Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2010, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Topografiespelletjes enzo doe ik ook wel eens, maar na een paar weken ben ik ALLES weer vergeten beetje ontmoedigend. Zelfde met alle hoofdsteden van van de VS, die kon ik zo mooi opdreunen, maar nu weet ik er nog maar heel weinig
De VS is ook vet moeilijk!

Bij dat spel kan je World spelen, en Europe en Azie en Afrika en alles, maar in de VS ben ik het slechtste!
Advertentie
Oud 01-11-2010, 17:41
Verwijderd
Ik zat maar twee kilometer van Antanarivo af! Wat een leuk spel
Oud 01-11-2010, 17:41
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Zie link hierboven!

Is een erg verslavend spelletje.
idd maar 8700 op hoofdsteden is dat wat goed?
Oud 01-11-2010, 17:42
Verwijderd
Citaat:
idd maar 8700 op hoofdsteden is dat wat goed?
Ik snap je zin niet, sorry
Verwijderd
oh nee dat met afstanden gaat me te ver, ik kan alleen landje-aanklikken enzo
Verwijderd
Uice, had je al gelezen dat ik nu een eigen koolstofmonoxidemelder gekocht heb? Hij is dikker dan die ik van jou heb geleend. Een vrolijke dikkerd. Er zit ook een optische rookmelder in gebouwd, voor als de geiser ontploft in plaats van gewoon stilletjes gas te lekken.
Oud 01-11-2010, 17:43
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik snap je zin niet, sorry
inderdaad leuk, is 8700 punten op hoofdsteden een ok score?
Verwijderd
Hoej. Mijn stiefbroer trouwt deze zomer in Estland. Had net m'n mama aan de telefoon en we hebben besloten dat we via Denemarken (Kopenhagen) met de boot naar Zweden willen en dan een stuk door Zweden en dan via Zweden (Stockholm) weer met de boot naar Estland. Gaafheid <3.
Verwijderd
Nouuu, er is alweer geen nieuwe simpsons/famguy/amdad ;( voor de derde keer oprij.
Verwijderd
Citaat:
oh nee dat met afstanden gaat me te ver, ik kan alleen landje-aanklikken enzo
Hier staat ook het land bij hoor, dus in principe is het niet echt moeilijk.
Oud 01-11-2010, 17:44
Verwijderd
Citaat:
inderdaad leuk, is 8700 punten op hoofdsteden een ok score?
Oh weet ik niet, tot welk level kwam je?
Verwijderd
Ikzelf HEERS in dat spel, maar ik doe het ook heel vaak, dus dat is niet helemaal eerlijk.
Verwijderd
Citaat:
Hier staat ook het land bij hoor, dus in principe is het niet echt moeilijk.
Ja maar als ik het land goed klik wil ik gewoon YAY DUISENT PUNTEN en niet dat ik er dan nog een paar honderd km naast zit bij eoa vage stad, want dat interesseert me niet
Oud 01-11-2010, 17:45
Verwijderd
Ha, ik ben er best goed in . Toch jammer dat ik geen aardrijkskunde meer heb.
Oud 01-11-2010, 17:46
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Oh weet ik niet, tot welk level kwam je?
ik ben nog niet veder gegaan ik zal is opnieuw proberen, maar ik ben waarschijnlijk niet zo goed
Oud 01-11-2010, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Ha, ik ben er best goed in . Toch jammer dat ik geen aardrijkskunde meer heb.
Tot welk level kom je?
Oud 01-11-2010, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Tot welk level kom je?
Nu ben ik bij level zes, maar ik ben nog niet af.
Oud 01-11-2010, 17:47
Verwijderd
Oh, ik moet stoppen. Helaas.
Oud 01-11-2010, 17:50
Macrador
Macrador is offline
ok ik geraakte tot level 6
Oud 01-11-2010, 17:50
Verwijderd
Ik vind topografie erg saai. In mijn oude dagboek uit de basisschooltijd staat bij één dag iets als: "Vandaag mochten we in plaats van TOPOTOER.... KNUTSELEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Met extreem grote dikke letters, terwijl ik altijd netjes schreef, en duizend keer onderstreept. Als er toen al -smileys bestonden dan had ik die er ook bij getekend, want het was echt alsof het allersaaiste ding ter wereld vervangen werd met iets extreem leuks. Ik was heel verbaasd dat dat zomaar kon en het zorgde voor een ongebreideld optimisme want het deed me realiseren dat iets heel stoms opeens vervangen kan worden met iets heel leuks.
Oud 01-11-2010, 17:52
Verwijderd
Oja, Topotoer was een systeem voor het leren/oefenen van topografie. Ik weet nog precies hoe die stomme bladen eruitzagen, en het maakte niet uit hoeveel van die bladen je invulde, als je klaar was moest je gewoon een nieuwe pakken dus er kwam nooit een einde aan. Topotoer
Oud 01-11-2010, 17:56
Verwijderd
Ik haatte op de basisschool Verkeer. Wat een saai kutvak was dat, met al die random foto's en verkeerssituaties van fietsende kinderen, en wat ze verkeerd deden of goed deden. Ik weet ook nog precies hoe die bladen eruitzagen, en dat je er met een vulpen helemaal niet lekker op kon schrijven, en alles ging vlekken en bah.
Oud 01-11-2010, 18:03
Verwijderd
Wij kregen voor Verkeer alleen een boekje om door te werken en we gingen banden leren plakken.

Ik vond geen enkel vak stom geloof ik /nerdje
Oud 01-11-2010, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Hoej. Mijn stiefbroer trouwt deze zomer in Estland. Had net m'n mama aan de telefoon en we hebben besloten dat we via Denemarken (Kopenhagen) met de boot naar Zweden willen en dan een stuk door Zweden en dan via Zweden (Stockholm) weer met de boot naar Estland. Gaafheid <3.
Tallinn is wel een mooie stad, de oude binnenstad dan. Behoorlijk toeristisch, dat wel, maar er staan wel overal Estse deernen ansichtkaarten te verkopen! (voor jou wellicht minder interessant)
Oud 01-11-2010, 18:05
Verwijderd
Wij kregen verkeer van boek met een paarse alien. Leuk was dat.
Oud 01-11-2010, 18:06
Verwijderd
Dat Traveler-IQ-spelletje vind ik frustrerend omdat je als je afgaat helemaal opnieuw moet beginnen door alle makkelijke levels... maar ik zal het nu nog eens proberen.
Oud 01-11-2010, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Dat Traveler-IQ-spelletje vind ik frustrerend omdat je als je afgaat helemaal opnieuw moet beginnen door alle makkelijke levels... maar ik zal het nu nog eens proberen.
ja klopt. Ik doe het dan ook altjid vet lang achter elkaar, omdat ik per se het laatste level wil halen
Oud 01-11-2010, 18:07
Verwijderd
Ohja, Tafels vond ik wel stom. Want dat moesten we met z'n allen opdreunen. Er bestaat kennelijk geen montessorimanier om tafels te leren.
Oud 01-11-2010, 18:08
Macrador
Macrador is offline
verslavend spel verdorie!
Oud 01-11-2010, 18:10
Verwijderd
Ik vond rekenen sowieso stom.

Ik vond biologie ook stom, maar dat kwam door de methode die we daarvoor hadden. In groep 6 zei de juffrouw: pak je biologieboek. Toen zei ik: gatver... En dat vertelde de jongen die voor me zat aan de juf, en toen moest ik naar de gang! :')

Kwam ze even later terug, vroeg ze: kan je weer normaal meedoen? Ik: 'eeh....'
'Nou blijf dan nog maar even staan!!!!1"

Ik weet nog dat het over jaarringen in een boom ging, en dat vond ik toch vet saai want dat wist ik allang.
Oud 01-11-2010, 18:15
Verwijderd
Tafels leren op de ouderwetse manier heeft niet zo veel met rekenen te maken vind ik, meer met dingen in je hoofd stampen.

Voor biologie hadden we een map met opdrachtkaarten, maar die had ik in groep zes uit. Dus dat was wel weer jammer. Voor geschiedenis ook, maar mijn meester van groep 6/7/8 kon ontzettend spannend over geschiedenis vertellen dus dan was het niet erg dat hij dingen vertelde die ik al wist
En toen kreeg ik in de brugklas een geschiedenislerares die alleen maar een uur lang het boek voorlas en de volgende les stelde ze verschillende mensen allemaal 1 vraag over wat ze de vorige les had voorgelezen, en als je dan een vraag niet wist kreeg je een 3.
Oud 01-11-2010, 18:17
Verwijderd
Ik moest in groep 8 een keer huilen omdat ik niet uit een som kwam. Groep 8 ja. :')
Oud 01-11-2010, 18:18
Verwijderd
Ik moest in de brugklas een keer huilen omdat ik een 3 voor geschiedenis had gekregen de hele les lang, en ik mocht niet eens even naar de gang!
Oud 01-11-2010, 18:18
Verwijderd
Citaat:
ja klopt. Ik doe het dan ook altjid vet lang achter elkaar, omdat ik per se het laatste level wil halen
Nou, level 11 dit keer. Weet ik veel waar al die Russische steden en kleine kuteilandjes liggen.
Oud 01-11-2010, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Nou, level 11 dit keer. Weet ik veel waar al die Russische steden en kleine kuteilandjes liggen.
Rusland is echt heel erg ja
Oud 01-11-2010, 18:20
Verwijderd
Ik kan geen topografie maar het kan altijd erger. Een klasgenootje van Theodoor moest een aantal plaatsnamen op een kaart van Nederland schrijven, en hij zette Eindhoven en Rotterdam en Den Haag in Groningen.
Oud 01-11-2010, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Ik kan geen topografie maar het kan altijd erger. Een klasgenootje van Theodoor moest een aantal plaatsnamen op een kaart van Nederland schrijven, en hij zette Eindhoven en Rotterdam en Den Haag in Groningen.
In Finland heb je een universitaire opleiding nodig om basisschoolleraar te worden, daar weten ze what's up. Zo iemand moet toch per direct van school getrapt worden.
Oud 01-11-2010, 18:25
Verwijderd
Ik moest ook een keer huilen, in groep 4, toen hadden we bij een toets een opdracht over een tekst. En de tweede vraag bestond uit de woorden "Het is .............. " dus ik had geen flauw idee wat je daar moest invullen. Dus toen kwam ik niet voorbij die stomme tweede vraag en dat vond ik heel erg, want ik was heel goed in Nederlands, dus ik kon het niet hebben dat ik een vraag niet begreep. En ik wist niet dat je het mocht vragen, want de juf had gezegd dat we tijdens de toets niet mochten praten.
Oud 01-11-2010, 18:25
Verwijderd
Citaat:
In Finland heb je een universitaire opleiding nodig om basisschoolleraar te worden, daar weten ze what's up. Zo iemand moet toch per direct van school getrapt worden.
Nah, dat was de eerste topografieles (sinds groep 8, waarschijnlijk). Als diegene zo door blijft gaan haalt-ie echt z'n tentamen topografie niet, en je moet toch uiteindelijk alle tentamens halen om af te studeren. Maar je krijgt die lessen toch om er iets van te leren, niet om te bewijzen dat je het al kan.

En ik denk dat als het een universitaire opleiding zou worden, we al helemaal een lerarentekort zouden krijgen en daar wordt het onderwijs niet beter van
Oud 01-11-2010, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Ik ook level 11
Oud 01-11-2010, 18:26
Verwijderd
Citaat:
uitgeschreven

x=24 y=30

Phone: 01. (y³-x).(y³-10³)x10

oplossen is echt simpel
Onjuist, de oplossing bestaat namelijk niet per definitie, wat een failsom
Oud 01-11-2010, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Ik moest in de brugklas een keer huilen omdat ik een 3 voor geschiedenis had gekregen de hele les lang, en ik mocht niet eens even naar de gang!
Oh ik heb later ook nog wel gehuild hoor. In de vierde bijvoorbeeld, toen ik dreigde te blijven zitten op wiskunde, OP EEN TIENDE!!!
Dat zou wel heel erg geweest zijn.
Oud 01-11-2010, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Onjuist, de oplossing bestaat namelijk niet per definitie, wat een failsom
Oud 01-11-2010, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Oh ik heb later ook nog wel gehuild hoor. In de vierde bijvoorbeeld, toen ik dreigde te blijven zitten op wiskunde, OP EEN TIENDE!!!
Oh later deed ik het huilwerk altijd thuis of op de wc
Oud 01-11-2010, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Oh later deed ik het huilwerk altijd thuis of op de wc
Oh, nee, ik ben daar niet zo moeilijk in. Iedereen die me een béétje kent heeft me weleens zien huilen.
Oud 01-11-2010, 18:30
Verwijderd
hey swa's!
Oud 01-11-2010, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Een vriend van me is van school getrapt op vijf honderdste
Oud 01-11-2010, 18:35
Verwijderd
Je had het dus als enige goed, die som kan je niet uitrekenen
Oud 01-11-2010, 18:35
Verwijderd
Op w&r is een persoon die ongeveer zegt: ik haat mijn bijbaantje en ik heb het geld ook niet nodig, GROOT DILEMMA, moet ik ontslag nemen?

Dat lijkt mij helemaal niet zo'n groot dilemma.
Oud 01-11-2010, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Je had het dus als enige goed, die som kan je niet uitrekenen
Haha!

Zie je JONGENS, ZIE JEEEEE
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten