| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Tenzij je die paar Citrofielen meerekent die de oude 2CV-bestel ook nog een 'Eend camionette' noemen.Ik zit toch serieus winterbanden te overwegen. Die berenvelgen zijn leuk en aardig, maar vrij breed en op gladde ondergrond daardoor wel wat glibberiger. Ik wacht het nog eventjes af, in ieder geval totdat deze koudegolf voorbij is. Stevige vorst in november wordt meestal gevolgd door een zachte winter ![]() En ik was vandaag ook wel blij dat ik nog slotontdooier had liggen.
|
|
|
|
Ja met dit weer lijken winterbanden me ook wel erg handig ja. Ik reed vandaag een klein heuveltje op en moest tegelijkertijd een scherpe bocht maken om de weg op te draaien. Ik gleed meteen door richting de andere rijbaan waar een vrachtwagen kwam aangereden. Ik was wel heeel blij dat ik op tijd weer grip kreeg op mijn auto
|
|
||
|
Citaat:
Ik erger me juist aan die figuren die met als argument "ik heb tien jaar rij-ervaring en winterbanden" met 120 over ijzel heen scheuren, meestal op veel te weinig afstand. Dit jaar valt het mee, maar toen de Uithof vorig jaar insneeuwde heb ik een paar keer dikke ruzie gehad met mafkezen die een meter achter je gingen rijden als je op de straat fietste, die als enige nog begaanbaar was. Denken ze nou echt dat ze op zulke gladheid binnen een meter kunnen reageren, remmen, en stilstaan? Agressie is geen oplossing en alles, maar af en toe zou je dan toch de neiging krijgen om het verstand er in te meppen, voordat ze jou en je fiets onder de motor vandaan kunnen peuteren.
|
|
||
|
Citaat:
En als het echt bar en boos is wonen mijn ouders dichtbij genoeg om de Picasso met winterbanden te lenen. En anticiperend rijden scheelt al enorm veel, dan kan je bij wijzen van spreken met een 33 jaar oude Saab zelfs nog redelijk vooruit komen tijdens de meest slechte omstandigheden Wat nog eens bewezen werd door een andere 96 die mij vandaag tegemoet kwam.
|
|
||
|
Citaat:
Pfffrt, als ik met dat gekke ding van mij gewoon 50 kan rijden kan elke andere willekeurige auto dat ook wel. Nergens voor nodig om met een 2005 Audi A4 dan maar 30 op teller te gaan rijden. Kon niet zien of het een quattro was, anders hadden ze er wat mij betreft een artikel 5 van mogen maken; hinder veroorzaken.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Ik zeg niet dat ik fan ben van het andere uiterste. Aan beide kan ik me ergeren.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
Verwijderd
|
Ik reed op een tweebaansweg waar de rechterbaan normaal busbaan is, maar vanwege werkzaamheden nu niet. De weg was absoluut niet glad. Een busje besloot desondanks om 60 te blijven rijden, dat mag hij natuurlijk zelf weten, waarop het rijtje auto's daarachter allemaal netjes naar links gingen om dat busje in te halen. Waarop de bestuurder kennelijk dacht 'oeps je moet hier links gaan rijden' en zijn busje de linkerbaan op propte, vlak voor de auto voor mij, zonder zijn snelheid aan te passen of wat dan ook...
|
|
|
|
|
Ik twijfel nog over wie de grootste wegmisbruiker is die ik vandaag ben tegengekomen.
- Was het de bestuurder van de Saab die voor m'n neus vanaf de invoegstrook met 70 op de rechter rijstrook kwam rijden terwijl 'zijn' invoegstrook over ging in een spitsstrook die op dat moment open was. Toen hij voor me reed ging de snelheid wel iets omhoog naar 85 km/u maar bleef maar op de middelste beschikbare strook rijden terwijl rechts van hem op de spitsstrook ruimte zat was. Toen ik besloot hem dan maar links in te halen, gaf meneer echter wel gas tot zo'n 110 km/u en liet me er niet voorbij. Nadat ik weer achter hem was ingevoegd, ging de snelheid terug naar 90 km/u.... ZUCHT. - Of was het toch de bestuurster van het autootje wat voor me reed op de rechter strook met 85 km/u, waarvan ik plots de remlichten zag oplichten en daardoor zelf flink moest remmen waarna het wagentje over het witte vlak uitvoegde naar het tankstation. Uiteraard alles zonder richting aangeven om mij en andere weggebruikers te waarschuwen. Hoe moeilijk kan het zijn, een uitvoegstrook is maar liefst 350 meter lang en dan nog lukt het niet om op tijd uit te voegen... |
|
|
|
|
|
D'r reed er vandaag eentje door het dorp; op de één of andere manier faalde zijn verlichting zo enorm dat zijn rempedaal ook de alarmverlichting bediende. En omdat het nogal krap was hield hij zijn voet lang lichtjes op het pedaal zodat er een oranje oplichtende auto voorbij kwam rijden
|
|
|
Verwijderd
|
Dat is de man in de Hyundai Santa Fé die me gisteren over een dubbele doorgetrokken streep, en over een voorsorteervak voor het tegemoetkomende verkeer, besloot in te halen en verder te rijden met minimaal 120km/u waar je 80 mocht, terwijl het vroor én sneeuwde.
Nou ja, hij was in ieder geval niet meer aan het bumperkleven, maar dit was echt een bezopen actie. |
|
|
|
Verwijderd
|
Ha, de muts in haar nieuwe, dikke BMW die even de voorrangsbocht negeerde en voor mij de weg op schoot. Ze had geluk dat er geen sneeuw meer op de weg lag, want remmen was dan gewoon onmogelijk geweest. En ik reed met de oude camionette waar niet veel aan verloren is, buiten dat ze verdomde handig is.
|
|
|
|
|
sommige mensen falen ook wel echt heel hard.
Vandaag reed er iemand voor me die er van overtuigd was dat er ijzel op de straat lag (straat was brandschoon). Al ruim, heeeeel ruim van te voren 'pompend' remmen (knipper remlichten ) zeeer voorzichtig optrekken, maar op de rotonde nog wel even iemand bijna afsnijden :') oh lieve help!
|
|
|
Verwijderd
|
Ik kan me een discussie herinneren van vorig jaar over sneeuw van je dak halen.
Dit jaar heb ik er toch nog eens extra op gelet, en eerlijk gezegd: ik snapte toen niet, maar nu nog steeds niet wat de shizzle was. Als het sneeuwt heb je ook last van sneeuw, en dat beetje stuiven, is echt niet erger dan sneeuw. En je ruitenwissers moet je hoe dan ook vaak gebruiken, al dan niet in combinatie met je sproeier om de troep van je voorruit te halen. |
|
|
|
|
Sneeuwval is toch iets anders en constanter dan verstuiving van sneeuw van autodaken. Even los van het feit dat er vorig jaar mee sneeuw was gevallen van dan tot nu toe, en dat het toen om mensen ging die met 10 cm sneeuw op hun auto bleven rondrijden
Sneeuw wat op je auto ligt hoeft niet direct te gaan stuiven, even intens te stuiven of valt er bij een dikker pak gewoon met brokken tegelijk vanaf. Daar kan je dus heel onverwachts mee geconfronteerd worden. Los daarvan is sneeuwval een situatie die je niet kan voorkomen. Even je auto schoonvegen kost een paar seconden en kan zo'n situatie wél voorkomen. Dat jij er overigens geen last van hebt als je achter zo'n auto rijdt wil niet zeggen dat een andere automobilist dat ook niet heeft
|
|
|
|
Hear, hear!
Nu heb ik er ook geen last van hoor, het is nu veel minder. Maar vorig jaar kwam je zo af en toe echt in een stuifwolk van sneeuw terecht. Het verkeer kon 120 rijden, dat deed je zelf ook, en plots zie je een aantal seconden geen hand voor ogen meer omdat iemand met een lading sneeuw op zijn dak voor je invoegt (en die sneeuw stuift meer dan gewoon de neerslag-sneeuw). Dat is niet alleen eng, maar ook echt gevaarlijk.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vraag me dan wel af of dat allemaal mensen zijn die nog nooit eerder in de winter hebben gereden ofzo. Veel mensen doen ook dingen die je juist níet moet doen als het glad is - aan de ene kant rijden ze langzaam, dus dan denk je dat ze voorzichtig zijn vanwege de sneeuw, en dan gaan ze weer wél voor elke drempel hard op de rem trappen of bumperkleven. Ik veeg wel de sneeuw van mijn dak, het is een kleine moeite als je toch aan het ijskrabben bent. En mijn ijskrabber heeft een borsteltje. Vooral tegenover fietsers vind ik het wel zo netjes - dan heb je gewacht tot de sneeuw opgehouden was voor je ging fietsen, en dan krijg je nog een lading over je heen
Laatst gewijzigd op 04-12-2010 om 10:06. |
|
|
|
|
|
Ik vind het rijden in de sneeuw een genot, Ik zoek de grenzen op door te spelen met gas en handrem waar er ruimte is. Je kan daarmee precies aan je stuur voelen (en aan de banden horen) wat er met je auto gebeurt. Ik kan iedereen aanraden een flinke lege parkeerplaats te zoeken, wat te spelen en de grenzen op te zoeken, daarna is het zaak op de weg onder die grenzen te blijven.
Gisteren maar iemand die 20 km/u op een recht stuk reed met 40 km/u gepasseerd... |
|
|
|
|
|
Zo zag ik er vandaag 1 die kennelijk faalde in handrem spelletjes (auto stond erg ongelukkig in de berm, geen mensen meer te zien, dus hij zal wel opgehaald zijn ofzo?), wel erg inconsiderate, hij heeft namelijk gefaald op míjn speelweggetje
*pout*
|
|
||
|
Citaat:
![]() Bovendien zijn die grenzen helemaal afhankelijk van de situatie en geen vast gegeven puur afhankelijk van de auto; die grenzen die jij nu op hebt lopen zoeken kunnen in een andere situatie met andere omstandigheden zoals het wegdek al veel te hoog liggen.
![]() |
|
|