| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Je mag me proberen overtuigen dat god bestaat zeker, maar alleen als ik zin heb in die 'discussie'. Soms is het niet eens een discussie meer. ( let op het woord soms ) Als je het gaat opdringen ga je het ook niet eens moeten doen via een discussie dan zeg je gewoon het is zo punt uit. En anders brand je maar op die stapel hout daar.
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik denk dat God niet op een metafysische manier bestaat, maar op een... Goddelijke manier. Ja. En dat God dan niet te verenigen valt met de metafysica is jammer voor de metafysica, maar God hoeft zich ook helemaal niet te verantwoorden tegenover de metafysica. De hele grap van God is dus dat hij alles kan, zelfs bestaan terwijl dat eigenlijk onmogelijk is. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Nou, ik zou me graag nog verder in de discussie mengen, maar ik moet nu naar de persvoorstelling van wat naar alle waarschijnlijkheid de slechtste film van het jaar gaat worden. Wie raadt welke film krijgt een taart.
Antwoord volgt later vandaag!
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En het begin van je post snap ik niet precies waar je dat vandaan haalt. Ik ga er inderdaad vanuit dat je uit geschiedenis lessen kan trekken, en dat een les een gevolg heeft, maar wat dat nou precies met God en aanverwanten te maken heeft? Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is toch wat iemand doet als diegene zijn mening uit en die niet verdedigt maar er toch bij blijft? Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
-een mening hebben -die mening(en) openbaar maken -die mening verdedigen in een discussie Wat vind ik niet goed? -Een mening opdringen buiten een discussie. -Dat het geloof dat god bestaat doorsijpelt tot in de politiek/media en dat er beslissingen worden genomen waarbij er ergens rekening wordt gehouden met een geloof. -Een mening hebben die je niet kunt bewijzen en die propageren als de waarheid en de enige waarheid
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Oh en Jaeger, ik beweer ook helemaal niet dat er geen oorzaak en gevolg kan zijn hoor. Maar in Utrecht hoef je inderdaad niet met grand narratives aan te komen
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Oh ik weet nog een leuk verhaaltje om mezelf tegen te spreken, want dat doe ik graag, mezelf tegenspreken.
Er was eens een man die dacht dat hij een lijk was. Dit geloof ging zo ver dat hij alles in zijn leven ervoor opgaf: hij scheidde van zijn vrouw ("lijken zijn niet getrouwd"), at heel slecht ("lijken hebben geen honger") en sliep in de tuin tussen de pissenbedden. Verschillende psychiaters, therapeuten, psychologen, dominees, artsen en wat niet al spraken met hem, maar niemand kon hem van zijn eigen levendigheid overtuigen. Op een dag kwam hij bij een psychiater die hem vroeg: "Wat kenmerkt een lijk dan eigenlijk?" "Nou", zei de man, "als een lijk verwond is, bloedt hij niet, want zijn bloed stroomt niet!" De psychiater nam de proef op de som en vroeg de man of hij een sneetje in zijn vinger mocht maken om te kijken of hij zou bloeden. De man stemde daarin toe en met een scalpel maakte de psychiater een snee. Uiteraard begon de wond te bloeden. Verbaasd staarde de man een tijdje naar de wond. Toen: "Wauw - ik wist niet dat lijken konden bloeden!" |
|
|
||
|
Citaat:
Ik zeg alleen dat het geloof beweert de waarheid te zijn (zoals zovele geloven) en dan ook de enige waarheid zonder bewijs. Een mening hebben en er zonder bewijs in geloven, ok. Een mening hebben en er zonder bewijs iemand van proberen te overtuigen, ok. Een mening hebben en er zonder bewijs zeggen dat het de waarheid is en de rest niet. Wat ik bedoel met opdringen zonder discussie is dat je er kan voor zorgen dat er geen discussie meer mogelijk is en zo de mening opdringen aan anderen zodat zij hem ook moeten 'geloven'. Hoewel ze dit waarschijnlijk niet doen zullen ze hem niet kunnen tegenspreken uit angst.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
syndroom van cotard. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
De discussie god bestaat kan hij niet echt winnen de tegenpartij ook niet. En als je discussies algemeen bekijkt kan het over alles gaan.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
![]() |
|
|