| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Hoej. Mijn stiefbroer trouwt deze zomer in Estland. Had net m'n mama aan de telefoon en we hebben besloten dat we via Denemarken (Kopenhagen) met de boot naar Zweden willen en dan een stuk door Zweden en dan via Zweden (Stockholm) weer met de boot naar Estland. Gaafheid <3.
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik vind topografie erg saai. In mijn oude dagboek uit de basisschooltijd staat bij één dag iets als: "Vandaag mochten we in plaats van TOPOTOER.... KNUTSELEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Met extreem grote dikke letters, terwijl ik altijd netjes schreef, en duizend keer onderstreept. Als er toen al
-smileys bestonden dan had ik die er ook bij getekend, want het was echt alsof het allersaaiste ding ter wereld vervangen werd met iets extreem leuks. Ik was heel verbaasd dat dat zomaar kon en het zorgde voor een ongebreideld optimisme want het deed me realiseren dat iets heel stoms opeens vervangen kan worden met iets heel leuks.
|
|
|
|
Verwijderd
|
Oja, Topotoer was een systeem voor het leren/oefenen van topografie. Ik weet nog precies hoe die stomme bladen eruitzagen, en het maakte niet uit hoeveel van die bladen je invulde, als je klaar was moest je gewoon een nieuwe pakken dus er kwam nooit een einde aan. Topotoer
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik haatte op de basisschool Verkeer. Wat een saai kutvak was dat, met al die random foto's en verkeerssituaties van fietsende kinderen, en wat ze verkeerd deden of goed deden. Ik weet ook nog precies hoe die bladen eruitzagen, en dat je er met een vulpen helemaal niet lekker op kon schrijven, en alles ging vlekken en bah.
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik vond rekenen sowieso stom.
Ik vond biologie ook stom, maar dat kwam door de methode die we daarvoor hadden. In groep 6 zei de juffrouw: pak je biologieboek. Toen zei ik: gatver... En dat vertelde de jongen die voor me zat aan de juf, en toen moest ik naar de gang! :') Kwam ze even later terug, vroeg ze: kan je weer normaal meedoen? Ik: 'eeh....' 'Nou blijf dan nog maar even staan!!!!1" Ik weet nog dat het over jaarringen in een boom ging, en dat vond ik toch vet saai want dat wist ik allang. |
|
|
|
Verwijderd
|
Tafels leren op de ouderwetse manier heeft niet zo veel met rekenen te maken vind ik, meer met dingen in je hoofd stampen.
Voor biologie hadden we een map met opdrachtkaarten, maar die had ik in groep zes uit. Dus dat was wel weer jammer. Voor geschiedenis ook, maar mijn meester van groep 6/7/8 kon ontzettend spannend over geschiedenis vertellen dus dan was het niet erg dat hij dingen vertelde die ik al wist ![]() En toen kreeg ik in de brugklas een geschiedenislerares die alleen maar een uur lang het boek voorlas en de volgende les stelde ze verschillende mensen allemaal 1 vraag over wat ze de vorige les had voorgelezen, en als je dan een vraag niet wist kreeg je een 3.
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik moest ook een keer huilen, in groep 4, toen hadden we bij een toets een opdracht over een tekst. En de tweede vraag bestond uit de woorden "Het is .............. " dus ik had geen flauw idee wat je daar moest invullen. Dus toen kwam ik niet voorbij die stomme tweede vraag en dat vond ik heel erg, want ik was heel goed in Nederlands, dus ik kon het niet hebben dat ik een vraag niet begreep. En ik wist niet dat je het mocht vragen, want de juf had gezegd dat we tijdens de toets niet mochten praten.
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik denk dat als het een universitaire opleiding zou worden, we al helemaal een lerarentekort zouden krijgen en daar wordt het onderwijs niet beter van
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat zou wel heel erg geweest zijn. |
|
![]() |
|