Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2010, 08:59
Verwijderd
Dat de ziener idd geen geliefden kan 'zien' tijdens het opvragen.

Ik vind de sterkte van de functie van de ziener nog wel mee vallen vooral als je kijkt naar wat voor spelers er nu in het spel zitten En als we gewoon wachten tot we iets meer mensen hebben..
Advertentie
Oud 03-11-2010, 09:13
Verwijderd
Op zo'n kleine groep kun je prima wat meer evil stoppen, maar geliefden vind ik ook wat overdreven bij minder dan18 spelers ofzo.
Oud 03-11-2010, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Op zo'n kleine groep kun je prima wat meer evil stoppen, maar geliefden vind ik ook wat overdreven bij minder dan18 spelers ofzo.
Ja? Ik vind het wel een mooie toevoeging en het brengt meer spanning in een spel zodat het niet te statisch wordt.
Oud 03-11-2010, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Ja? Ik vind het wel een mooie toevoeging en het brengt meer spanning in een spel zodat het niet te statisch wordt.
Twee personen weten elkaars functie volledig zeker en kunnen in veel gevallen beide stemmen en hiermee gigantische invloed uitoefenen op het resultaat als er daarmee minder stemmers overblijven..

Wolven weten dat bij toevoegen van geliefden niet zeker van elkaar en moeten elke ronde wegkomen met een stem noemen en die niet uitbrengen en staan daarmee automatisch zwakker.

En.. statisch?
Oud 03-11-2010, 10:21
Geel
Geel is offline
1. (Geel)
2. Onait Sirch
3. Alpha_Omega
4. Daboman
5. Eye of Sauron
6. Rode Panda
7. Dott
8. (snoopy)
9. iemand-8000
10. Queasy
11. Lusi Khartoum
12. Hanneke
13. Etmakas
14. Furby Feeder
15. Mr.Mark
16. Little Phoebe
17. Solero

--

Als snoopy niet mee doet en ik ga spelleiden, dan hebben we op dit moment 15 spelers.
Oud 03-11-2010, 10:42
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Twee personen weten elkaars functie volledig zeker en kunnen in veel gevallen beide stemmen en hiermee gigantische invloed uitoefenen op het resultaat als er daarmee minder stemmers overblijven..

Wolven weten dat bij toevoegen van geliefden niet zeker van elkaar en moeten elke ronde wegkomen met een stem noemen en die niet uitbrengen en staan daarmee automatisch zwakker.

En.. statisch?
Vorige keer hadden we geliefden met weinig spelers en dat was inderdaad best lastig (ik was toen wolf). Je komt al heel snel op het punt dat er nog 6 spelers over zijn of zo.. 3 dorpelingen, 2 geliefden en een wolf.. de wolf kan dan echt niets meer.
Oud 03-11-2010, 11:28
Verwijderd
- Cupido moet er echt niet in. Een nog idiotere functie dan heks.

- Ik zou geliefdes niet onzichtbaar maken. Die zijn toch redelijk lastig te vinden. En winkansen hebben ze wel. Vooral als ze een goeie functiecombinatie zijn.

- Ziener beperken in zijn macht, kan wel spannend zijn. Dit vind ik wel een leuke twist. Dan vind ik 30% redelijk. 50% Kan natuurlijk niet, want dan kan je in theorie gewoon elke ronde opvragen.
Oud 03-11-2010, 11:47
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
In het laatste admin wwspel hadden we iets van 14 spelers en wel geliefden, ziener enzo. Uiteindelijk werd het door slim spelen nog erg spannend.
Tot iemand vergat te stemmen en de wolven alsnog wonnen
Oud 03-11-2010, 12:21
Verwijderd
Ja dat was ik ja /fail.
Oud 03-11-2010, 12:28
Verwijderd
Citaat:
- Cupido moet er echt niet in. Een nog idiotere functie dan heks.

- Ik zou geliefdes niet onzichtbaar maken. Die zijn toch redelijk lastig te vinden. En winkansen hebben ze wel. Vooral als ze een goeie functiecombinatie zijn.

- Ziener beperken in zijn macht, kan wel spannend zijn. Dit vind ik wel een leuke twist. Dan vind ik 30% redelijk. 50% Kan natuurlijk niet, want dan kan je in theorie gewoon elke ronde opvragen.
Heb jij de geliefde ooit zien winnen of ook maar een kans zien krijgen door te winnen? Ik niet hoor!
Doordat de Ziener ze altijd te pakken krijgt, en de geliefde zijn helemaal niet zo lastig te vinden, normaliter heb ik ze na hangronde 4/5 wel door.

Als er dan toch een compromis moet komen zie ik liever dat de geliefde niet ''gezien'' kan worden en de zeiner onbeperkt kan opvragen. Hiervoor is ook meer animo.

En statisch @ Lusi; Zodat het spel sneller meerdere kanten op kan gaan, er zitten veel meer elementen in dan netjes de hangronde bestuderen en gokken wie de wolven zijn.
Oud 03-11-2010, 12:29
Dott
Dott is offline
Ik geloof dat de geliefden een aantal spellen geleden nog (bijna) hebben gewonnen.. zal ff zoeken
Oud 03-11-2010, 12:40
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb de geliefden echt nog nooit zien winnen. Als de dorpelingen hen niet doorhebben, worden ze er wel per ongeluk door de wolven uit gegeten.
Oud 03-11-2010, 12:51
Dott
Dott is offline
Ik kan het zo snel niet weer vinden, maar laatst was er wel een spel dat de geliefden eruit moesten anders hadden ze gewonnen..
Oud 03-11-2010, 13:52
Verwijderd
Citaat:
In het laatste admin wwspel hadden we iets van 14 spelers en wel geliefden, ziener enzo. Uiteindelijk werd het door slim spelen nog erg spannend.
Tot iemand vergat te stemmen en de wolven alsnog wonnen
Ik weet uit betrouwbare bronnen dat admin'ers behoorlijk lamzakkig zijn en dat dat de reden was dat het nog zo 'ingewikkeld' werd

En wat de regels ook worden, de spelleider moet ze duidelijk en helder van tevoren vertellen.

Dat met de geliefden onbekend laten voor de zieners is al eens eerder gedaan, maar dan tijdens het spel pas verteld.

En Solero, ja ik heb de geliefden weleens zien winnen, behoorlijk veel kans zien hebben, enzovoorts.
Oud 03-11-2010, 15:00
Geel
Geel is offline
Rode Panda en ik waren het laatste spel geliefdes, en wij hadden een hele goede kans. Alleen wist RP blijkbaar niet wat een geliefde zijn inhield, waardoor hij eruit moest. Anders hadden we een heeele grote kans om te winnen. En no way dat de anderen door hadden dat wij geliefden waren. Dus het is onzin dat de geliefden niet kunnen winnen of geen kans hebben om te overleven.
Oud 03-11-2010, 15:05
snoopy
snoopy is offline
Ik heb besloten dat ik nog meedoe als we deze week nog beginnen. Daarna wordt het toch wel erg krap.

Even heel eerlijk trouwens: als jullie liever hebben dat ik me bij voorbaat al niet inschrijf (omdat er natuurlijk een kans is dat ik het niet kan afmaken) laat het dan weten! Ik ben 27 november uitgerekend, de meeste baby's komen tussen 3 weken voor en 2 weken na de uitgerekende datum.
Oud 03-11-2010, 15:17
Geel
Geel is offline
Ok dan. Ik spelleid. Zonder verhalen. Ga nu achter het wachtwoord aan. Ik denk dat we vrijdag gaan beginnen.
Oud 03-11-2010, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Ik heb besloten dat ik nog meedoe als we deze week nog beginnen. Daarna wordt het toch wel erg krap.

Even heel eerlijk trouwens: als jullie liever hebben dat ik me bij voorbaat al niet inschrijf (omdat er natuurlijk een kans is dat ik het niet kan afmaken) laat het dan weten! Ik ben 27 november uitgerekend, de meeste baby's komen tussen 3 weken voor en 2 weken na de uitgerekende datum.
Nee jij moet mee doen!
Oud 03-11-2010, 16:01
snoopy
snoopy is offline
Oud 03-11-2010, 16:07
Verwijderd
Ik bied me dan vast aan als vervanger voor Snoopy als nodig. Ik heb nog anderhalve week tentamens, dus ik kan nu nog niet meespelen, maar mocht er iemand wegvallen bied ik me graag aan
Oud 03-11-2010, 16:11
snoopy
snoopy is offline
Oh fijn! Weet niet zo goed hoe dat zal gaan, want ik zie mezelf niet jou pm-en als ik ga bevallen, maar misschien dat ik elke dag iig iets zal zeggen ofzo en dat als ik dat niet doe je het overneemt? Maar dan moet jij dat weer gaan bijhouden, ook niet erg handig... Hm. Zal nog even nadenken
Oud 03-11-2010, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Ok dan. Ik spelleid. Zonder verhalen. Ga nu achter het wachtwoord aan. Ik denk dat we vrijdag gaan beginnen.
Fijn dat je spelleidt
Oud 03-11-2010, 17:12
Dott
Dott is offline
Dank je wel Geel super

En gewoon doen snoopy
Oud 03-11-2010, 17:43
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Oh fijn! Weet niet zo goed hoe dat zal gaan, want ik zie mezelf niet jou pm-en als ik ga bevallen, maar misschien dat ik elke dag iig iets zal zeggen ofzo en dat als ik dat niet doe je het overneemt? Maar dan moet jij dat weer gaan bijhouden, ook niet erg handig... Hm. Zal nog even nadenken
Ik kan wel bijhouden of je elke dag iets zegt. En als je dan niets van je laat horen dan roep ik sann op Zo van "Ik kies jou, sann!"

Dus, tot vrijdag is er tijd om te discussieren en alles (en ook tijd voor mensen om zich in te schrijven). Vrijdag verdeel ik dan de functies en zaterdag is de eerstse hangronde.
Oud 03-11-2010, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Heb jij de geliefde ooit zien winnen of ook maar een kans zien krijgen door te winnen? Ik niet hoor!
Doordat de Ziener ze altijd te pakken krijgt, en de geliefde zijn helemaal niet zo lastig te vinden, normaliter heb ik ze na hangronde 4/5 wel door.
Ik heb vaak zat goeie kansen gezien. De eerste keer dat ik ziener was, heb ik gewonnen. Samen met Paranoďde door slim en tactisch te spelen. Daarvoor hadden geliefden al een keer gewonnen, daarna ook.

Citaat:

Meedoen!!!
Oud 03-11-2010, 18:05
twinkebel
twinkebel is offline
Ik heb dit hier vroeger HEEL VEEL gespeeld. Kan ik nog meedoen?
Oud 03-11-2010, 18:07
Verwijderd
Twinkebel. Ja, inschrijven kan nog tot vrijdag!
Oud 03-11-2010, 18:08
twinkebel
twinkebel is offline
top. count me in. Voor de oudgedienden. Zijn er nog dingen veranderd?
Oud 03-11-2010, 18:10
Verwijderd
Dat zal blijken uit de rolverdeling vrijdag.
Oud 03-11-2010, 18:10
twinkebel
twinkebel is offline
Ik bedoelde meer qua stemmen. Gewoon nog 1 dag stemmen 1 wolven? en je stem mailen naar de spelleider?
Oud 03-11-2010, 18:13
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik bedoelde meer qua stemmen. Gewoon nog 1 dag stemmen 1 wolven? en je stem mailen naar de spelleider?

Ik ken je niet, maar ik heb even in je postgeschiedenis gekeken en je doet/deed al vet lang mee! Gaaf dat je weer meedoet!
Oud 03-11-2010, 18:16
twinkebel
twinkebel is offline
ik heb dit heel vaak gedaan als spelleider samen met eye of sauron. toffe tijden waren dat!
Oud 03-11-2010, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Rode Panda en ik waren het laatste spel geliefdes, en wij hadden een hele goede kans. Alleen wist RP blijkbaar niet wat een geliefde zijn inhield, waardoor hij eruit moest. Anders hadden we een heeele grote kans om te winnen. En no way dat de anderen door hadden dat wij geliefden waren. Dus het is onzin dat de geliefden niet kunnen winnen of geen kans hebben om te overleven.
De anderen waren blind om het te zien. Ik had het vrij snel door en ik denk andere ervaren spelers die mee hadden gedaan (lisa, soija, severus, VeGs) hadden dat ook doorgehad.

En Lusi: Ik heb nog geen spel gezien en draai toch wel even mee.

Maar ik vind wel dat voor het spel alle spelregels in de vorm van veranderingen of onduidelijkheden moeten worden verteld.

Maar wat wordt het nu?

- Ziener kan toch onbeperkt opvragen?

- Ziener kan niet de geliefden zien?
Oud 03-11-2010, 18:33
Verwijderd
Citaat:
top. count me in. Voor de oudgedienden. Zijn er nog dingen veranderd?
Nee, ik heb altijd nog gelijk gehad
Oud 03-11-2010, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vaak zat goeie kansen gezien. De eerste keer dat ik ziener was, heb ik gewonnen. Samen met Paranoďde door slim en tactisch te spelen.
Meedoen!!!
Dat was ook het hele punt! Geliefdes kunnen amper winnen als de Ziener in een kleine groep spelers de geliefden kan zien.
Oud 03-11-2010, 18:37
Geel
Geel is offline
Citaat:
De anderen waren blind om het te zien. Ik had het vrij snel door en ik denk andere ervaren spelers die mee hadden gedaan (lisa, soija, severus, VeGs) hadden dat ook doorgehad.
Ik weet het nog niet zo goed hoor, of jij het al wist.

Citaat:
Maar ik vind wel dat voor het spel alle spelregels in de vorm van veranderingen of onduidelijkheden moeten worden verteld.
Natuurlijk gebeurt (of is het gebeurd? ik weet het even niet!) dat.

Citaat:
Maar wat wordt het nu?

- Ziener kan toch onbeperkt opvragen?

- Ziener kan niet de geliefden zien?
Nou, ik vind dat iedereen z'n zegje moet kunnen doen, en dan laat ik vrijdag in de 'openingspost' weten wat het wordt.
Oud 03-11-2010, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het nog niet zo goed hoor, of jij het al wist.

Natuurlijk gebeurt (of is het gebeurd? ik weet het even niet!) dat.

Nou, ik vind dat iedereen z'n zegje moet kunnen doen, en dan laat ik vrijdag in de 'openingspost' weten wat het wordt.
Jullie hadden het oké gespeeld hoor. Maar ik had toen met een speler die er al snel uit lag (volgens mij absinthe uit mijn hoofd) op msn een lijstje neergezet wie, wie was. En op de tovenaar en heks na had ik ze allemaal goed na een ronde of 4/5

Mooi .

Oke!
Oud 03-11-2010, 19:14
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Omdat we toch ons zegje mogen doen:
Ik vind dat de ziener de geliefden niet mag zien maar dat hij wel onbeperkt mag opvragen.

En volgens mij wordt dit wel een leuk wws
Oud 03-11-2010, 19:51
Verwijderd
Huhuhu twinkebel.
Oud 03-11-2010, 20:06
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik kan wel bijhouden of je elke dag iets zegt. En als je dan niets van je laat horen dan roep ik sann op Zo van "Ik kies jou, sann!"
Oh, dat is echt een heel fijne regeling

(nu hopen dat ik niet per ongeluk vergeet iets te zeggen... Meteen groot alarm dat ik aan het bevallen ben )
Oud 03-11-2010, 20:18
Dott
Dott is offline
Weerwolfbaby
Oud 03-11-2010, 23:17
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Jullie hadden het oké gespeeld hoor. Maar ik had toen met een speler die er al snel uit lag (volgens mij absinthe uit mijn hoofd) op msn een lijstje neergezet wie, wie was. En op de tovenaar en heks na had ik ze allemaal goed na een ronde of 4/5

Mooi .

Oke!
Dat vind ik toch niet helemaal fair. Ik heb de laatste paar spellen ook alleen gevolgd en niet mee gespeeld, en ik vind het dan makkelijker.

Je kunt vanaf een afstandje alles analyseren, zonder dat je je druk hoeft te maken om je eigen positie. Je kunt je ook niet mee laten slepen door je emoties en daarmee te veel op een persoon focussen.

Het zijn juist die factoren die het spel moeilijk maken als je het speelt: de paranoia, dubbele agenda's, de kans dat je theorie fout is en het je de kop kost. Er gaat veel energie zitten in anderen overtuigen en je eigen plek veilig stellen.
Bij mij blijft emotie altijd mee spelen. Als iemand mij verdacht maakt, vertrouw ik diegene per direct een stuk minder, al is het nog het onschuldigste schaap van het hele spel. Diegene kan immers bewust proberen een onschuldige verdacht te maken. Dat wantrouwen los laten is moeilijk. Tijdens het spel vertrouw ik helemaal niemand; ben ik bang als iemand iets meer vertrouw dat ik er naast zit. Zoiets kleurt je beeld. Iedereen heeft wel eens mensen vertrouwt die achteraf toch wolven bleken. Zodra je een zekere bias hebt naar een persoon (goed of slecht) bekijk je zijn posts anders. Dat effect is (iig bij mij) sterk aanwezig als ik mee speel, en compleet afwezig als ik alleen mee lees. Stukker makkelijker dus om objectief te kijken wat er gebeurt en van daaruit te redeneren wie wat is.

Maar die paranoia is nou net hetgeen wat het spelletje leuk maakt.
Oud 03-11-2010, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik toch niet helemaal fair. Ik heb de laatste paar spellen ook alleen gevolgd en niet mee gespeeld, en ik vind het dan makkelijker.

Je kunt vanaf een afstandje alles analyseren, zonder dat je je druk hoeft te maken om je eigen positie. Je kunt je ook niet mee laten slepen door je emoties en daarmee te veel op een persoon focussen.

Het zijn juist die factoren die het spel moeilijk maken als je het speelt: de paranoia, dubbele agenda's, de kans dat je theorie fout is en het je de kop kost. Er gaat veel energie zitten in anderen overtuigen en je eigen plek veilig stellen.
Bij mij blijft emotie altijd mee spelen. Als iemand mij verdacht maakt, vertrouw ik diegene per direct een stuk minder, al is het nog het onschuldigste schaap van het hele spel. Diegene kan immers bewust proberen een onschuldige verdacht te maken. Dat wantrouwen los laten is moeilijk. Tijdens het spel vertrouw ik helemaal niemand; ben ik bang als iemand iets meer vertrouw dat ik er naast zit. Zoiets kleurt je beeld. Iedereen heeft wel eens mensen vertrouwt die achteraf toch wolven bleken. Zodra je een zekere bias hebt naar een persoon (goed of slecht) bekijk je zijn posts anders. Dat effect is (iig bij mij) sterk aanwezig als ik mee speel, en compleet afwezig als ik alleen mee lees. Stukker makkelijker dus om objectief te kijken wat er gebeurt en van daaruit te redeneren wie wat is.

Maar die paranoia is nou net hetgeen wat het spelletje leuk maakt.
Daarom zeg ik ook altijd voor het spel nadrukkelijk dat wanneer het spel begonnen is ze NIKS persoonlijk op moeten pakken van mij.

Helaas lukt dat niet altijd
Oud 04-11-2010, 00:25
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Ja dat was ik ja /fail.
<3
(Dittrich vergat toch ook te stemmen? then again wie denkt er aan hem als jij er bent )
Oud 04-11-2010, 07:42
twinkebel
twinkebel is offline
Ik denk dat het het beste is als de ziener de geliefde niet ziet en onbeperkt mag opvragen dus 1x per stemronde.
Oud 04-11-2010, 12:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
*knip*
Dat is zo. Bovendien hadden wij heel snel door dat Geel de verrader was, dus we zouden hem er alleen maar uit hebben gegeten als we zeker wisten dat-ie geliefde was. En dat wisten we niet zeker. We hadden wel vermoedens maar je gaat niet op de gok je eigen verrader eruit eten.
Oud 04-11-2010, 14:53
Geel
Geel is offline
Citaat:
*knip*
Doe je mee?
Oud 04-11-2010, 18:41
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Doe je mee?
Nope, geen tijd De laatste keer dat ik probeerde niet te veel tijd in het spel te stoppen, heb ik me halverwege terug getrokken, omdat ik toch te veel mee bezig bleef.

Hopelijk over een maandje weer. Dan zitten mijn bestuursverplichtingen er op en is het wat rustiger op mijn stage.
Oud 04-11-2010, 19:25
Verwijderd
Ach, what the hell. Ik doe toch maar gewoon mee!
Oud 04-11-2010, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Nope, geen tijd De laatste keer dat ik probeerde niet te veel tijd in het spel te stoppen, heb ik me halverwege terug getrokken, omdat ik toch te veel mee bezig bleef.

Hopelijk over een maandje weer. Dan zitten mijn bestuursverplichtingen er op en is het wat rustiger op mijn stage.
Welke bestuursverplichtingen zijn dat?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten