Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2011, 15:55
r0b1n
r0b1n is offline
heee mensen,

ik heb een half jaar geleden een vriendin gehad voor een maand, maar dit ging helaas toen over omdat ze dacht dat het toch niet het goede gevoel was wat ze voor me had. ik heb altijd nog van haar gehouden, en heb altijd op haar gewacht. nu ik haar eindelijk terug heb heb ik soms het idee dat ze me een beetje saai vind. als ik haar vraag of ze dat ook echt vind, zecht ze wel van niet. ze is het soort meisjes dat altijd iets heeft om over te praten, altijd vrolijk is. en ik ben meer de wat stillere jongen, die niet altijd wat te vertellen heeft. ik denk soms dat de enige reden is waaorm ze me niet saai vind, is omdat ik redelijk goed ben in het schrijven van engels gedichten( ik wil niet opscheppen). elke keer als ik haar er 1 schrijf, zegt ze hoe leuk ze me wel niet vind enzo.. Ik heb alleen een probleem, ik wil van mijn stilte af.. Ik ben niet verlegen bij haar, dat is het probleem helemaal niet. alleen soms dan houd mijn gesprekstof gewoon op xD, en weet ik niks meer om over te praten of te vertellen iemand misschien wat tips voor me ?

sorry voor het lange verhaal, maar dan weet je een beetje hoe het zit xD
kben trouwens robin, 17 jaar uit overijsel. en ben nieuw op scholieren.com =)
alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2011, 18:03
r0b1n
r0b1n is offline
iemand een tips :$?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 18:30
honkballertje
honkballertje is offline
Je geeft de oplossing eigenlijk zelf al aan. Zorgen dat je meer gespreksstof hebt. En anders vaker een activiteit met haar zelf doen, zodat jullie vanzelf iets hebben om over te praten (die activiteit)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 18:31
Thinus
Thinus is offline
Je hoeft toch ook niet constant te praten als je bij haar bent? Anders praat je gewoon over haar en hoe leuk je dr wel niet vind, dat vinden meisjes altijd wel leuk om te horen. Maar als je je bij haar op je gemak voelt zijn er toch ook geen pijnlijke stiltes oid.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 18:40
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Je hoeft toch ook niet constant te praten als je bij haar bent? Anders praat je gewoon over haar en hoe leuk je dr wel niet vind, dat vinden meisjes altijd wel leuk om te horen. Maar als je je bij haar op je gemak voelt zijn er toch ook geen pijnlijke stiltes oid.
haha of mijn vriendin is gewoon apart of ik zeg gewoon te vaak hoe leuk ik haar wel niet vind, iig probeer aan te voelen wanneer ze vindt dat je te vaak complimenten geeft, want mijn vriendin is heel erg van 'less is more'. een beetje zelf uitzoeken dus.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 19:47
r0b1n
r0b1n is offline
ik ben gewoon bang dat ze me snel saai zal gaan vinden ofzo, en ik wil haar dus echt niet nog een keer verliezen. ik zeg ook wel vaak wat leuks over haar, andersom ook
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 20:44
Batave
Batave is offline
Stil zijn en saai zijn zijn niet hetzelfde. Mijn vriendin praat over het algemeen ook veel meer dan ik, ik heb dan soms wel dat ik veel zeg, maar dat is in vlagen. Ik luister gewoon graag naar haar.
Oud 12-01-2011, 20:49
r0b1n
r0b1n is offline
okee, bedankt iedereen
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 21:19
Lente
Lente is offline
als zij zegt dat ze je niet saai vindt, moet je dat gewoon geloven. en als jij graag wat spraakzamer zou willen zijn, moet je dat gewoon proberen. als het niet vanzelf gaat, zou je een aantal onderwerpen kunnen bedenken om met je vriendin over te praten: bijvoorbeeld iets dat je hebt gedaan, hebt gehoord, gezien of graag zou willen doen. als je iets vertelt, haar een vraag stelt en vervolgens ingaat op haar antwoord, heb je heel makkelijk een gesprek. na een tijdje gaat het vast steeds makkelijker
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 21:45
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Gedwongen praten..
Niet aan beginnen. Je zou me misschien ook wel het wat stillere type kunnen noemen. Maar dat compenseer ik met mijn doen. Jij hebt het dichten bijvoorbeeld. Je hoeft niet constant te praten om iemand tevreden te houden.
Hoe je het dichten zo tijdvullend kunt gebruiken weet ik niet, jij bent de dichter. Maar het is wel zo dat ik een relatie die onzeker loopt (vindt ze me wel interessant genoeg? Mooi genoeg? Praat ik teveel? Etc.) niet perfect. Zelf heb ik juist dat ik mijn vriendin als baken van vertrouwen zie, ik heb met haar het gevoel dat alles oké is. Best rustgevend. We waren niet in ene zo bij elkaar, maar ook in het begin was het ook te merken.

Laatst gewijzigd op 12-01-2011 om 21:53.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 15:36
immortelle
immortelle is offline
misschien vindt ze dat nu juist wel leuk aan jou.
zij praat en jij luistert.
ze zegt zelf graag veel, en tegen jou kan ze veel zeggen.
volgens mij klinkt het of de rollen goed verdeeld zijn
en ik heb al veel horen zeggen dat tegenpolen elkaar aantrekken dus...

en als je echt bang bent dat ze je te saai vindt kun je mss nu en dan eens iets super romantisch doen voor haar
zodat ze weet dat je om haar geeft en niet saai bent.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 08:04
collapsed
collapsed is offline
je hoeft toch niet altijd te praten? toen ik op het begin met mijn vriend had praatte wij ook niet zo veel.
nou wel heel veel, en ik geniet meer van de stille momenten als we knuffelen enzo.
dus maak je geen zorgen als je niks weet om te praten, je hoeft helemaal niet te praten, gewoon lekker samen zijn :]
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 08:15
Breakdown
Breakdown is offline
Als je allebei veel wil vertellen is het ook niet niks
Dan moet je gaan vechten wie er dan wat mag vertellen xD

Jongens zijn over het algemeen meer de personen die luisteren naar de vele verhalen van het meisje.
Ik ben zelf wel praatziek en men vriendin vind dat soms ook irritant omdat ik dan zoveel vertel dat ik soms dingen ga herhalen (Blame ADHD) xD

Maar ik zou als ik in jouw schoenen zou staan haar gewoon geloven dat ze je niet saai vind en daarbij komt...
Als jij een persoon bent die wat stiller is dan ben je dat gewoon en ze is toch voor je gevallen dusja=D
Lijkt mij dat je dan niet saai bent maar heel erg interessant toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten