Geen dank n00dles. Ga je nu pas slapen? Voor mij is het alweer ochtend. Bweuh.
O hai , ik wist niet dat je al wakker was Nee, mijn ritme is fucked up, ik word de laatste dagen moe rond 21:00 en ga dan slapen, en wordt dan rond 5:30 wakker :\
O hai , ik wist niet dat je al wakker was Nee, mijn ritme is fucked up, ik word de laatste dagen moe rond 21:00 en ga dan slapen, en wordt dan rond 5:30 wakker :\
Op mijn werk liggen steeds 'grappige' kaartjes om mensen erop te wijzen hoe en waarom sommige dingen beter kunnen.
Gister weer een nieuwe, over dat je een vergoeding krijgt als je een nieuwe collega aanbrengt.
Op de achterkant staat 'steeds weer nieuwe uitzendkrachten inwerken kan de werkdruk verhogen'
excuse me? van inwerken is bijna nooit sprake en het is nota bene hun interne uitzendbureau dus hebben ze ook steeds dezelfde mensen in dezelfde huizen werken. En wees blij dat er uitzendkrachten zijn.
Ik heb een mailtje gestuurd, kan ik natuurlijk een leuk standaardmailtje op terugverwachten en nobody cares, maar ik wilde toch mijn stem laten horen.
Spoiler
Geachte heer, mevrouw,
Sinds december 2005 werk ik voor *blabla*. Eerst als huishoudelijke hulp en later als voedingsassistent en nu in de zorg. Ik doe dit met veel plezier.
Wat mij erg stoort is de tekst op de ansichtkaart voor de aanbreng voor nieuwe collega's. Er staat 'steeds weer nieuwe uitzendkrachten inwerken kan de werkdruk verhogen'.
Ik krijg hiermee de indruk dat uitzendkrachten niet gewaardeerd worden, terwijl dit ook een belangrijk onderdeel is van de organisatie, immers lossen wij de diensten op die jullie niet kunnen invullen met jullie eigen personeel of als die onverwacht ziek/afwezig zijn.
Daarbij is het zo dat de meeste flexwerkers steeds in dezelfde huizen worden ingezet, waardoor er niet steeds hoeft te worden ingewerkt. Bovendien houdt het 'inwerken' meestal in dat je kort instructies krijgt en een lijstje krijgt met het werk dat gedaan moet worden, daarna is het de taak dat zelfstandig uit te voeren. Ik noem dat niet echt inwerken.
Met uw opmerking suggereert u dat vaste medewerkers uren per dag spenderen aan het inwerken van uitzendkrachten, en dat dit de werkdruk verhoogt. Ik krijg bijna altijd te horen na afloop van een dienst dat collega's prettig met mij hebben gewerkt, krijg niet de indruk dat hun werkdruk verhoogd wordt door mijn komst. De werkdruk zou pas hoog zijn als ik niet zou komen, want dan is er niemand om het werk te doen.
Graag wat meer waardering en respect voor uitzendkrachten op uw kaartjes de volgende keer. Ik werk net zo hard als ieder ander!!
Ik hoor graag wat u hierover te zeggen heeft,
Hoogachtend,
Pippeloen, *bla* Flexwerk.
30-10-2010, 11:42
Verwijderd
Amper 2 uur geslapen, helse drukke dag op werk, ik duik zo gelijk m'n bed weer in, dan kan ik nog 2 uur en een kwartier slapen voor ik weer door moet. Prf.
Amper 2 uur geslapen, helse drukke dag op werk, ik duik zo gelijk m'n bed weer in, dan kan ik nog 2 uur en een kwartier slapen voor ik weer door moet. Prf.