Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2002, 18:27
Miss*Pain
Miss*Pain is offline
Hey Menssies,
Ik zat me laatst te bedenken, dat ik bij bepaalde liedjes erg emotioneel kan worden, en dan b.v goeie gedichten kan schrijven..
Ik heb bij b.v het liedje: Time to say goodbye van Andrea Bocelli Het altijd heel erg moeilijk als ik 'm hoor.. dit komt doordat, dit liedje werd gedraaid op de begravenis van m'n opa en vader.. hmm ! Maargoed.. Ik heb dit dus ook bij I will always love you, van Whitney Houston-> Crematie van m'n vader.
Ik denk dat ik me altijd kut zal blijven voelen bij deze liedjes..?!
Hebben nog meer mensen dit.. bij bepaalde liedjes of muziek emoties, en hoe komt dit?
Ik vroeg me dit gwoon af..

Kussies.. Misssszz Rat
Oud 10-12-2002, 18:29
Snakeboy
Snakeboy is offline
Ja dat heb ik ook,

Op een begrafenis van mijn Oma werd een nummer gedraait van Bruce Springsteen: Streets of Philadelphia.

Eerder had ik nooit wat met dat liedje,
maar nu is dat alsof een aandenken van mijn Oma
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 18:39
wicce
wicce is offline
ik heb dat met heel erg veel liedjes en ook erg veel geuren..

het ergste heb ik et denk ik bij schindler's list theme, dat is zo schitterend.. kan ik echt ontzettend bij janken.
verder zijn er van die nummers die echt zo bij een moment en gevoel horen, zoals speciale vakanties, liefdes en gebeurtenissen. tijd van je leven enzovoorts. het liedje wordt echt zo erg van jouw situatie, je blijft erin.
Oud 10-12-2002, 18:49
black tiger
black tiger is offline
in the sand van anouk
echt geweldig mooi liedje
ik luisterde hem heel veel in depressieve periodes, waarin ik me alleen voelde.
Als ik hem nu luister...
Oud 10-12-2002, 18:49
WolterB
WolterB is offline
ja, dat heb ik ook

er zijn een aantal nummer waarbij echt de rillingen over mn rug lopen als ik ze hoor. Als ik die nummers luister krijg ik dan ook een heel prettig gevoel
Oud 10-12-2002, 18:59
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Miss*Pain schreef:
Hey Menssies,
Ik zat me laatst te bedenken, dat ik bij bepaalde liedjes erg emotioneel kan worden, en dan b.v goeie gedichten kan schrijven..
Ik heb bij b.v het liedje: Time to say goodbye van Andrea Bocelli Het altijd heel erg moeilijk als ik 'm hoor.. dit komt doordat, dit liedje werd gedraaid op de begravenis van m'n opa en vader.. hmm ! Maargoed.. Ik heb dit dus ook bij I will always love you, van Whitney Houston-> Crematie van m'n vader.
Hebben nog meer mensen dit.. bij bepaalde liedjes of muziek emoties, en hoe komt dit?

Kussies.. Misssszz Rat
ja ik heb dat zeker ook....
ik heb dat bevoorbeeld bij het liedje avec maria...die wred gedraaid op de begravenis van mijn vader...
en zo heb ik dat bij nog heel veel leidjes
de mooiste liedjes herinneren me meestal aan de kutste momenten in mijn leven...too bad
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 19:01
Verwijderd
tja, misschien klinkt het dom maar bij het nummer forever (oid weet neit meer precies hoe het heet) van de spice girls moet ik altijd aan mijn oma denken. dat stond op een verzamel cd van me die ik heel vaak luisterde in de periode dat mijn oma heel ziek was. en toen ik dat nummer hoorde drong het pas goed tot me door dat mijn oma niet lang meer te leven had enzo.
en bij our farewell van whithin temptation moe tik altijd denken aan vorig jaar toen mijn problemen steeds groter werden en alles en dat ik me zow kut kon voelen.
ook een nummer dat mijn oom gemaakt heeft speciaal voor mijn opa. dat was de tekst van het gedicht waar een paar regels van op het sterfte kaartje (of hoe dat ook heet) stonden... het is een heel mooi nummer geworden. en de hele cd is eigenlijk mooi, allemaal nummers over de dood maar niet van die kerknummers ofzo, gewoon maar mooi...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 19:44
MazeMouse
MazeMouse is offline
Our Farewell - Within Temptation
Jankfactor 10 (houd het NOOIT droog bij dit nummer)
Doet mij denken aan een zeker persoon. En aan de band die ik nu heb met mijn beste vriendin.

Je Moest Waarschijnlijk Gaan - Brainpower
Jankfactor 7
Weer die ene zekere persoon en mijn oma die een paar jaar terug is overleden.

No One But You - Queen
Jankfactor 3
Mijn oma weer. En mijn beste vriendin. (Jankend aan de telefoon met allebei dit nummer aan op de achtergrond *Cry for nothing. Cry for no one. No one but you*)

The Second You Sleep - Saybia
Jankfactor 8
Gewoon omdat ik het zo'n enorm mooi nummer vind...
Oud 10-12-2002, 20:41
Miss*Pain
Miss*Pain is offline
*zucht* Ik ben teminsten niet de enige.
Maar dat wist ik eigenlijks al, ik vind het zo raar
Altijd als ik mezelf kut voel, dan zet ik altijd die liedjes op.. waar ik zoveel verdriet bij heb gehad, ik maak me eigenlijks gewoon zelf meer verdrietiger.. Kzou niet weten waarom..!!
M'n vriend zegt dan ook altijd, wrom zet je nou zulke liedjes op..
Weet iemand dat.. Ik vind het echt kut.!
Hmm.. Nu ben ik weer aan't huilen
Kga nu maar is slapen.. (lekker boeiend om te wetuh)!!

Bedankt iniedergeval Koesy..
Oud 10-12-2002, 20:42
TwiSt
TwiSt is offline
Jazeker,

Ook WT met Our Farewell

Veel van Anathema:
Oa: One last goodbye en Anyone, anywhere. Schitterende nummers..

En zo zijn er veel nummers die me kippevel bezorgen...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:53
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik heb het bij 'dad' van k's choice. een leraar was overleden en zijn dochter liet dit nummer horen tijdens de begrafenis.

Maar ik heb er zoveel, alleen weet ik die niet snel.

[edit] deze tranen zijn dan niet altijd helemaal negatief zodat ik me ongelukkig ga voelen. Ik huil en daarna is het over. Daar is in mijn ogen niets mis mee [/edit]
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 13:34
Menahem
Menahem is offline
I'm with you- Avril Lavigne, als ik haar erg mis

Gary Jules- Mad World, als ik het weer eens helemaal niet zie zitten

Dichterbij dan ooit-Blof, na de dood van mijn opa
Oud 11-12-2002, 14:35
Quiana
Quiana is offline
Bij een aantal nummers heb ik dat wel ja..
Bij het nummer dat op de begravenis van mn moeder werd gedraait, bij een aantal nummers die een gebeurtenis
beschrijven, die mn gevoelens beschrijven,
die met anderen te maken hebben.. Best veel eigenlijk.
Oud 11-12-2002, 15:08
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Miss*Pain schreef:
Hey Menssies,
Ik heb bij b.v het liedje: Time to say goodbye van Andrea Bocelli Het altijd heel erg moeilijk als ik 'm hoor.. dit komt doordat, dit liedje werd gedraaid op de begravenis van m'n opa en vader..

Kussies.. Misssszz Rat
die werd ook gedraaid op begravenis van vader van mn beste vriendin. (t was mn 2e thuis dus ja dan grijpt t wel beetje aan eigenlijk). Dat nummer kan zij echt niet aanhoren. Ikzelf ook nog niet (2 jaar geleden ong) .

maar das t enige nummer wat pijn doet.
voor de rest veel muziek van depeche mode(vooral het nummer it's no good/useless en alles van music for the masses) /the cure omdat mn eerste grote liefde/obsessie daar ook veel van hield en die is spoorloos verdwenen (depressieve vluchting uit rusland) maar das al 5 jaar geleden.. nostalgie misschien?
Oud 11-12-2002, 15:10
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Snakeboy schreef:
Ja dat heb ik ook,

Op een begrafenis van mijn Oma werd een nummer gedraait van Bruce Springsteen: Streets of Philadelphia.

Eerder had ik nooit wat met dat liedje,
maar nu is dat alsof een aandenken van mijn Oma

dat nummer is echt een meesterwerk vind k. heel sfeervol.
Oud 11-12-2002, 15:25
Verwijderd
Citaat:
nirvana_girl schreef:
dat nummer is echt een meesterwerk vind k. heel sfeervol.
idd, echt ontzettend mooi, die film Philadelphia ook....

Ik heb het ook wel met muziek, dat het me ergens aan doet denken...of gewoon omdat het zo ontzettend mooi is, zoals Silverchair-Untitled, Lacuna Coil-Falling Again enz..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 15:35
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
idd, echt ontzettend mooi, die film Philadelphia ook....
Jep

Ja, maar waarom zou ik niet weten
Iig vaak bij Nirvana en een boel nummers van Silverchair, Tool en zo nog een paar.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:01
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Semyaz schreef:
Gary Jules- Mad World, als ik het weer eens helemaal niet zie zitten
Ik wist dat ik een nummer vergat.
Oud 11-12-2002, 18:25
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
tja, misschien klinkt het dom maar bij het nummer forever (oid weet neit meer precies hoe het heet) van de spice girls moet ik altijd aan mijn oma denken. dat stond op een verzamel cd van me die ik heel vaak luisterde in de periode dat mijn oma heel ziek was. en toen ik dat nummer hoorde drong het pas goed tot me door dat mijn oma niet lang meer te leven had enzo.
Bij Viva Forever van de Spice Girls moet ik altijd aan mijn oma denken, ze was ook heel ziek toen dat nummer uitkwam...
Time To Say Goodbye van Andrea Bocelli en Sarah Brightman doet me aan mn moeder denken. Als ik haar heel erg mis, luister ik naar dit nummer
Oud 11-12-2002, 19:01
Miss*Pain
Miss*Pain is offline
Hey.. Helena..
Ikke jouw kennen van msn
Ik heb dat ook heel erg bij het liedje van michael jackson: Smile..
Dat was bij m'n oma thuis, toen mijn opa was overleden, en mijn moeder iets ging voorlezen voor mijn opa op dat liedje..
Dat vergeet ik NOOIT meer!
Kuss..
Oud 11-12-2002, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Miss*Pain schreef:
Hey Menssies,

Kussies.. Misssszz Rat
Op het moment dat er een heftige gebeurtenis is in je leven, en je hoort dan een bepaald liedje, dan keren de emoties van die gebeurtenis terug als je dat liedje weer hoort. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor geuren...

Iedereen heeft dit, ik ook.. Zo heb ik een cd die ik altijd aanzette als ik ging slapen. Op een keer kon ik niet slapen omdat mn ouders ruzie hadden, ik heb me toen heel verdrietig gevoeld. Bovendien was dat de cd die een ex van me aanzette nadat ik het had uitgemaakt. Een derde gebeurtenis aan die cd hoort bij een vakantie. Ik was met een vreindin op terschelling 3 jaar geleden toen we 4 Duitse jongens leerden kennen. We hebben de hele avond met ze opgetrokken. 1 van de jongens heeft de hele avond naar onze discman geluisterd, waar die cd in zat. Zo'n jaar geleden hoorden we van 1 van de andere jongens dat deze jongen zelfmoord had gepleegd. De cd is trouwens Lagwagon- Let's talk about leftovers.. Nou ja, die cd kan ik dus niet luisteren zonder allerlei gevoelens.

Ik heb ook muziek die positieve gevoelens oproept, zoals Deftones - Around The Fur. die cd luisterde ik heel veel toen ik net uit begon te gaan en 1 nummer daarvan werd altijd gedraaid op de plek waar ik kwam. Luister ik het weer voel ik dus heel veel enthousiasme enzo. Nog een cd is de eerste van Bigwig en de cd van Greenday - Dookie. Deze cd's luisterde ik heel veel in een hele leuke tijd met een vriendin.

En ga zo maar door. Juist deze cd's luister ik weinig, bang dat 'het speciale' er vanaf zal gaan. Ik geloof ook, dat als je die nummers of cd's heel vaak luistert, dat gevoel weer zal verdwijnen omdat je teveel momenten hebt waarbij je die muziek hoort en iets anders voelt uiteindelijk..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:20
Eend
Eend is offline
Citaat:
Miss*Pain schreef:
Hey Menssies,

Kussies.. Misssszz Rat
Ik heb dat bij een aantal nummers van Within Temptation. Die draaide ik toen ik in een kliniek zat, waar ik het niet naar mn zin had en waar de muren heel hoog en helemaal wit waren, zodat ze op me af kwamen. De gordijnen hingen half van de muur en de kamer was net iets te groot. Het was een groot oud muf gebouw met echt zo'n muffe geur en het tochtte als een gek.
Als ik nou die nummers hoor voel ik die tocht weer en de ego en blegh! De kou ook. Niet echt fijn

Maar ik heb aan andere nummers wel weer goeie herinneringen
Oud 11-12-2002, 19:29
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Eend schreef:
Ik heb dat bij een aantal nummers van Within Temptation. Die draaide ik toen ik in een kliniek zat, waar ik het niet naar mn zin had en waar de muren heel hoog en helemaal wit waren, zodat ze op me af kwamen. De gordijnen hingen half van de muur en de kamer was net iets te groot. Het was een groot oud muf gebouw met echt zo'n muffe geur en het tochtte als een gek.
Als ik nou die nummers hoor voel ik die tocht weer en de ego en blegh! De kou ook. Niet echt fijn

Maar ik heb aan andere nummers wel weer goeie herinneringen
Oeps.... En ik ben lichtelijk WT fan

Alleen er is een nummer waarbij ik nu nog steeds denk aan toen ik bij jou was. (raad zelf eens welke )
Oud 11-12-2002, 19:35
Verwijderd
Ik denk idd dat iedereen dat heeft. Vaak omdat je bepaalde muziek gehoord hebt bij een bepaalde gebeurtenis, als je de muziek dan weer hoort dan moet je daar weer aan denken (vast al gezegd ). Soms ook omdat de muziek gewoon erg vrolijk of juist erg verdrietig klinkt.

Ik heb het bij een cd van the cranberries, luisterde ik vroeger heel heel veel naar...niet heel goede herinneringen bij. Maar wel een cd met erg veel goede nummers, dus luister ik hem toch nog wel eens. Van sommige nummers van Aida en van...euhm...Don't cry for me Argentina, wil ik ook wel eens een beetje 'verdrietig' worden, omdat ze soms wel verdrietig klinken (maar zijn ook wel erg goede nr's). Aan Memory (Andrew Loyd Webber) heb ik ook niet zulke goede herinneringen aan, dat nr heb ik gespeeld op de begrafenis van mijn opa. En zo zijn er nog wel een aantal nr's waar ik of goede of slechte herinneringen bij heb en dus fijne of minder fijne gevoelens.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:46
Eend
Eend is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Oeps.... En ik ben lichtelijk WT fan

Alleen er is een nummer waarbij ik nu nog steeds denk aan toen ik bij jou was. (raad zelf eens welke )
our farewell of sow?
Oud 11-12-2002, 19:51
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Eend schreef:
our farewell of sow?
Het is niet eens van WT. Dus eerste poging is al fout. (je zette het meteen aan op de radio beneden)
Oud 12-12-2002, 13:28
piekie
piekie is offline
Ja ik heb bij veel nummers dat ik een beetje 'emo' wordt, of juist vrolijk.. Bijvoorbeeld ook bij Andrea Boccelli omdat ook mijn opa daar op gecremeerd is. Bij sommige liedjes moet ik aan mijn ex denken en dan zet ik de radio echt uit omdat ik walg van die jongen. Maar bij het liedje 'Aint no mountain high' van Marvin Gaye moet ik aan mijn beste vriendinnetje denken, en daar word ik dan wel vrolijk van
Oud 12-12-2002, 18:33
snoetje
snoetje is offline
Destiny's child - Dangerously in love dit is het liedje wat mij echt raakt. Als ik moet uitleggen waarom dan ben ik tot morgen bezig dus alleen dat het me erg raakt als ik het liedje hoor .. hmmzz
Oud 13-12-2002, 10:25
Verwijderd
muziek = herinneringen voor mij. Bijna elk nummer koppel ik automatisch aan een bepaalde gebeurtenis of tijd en ja dat voel je...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten