Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Plus dat mijn vader zelf mee heeft gedaan aan ontwikkelingshulp in afrika en zuid amerika, het helpt uiteindelijk helemaal niets, het werkt zelfs averechts ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
[edit]: Eerste resultaat op google: http://www.goededoelen.nl/ een organisatie die een code heeft waaraan goede doelen moeten voldoen om een keurmerk te krijgen.
||
Citaat:
Obsceen rijke landen vind ik de oliestaten, die van mij 50% van hun BNP mogen doneren aan landen waar ze hun slaven vandaan hebben. |
![]() |
|
Al die ontwikkelingshulp in Afrika, ik vind het niet geweldig gaan. Ik dacht er zelf meer aan dat als Nederland al het geld vermeerdert in een snelle manier dan in Afrika, dat het dan niet beter is om het in NL te houden tot je een goed aantal hebt dat dan in ene weg naar Afrika kan gaan.
Ondertussen doe je dan survival of the fittest in Afrika, want nu ze een beetje geld krijgen, komen er meer kinderen. Stopt het weet bij bijvoorbeeld een crisis in het westen, dan hebben die nieuwe kinderen niet meer te eten omdat ze het eerdere aantal eten moeten verdelen over meerdere personen. In NL is het ook niet perfect, er is best wel wat armoede in NL. Niet alleen voor het individu, maar neem alleen al het onderwijs dat naar beneden valt. Dat vind ik op het moment belangrijker dan wat er in Afrika gebeurt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je weet toch dat mensen wier moeder tijdens de zwangerschap honger leed, agressiever zijn?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bovendien kiest zo'n moeder er niet expres voor om haar kind te laten verhongeren, of om zichzelf te laten verhongeren. Er is gewoon geen voedsel voorhanden.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is geen toeval dat de geboortecijfers van Afrikaanse landen hoger zijn dan die van westerse landen.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
geen van die dingen is de schuld van mij, of om het even een willekeurige Nederlander, in 1500 hadden wij ook geen riool en schoon drinkwater. Citaat:
bovendien is het lang niet zo vanzelfsprekend dat dat vangnet er altijd zal zijn. Citaat:
Citaat:
Het gaat mij er meer om dat ontwikkelingshulp niet effectief is, sterker meer dan eens is het contraproductief, er zijn echter vormen van 'hulp' die ik wel nuttig vind en ondersteun: o.a. - het schenken van waterzuiveringsinstallaties (in het geval van afrika op zonne-energie) - microkredieten - het schenken van in onbruik geraakte medische apparatuur die nog wel goed is. e.d. Citaat:
Schuld = niet rijk. Volgens mij zijn er 3e wereldlanden die nog rijker zijn, en in elk geval 2e wereldlanden. Wat jij bedoelt is dat Nederland welvarend is en daar hebben we hard voor gewerkt en gestolen. Bovendien wordt die welvaart ook met de dag minder Citaat:
Niet dat die lui daar dat ooit zelf bedacht zouden hebben om het uit te proberen. Citaat:
Volk heeft immers gelijk, een stuk minder kinderen zou beter zijn voor afrika, niet alleen is de kans er dan dat ze te eten hebben, ook wordt werk minder schaars en zullen de kinderen die er wel zijn dus hun ouders beter kunnen onderhouden.
Laatst gewijzigd op 11-12-2010 om 19:05. |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Zolang landen zoals Nederland geld sturen naar ontwikkelingslanden, houden zulke landen altijd wel een bepaalde 'macht' over die ontwikkelingslanden. Ik geloof ook niet dat gedaan wordt om die zielige kindjes, maar dat we op die manier makkelijker producten uit ontwikkelingslanden kunnen exporteren. Sowieso kun je je afvragen of de lokale bevolking wel wat die ontwikkelingshulp heeft.
||
Citaat:
Doorgaan met hulp werkt ook weer niet, zolang ze zich zo door laten fokken met hulp. Kan je beter stoppen met die hulp zodat the bad blood weggaat. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Feitelijk zou je daarvoor een werkende politiek moeten hebben in zo'n land die men aanzet om samen te werken, en daar schort het nou net aan.
|
![]() |
geld blijven sturen is geen oplossing!
Als je naar de werkeloosheid om je heen kijkt en de gedwongen ontslagen die hier vallen lijkt het mij beter om dat eerst op te lossen. Een gezond land kan andere landen meehelpen, maar ze moeten er ook maar begrip voor hebben als dat even niet kan. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Hoe wat een nieuw begin moest zijn, bijna het einde werd. Kraai | 27 | 26-11-2012 17:50 | |
Verhalen & Gedichten |
UITSLAG gedichtenwedstrijd Verwijderd | 23 | 09-10-2011 21:14 | |
Muziek |
11-12-05 Co&Ca | Saosin , Nighttown Lastsunset | 12 | 13-12-2005 00:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voedings- en Gezondheidstopic #47 Verwijderd | 500 | 27-04-2005 11:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Kleuters Zut Alors! | 25 | 19-04-2005 16:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #15!!!! Verwijderd | 303 | 25-08-2003 14:37 |