![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk eigenlijk dat Wikileaks er alleen maar feller van zal worden.
||
Citaat:
overigens http://tweakers.net/nieuws/71259/pol...astercard.html heeft dit nut volgens jullie? 16 jarige pubers arresteren ipv de mensen oppaken die echt bloed aan hun handen hebben. zoals bijvoorbeeld de amerikaanse regering
|
Mja nut, niets in directe zin, het idee erachter is dat als je maar genoeg aan symtoombestrijding doet en hard genoeg blaat (red jack de vries DWDD) dat dan de essentie van de discussie vergeten wordt.
Men vergist zich alleen hoe erg informatie (dan wel internetuitwisseling) bij de nieuwe generatie aan het hart gaat en hoe zat deze generatie het tevens is om ondergekakt te worden door de hoge omes die iedereens leven weleens zullen leiden omdat; 'het plebs daar te dom voor is' (red. de banken waren nooit ziek e.d.) bovendien zijn er duizenden zo niet tienduizenden zo niet honderdduizenden van deze 'pubers' (sommige en zeker de betere zijn een stuk ouder dan 'puber'). Mijn medewerking bij anonymous beperkt zich doorgaans tot mensen die uit scientology weg willen helpen, nigeriaanse 411-spammers klieren en af en toe advies geven op het gebied van maritieme zaken, maar ik weet wat ze in huis hebben, en het leukste is vind ik; A. is een relatief kleine groep, het gros van de dDos'ers e.d. zijn niet verbonden aan een specifieke groep (vooral om juist die anonimiteit te bewaren). enfin, mocht een assange een martelaar worden gemaakt in deze 'strijd' door zij daar aan de andere kant van de grote plas dan weet ik wel zeker dat er meer gaat gebeuren dan een beetje dataverkeer.
|
Mij lijkt dat het beter is om de legitieme wegen te bewandelen. Je kunt ook gewoon je paypal rekening opheffen (en andere mensen aanmoedigen dat te doen) of politieke leiders lobbyen om druk uit te oefenen op paypal en soortgelijke financiele instellingen aan te moedigen toch vooral wikileaks accounts open te houden.
Eigen rechtertje spelen lijkt me nogal contraproductief ook.
|
Die 16 jarige jongen die is opgepakt voor die dingen op Mastercard.. Hoe mooi is het dat Nederland hierin meespeeld?
Een week geleden zat het me al dwars dat de mensen in de wereld schijtvervelend worden. -rits met redenen, vooral over domme Amerikanen en kortzichtige VVD'ers- Het idee dat een site als wikileaks onderuit zou worden gehaald, en de manier waarop.. Je kreeg het idee alsof je alleen nog maar leefde in een wereld waar om de 10 jaar een nieuwe onderwijsbezuiniging komt, waaruit uiteindelijk iedereen wil emigreren naar Japan of Korea. Dat er dan opeens acties worden gevoerd door rasloze mensen van My Generation (internetgeneratie doel ik op) die laten zien dat er wel degelijk wordt gegeven om vrijheid van informatie, culturele ontwikkeling en toekomstideeën is dan ook echt opbeurend. Nog beter, in plaats van alleen Amerikanen doen er ook nog andere mensen mee, Nederlanders ook! Het gebeurt dus echt om ons heen. Ook de manier waarop die knul is aangehouden. Een supercyberteam van NL doet supercyberspeurwerk, alleen door de beste van de besten ieder vanaf de geboorte getraind, om een 16 jarige jongen op te pakken die eigenlijk alleen maar zijn computer beschikbaar stelde for the good cause. Denk eens aan al die andere misdaden, denk er eens aan dat voor zoiets in de nacht een arme jongen in de nacht uit huis werd getrokken. Dachten we niet dat Nederland zo soft was? Het lijkt meer alsof het vanuit Amerika werd bevolen. Al met al ben ik blij dit zo makkelijk te kunnen volgen. Hoop dat dit nog niet over zal zijn, ten gunste van Anonymous dan. Wat ze voor de rest ook moge doen, die groep vertrouw ik meer dan de Wilders aanhangers die werken bij de overheid. Sorry voor het kutte typen, vanaf mobiel gaat het zo slecht. |
![]() |
|
ik wil overigens wel zeggen dat anonymous laat zien dat men op internet dus zeker niet alles slikt wat regeringen ons/hun voorschotelen, terwijl dat in de "gewone wereld" dat vaak wel het geval is, ook als we bijvoorbeeld tegen een wet stemmen wordt hij soms nog gewoon sneaky doorgevoerd/door onze strot geduwt
||
Citaat:
|
Hehe, daar zal Paypal wakker van liggen
![]() Trouwens, ik zie niet echt veel hackertjes al die documenten doorlezen en er nuttige informatie uithalen. Ze zijn vaak gortdroog, en je hebt een hoop achtergrondinformatie nodig om de scoop te ontdekken. dDossen, dat is een stuk makkelijker, lijkt me.
Laatst gewijzigd op 10-12-2010 om 12:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.theregister.co.uk/2010/12...aks_breakaway/ |
![]() |
|
![]() |
ik vind het onzin dat assange word beschuldigd van verkrachting
naar wat ik heb gehoord is het zo dat als in zweden je sex hebt met een vrouw en je condoom scheurt je al kan worden aangeklaagt voor verkrachting! dat is toch ENORME onzin! slaat toch nerges op? en nou zeggen weer een hoop mensen van, jaa wat hij doet is wel goed maar het is wel een verkrachter |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
In het kader van écht schokkend nieuws: http://www.pop.is/25oap
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Bovendien onderschat jij zoals velen hoe georganiseerd die groep is, anonymous draait al een flinke tijd mee en het actievoeren gaat over flink wat onderwerpen, meestal heeft het direct of indirect te maken met de vrijheid om informatie te delen en de vrijheid om je mening te kunnen geven. Men gaat daar met zo'n paar honderd man op het forum en de IRC zitten en spreken af wie welk deel leest. Ik herinner me nog een actie waarbij (in het kader van de beginnende copyrightmalaise) zo'n 4000 pagina's aan wetsmateriaal doorgeplozen moest worden, in een week was dat gebeurt waren de relevante artikelen uitgeplozen, was er contact gemaakt met verschillende juridisch medewerkers in nederland en daarbuiten en waren de volgende stappen in het actieplan bedacht en in gang gezet.
||
![]() |
Citaat:
en het is serieus een van de meest idiote wetten die ik ooit heb gehoord terug naar assange |
![]() |
|
dit laat overigens wel zien, hoe erg de regeringen van verschillende landen het nu in hun broek doen, als wikileaks meer en meer document blijft uitrollen, is het toch niet meer te stoppen. er zijn al een paar honderd mirrors en een stuk of duizend torrents.
||
Citaat:
Noem eens een voorbeeld van iets wereldschokkends dat niet bekend was en ook niet beredeneerd kon worden?
||
Citaat:
De VS beschiet Jemeni en laat de Jemense regering er voor opdraaien Balkenende wil graag al de Amerikaanse ambassade toevertrouwen dat een verlenging van de Uruzganmissie er wel in zit, voordat er een evaluatie van de huidige missie of een evaluatie van het nut van een volgende missie voltooid is Iran heeft (waarschinlijk) NoordKoreaanse raketten De VS laat diplomaten spioneren Waarom denk je dat alle grote kranten al twee weken lang dagelijks een nieuw artikel over de inhoud van Wikileaks produceren? Omdat er geen nieuws is?
||
Citaat:
Maar goed, boeiend, terug naar wikileaks, ipv het over een of ander persoon te hebben.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sterker nog, de VN schreef er ver van tevoren al een rapport over, dat al sinds mei 2009 af is: http://www.abc.net.au/news/stories/2...13/3065507.htm Citaat:
Wikileaks heeft zoals je ziet echt geen enkele nieuwswaarde. Dat de hype erover zijn eigen aanbod creëert doet daar niets van af.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of heb je een eerdere bron die zegt dat Iran Koreaanse raketten heeft? Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of ze georganiseerd zijn is één ding. Er zullen vast wel mannetjes bij zitten met verstand van zaken maar de andere (en waarschijnlijk grootste) groep van "hackers" begrijpen waarschijnlijk geeneens waar ze echt mee bezig zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
werkstuk WikiLeaks ng0546 | 2 | 07-01-2011 15:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wikileaks juul2011 | 2 | 07-01-2011 07:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Amerikanen vermoordden Irakezen en journalisten' jacobdb | 34 | 22-04-2010 18:58 |