liefde is een makkelijk woord
men geeft het vele aanduidingen in vele categorieen en in vele zichtswijzes
maar je kunt het in 1 samenvatten.zonder antwoorden te bekritiseren of teniet te doen
ik vind vele opvattingen van liefde verkeerd hoewel ze niet verkeerd zijn
maar ze raken de basis niet aan,en ook niet de goddelijke liefde (als je hierin gelooft)
liefde is eigenlijk universeel want het komt alleen voor bij leven die het uitgevonden heeft
en liefde is wat magie is .en niet in het universum bestaat maar wat uitgevonden is om het leven licht te geven en warmte die in het gevoel het enigst juiste is want het geeft je troost en de verbintenis dat je niet alleen staat in de cosmos en de naaste die ook zijn verdriet heeft
liefde is:
iemand zien
zijn gelaats trekken.zijn woorden en geluiden die het van zich geeft
de vormen die het draagt of ze nou mooi zijn of niet
maar het verhaal dat het verteld en van geniet omdat het mooi is en beweegt omdat jij het zo intepreteerd zoals jij het ziet
tegenliefde is

at ANDER hierin troost vind en een thuis om zich te laten zien zoals ze is en de liefde beantwoord met het willen zien van de ander en zich hierom voorbereid want hij of zij ziet ook zijn eigen onperfectheden die geen onperfectheden zijn maar menselijk leed en vreugde
liefde is onvoorwaardelijk want je vind ikzelf trek aan het korste eind want ik wil haar of zijn lichtstraal niet verliezen want het geeft me magie
magie is ongrijpbaar
alles wat geen onvoorwaardelijke liefde kent ,krijgt strijd of moeheid en vernietigt zichzelf

liefde geef je dan pas kun je het verwachten,maar liefde gegeven maar niet gekregen is ook niet verspild
haat is hetzelfde maar dan in tegeovergestellde richting