veel
maar heel veel succes dan
Oud 29-10-2010, 10:27
Missy
Missy is offline
Al denk ik wel dat ik de andere zes heb gehaald, dus dan eentje niet valt reuze mee.

Hoe gaat ie eigenlijk met jou studie, Queasy?
Oud 29-10-2010, 10:40
Verwijderd
Jeetje, dat programma nu op nederland 3 over stotteren is best heftig
Oud 29-10-2010, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Al denk ik wel dat ik de andere zes heb gehaald, dus dan eentje niet valt reuze mee.

Hoe gaat ie eigenlijk met jou studie, Queasy?
Hoeveel herkansingen heb je?
Ja wel goed. Nu ''vakantie'' maar volgende week tentamens en portfolio inleveren. Het is nog maar de eerste portfolio dus zoveel moet er niet in, maar er moeten wat aparte verslagen in worden geleverd. Zoals een sociale kaart en dat is ontzettend veel werk.
Oud 29-10-2010, 10:53
Verwijderd
Citaat:
8.30 uur zou ik nét halen met dezelfde trein (als ik om 8.45 uur college heb, komt mijn trein om 8.15 uur aan, kwartiertje minuutjes lopen en dus nog genoeg tijd, 8.30 uur haal ik dan dus precies).

En na een tijdje regelmatig om 5.20 uur te hebben moeten opstaan, is 6 uur ineens gewoon 'vroeg', vroeger vond ik 6 uur al énorm vroeg
mijn bus komt om 20 voor 8 aan in groningen, dan moet ik daar ook nog weer de bus hebben. en dan ben ik er om 5 over 8, veel te vroeg maargoed, anders ben ik te laat.
Oud 29-10-2010, 10:56
Verwijderd
Citaat:
mijn bus komt om 20 voor 8 aan in groningen, dan moet ik daar ook nog weer de bus hebben. en dan ben ik er om 5 over 8, veel te vroeg maargoed, anders ben ik te laat.
Ik ga bij colleges die na 8.45 uur beginnen altijd een half uur vroeger weg, dus als m'n college om 10.45 begint, dan kom ik om 9.45 aan (en ben ik om 10.00 op de uni). Mocht ik dan een keer vertraging hebben, dan hoef ik me niet meteen te haasten. Een trein kan dan ook gewoon uitvallen, geen probleem. En als er meer treinen uitvallen, tja, pech, dan kan ik er ook niets aan doen.
Oud 29-10-2010, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel herkansingen heb je?
Ja wel goed. Nu ''vakantie'' maar volgende week tentamens en portfolio inleveren. Het is nog maar de eerste portfolio dus zoveel moet er niet in, maar er moeten wat aparte verslagen in worden geleverd. Zoals een sociale kaart en dat is ontzettend veel werk.
Sociale kaart?
Oud 29-10-2010, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Ik ga bij colleges die na 8.45 uur beginnen altijd een half uur vroeger weg, dus als m'n college om 10.45 begint, dan kom ik om 9.45 aan (en ben ik om 10.00 op de uni). Mocht ik dan een keer vertraging hebben, dan hoef ik me niet meteen te haasten. Een trein kan dan ook gewoon uitvallen, geen probleem. En als er meer treinen uitvallen, tja, pech, dan kan ik er ook niets aan doen.
zo is dat.

maar ik kan gewoon geen andere bus nemen, er gaat maar 1 in het uur.
Oud 29-10-2010, 11:14
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Aïki Pasta, spirelli & champignons is niet lekker! Heb net een hele pot van 50 gram op omdat ik niet graag voedsel wegsmijt
Oud 29-10-2010, 11:16
Verwijderd
zuinig zijn wordt nog eens je dood.
Oud 29-10-2010, 11:24
Verwijderd
Zuinig zijn is het leven.
Oud 29-10-2010, 11:44
Verwijderd
bij sommige dingen moet je niet zuinig zijn.
Oud 29-10-2010, 12:08
Carn
Carn is offline
vrije dag en ik ben al wakker :/
Oud 29-10-2010, 12:20
Verwijderd
Citaat:
vrije dag en ik ben al wakker :/
het is 13.20 prima tijd toch?
Oud 29-10-2010, 12:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
het is 13.20 prima tijd toch?
ontbijt: pizza
Oud 29-10-2010, 12:49
Carn
Carn is offline
Citaat:
Jeetje, dat programma nu op nederland 3 over stotteren is best heftig
als het op TV is dan is het in het echt bij voorbaat al minder heftig!
Oud 29-10-2010, 12:54
Verwijderd
omg die sjoerd uit puberruil. Over een paar jaar wil ik zijn nummer!
Wat een stoere vent knalt een duif uit de lucht en bereidt die gewoon zelf, zit bij de jeugdbrandweer, slacht konijnen voor zijn werk.
Ruige bikkels
Oud 29-10-2010, 12:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
omg die sjoerd uit puberruil. Over een paar jaar wil ik zijn nummer!
Wat een stoere vent knalt een duif uit de lucht en bereidt die gewoon zelf, zit bij de jeugdbrandweer, slacht konijnen voor zijn werk.
Ruige bikkels
Misschien een leuke doe-dag voor Kazet!
Oud 29-10-2010, 12:57
Verwijderd
Ik ben een veel ruigere bikkel.
Oud 29-10-2010, 12:58
Verwijderd
voor je plezier op vogels schieten ;(
die andere knaap was helemaal uhrquwegyfuewgsb. die aflevering heb ik na 5 min afgezet, had het wel gezien
Oud 29-10-2010, 12:59
Verwijderd
ik vond het vooral prachtig dat die ruilpuber geen duif de nek om wilde draaien maar vervolgens wel lukraak vogels uit de boom knalde met een luchtbuks
Oud 29-10-2010, 13:01
Verwijderd
Citaat:
ik vond het vooral prachtig dat die ruilpuber geen duif de nek om wilde draaien maar vervolgens wel lukraak vogels uit de boom knalde met een luchtbuks
Ja idd

Ik vond het wel een leuke aflevering, maar beide jongens waren heel meegaand, ik hou wel van domme horken die dingen afkeuren
Oud 29-10-2010, 13:01
Verwijderd
Citaat:
als het op TV is dan is het in het echt bij voorbaat al minder heftig!
Ja okee, maar een jongen kon bijna niets zeggen..
Oud 29-10-2010, 13:02
Verwijderd
Ik vond ze allebei wel aandoenlijk. Niet echt heftig drama enzo.
Oud 29-10-2010, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Ja idd

Ik vond het wel een leuke aflevering, maar beide jongens waren heel meegaand, ik hou wel van domme horken die dingen afkeuren
Ja eens .
Oud 29-10-2010, 13:03
Verwijderd
haha ja 'aauw sieluge vogeltjes, waarom doe je dat voor je plezier?' en dan 'omg echt gaaf om te schieten'
Verwijderd
ja het is veel leuker als ze níet openminded en aardig zijn. de afleveringen met die boerenjongens uit dorpjes met 4,7 inwoners zijn het beste.
zoals die jongen die een eersteklaskaartje had gekocht en toen de conducteur hem daarop wees van awkwardness weigerde om in de eerste klas te gaan zitten <3
Verwijderd
Ik heb een nieuwe outfit Nieuwe schoenen (heel hoog, voor mijn doen ), nieuwe broek en een nieuw vest. En het is allemaal heerlijk <3
Oud 29-10-2010, 13:04
Verwijderd
Citaat:
ja het is veel leuker als ze níet openminded en aardig zijn. de afleveringen met die boerenjongens uit dorpjes met 4,7 inwoners zijn het beste.
zoals die jongen die een eersteklaskaartje had gekocht en toen de conducteur hem daarop wees van awkwardness weigerde om in de eerste klas te gaan zitten <3
Hm dat kan ik me niet herinneren. Ik vond de aflevering van dat enorme kakmeisje uit het gooi die ruilde met een gelovige chick uit Assen uit een gezin met 11 kinderen ook echt fantastisch <3.
Oud 29-10-2010, 13:04
Carn
Carn is offline

Oud 29-10-2010, 13:08
Verwijderd
Citaat:
ja rolf <3 die heb ik laatst nog gezien.
'huishouden is echt iets voor vrouwen, ja tenzij je een heel modern gezin hebt natuurlijk..'

en hij ruilt dan met een gast uit Iran en dat noemen ze een 'donker iemand'
Oud 29-10-2010, 13:10
Verwijderd
oja rolf heette hij. Tenzij je een wel HEUL modern gezin hebt was dat dezelfde die weigerde een koksbuis aan te trekken bij de kookles op de hotelschool? "ik ga heus niet zo'n apepakkie rondlopen"
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten