Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2010, 19:56
Pluis
Pluis is offline
Er was niet echt piraat, maar wel faal, want ik heb een aanrijding gehad ik moest hard remmen voor de auto voor me voor een rotonde, en stond net op tijd stil, en de auto achter me ook, maar de auto daar achter slipte door en duwde de andere zo hop m'n kont in zo te zien niet veel schade, maar dat moet de garage maar uitwijzen...
Oud 24-11-2010, 20:04
KIET
KIET is offline
Was het in de Colt?
Zachte aanrijdingen kunnen alsnog grote gevolgen hebben. Komt vaak genoeg voor dat er buitenaf weinig spannends te zien is maar dat onderhuids de auto toch nog een optater heeft gehad, en dat is vaak een duur grapje. Hopelijk blijft het bij blikschade!
Oud 24-11-2010, 20:12
Pluis
Pluis is offline
Het was in de colt idd. Ik hoop maar dat ie dan niet heel erg kapot is. toen ik naar huis reed hoorde ik wel iets van een piep, maar ik kan niet zeggen of die er voor het ongeluk ook al was aangezien ik uiteraard met gespitste oren naar huis reed, en dat dat op de heenweg niet zo was. We zullen zien.
Oud 24-11-2010, 22:15
MTpower
MTpower is offline
Hoop dat het meevalt, altijd vervelend zoiets .
Zelf nergens last van?
Oud 25-11-2010, 16:24
Hawahaai
Hawahaai is offline
Vanochtend had ik bijna gebotst... Ik reed op de weg, en van het tankstation kwam een auto, die mij (te) laat zag, toen gas bij gaf en met rokende banden vlak voor me de weg op draaide. Ik had ook nog eens een bumperklevende scooter achter me, maar die remde gelukkig mee
Oud 25-11-2010, 21:06
Verwijderd
Ik denk dat ik mijn versnellingsbak vandaag toch een beetje mishandeld heb.
Kwam opeens een heel hard knarsend geluid uit.

Hij schakelt nog steeds, maar toch niet helemaal gerust in...
Oud 26-11-2010, 20:47
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
toen ik naar huis reed hoorde ik wel iets van een piep,
misschien is er gewoon een muis in gekropen
Oud 26-11-2010, 21:06
Verwijderd
Ikzelf vandaag... Ik reed met de camionette en daar kun je dus geen dode hoek mee controleren. Ik ging dus naar links omdat ik dacht dat er niks kwam met de spiegels en reed bijna een andere bestelwagen van de weg. Die schrok zich lam, duwde keihard op de rem en liet mij toch maar voorgaan, terwijl ik alweer angstig naar rechts was gedoken. Het is jammer dat ik geen raampjes had, anders had ik een dank-gebaar ofzo gemaakt, want het was echt zwaar asociaal hoe het overkwam.
Oud 26-11-2010, 21:34
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik denk dat ik mijn versnellingsbak vandaag toch een beetje mishandeld heb.
Kwam opeens een heel hard knarsend geluid uit.

Hij schakelt nog steeds, maar toch niet helemaal gerust in...

keertje tandjes poetsen is niet heel dramatisch hoor

oh en 'oeps' met mijn (aanzienlijk) smallere winterbandjes is mijn autootje iets meer tailhappy dan met z'n brede zomersloffen Wheeeyyyy
Oud 26-11-2010, 21:51
Verwijderd
Hihi, ik rij sinds vandaag op runonflat winters <3
Oud 26-11-2010, 22:06
KIET
KIET is offline
Camionette, dat is een term die je hier niet vaak hoort
Oud 28-11-2010, 16:07
Ivo
Ivo is offline
Wel bij onze zuiderburen
Oud 29-11-2010, 17:56
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb me vandaag geirriteerd aan mensen die me op wilden duwen, terwijl ik al zo hard reed als ik durfde in de sneeuw.
Oud 29-11-2010, 22:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb me vandaag geirriteerd aan mensen die me op wilden duwen, terwijl ik al zo hard reed als ik durfde in de sneeuw.
Ik heb me vandaag geërgerd aan mensen die niet harder dan 20 durfden
Oud 29-11-2010, 22:34
KIET
KIET is offline
Citaat:
Wel bij onze zuiderburen
Ja, maar dat is niet hier Tenzij je die paar Citrofielen meerekent die de oude 2CV-bestel ook nog een 'Eend camionette' noemen.

Ik zit toch serieus winterbanden te overwegen. Die berenvelgen zijn leuk en aardig, maar vrij breed en op gladde ondergrond daardoor wel wat glibberiger. Ik wacht het nog eventjes af, in ieder geval totdat deze koudegolf voorbij is. Stevige vorst in november wordt meestal gevolgd door een zachte winter

En ik was vandaag ook wel blij dat ik nog slotontdooier had liggen.
Oud 29-11-2010, 22:44
Balance
Balance is offline
Ja met dit weer lijken winterbanden me ook wel erg handig ja. Ik reed vandaag een klein heuveltje op en moest tegelijkertijd een scherpe bocht maken om de weg op te draaien. Ik gleed meteen door richting de andere rijbaan waar een vrachtwagen kwam aangereden. Ik was wel heeel blij dat ik op tijd weer grip kreeg op mijn auto
Oud 30-11-2010, 09:53
Verwijderd
En daarom mensen, winterbandjes en een aangepaste snelheid en volgafstand
Oud 30-11-2010, 13:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat is nou iets waar ik nooit over val. Ik heb liever dat, dan dat mensen zichzelf overschatten en ongelukken veroorzaken.

Ik erger me juist aan die figuren die met als argument "ik heb tien jaar rij-ervaring en winterbanden" met 120 over ijzel heen scheuren, meestal op veel te weinig afstand.

Dit jaar valt het mee, maar toen de Uithof vorig jaar insneeuwde heb ik een paar keer dikke ruzie gehad met mafkezen die een meter achter je gingen rijden als je op de straat fietste, die als enige nog begaanbaar was. Denken ze nou echt dat ze op zulke gladheid binnen een meter kunnen reageren, remmen, en stilstaan?

Agressie is geen oplossing en alles, maar af en toe zou je dan toch de neiging krijgen om het verstand er in te meppen, voordat ze jou en je fiets onder de motor vandaan kunnen peuteren.
Oud 30-11-2010, 14:02
KIET
KIET is offline
Citaat:
En daarom mensen, winterbandjes en een aangepaste snelheid en volgafstand
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is het wel de helft van de dagwaarde van de auto en is het helemaal een dure grap als je niet zeker weet of je die auto volgend jaar nog steeds hebt En als het echt bar en boos is wonen mijn ouders dichtbij genoeg om de Picasso met winterbanden te lenen.

En anticiperend rijden scheelt al enorm veel, dan kan je bij wijzen van spreken met een 33 jaar oude Saab zelfs nog redelijk vooruit komen tijdens de meest slechte omstandigheden Wat nog eens bewezen werd door een andere 96 die mij vandaag tegemoet kwam.
Oud 30-11-2010, 16:15
Verwijderd
Een auto die vandaag stopte voor een voetganger. Maar die voetganger was ik en aangezien er in de verste verte geen zebra was, was ik wel blij ^^

Overigens heb ik bij nader inzien all seasonbanden op. Vredestein, rft-tjes. Die kosten ook een rib uit je lijf.
Oud 30-11-2010, 17:22
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik ook...
Pfffrt, als ik met dat gekke ding van mij gewoon 50 kan rijden kan elke andere willekeurige auto dat ook wel. Nergens voor nodig om met een 2005 Audi A4 dan maar 30 op teller te gaan rijden.
Kon niet zien of het een quattro was, anders hadden ze er wat mij betreft een artikel 5 van mogen maken; hinder veroorzaken.
Oud 30-11-2010, 17:26
Nona
Nona is offline
Citaat:
Dat is nou iets waar ik nooit over val. Ik heb liever dat, dan dat mensen zichzelf overschatten en ongelukken veroorzaken.

Ik erger me juist aan die figuren die met als argument "ik heb tien jaar rij-ervaring en winterbanden" met 120 over ijzel heen scheuren, meestal op veel te weinig afstand.
Ik ben persoonlijk niet zo blij met beide types. Mensen die zichzelf overschatten en gevaar onderschatten hebben geen verstand, maar mensen die zo onzeker zijn dat ze niet met het verkeer mee durven te rijden maken ook vaak domme fouten, zijn onvoorspelbaar in het verkeer, en zorgen ook om de haverklap voor gevaarlijke situaties, vooral vanwege onzekerheid en geen beslissingen durven nemen. Nu is gladheid wel een ander verhaal en kun je beter extra voorzichtig zijn, maar mensen die altijd zo onzeker zijn zouden wat mij betreft beter de trein kunnen pakken.
Oud 30-11-2010, 17:49
Verwijderd
Idd, groot gebied nog tussen te voorzichtig 20 rijden en te roekeloos 120 rijden. Als je het niet durft, ga dan gewoon de weg niet op, en als je ziet dat mensen langzaam rijden, ga er dan niet met 120 voorbij scheuren.
Oud 30-11-2010, 18:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
Probleem is dat ze echt véél te langzaam gaan, waardoor ze ook erg onvoorspelbaar worden. Plotseling remmen terwijl je het kruispunt echt nog lang niet nadert. Stil gaan staan bij een rotonde waardoor je vervolgens moet optrekken (wat ze meestal in z'n 1 doen met als gevolg: glijden), etc. En juist door dat hele trage gedoe willen mensen er juist bij.
Ik zeg niet dat ik fan ben van het andere uiterste. Aan beide kan ik me ergeren.
Oud 30-11-2010, 20:23
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ja,ho even, zo ben ik dus niet, he! Ik probeer zo hard te rijden als verantwoord lijkt, maar zodra mijn auto begint te 'wiegen', heb ik dus geen grip en ga ik dus langzamer rijden. Dat was op de ene 80-weg dus 50 (en dat deed iedereen daar) en op de andere 60 a 70 (en daar was iemand het dus niet zo mee eens, maar inhalen durfde hij -gelukkig- toch ook niet).
Oud 30-11-2010, 20:43
Verwijderd
30 op een open 70-weg hoeft écht niet. *grom*
Oud 30-11-2010, 21:37
Verwijderd
Het was vanmorgen even eng. Zeker als mensen zich niet aan de voorrangsregels houden. Dan glijden ze natuurlijk door. En ik heb al geen tijd voor nog meer menselijke onzin om me heen.
Oud 01-12-2010, 09:08
Qimm
Qimm is offline
hierb zijn de wegen gewoon schoon en niet glibberig meer. Wel moet je dan voor de zekerheid maar 60 rijden *zucht*
Oud 01-12-2010, 10:25
Verwijderd
Ik reed op een tweebaansweg waar de rechterbaan normaal busbaan is, maar vanwege werkzaamheden nu niet. De weg was absoluut niet glad. Een busje besloot desondanks om 60 te blijven rijden, dat mag hij natuurlijk zelf weten, waarop het rijtje auto's daarachter allemaal netjes naar links gingen om dat busje in te halen. Waarop de bestuurder kennelijk dacht 'oeps je moet hier links gaan rijden' en zijn busje de linkerbaan op propte, vlak voor de auto voor mij, zonder zijn snelheid aan te passen of wat dan ook...
Oud 01-12-2010, 18:23
Verwijderd
De hufter die 90 op zijn minst reed in de bebouwde kom. Ik kijk, zie in de verte lichten, tijd zat om de weg op te draaien in de bebouwde kom, ik wil gaan rijden, kijk nog maar eens, scheurt ie al langs...
Oud 01-12-2010, 20:00
Ivo
Ivo is offline
Ik twijfel nog over wie de grootste wegmisbruiker is die ik vandaag ben tegengekomen.
- Was het de bestuurder van de Saab die voor m'n neus vanaf de invoegstrook met 70 op de rechter rijstrook kwam rijden terwijl 'zijn' invoegstrook over ging in een spitsstrook die op dat moment open was. Toen hij voor me reed ging de snelheid wel iets omhoog naar 85 km/u maar bleef maar op de middelste beschikbare strook rijden terwijl rechts van hem op de spitsstrook ruimte zat was. Toen ik besloot hem dan maar links in te halen, gaf meneer echter wel gas tot zo'n 110 km/u en liet me er niet voorbij. Nadat ik weer achter hem was ingevoegd, ging de snelheid terug naar 90 km/u.... ZUCHT.
- Of was het toch de bestuurster van het autootje wat voor me reed op de rechter strook met 85 km/u, waarvan ik plots de remlichten zag oplichten en daardoor zelf flink moest remmen waarna het wagentje over het witte vlak uitvoegde naar het tankstation. Uiteraard alles zonder richting aangeven om mij en andere weggebruikers te waarschuwen. Hoe moeilijk kan het zijn, een uitvoegstrook is maar liefst 350 meter lang en dan nog lukt het niet om op tijd uit te voegen...
Oud 01-12-2010, 21:19
KIET
KIET is offline
D'r reed er vandaag eentje door het dorp; op de één of andere manier faalde zijn verlichting zo enorm dat zijn rempedaal ook de alarmverlichting bediende. En omdat het nogal krap was hield hij zijn voet lang lichtjes op het pedaal zodat er een oranje oplichtende auto voorbij kwam rijden
Oud 01-12-2010, 22:13
kim berge
kim berge is offline
Wij haden gister iemand die bij rhoon (op de snelweg) hij stond voor het stoplicht bedenkt zich en gaat via de doorgetrokken streep terug naar de snelweg neemt nog een stuk vluchtstrook mee en propt zich dan voor de taxi dat was niet erg pretig
Rhoon van af de beneluxtunnel
Oud 02-12-2010, 10:55
Verwijderd
Dat is de man in de Hyundai Santa Fé die me gisteren over een dubbele doorgetrokken streep, en over een voorsorteervak voor het tegemoetkomende verkeer, besloot in te halen en verder te rijden met minimaal 120km/u waar je 80 mocht, terwijl het vroor én sneeuwde.
Nou ja, hij was in ieder geval niet meer aan het bumperkleven, maar dit was echt een bezopen actie.
Oud 02-12-2010, 17:02
Verwijderd
Ha, de muts in haar nieuwe, dikke BMW die even de voorrangsbocht negeerde en voor mij de weg op schoot. Ze had geluk dat er geen sneeuw meer op de weg lag, want remmen was dan gewoon onmogelijk geweest. En ik reed met de oude camionette waar niet veel aan verloren is, buiten dat ze verdomde handig is.
Oud 02-12-2010, 17:03
KIET
KIET is offline
Die 'oude camionette', is dat nu je huidige auto eigenlijk?
Oud 02-12-2010, 18:19
Verwijderd
Ah nee, die is van de zaak. Daar moet ik velgen en banden mee halen en strooizout enzo Ik denk dat ik toch nog maar even bij de Mercedes blijf hangen. Wat ik er voor krijg is de moeite niet en er is zicht op meer budget enzo.
Oud 02-12-2010, 20:17
Verwijderd
Die smurf die toen het rood werd nog even keihard gas gaf en toen ineens gleed hij en *hups* draaide z'n auto zich 180 graden Anderen letten gelukkig wel goed op, dus geen ongeluk gebeurd, maar het was wel erg suf.
Oud 02-12-2010, 22:51
Qimm
Qimm is offline
sommige mensen falen ook wel echt heel hard.
Vandaag reed er iemand voor me die er van overtuigd was dat er ijzel op de straat lag (straat was brandschoon). Al ruim, heeeeel ruim van te voren 'pompend' remmen (knipper remlichten ) zeeer voorzichtig optrekken, maar op de rotonde nog wel even iemand bijna afsnijden :') oh lieve help!
Oud 03-12-2010, 10:21
Verwijderd
Sowieso, wat mensen nu op straat doen als ze niet durven te rijden .
Oud 03-12-2010, 15:01
Verwijderd
Ik kan me een discussie herinneren van vorig jaar over sneeuw van je dak halen.

Dit jaar heb ik er toch nog eens extra op gelet, en eerlijk gezegd: ik snapte toen niet, maar nu nog steeds niet wat de shizzle was.
Als het sneeuwt heb je ook last van sneeuw, en dat beetje stuiven, is echt niet erger dan sneeuw. En je ruitenwissers moet je hoe dan ook vaak gebruiken, al dan niet in combinatie met je sproeier om de troep van je voorruit te halen.
Oud 03-12-2010, 15:11
KIET
KIET is offline
Sneeuwval is toch iets anders en constanter dan verstuiving van sneeuw van autodaken. Even los van het feit dat er vorig jaar mee sneeuw was gevallen van dan tot nu toe, en dat het toen om mensen ging die met 10 cm sneeuw op hun auto bleven rondrijden Sneeuw wat op je auto ligt hoeft niet direct te gaan stuiven, even intens te stuiven of valt er bij een dikker pak gewoon met brokken tegelijk vanaf. Daar kan je dus heel onverwachts mee geconfronteerd worden. Los daarvan is sneeuwval een situatie die je niet kan voorkomen. Even je auto schoonvegen kost een paar seconden en kan zo'n situatie wél voorkomen.

Dat jij er overigens geen last van hebt als je achter zo'n auto rijdt wil niet zeggen dat een andere automobilist dat ook niet heeft
Oud 03-12-2010, 16:16
Nona
Nona is offline
Hear, hear!

Nu heb ik er ook geen last van hoor, het is nu veel minder. Maar vorig jaar kwam je zo af en toe echt in een stuifwolk van sneeuw terecht. Het verkeer kon 120 rijden, dat deed je zelf ook, en plots zie je een aantal seconden geen hand voor ogen meer omdat iemand met een lading sneeuw op zijn dak voor je invoegt (en die sneeuw stuift meer dan gewoon de neerslag-sneeuw). Dat is niet alleen eng, maar ook echt gevaarlijk.
Oud 03-12-2010, 16:29
Verwijderd
Ik maak altijd mijn dak schoon. En mijn motorkap, want dat stuift naar mijn ruit omhoog.
Oud 03-12-2010, 16:51
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik maak in principe ook altijd mijn dak schoon, maar deze week was ik dat (eerste keer sneeuw dit jaar, he) vergeten. Na een paar 100 meter kwam er een fietser achter me rijden; daar had ik wel medelijden mee. Hij kreeg mijn stuifsneeuw over zich heen...
Oud 04-12-2010, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Sowieso, wat mensen nu op straat doen als ze niet durven te rijden .
Nouja, de meeste werkgevers stellen het niet op prijs als je zegt 'ja hoi ik neem even twee maanden verlof want oei het is glad', dus dat snap ik verder wel
Ik vraag me dan wel af of dat allemaal mensen zijn die nog nooit eerder in de winter hebben gereden ofzo. Veel mensen doen ook dingen die je juist níet moet doen als het glad is - aan de ene kant rijden ze langzaam, dus dan denk je dat ze voorzichtig zijn vanwege de sneeuw, en dan gaan ze weer wél voor elke drempel hard op de rem trappen of bumperkleven.

Ik veeg wel de sneeuw van mijn dak, het is een kleine moeite als je toch aan het ijskrabben bent. En mijn ijskrabber heeft een borsteltje. Vooral tegenover fietsers vind ik het wel zo netjes - dan heb je gewacht tot de sneeuw opgehouden was voor je ging fietsen, en dan krijg je nog een lading over je heen

Laatst gewijzigd op 04-12-2010 om 10:06.
Oud 04-12-2010, 11:51
hookee
hookee is offline
Ik vind het rijden in de sneeuw een genot, Ik zoek de grenzen op door te spelen met gas en handrem waar er ruimte is. Je kan daarmee precies aan je stuur voelen (en aan de banden horen) wat er met je auto gebeurt. Ik kan iedereen aanraden een flinke lege parkeerplaats te zoeken, wat te spelen en de grenzen op te zoeken, daarna is het zaak op de weg onder die grenzen te blijven.
Gisteren maar iemand die 20 km/u op een recht stuk reed met 40 km/u gepasseerd...
Oud 04-12-2010, 12:06
Qimm
Qimm is offline
Zo zag ik er vandaag 1 die kennelijk faalde in handrem spelletjes (auto stond erg ongelukkig in de berm, geen mensen meer te zien, dus hij zal wel opgehaald zijn ofzo?), wel erg inconsiderate, hij heeft namelijk gefaald op míjn speelweggetje Nu kon ik niet meer fijn door de 2 op elkaarvolgende haakse bochtjes driften *pout*
Oud 04-12-2010, 14:07
KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik vind het rijden in de sneeuw een genot, Ik zoek de grenzen op door te spelen met gas en handrem waar er ruimte is. Je kan daarmee precies aan je stuur voelen (en aan de banden horen) wat er met je auto gebeurt. Ik kan iedereen aanraden een flinke lege parkeerplaats te zoeken, wat te spelen en de grenzen op te zoeken, daarna is het zaak op de weg onder die grenzen te blijven.
Dan ken je beter een fatsoenlijke slipcursus met je auto doen. Verschil is namelijk dat je leert inspelen op een situatie die je niet voorziet en uitkomt, terwijl dit spelen een situatie is die je zelf creëert en je ook zo uitkomt. Als er met het spelen op een lege parkeerplaats iets niet gaat zoals gepland dan is het allemaal leuk en onschuldig omdat het niet zoveel uitmaakt, maar je leert niet wat je beter wel had kunnen doen
Bovendien zijn die grenzen helemaal afhankelijk van de situatie en geen vast gegeven puur afhankelijk van de auto; die grenzen die jij nu op hebt lopen zoeken kunnen in een andere situatie met andere omstandigheden zoals het wegdek al veel te hoog liggen.
Oud 05-12-2010, 16:39
MTpower
MTpower is offline
Ben het eens met Kiet, wat niet wegneemt dat spelen op een lege parkeerplaats met dit weer gewoon erg leuk is om te doen

Regels voor berichten