Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wat is je favoriete column?
Gagamania 6 85.71%
2pac op de veranda 0 0%
De trompettist 0 0%
Het klinkt me als muziek in de oren 0 0%
-geen titel- 1 14.29%
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2010, 09:59
flyaway
flyaway is offline
De columns zijn gepost! We hebben 5 hele inzendingen ontvangen

Hier kun je stemmen op je favoriete column. Alleen stemmen met motivatie zullen worden meegeteld, dus vertel welke column je gekozen hebt en waarom. De column met de meeste stemmen wint de publieksprijs.
Ondertussen beraadt de jury zich ook over de columns en zij zullen samen de juryprijs bepalen. De jury bestaat uit FA en Geel.

De poll sluit op 17 december, dus je hebt twee weken de tijd om te stemmen.

De verhalen heb ik gekopieerd uit de ingezonden Word-bestanden, als je nog iets wil aanpassen kun je me een berichtje sturen.

Veel plezier iedereen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2010, 14:48
Verwijderd
Okee, hier ook nog een keer

Over de column -geen titel-:

Hm, deze column vind ik niet zo goed. Sowieso de leestekens, lieve schrijver van deze column, het staat niet mooi om zoveel punten tegelijk te doen, zeker niet op het einde, en twee keer een uitroeptekens/vraagtekens vind ik ook niet denderend. Er zijn wel situaties denkbaar dat het kan, maar dit vind ik meer overkomen als 'luister naar mij kijk eens hoe interessant ik ben!!'. En dat is dan weer net niet de bedoeling. En: na een komma altijd een spatie. Het is niet "Ik houd van paarden,muziek en lezen", het is "Ik houd van paarden, muziek en lezen". En: getallen onder de twintig voluit, en daarna de tientallen, honderdtallen, duizendtallen etc. ook.

De eerste zin vind ik goed bedacht, een aandachtstrekker, en de enter erna is ook wel fatsoenlijk. Maar waarom eindigt 'Nou nee' met een komma? Het is geen aanhef. Typfout - ja, misschien, maar ik vind dat dat wel gecontroleerd moet worden voor je iets inzendt.
En deze zin:

Citaat:
want zoals Koen en Felix bij mij kwamen zal ik nooit meer vergeten ‘’wanneer zien meiden dat Justin onbereikbaar is en krijgen wij weer een vriendin, wanneer zullen ze zien dat er niets mis is met een krullenkapsel??’’.
Daar snap ik gewoon niks van.
Verder vind ik de, ja, plot? Kan je dat zeggen bij een column? Anyhoooo, die is niet zo boeiend. Een soort Justin Bieber-tegen de Black Eyed Peas-wedstrijd? Okee. Het kan me niet boeien, is zonder enige spanning gebracht. En als er dan ook nog zoveel fouten in staan, is mijn interesse al helemaal na ongeveer drie regels weg.

Andere reacties komen nog, ik ben gewoon bij een willekeurige begonnen en was al begonnen aan een reactie op de volgende maar volgens mij heb ik daar nu geen zin meer in . Komt nog, komt allemaal nog.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 15:39
Verwijderd
Goed, nu de column 'Het klinkt me als muziek in de oren'.

Eerste gedachte: voor welke methode Nederlands is dit geschreven? Het is het soort geoliede opiniestukje waar we een altijd vragen over alineaverbanden en zo over moeten maken. En dat is, tsja, niet bijzonder interessant. Het is op zich goed geschreven, de boodschap is helder, het zit goed opgebouwd (stelling-voorbeeld-voorbeeld-voorbeeld-conclusie) in elkaar, maar bijzonder leuk om te lezen vond ik het niet. Het hele stuk lijkt nogal emotieloos, en daar steekt de laatste alinea een nogal vreemd bij af. Ineens lijkt er een soort bevlogen muziekterrorist achter te zitten.
Maar ja, het is dus wel goed geschreven en opgebouwd. Het loopt en is logisch, neemt de lezer erg mee op de gedachtegang van de schrijver. Maar voor een column vind ik het wel erg fantasieloos.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 18:17
Yukari-sensei
Yukari-sensei is offline
Stem: Gagamania.
Waarom? het leest lekker, en heeft een vermakelijke sfeer. Je hoort veel over de Gaga hype: de één vindt het geniaal. De ander kan het niet aanhoren. Maar wie denkt er over dit aspect? Echt leuk geschreven. +1
Oud 05-12-2010, 18:22
Batave
Batave is offline
Ik heb de andere inzendingen ook gelezen, veel succes mede-columnisten .

Oh, en voor de jury/recensenten, blijf kritisch . (liever kritiek dan lof )
Oud 05-12-2010, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de andere inzendingen ook gelezen, veel succes mede-columnisten .

Oh, en voor de jury/recensenten, blijf kritisch . (liever kritiek dan lof )
Geen nood, met mij in de jury zou iedereen wel moeten weten dat ik het niet vrees zwaar geschut boven te halen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 18:41
Batave
Batave is offline
Gelukkig maar
Oud 05-12-2010, 18:51
Verwijderd
Maar waar ben ik aan begonnen he.
Zoals iedereen weet, heb ik een grote hekel aan columns en vind ik ze in kranten vooral weggesmeten drukruimte

Dus nu zo eerlijk mogelijk een column beoordelen vanuit het achterhoofd van:
"stel dat iemand die wel graag columns leest, dit nu in zijn krant tegenkomt"
Best dat ik vroeger in het amateurtheater meedeed.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 14:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Geen titel: Iemand die denkt dat het woord even in een column als 'ff' geschreven mag worden, heeft het volgens mij niet helemaal begrepen. Er staan erg veel slordigheidsfouten in deze column en ik begrijp ook totaal niet waar het over gaat, dus erg aansprekelijk is het ook niet. Voor Janneke, Kim en Femke is het wellicht wel een leuke column.

Het klinkt me als muziek in de oren: Ik snap het punt van deze column, ik vind het alleen jammer dat er zo weinig mee gedaan is. De column had veel beter met een pakkend voorbeeld kunnen beginnen, de ergernis die zo'n muziekje op kan wekken als je al een kwartier in de wacht staat, of hoe je plotseling zin kreeg in pepernoten toen er Sinterklaasliedjes in de supermarkt gedraaid werden. Nu blijft het een beetje mat.

De trompettist: Wel leuk, maar niet echt een column, meer een heel erg kort verhaaltje. Te kort, want het blijft onduidelijk of de columnist nu ook trompet kan spelen (dat zou nogal toevallig zijn?) of dat hij een ander instrument gebruikt. Een column hoort grappig te zijn of tot nadenken te stemmen, dat mis ik hier een beetje.

2pac op de veranda: Deze column spreekt me ook niet echt aan. Misschien komt het omdat ik Tupac niet ken, maar ik begrijp het punt van de column ook niet. Op wikipedia lees ik dat hij vermoord is, maar is het gezien zijn leven wel realistisch om te veronderstellen dat hij tachtig had kunnen worden? Wat probeer je precies te bereiken met zo'n fantasie? Is het jammer dat hij zo vroeg overleden is, of voegt dat juist iets toe aan de sterstatus?

Gagamania: Het is een beetje gek dat er ineens gebruik wordt gemaakt van zo'n klein lettertype, ik denk dat haakjes ook best volstaan hadden. Verder vind ik dit wel een goede column, met een duidelijke mening en prettig geschreven. Dus deze column krijgt mijn stem.
Oud 08-12-2010, 20:19
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik vond Gagamania ook het beste. Gewoon omdat het goed leest in tegenstelling tot de andere columns. Eerlijk gezegd vond ik die andere vier niet zo heel erg goed dus was de keuze snel gemaakt.
Sommige spraken me totaal niet aan en een andere was weer te slordig.

De trompettist was wel leuk maar wat te simpel. Stel iets aan de kaak op een humoristische manier.
Oud 09-12-2010, 17:08
Geel
Geel is offline
Wie heeft er op -geen titel- gestemd?
Oud 09-12-2010, 19:58
Yukari-sensei
Yukari-sensei is offline
Citaat:
Wie heeft er op -geen titel- gestemd?
De auteur zelf, maar op een ander account :'D
Oud 09-12-2010, 22:59
Verwijderd
-geen titel- vind ik geen dramatisch slechte column, hij is gewoon iets minder dan de anderen hier.
Geloof me: in de doorsnee krant heb ik al veel ergere troep aangetroffen!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 15:46
Hawahaai
Hawahaai is offline
Gagamania: die is ook echt als een (goed leesbare) column opgezet!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 11:55
Verwijderd
Okee, al 14 december! Ik heb geen tijd om van alles echt een lange omschrijving te schrijven, maar ik heb weinig toe te voegen aan Vogelvrij.
Mijn stem gaat ook naar gagamania.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 19:40
flyaway
flyaway is offline
De poll is gesloten. Het wachten is nog op het juryrapport
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 20:00
Verwijderd
Citaat:
De poll is gesloten. Het wachten is nog op het juryrapport
mijn deel van het rapport is klaar, ik wacht op het deel van geel.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 20:04
flyaway
flyaway is offline
Ik zie het tegemoet
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 21:31
Geel
Geel is offline
Sorry! Ik heb het nu ook klaar. Ik stuur het naar FA en dan voegen we het samen.
Oud 17-12-2010, 22:19
Verwijderd
Zo,
tij voor mij allerlaatste post Scholierenforum!
Wat een eer. ^^

Het rapport:

Ik denk dat we niet met de deur in huis vallen, als ik zeggen dat gagamania de publieksfavoriet is. De vraag die wij nu moeten beantwoorden is: heeft het publiek ook gelijk?

Columns zijn immens subjectief, eigenlijk zijn ze het kroonjuweel van vrije meningsuiting. En hier willen we al meteen aankaarten dat een 'populaire' column niet noodzakelijk ook een 'goede' column is. Een goede column steekt goed ineen, een populaire column laat de mensen geloven dat hij dat doet.

Omdat we hier columns met elkaar moeten vergelijken, vormen we de gevoelens die we van de column overhouden, telkens om naar een score, die telkens gaan over meerdere onderdelen van het schrijven. Het grootste gewicht geven we mee aan de -vanuit publicatie oogpunt- meest essentiële eigenschap van een column. De hierboven al genoemde X-factor die de mensen zegt: “Lees mij!”
Een column die goed ineen zit, maar die niemand wil lezen heeft immers een groot probleem.
Aanvullend bekijken we ook nog drie onderdelen die meer vandoen hebben, met de vraag of de column al dan niet technisch goed ineen zit: Schrijfstijl vanuit taalkundig oogpunt, schrijfstijl in functie van leesgemak en natuurlijk ook argumentatie.

X-Factor

Beeld je in dat deze columns achterin de krant geplaatst zijn. De lezer is klaar met het werkelijk interessante nieuws en krijgt moet nu kiezen aan wat hij zijn laatste minuut gaat verspillen.

De kans is groot dat hij -geen titel- zal overslaan, tenzij natuurlijk hij iets heeft met oorlog en zijn ogen worden getrokken naar eerder vermeld woord, dat in alle weelde aanwezig is in deze column. Sommigen zullen hem allicht meteen links laten, maar als je het mij vraagt: de gebruikte beeldspraak is echt het meest aantrekkelijke aan deze column. Het taalgebruik heeft onwillekeurig wat platvloers en globaal gezien is dit een erg ruwe, harde column die het woord 'verfijning' vreemd is. Eigenlijk is het spijtig dat de schrijver het heeft over Justin Bieber en The Black Eyed Peas. Als de column over Ozzy Osbourne en The Black Motorcycle Club zou hebben gegaan, dan hadden bepaalde mensen dit zeker geweldig gevonden. Nu zal iedereen gewoon zijn hoofd schudden, de krant misschien zelfs wegslingeren en in het beste geval eindigt deze als cadeau voor de hamster. En laat nu net die niet kunnen lezen...

-Het klinkt als muziek in de oren- zou zeker zijn naam hebben waargemaakt bij mijn leerkracht muzikale opvoeding van weleer. Dit is een elitaire column, die zich grotendeels hult in een pak van zakelijkheid, maar op de juiste momenten de snaren raakt die mensen die meegaan in deze column, zal doen ja-knikken. Misschien dat ze zelfs op het einde op de keukentafel springen en besluiten om gewapend met hun collectie Mozart en Wagner platen, de gerechtelijke instanties te bestormen en de macht over dit land opnieuw in eigen handen te nemen! Of nee, dan zouden ze te laat op kantoor komen...
Dat gezegd, wie niet meegaat in dit sfeertje, zal allicht zijn hoofdschudden en opzoek gaan naar de stripverhaaltjes.

-De trompettist- wil gezellig doen, met een klein vleugje magisch realisme en een wolkje nostalgie. Gezien kranten doorgaans 's morgens worden gelezen, is dit nog zo'n slechte keuze niet. Het is geen echte column zoals we hem doorgaans verstaan, in de zin dat pretentie, onderliggende frustraties en nog wel meer dingen mist. Maar voor al wie daar na de koffiekoeken geen zin in heeft, is dit een welgekomen verademing.

Een heel ander gevoel krijgen we als we -2pac op de veranda- lezen. Je hebt meteen het beeld van een jonge 30er voor ogen, die terugblikt op zijn jeugdidool. Leuk voor al wie houdt van 2pac, maar niet zoveel leuks, voor wie 2pac als “die neger die een paar gaten in zijn lichaam kreeg” kent. Maar goed, we hebben het hier over de columns en niet de artiesten waar ze over gaan.
De column geeft een heel sterke 'NEE!' aan mij door, maar de ervaring leert dat als hij dat doet, er ook mensen zullen zijn die er een sterk 'JA!' gevoel aan zullen overhouden. De schrijver heeft er heel duidelijk voor gekozen een bepaald publiek aan te spreken en hoewel het merendeel van de exemplaren binnen korte tijd de verbrandingsoven zullen ontmoeten, zijn we er zeker van dat een aantal mensen over 10 jaar dit uitknipsel nog steeds in hun bureau zullen hebben steken. En dit ook over 20 jaar daar nog zullen hebben zitten.

En dan is er -Gagamania-! Als dit een auto was, dan was dit een witte Ferrari Testarossa. In Miami.
De column is geschreven om op te vallen en helemaal bij zijn tijdsgeest aan te sluiten. Er is een heleboel aan deze column, waarvan ik het nut niet inzie, behalve dat ze er allicht voor zorgen dat hopen mensen hem helemaal uit zullen lezen. En bovenal is de hele column even schreeuwerig als zijn titel en de persoon waar hij overgaat,
Eigenlijk herinnert hij mij er vooral aan, waarom ik zo'n hekel heb aan columns. Ik zal geen plezier beleven aan deze column op een koude maandagmorgen, terwijl ik huiverend van de kou, staat te wachten op een trein die nooit aankomt. Maar ik ben er vrij zeker van dat jullie dat wel zullen hebben.
En daarom moet -Gagamania- wel dit onderdeel winnen.

En dit zijn de scores:
Gagamania: 18/20
2pac op de veranda: 16/20
De Trompetist: 14,5/20
Het klinkt me als muziek in de oren: 14/20
Geen titel: 10/20

Argumentatie

Dan gaan we het nu even hebben over argumentatie:
Het hoeft niet te verbazen dat de meest aantrekkelijke column
, ook gelijk een loopje neemt met al wat we op school over goede argumentatie hebben geleden. Drogredenen en vooroordelen tieren alom, In principe zou ik hier makkelijk een 0/10 kunnen geven, maar laat ik eerlijk zijn: Goede columns argumenteren nooit zoals we het ooit op school hebben geleerd. En dit omdat alleen linkse geitenwollen sokken die ook nog eens achterlijk zijn, zo argumenteren.
“If they take from you, you take from them.” Columns gaan niet over juist of fout, columns gaan over je achterste tanden tonen en als het moet: BIJTEN

-Gagamania- bij het hardst, maar -2 pac op de veranda- doet er niet veel voor onder.
-Het klinkt als muziek in de oren- lijkt op het eerste ogenblik een heel oude, aaibare hond in de zetel...
...tot hij opeens geheel onverwacht je hand vast heeft.
-Geen titel- keft als een boze terriër, maar bevestigt tegelijk een heel oud spreekwoord.
En -de trompettist- tot slot wel... Die bijt noch blaft, die kruuipt op je terwijl je je krant leest en besluit je gezicht te wassen.

En de scores zijn deze keer:

Gagamania: 8,5/10
2Pac op de veranda: 8/10
Het klinkt als muziek in de oren: 7/10
Geen titel: 5,5/10
De Trompettist: 4/10

Schrijfstijl

Wat schrijfstijl betreft, kunnen we enerzijds de, nogal saaie, taalkundige regels onderscheiden en anderzijds de manier waarop de schrijver ze toepast en zo pakkende zinnen weet te schrijven. Het eerste is vrij saai en lijkt erg veel op mieren proberen te verkrachten. We gaan daar dan ook niet dieper op in, maar drukken het uit, als een negatief effect op het tweede aspect.

-Geen titel-
Het idee zou leuk geweest kunnen zijn als het beter uitgewerkt geweest zou zijn. Leestekens (komma’s, uitroeptekens en punten), zinsbouw en de tijden waarin de werkwoorden zijn geschreven, zijn een paar dingen waarop de schrijver zich zou kunnen concentreren. Misschien zou hij/zij ook kunnen kijken wat voor woordkeuze gepast is bij een column. Zoals de column nu is uitgewerkt, komt het rommelig en ondoordacht over. Het gebrek aan een titel is ook enigszins storend. Het doet wel goed om te zien dat het einde ietwat relativerend is.
De thema is duidelijk in de column verwerkt, misschien iets te duidelijk.

-Het klinkt me als muziek in de oren-
Als de tweede alinea als een inleiding gebruikt zou zijn, zou de column een stuk interessanter geweest zijn. Het einde is erg voorspelbaar.Wat meer variatie in de vocabulaire zou de column geen kwaad doen. Het standpunt wordt gebracht alsof het de normaalste zaak van de wereld is. De titel is herkenbaar in de column, maar wel op een beetje rare manier. De letterlijke betekenis is duidelijk – dat er muziek de oren klinkt – maar waar is de figuurlijke betekenis? De titel lijkt een beetje een valse belofte. Dit is echter niet helemaal negatief.
De thema is duidelijk, maar simpel verwerkt.

-De trompettist-
De tekst is in mijn ogen geen column, maar een verhaal en daarbij. Maar toch wat commentaar op de tekst. De mysterieuze sfeer is aangenaam en het idee is ook aardig. Maar ook hier is het niet goed uitgewerkt. Een paar keer herschrijven zou waarschijnlijk een beter resultaat opleveren.

-2pac op de veranda-
De tekst is grotendeels een samenvatting van het leven van 2Pac. Daardoor is er weinig plek over voor de schrijver om zijn/haar persoonlijke mening en/of boodschap goed naar voren te laten komen. De grote stukken citaten uit de liedjes zijn overbodig en het lijkt alsof ze gebruikt zijn om meer tekst te krijgen. De overgang van het informatieve gedeelte naar de opiniërende gedeelte is de abrupt waardoor het opiniërende gedeelte een beetje vreemd staat bij de rest van de tekst.
De thema is op zich mooi verwerkt, maar ook hierbij is de tekst meer een geschiedenis van 2Pac dan een column.

-GaGamania-
Door de hele column heen wordt er een beetje vrijmoedig omgegaan met de werkwoordstijd. Het is taaltechnisch gezien niet fout, maar het is wel opvallend. Het gebruik van een kleiner lettertype is niet nodig. De komma die er staat zou de boodschap duidelijk genoeg overbrengen.
Voor de rest is deze column het meest column-achtig. De schrijver laat zijn mening duidelijk naar voren komen, de tekst is prettig om te lezen en er is een mooie wending in ‘het verhaal’. Ook de thema is in deze column het fijnst verwerkt.
Voor mij wint GaGamania dit onderdeel, omdat die tekst het meest column-achtig is en het fijns om te lezen.

Gagamania: 7,5/10
De Trompettist: 6,5/10
Het klinkt als muziek in de oren: 6,5/10
2pac op de veranda: 6/10
Geen titel: 7/10

Wat ons bij de volgende eindscores brengt:

Gagamania: 34/40
2pac op de veranda: 30/40
Het klinkt als muziek in de oren: 28/40
De Trompettist: 25/40
Geen titel: 22,5/40

Gagamania wint, als de meest schreeuwerige column, met een comfortabele marge op 2Pac op de veranda.

Maar laten we jullie een geheim verklappen, dit is niet de Column waar jurylid FA het meest plezier aan heeft gehad. Kon hij maar trompet spelen...

Laatst gewijzigd op 17-12-2010 om 22:26.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 23:10
flyaway
flyaway is offline
Gefeliciteerd! Iedereen bedankt voor het meedoen, jury bedankt voor het maken van het uitgebreide rapport
Schrijvers kunnen zelf hun identiteit onthullen, als zij dat willen.

Ieke, zou jij de poll kunnen checken?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 23:30
Ieke
Ieke is offline
Natuurlijk, maar moet je me morgen of zondag even helpen herinneren. Moet eerst even verhuizen.
Oud 18-12-2010, 08:24
Batave
Batave is offline
, ik schreef de schreeuwerige column
Oud 18-12-2010, 08:41
Verwijderd
Ik het verhaal waaraan het jurylid FA de meeste plezier aan had gehad :')
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 12:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik schreef de 'elitaire column'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2010, 10:26
Geel
Geel is offline
Citaat:
, ik schreef de schreeuwerige column
Gefeliciteerd!
Citaat:
Ik het verhaal waaraan het jurylid FA de meeste plezier aan had gehad :')
Ik WIST dat die van jou was!

O, mijn 'rapport' is te vinden onder het kopje Schrijfstijl.
Oud 21-12-2010, 12:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gefeliciteerd Batave, goed gedaan
En ah, Etmakas met de trompet, natuurlijk
Oud 23-12-2010, 15:51
Verwijderd
Geen titel was van mij
Met citaat reageren
Oud 25-12-2010, 23:26
Em.
Em. is offline
Citaat:
Geen titel was van mij
Kijk, dát wist ik. Goed hea.

De rest van de columns vond ik trouwens allemaal goed, maar niet één echt opmerkelijk (behalve 'geen titel' dus) en daarommm had ik niet echt steminspiratie. Al had ik ze wel gelezen.

Gefeliciteerd Batave!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 10:22
Verwijderd
@Em, ik vraag me toch af, heb ik dan echt zo'n opvallende stijl?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 14:55
Em.
Em. is offline
Nah, maar jij bent wel iemand om mee te doen met zo'n wedstrijd, een column te schrijven die lijkt op het prille begin van iets wat misschien nog heel groot kan worden (of hoe zeg je dat? potentie? het had wat?) en daar dingen in te laten staan als 'ff' en bovendien de nodige spellingfouten. De rest van Letteren draait zich waarschijnlijk nog eerder om in z'n graf dan 'ff' te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 10:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar dat is het lastige ook aan anonieme wedstrijden, dan heb je er de leeftijd en eerdere schrijfervaringen niet bij. Aan de ene kant is dat eerlijker, aan de andere kant juist ook niet.
Oud 28-12-2010, 10:19
Verwijderd
Duckdog is toch dertien? Ik schreef op mijn dertiende geen ff meer hoor, en heel veel andere mensen ook niet . Ik vind leeftijd een beetje een overschat iets.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 13:25
Batave
Batave is offline
Ik vind anonimiteit juist goed. Zo kom je tot het beste zonder dat reputatie o.i.d. een rol speelt(darwinisme van ideeën). Niet dat mijn column ontzettend goed was, maar ja..
Oud 28-12-2010, 15:27
Verwijderd
@Etmakas, ik ben inmiddels 14
Maar nee jullie hebben wel gelijk, ik schrijf nogal msn-straattaal achtig.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 15:37
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik vind anonimiteit juist goed.
Ik ook wel. Uiteindelijk gaat het er toch om dat er een goed verhaal staat. Wie het schrijft, maakt dan minder uit. Natuurlijk kan het voor een bepaald persoon knapper zijn om diezelfde prestatie te leveren, maar bij een verhalenwedstrijd gaat het toch om het verhaal zelf.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 10:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb het niet specifiek over Duckdog hè, ik zeg alleen: als je twee goede columns hebt, de een van iemand van vijftien en de ander van iemand van vijfentwintig, dan heeft die eerste een knappere prestatie verricht. Gewoon, zoals ze ook bij Writenow jureren zeg maar. Niet dat ik zo'n fan ben van hoe ze daar jureren...

Maar ik denk wel dat het het handigst is om het anoniem te houden hier hoor, i.v.m. vriendjespolitiek en reputaties en dergelijke
Oud 30-12-2010, 15:13
Geel
Geel is offline
Huhu, ja, ik was wel blij dat ik niet wist welke column van wie was.
Oud 30-12-2010, 18:31
Verwijderd
Ik denk idd dat dat ook beter is, anders stem je volgens mij toch onbewust sneller op de forummers die je beter kent
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten