Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2011, 09:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hallo best forum.

Drie weken geleden bleek ik een nierbekkenontsteking te hebben. Ik kreeg toen een antibioticakuur van 10 dagen, en toen was ik weer beter. Ik was nog steeds snel moe, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik ruim een week met koorts op bed had gelegen en vrijwel niets had gegeten. Van de antibiotica had ik tijdens het gebruik eigenlijk geen bijwerkingen, behalve dat mijn koorts flink steeg tijdens de eerste dagen.
Maar zodra ik stopte met de antibiotica, kreeg ik verschillende klachten die als bijwerkingen werden geschreven voor de antibiotica. Ik belde hier steeds de dokter voor, maar de klachten gingen in een paar dagen vanzelf over. Intussen kreeg ik ook opnieuw de zeurende buikpijn die ik kreeg, vlak voor ik echt ziek werd en nierbekkenonsteking bleek te hebben. Het leek echt of de ontsteking niet helemaal uit mijn lijf was. En nu word ik al een paar nachten schreeuwend wakker van de pijn in mijn rug, precies waar de nierbekkenontsteking ook pijn deed. Kan het zijn dat de ontsteking niet weg is, of ben ik me gewoon dingen in het hoofd aan het halen en gaat ook dit gewoon over? Ik wil niet weer de dokter bellen omdat ik voor elk kwaaltje al heb gebeld de laatste dagen, maar ik wil ook niet weer zo ziek worden. Is het verstandig om te kijken of ik nog twee nachten schreeuwend en misselijk wakker word?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 09:21
Verwijderd
Ik zou dit niet afwachten. Schreeuwend van de pijn wakker worden is geen normale gebeurtenis als je weer beter zou moeten zijn. Mogelijk kwam de nierbekkenontsteking door een andere bacterie dan normaal, en heb je antibiotica gekregen die niet ideaal waren voor die bacterie, en zijn er dus nog wat over die snel hun kans hebben gegrepen toen de antibiotica weg was.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 09:28
miguel301
miguel301 is offline
Citaat:
Ik zou dit niet afwachten. Schreeuwend van de pijn wakker worden is geen normale gebeurtenis als je weer beter zou moeten zijn. Mogelijk kwam de nierbekkenontsteking door een andere bacterie dan normaal, en heb je antibiotica gekregen die niet ideaal waren voor die bacterie, en zijn er dus nog wat over die snel hun kans hebben gegrepen toen de antibiotica weg was.
En in afwachting tot je naar de arts teruggaat kan je ibuprofen of een andere ontstekingsremmer nemen om de pijn te verlichten
Oud 05-01-2011, 10:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, de dokter gaat het nog even nakijken, of de ontsteking weg is. Bedankt
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 16:32
marrel
marrel is offline
Goed dat je gebeld hebt. Gewoon vol houden. Het is absoluut niet normaal om zo veel pijn te hebben dus hij moet je serieus behandelen.
Oud 05-01-2011, 19:23
HangInThere
HangInThere is offline
Citaat:
Is het verstandig om te kijken of ik nog twee nachten schreeuwend en misselijk wakker word?
Nee. Naar de dokter. Of de antibiotica zijn niet goed gekozen, of het beestje is resistent, of de arts moet zijn diagnose heroverwegen. Een niersteenkoliek bijvoorbeeld is niet ondenkbaar. Deze kunnen trouwens ook predisposeren tot urineweginfecties.

Citaat:
En in afwachting tot je naar de arts teruggaat kan je ibuprofen of een andere ontstekingsremmer nemen om de pijn te verlichten
Vergeet paracetamol niet. Paracetamol in combinatie met een NSAID heeft een synergetisch effect.
Oud 06-01-2011, 16:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat is een synergetisch effect? Ik merk wel dat paracetamol heel fijn helpt tegen de koorts.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 16:41
miguel301
miguel301 is offline
Een synergetisch effect is wanneer het effect van samenwerking van twee partijen groter is dan de optelsom van de effecten die de partijen los van elkaar bereikt zouden hebben.
Oud 07-01-2011, 08:57
Verwijderd
Dus in nornaal Nederlands: ze versterken elkaars werking.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 10:47
miguel301
miguel301 is offline
of nog simpeler: 2+2=5
Oud 12-01-2011, 13:43
Claudine58
Claudine58 is offline
Dag allemaal,
Ik heb ook zo iets gehad toen ik gevallen was op mijn knie, ik kreeg een infectie twee dagen later en ik moest antibiotica nemen. De antibiotica heeft na 1 maand geholpen maar na 3 dagen kreeg ik het weer. De dokter zij dat ik teveel antibiotica had genomen en dat het daardoor was dat het zo veel tijd had ingenomen.
Ik wat info op deze site gevonden misschien kan het jullie ook helpen

https://www.medblog.be/nl/article/27...-je-slim-zijn/
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 13:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Volgende keer trek ik eerder aan de bel, ik heb een week in het ziekenhuis gelegen en heb in die week 4 verschillende antibiotica gehad. Ben blij dat ik nu weer thuis ben, al moet ik nog een paar weken in bed blijven!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 13:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dus in nornaal Nederlands: ze versterken elkaars werking.
dankjewel ^^

Oh ik heb trouwens een abces op mijn nier, daarom werkten de antibiotica tegen de nierbekkenontsteking niet meer. Voor als het iemand boeit.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 12:16
Verwijderd
Een week in het ziekenhuis en nu nog een paar weken in bed blijven Oei! Hopelijk herstel je snel!
Is zo'n abces trouwens een gevolg van een te ver gevorderde nierbekkenontsteking, of had je vanaf het begin al een abces en zijn de symptomen heel erg vergelijkbaar?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 11:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
de eerste keer had ik waarschijnlijk alleen een nierbekkenontsteking, en is die niet helemaal weggegaan van de antibiotica, en nu is het abces dus een gevolg van de te ver gevorderde ontsteking. Dat is het meest waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten