Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2010, 11:55
Smooth&Cool
Smooth&Cool is offline
Citaat:
Wat vinden jullie trouwens van de woordvoerder van de Canadese premier die heeft gezegd dat wikileaks-oprichter Assange omgebracht moet worden? (link)
Dat een regeringswoordvoerder in een westers land zoiets zegt, lijkt mij een rare paniekreactie en iets dat in een rechtstaat niet wenselijk is.

En denken jullie trouwens dat de aanvallen op Assange persoonlijk en op wikileaks in het algemeen effect zullen hebben?
Wauw, dit vind ik echt niet kunnen!! De manier ook waarop hij het zei!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2010, 12:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat vinden jullie trouwens van de woordvoerder van de Canadese premier die heeft gezegd dat wikileaks-oprichter Assange omgebracht moet worden? (link)
Dat een regeringswoordvoerder in een westers land zoiets zegt, lijkt mij een rare paniekreactie en iets dat in een rechtstaat niet wenselijk is.

En denken jullie trouwens dat de aanvallen op Assange persoonlijk en op wikileaks in het algemeen effect zullen hebben?
Assange is niet het brein achter Wikileaks, hij is het gezicht. Hij heeft lang niet zoveel invloed op de site, en weet ook lang niet zo veel van de site, als de mensen achter de schermen.

Ik denk eigenlijk dat Wikileaks er alleen maar feller van zal worden.
Oud 08-12-2010, 15:45
Verwijderd
Beste Wikileaks ooit.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 15:29
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Publiceert wikileaks ook e-mails?
Oud 09-12-2010, 16:32
jacobdb
jacobdb is offline
nu blijkt dat men elkaar heen en weer aan het DDOSen is. de amerikaanse regering tegen de zogenoemde anonymous.

(het begint me toch uit de hand te lopen, krijgen we zometeen nog een informatie oorlog?)
Oud 09-12-2010, 16:45
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Hier wordt nog eens een leuke thriller over gemaakt.
Oud 09-12-2010, 17:44
arPos
arPos is offline
Citaat:
de amerikaanse regering tegen de zogenoemde anonymous.
Das mooi, hebben die jongens van Anonymous eens wat anders te doen dan scientology kutten en bovendien gaan ze dat winnen ook.

ik vermoed overigens dat assange niet eens vrij wilt zijn op borgtocht ivm het risico binnen no-time een amerikaanse kogel door zijn gelaat te krijgen.

Citaat:
(het begint me toch uit de hand te lopen, krijgen we zometeen nog een informatie oorlog?)
Is een tijdje geleden al begonnen alleen nu begint de internetgeneratie pas echt gelijke wapens in handen te krijgen.
Oud 09-12-2010, 18:44
Kitten
Kitten is offline
Ik vind het om eerlijk te zijn fascinerend hoe zich dit ontwikkeld. Het is een van de weinige dingen die door 'amateurs' en willekeurige mensen net zo goed gedaan kan worden als door een regering.
Oud 09-12-2010, 19:46
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Das mooi, hebben die jongens van Anonymous eens wat anders te doen dan scientology kutten en bovendien gaan ze dat winnen ook.

ik vermoed overigens dat assange niet eens vrij wilt zijn op borgtocht ivm het risico binnen no-time een amerikaanse kogel door zijn gelaat te krijgen.

Is een tijdje geleden al begonnen alleen nu begint de internetgeneratie pas echt gelijke wapens in handen te krijgen.
dit laat nog maar eens zien, dat als men redelijk technische users, en een redelijke goede applicatie (LOIC, de tool die men gebruikt om de DDOS uit te voeren, heeft immers ook enorme verbetering doorgemaakt, nu hij open source is. ipv dat hij een projectje was van een of andere cracker in een schuur)

overigens http://tweakers.net/nieuws/71259/pol...astercard.html heeft dit nut volgens jullie? 16 jarige pubers arresteren ipv de mensen oppaken die echt bloed aan hun handen hebben. zoals bijvoorbeeld de amerikaanse regering
Oud 09-12-2010, 20:10
arPos
arPos is offline
Mja nut, niets in directe zin, het idee erachter is dat als je maar genoeg aan symtoombestrijding doet en hard genoeg blaat (red jack de vries DWDD) dat dan de essentie van de discussie vergeten wordt.

Men vergist zich alleen hoe erg informatie (dan wel internetuitwisseling) bij de nieuwe generatie aan het hart gaat en hoe zat deze generatie het tevens is om ondergekakt te worden door de hoge omes die iedereens leven weleens zullen leiden omdat; 'het plebs daar te dom voor is' (red. de banken waren nooit ziek e.d.)

bovendien zijn er duizenden zo niet tienduizenden zo niet honderdduizenden van deze 'pubers' (sommige en zeker de betere zijn een stuk ouder dan 'puber').

Mijn medewerking bij anonymous beperkt zich doorgaans tot mensen die uit scientology weg willen helpen, nigeriaanse 411-spammers klieren en af en toe advies geven op het gebied van maritieme zaken, maar ik weet wat ze in huis hebben, en het leukste is vind ik; A. is een relatief kleine groep, het gros van de dDos'ers e.d. zijn niet verbonden aan een specifieke groep (vooral om juist die anonimiteit te bewaren).

enfin, mocht een assange een martelaar worden gemaakt in deze 'strijd' door zij daar aan de andere kant van de grote plas dan weet ik wel zeker dat er meer gaat gebeuren dan een beetje dataverkeer.
Oud 09-12-2010, 20:24
jacobdb
jacobdb is offline
als men het internet will censureren, gaan we met zn allen toch zoiets als freenet gebruiken, compleet p2p, encrypted ect
Oud 09-12-2010, 20:49
Joostje
Joostje is offline
Mij lijkt dat het beter is om de legitieme wegen te bewandelen. Je kunt ook gewoon je paypal rekening opheffen (en andere mensen aanmoedigen dat te doen) of politieke leiders lobbyen om druk uit te oefenen op paypal en soortgelijke financiele instellingen aan te moedigen toch vooral wikileaks accounts open te houden.

Eigen rechtertje spelen lijkt me nogal contraproductief ook.
Oud 09-12-2010, 20:49
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Die 16 jarige jongen die is opgepakt voor die dingen op Mastercard.. Hoe mooi is het dat Nederland hierin meespeeld?
Een week geleden zat het me al dwars dat de mensen in de wereld schijtvervelend worden. -rits met redenen, vooral over domme Amerikanen en kortzichtige VVD'ers- Het idee dat een site als wikileaks onderuit zou worden gehaald, en de manier waarop.. Je kreeg het idee alsof je alleen nog maar leefde in een wereld waar om de 10 jaar een nieuwe onderwijsbezuiniging komt, waaruit uiteindelijk iedereen wil emigreren naar Japan of Korea.
Dat er dan opeens acties worden gevoerd door rasloze mensen van My Generation (internetgeneratie doel ik op) die laten zien dat er wel degelijk wordt gegeven om vrijheid van informatie, culturele ontwikkeling en toekomstideeën is dan ook echt opbeurend. Nog beter, in plaats van alleen Amerikanen doen er ook nog andere mensen mee, Nederlanders ook! Het gebeurt dus echt om ons heen.
Ook de manier waarop die knul is aangehouden. Een supercyberteam van NL doet supercyberspeurwerk, alleen door de beste van de besten ieder vanaf de geboorte getraind, om een 16 jarige jongen op te pakken die eigenlijk alleen maar zijn computer beschikbaar stelde for the good cause. Denk eens aan al die andere misdaden, denk er eens aan dat voor zoiets in de nacht een arme jongen in de nacht uit huis werd getrokken. Dachten we niet dat Nederland zo soft was? Het lijkt meer alsof het vanuit Amerika werd bevolen.

Al met al ben ik blij dit zo makkelijk te kunnen volgen. Hoop dat dit nog niet over zal zijn, ten gunste van Anonymous dan. Wat ze voor de rest ook moge doen, die groep vertrouw ik meer dan de Wilders aanhangers die werken bij de overheid.

Sorry voor het kutte typen, vanaf mobiel gaat het zo slecht.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 20:51
Joostje
Joostje is offline
Ja maar die jongen werkte wel mee aan het (tijdelijk) vernietigen van een privaat goed, en dat is nou eenmaal strafbaar hier in Nederland. Onafhankelijk wat zijn diepere motieven zijn.
Oud 09-12-2010, 21:39
jacobdb
jacobdb is offline
ik wil overigens wel zeggen dat anonymous laat zien dat men op internet dus zeker niet alles slikt wat regeringen ons/hun voorschotelen, terwijl dat in de "gewone wereld" dat vaak wel het geval is, ook als we bijvoorbeeld tegen een wet stemmen wordt hij soms nog gewoon sneaky doorgevoerd/door onze strot geduwt
Oud 10-12-2010, 07:23
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ik wil overigens wel zeggen dat anonymous laat zien dat men op internet dus zeker niet alles slikt wat regeringen ons/hun voorschotelen, terwijl dat in de "gewone wereld" dat vaak wel het geval is, ook als we bijvoorbeeld tegen een wet stemmen wordt hij soms nog gewoon sneaky doorgevoerd/door onze strot geduwt
Er zijn ook (genoeg?) andere (effectieve?) manieren om de regering van gedachten te doen veranderen anders dan wetsovertreding
Oud 10-12-2010, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Er zijn ook (genoeg?) andere (effectieve?) manieren om de regering van gedachten te doen veranderen anders dan wetsovertreding
mwa.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 11:57
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
mwa.
Oud 10-12-2010, 12:00
Joostje
Joostje is offline
Hehe, daar zal Paypal wakker van liggen

Trouwens, ik zie niet echt veel hackertjes al die documenten doorlezen en er nuttige informatie uithalen. Ze zijn vaak gortdroog, en je hebt een hoop achtergrondinformatie nodig om de scoop te ontdekken. dDossen, dat is een stuk makkelijker, lijkt me.

Laatst gewijzigd op 10-12-2010 om 12:27.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Assange is niet het brein achter Wikileaks, hij is het gezicht. Hij heeft lang niet zoveel invloed op de site, en weet ook lang niet zo veel van de site, als de mensen achter de schermen.
Nee hoor.
http://www.theregister.co.uk/2010/12...aks_breakaway/
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 17:37
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
ik vind het onzin dat assange word beschuldigd van verkrachting
naar wat ik heb gehoord is het zo dat als in zweden je sex hebt met een vrouw en je condoom scheurt je al kan worden aangeklaagt voor verkrachting! dat is toch ENORME onzin!
slaat toch nerges op?
en nou zeggen weer een hoop mensen van, jaa wat hij doet is wel goed maar het is wel een verkrachter
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 17:46
Verwijderd
It's not rape if you use condom.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 20:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
naar wat ik heb gehoord is het zo dat als in zweden je sex hebt met een vrouw en je condoom scheurt je al kan worden aangeklaagt voor verkrachting! dat is toch ENORME onzin!
slaat toch nerges op?
Maar buiten sites die Assange aanbidden is nergens bevestigd dat de vork zo in de steel zou zitten.
Oud 10-12-2010, 20:53
Joostje
Joostje is offline
Lijkt me trouwens een goede wet, dat je aangeklaagd kunt worden als je tegen de zin van de ander in geen condoom gebruikt. Ook maar eens in Nederland invoeren, hoewel de bewijslast vaak lastig is.
Oud 11-12-2010, 00:23
Batave
Batave is offline
Het is in ieder geval legaler.
Oud 11-12-2010, 11:27
Verwijderd
In het kader van écht schokkend nieuws: http://www.pop.is/25oap
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:40
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja maar die jongen werkte wel mee aan het (tijdelijk) vernietigen van een privaat goed, en dat is nou eenmaal strafbaar hier in Nederland. Onafhankelijk wat zijn diepere motieven zijn.
Beetje vreemd dat een beetje data versturen naar een site legaal is maar heel veel data tegelijk sturen naar een site illegaal is.

Citaat:
Hehe, daar zal Paypal wakker van liggen

Trouwens, ik zie niet echt veel hackertjes al die documenten doorlezen en er nuttige informatie uithalen. Ze zijn vaak gortdroog, en je hebt een hoop achtergrondinformatie nodig om de scoop te ontdekken. dDossen, dat is een stuk makkelijker, lijkt me.
het zijn geen 'hackertjes' op een enkeling na hackt er niemand op heel anom.

Bovendien onderschat jij zoals velen hoe georganiseerd die groep is, anonymous draait al een flinke tijd mee en het actievoeren gaat over flink wat onderwerpen, meestal heeft het direct of indirect te maken met de vrijheid om informatie te delen en de vrijheid om je mening te kunnen geven.

Men gaat daar met zo'n paar honderd man op het forum en de IRC zitten en spreken af wie welk deel leest.

Ik herinner me nog een actie waarbij (in het kader van de beginnende copyrightmalaise) zo'n 4000 pagina's aan wetsmateriaal doorgeplozen moest worden, in een week was dat gebeurt waren de relevante artikelen uitgeplozen, was er contact gemaakt met verschillende juridisch medewerkers in nederland en daarbuiten en waren de volgende stappen in het actieplan bedacht en in gang gezet.
Oud 11-12-2010, 22:59
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Lijkt me trouwens een goede wet, dat je aangeklaagd kunt worden als je tegen de zin van de ander in geen condoom gebruikt. Ook maar eens in Nederland invoeren, hoewel de bewijslast vaak lastig is.
lees nog eens goed wat ik zei... ik zei als de condoom GESCHEURD is
en het is serieus een van de meest idiote wetten die ik ooit heb gehoord

terug naar assange
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 00:08
jacobdb
jacobdb is offline
dit laat overigens wel zien, hoe erg de regeringen van verschillende landen het nu in hun broek doen, als wikileaks meer en meer document blijft uitrollen, is het toch niet meer te stoppen. er zijn al een paar honderd mirrors en een stuk of duizend torrents.
Oud 12-12-2010, 01:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dit laat overigens wel zien, hoe erg de regeringen van verschillende landen het nu in hun broek doen, als wikileaks meer en meer document blijft uitrollen, is het toch niet meer te stoppen. er zijn al een paar honderd mirrors en een stuk of duizend torrents.
Wat doet je dat precies zeggen? Wat is er nu uit dat hele Wikileaks gekomen dat echt nieuws was?

Noem eens een voorbeeld van iets wereldschokkends dat niet bekend was en ook niet beredeneerd kon worden?
Oud 12-12-2010, 01:31
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Wat doet je dat precies zeggen? Wat is er nu uit dat hele Wikileaks gekomen dat echt nieuws was?

Noem eens een voorbeeld van iets wereldschokkends dat niet bekend was en ook niet beredeneerd kon worden?
De VS heeft kernwapens in Nederland.
De VS beschiet Jemeni en laat de Jemense regering er voor opdraaien
Balkenende wil graag al de Amerikaanse ambassade toevertrouwen dat een verlenging van de Uruzganmissie er wel in zit, voordat er een evaluatie van de huidige missie of een evaluatie van het nut van een volgende missie voltooid is
Iran heeft (waarschinlijk) NoordKoreaanse raketten
De VS laat diplomaten spioneren

Waarom denk je dat alle grote kranten al twee weken lang dagelijks een nieuw artikel over de inhoud van Wikileaks produceren? Omdat er geen nieuws is?
Oud 12-12-2010, 01:33
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
lees nog eens goed wat ik zei... ik zei als de condoom GESCHEURD is
en het is serieus een van de meest idiote wetten die ik ooit heb gehoord

terug naar assange
De mensen die de aanklacht doen, en wat het NRC bijvoorbeeld ook zegt, is dat er (ook) sprake is geweest van seks zonder condoom, en zonder toestemming.

Maar goed, boeiend, terug naar wikileaks, ipv het over een of ander persoon te hebben.
Oud 12-12-2010, 01:36
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Beetje vreemd dat een beetje data versturen naar een site legaal is maar heel veel data tegelijk sturen naar een site illegaal is.
Helemaal niet. De intentie is totaal anders, en de uitwerking ook. Het is ook illegaal om met tweehonderd mensen een bus in te gaan, en dan met zn allen heen en weer te bewegen tot de bus omvalt.

Citaat:
het zijn geen 'hackertjes' op een enkeling na hackt er niemand op heel anom.

Bovendien onderschat jij zoals velen hoe georganiseerd die groep is, anonymous draait al een flinke tijd mee en het actievoeren gaat over flink wat onderwerpen, meestal heeft het direct of indirect te maken met de vrijheid om informatie te delen en de vrijheid om je mening te kunnen geven.

Men gaat daar met zo'n paar honderd man op het forum en de IRC zitten en spreken af wie welk deel leest.

Ik herinner me nog een actie waarbij (in het kader van de beginnende copyrightmalaise) zo'n 4000 pagina's aan wetsmateriaal doorgeplozen moest worden, in een week was dat gebeurt waren de relevante artikelen uitgeplozen, was er contact gemaakt met verschillende juridisch medewerkers in nederland en daarbuiten en waren de volgende stappen in het actieplan bedacht en in gang gezet.
Nouja, het was niet denigrerend bedoeld hoor. Mij lijkt dat de kennis en de inzet ontbreekt. Maar goed, wie weet komt Anonymous binnenkort met een scoop van jewelste.
Oud 12-12-2010, 01:43
Batave
Batave is offline
Citaat:
Anonymous is juist helemaal niet georganiseerd, Anonymous is niet eens een groepering. Het zijn spontane opwellingen van frustratie die voorkomen uit 4chan e.d. De laatste keer dat dat breed in de media kwam was tijdens het hele scientology gebeuren. Dat heeft ook geleid tot een toetreding van een hele rits 16-jarigen die dachten dat het een coole geheime club was. Ik zie die nog niet de documenten op WikiLeaks doorzoeken en begrijpen.
Oud 12-12-2010, 01:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De VS heeft kernwapens in Nederland.
Iets dat we pas langer dan 40 jaar wisten.
Citaat:
De VS beschiet Jemeni en laat de Jemense regering er voor opdraaien
Yemen neemt al jaren Amerikaanse hulp aan bij het temmen van lastige fundamentalistische groepen. Als dat in 1999 of 2000 zo was, dan had je me verbaasd gehad.
Citaat:
Balkenende wil graag al de Amerikaanse ambassade toevertrouwen dat een verlenging van de Uruzganmissie er wel in zit
Dat het CDA veek pragmaten kent die de Afghanen niet in de steek willen laten mag geen wonder heten. Assange brengt wederom iets dat we al jaren wisten.
Citaat:
Iran heeft (waarschinlijk) NoordKoreaanse raketten
De twee zijn bondgenoten, en men roept al jaren in paniek dat wapensmokkel naar Iran voorkomen moet worden. Niets nieuws dus.

Sterker nog, de VN schreef er ver van tevoren al een rapport over, dat al sinds mei 2009 af is:
http://www.abc.net.au/news/stories/2...13/3065507.htm
Citaat:
De VS laat diplomaten spioneren
Net als elk ander land ter wereld, sinds het jaar 6000 BCE.... Oud nieuws in de overtreffende trap.

Wikileaks heeft zoals je ziet echt geen enkele nieuwswaarde. Dat de hype erover zijn eigen aanbod creëert doet daar niets van af.
Oud 12-12-2010, 09:13
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Iets dat we pas langer dan 40 jaar wisten.
Iets wat al langer dan 40 jaar officieel ontkend wordt.

Citaat:
Yemen neemt al jaren Amerikaanse hulp aan bij het temmen van lastige fundamentalistische groepen. Als dat in 1999 of 2000 zo was, dan had je me verbaasd gehad.
Iets anders dan schuld op je nemen voor bombardementen

Citaat:
Dat het CDA veek pragmaten kent die de Afghanen niet in de steek willen laten mag geen wonder heten. Assange brengt wederom iets dat we al jaren wisten.
De bron heeft het over beslissingen ver een militaire vechtmissie die genomen wordt voor grondige evaluatie. Lijkt me weinig pragmatisch aan, dingen willen doen voordat gekeken is of het zou kunnen werken.

Citaat:
De twee zijn bondgenoten, en men roept al jaren in paniek dat wapensmokkel naar Iran voorkomen moet worden. Niets nieuws dus.
Dat het voorkomen niet gelukt is/ zou zijn, dat Iran nu een groter bereik heeft, is nieuws.
Of heb je een eerdere bron die zegt dat Iran Koreaanse raketten heeft?

Citaat:
Sterker nog, de VN schreef er ver van tevoren al een rapport over, dat al sinds mei 2009 af is:
http://www.abc.net.au/news/stories/2...13/3065507.htm
hmm, ok. Staat er ook in om hoeveel en welke raketten het gaat?

Citaat:
Net als elk ander land ter wereld, sinds het jaar 6000 BCE.... Oud nieuws in de overtreffende trap.
Heb je bronnen die bewijzen dat ale andere landen in de VN hun diplomaten laten spioneren? Bron?

Citaat:
Wikileaks heeft zoals je ziet echt geen enkele nieuwswaarde. Dat de hype erover zijn eigen aanbod creëert doet daar niets van af.
Ik denk ook dat jij het beter weet dan alle redacteurs samen.
Oud 12-12-2010, 10:39
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Anonymous is juist helemaal niet georganiseerd, Anonymous is niet eens een groepering. Het zijn spontane opwellingen van frustratie die voorkomen uit 4chan e.d. De laatste keer dat dat breed in de media kwam was tijdens het hele scientology gebeuren. Dat heeft ook geleid tot een toetreding van een hele rits 16-jarigen die dachten dat het een coole geheime club was. Ik zie die nog niet de documenten op WikiLeaks doorzoeken en begrijpen.
daar vergis je je behoorlijk in, de groep is nog behoorlijk georganiseerd, zo heeft men 2 IRC rooms, een waarin "het gewone volk" zit en de andere waarin onderandere de mensen zitten die de IRC hive mode van LOIC besturen. de 1st volgs domweg commando's op van de 2de groep die wel weet waar ze mee bezig zijn
Oud 12-12-2010, 12:59
Batave
Batave is offline
Citaat:
daar vergis je je behoorlijk in, de groep is nog behoorlijk georganiseerd, zo heeft men 2 IRC rooms, een waarin "het gewone volk" zit en de andere waarin onderandere de mensen zitten die de IRC hive mode van LOIC besturen. de 1st volgs domweg commando's op van de 2de groep die wel weet waar ze mee bezig zijn
Twee IRC-rooms opzetten kwalificeer ik niet als behoorlijk georganiseerd.
Oud 12-12-2010, 13:26
Nick van Grinsv
Nick van Grinsv is offline
En als de media dit niet zo enorm op zou blazen zou het allemaal een stuk makkelijker worden.

Door zo een grote belangstelling te tonen in Assange komt er meer aandacht voor wikileaks. Als je het mij vraagt krijgen ze zo precies wat ze willen. Veel volgers!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 14:10
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
wat kwalificeer jij dan als georganiseert, men heeft 2 plekken waar men alles bespreekt, dat noem ik nog redelijk georganiseert.
Oud 12-12-2010, 16:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Door zo een grote belangstelling te tonen in Assange komt er meer aandacht voor wikileaks.
Nee. Door meer aandacht te besteden aan Assange, blijft er automatisch minder tijd over voor wikileaks.
Oud 12-12-2010, 16:25
Afwezignummer2
Citaat:
Beetje hetzelfde als met politiek, alleen dan niet met vele miljoenen mensen. Zo zijn 2 IRC rooms heel effectief.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Nee. Door meer aandacht te besteden aan Assange, blijft er automatisch minder tijd over voor wikileaks.
Jawel. Door meer aandacht te besteden aan Assange is de interesse voor wikileaks ook groter.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 17:53
Batave
Batave is offline
Citaat:
wat kwalificeer jij dan als georganiseert, men heeft 2 plekken waar men alles bespreekt, dat noem ik nog redelijk georganiseert.
Het is georganiseerd, min of meer, maar het heeft geen structuur, geen hierarchie, geen vaste rollen. Dat vind ik zelf de charme van Anonymous, maar dat maakt het wel een zooitje ongeregeld. Voor zover je twee plekken, dan zou je /b/ op 4chan ook georganiseerd kunnen noemen, terwijl ik dat niet zo zou labellen. inb4 rules 1&2
Citaat:
Beetje hetzelfde als met politiek, alleen dan niet met vele miljoenen mensen. Zo zijn 2 IRC rooms heel effectief.
Ik zeg ook niet dat het niet effectief is.
Oud 12-12-2010, 19:39
Verwijderd
Citaat:
http://tweakers.net/nieuws/71280/uni...t-anoniem.html

Of ze georganiseerd zijn is één ding. Er zullen vast wel mannetjes bij zitten met verstand van zaken maar de andere (en waarschijnlijk grootste) groep van "hackers" begrijpen waarschijnlijk geeneens waar ze echt mee bezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 20:16
Afwezignummer2
Citaat:
Naar eigen zeggen heeft het een van de organisatoren van de ddos-aanvallen van deze week afgelopen donderdag opgepakt, toen Jeroenz0r werd gearresteerd.
van tweakers
Ook een mooie manier om te zeggen dat ze de rest niet op konden sporen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 20:37
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
http://tweakers.net/nieuws/71280/uni...t-anoniem.html

Of ze georganiseerd zijn is één ding. Er zullen vast wel mannetjes bij zitten met verstand van zaken maar de andere (en waarschijnlijk grootste) groep van "hackers" begrijpen waarschijnlijk geeneens waar ze echt mee bezig zijn.
natuurlijk, degene die LOIC geschreven heeft, zit waarschijnlijk in een cracking groep. die mannetjes weten inderdaad waar ze mee bezig zijn. ik gebruik hier bewust het wordt hacker niet, aangezien dat in compleet andere context is.
Oud 12-12-2010, 22:08
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ook een mooie manier om te zeggen dat ze de rest niet op konden sporen.
Ik hoorde dat hij geen proxy up had
Oud 13-12-2010, 09:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Jawel. Door meer aandacht te besteden aan Assange is de interesse voor wikileaks ook groter.
Als het nieuws over Assange voornamelijk negatief is (zoals een zedenzaak) wordt wikileaks door de link ook in slecht daglicht geplaatst, en zullen mensen dus minder snel geneigd zijn om meer te willen weten over wikileaks. Daarnaast denk ik dat relatief weinig mensen zelf op zoek gaan naar informatie; men is dus afhankelijk van nieuws-en-actualiteitenprogrammas. En als deze programmas meer tijd besteden aan Assange, hebben ze minder tijd over voor wikileaks.
Oud 13-12-2010, 17:23
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Ik hoorde dat hij geen proxy up had
ddosen via een proxy gaat met LOIC volgens mij ook niet, dan DDOS je je proxy afaik
Reageren

Regels voor berichten