Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kan me duidelijk herinneren dat jij gezegd hebt dat gelijkspel in de eerste ronde absoluut niet wenselijk was (en ik ben dat dat gaan geloven ook! ![]() Nee, ik ga het niet nazoeken.
|
Verwijderd
|
Hmm, als ik al die theorieën hier lees heb ik het gevoel dat ik veel mis. Maargoed, wat mij vooral opvalt en wat ik vreemd vind is dat Michelangelo zo graag gelijkspel wil. Ik snap zijn theorie wel over dat we dan iets aan de stemlijstjes hebben, maar toch vind ik het vreemd.
(Maar dat kan ook aan mijn onervarenheid liggen) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik leg hierboven duidelijk uit waarom we met verschillende lange stemlijstjes (spelers van 3/4/5) meer info kunnen halen. En jij en anderen nemen meteen aan dat er dan gelijkspel komt. Dat is helemaal niet waar. Want als ik gelijkspel zou willen had ik wel geprobeerd allemaal op 1 iemand te krijgen. Nu wil ik juist de stemmen verdelen over meerdere personen zodat we meer info krijgen uit de stemlijstjes. Oftewel, grote kans dat er geen gelijkspel komt. Maar wél info. Ik neem aan dat de rest van de speler wel kunnen lezen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Blijft hem altijd dwars zitten blijkbaar ![]() En het weerwolfspel moet je niet persoonlijk spelen want dan maak je fouten. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen lees dit nog is 1x aub: Ik wil niet voor een gelijkspel gaan maar voor informatie uit de lijstjes. Dit krijg je door een aantal lijstjes te hebben met meerdere spelers eronder. Hierdoor krijg je informatie in de volgende rondes. Ik zei als nu iedereen op 1 persoon afzonderlijk stemt dan hebben we later geen info. Met een aantal lijstjes met meerdere spelers eronder wel. Als ik blijkbaar de bad guy was had ik gewoon op Geel gestemd en was hij eruit gegaan en waren we in hangronde 2 nog steeds niet verder. Want hij is hoogstwaarschijlnijk een good guy. Overal hoor ik dat ik ''wel een punt heb'' maar ''gelijkspel is zo gevaarlijk''. Gelijkspel geeft je ook info. Waarom? Omdat ik niet zeg dat de stemlijstjes dadelijk 4-4-4 moet zijn maar 4-5-3 etc.. dan heb je onevenredig aantal spelers onder de stemlijstjes. Als der dan gelijkspel is heb je minimaal 1 wolf te pakken. Als er diegene met 4 spelers eruit gaat en die met 5 spelers niet heb je óók 1 wolf te pakken. Ik zie enkel de voordelen. Het enige verwaarloosbare nadeel is dat stel in het slechtste geval er een gelijkspel komt de wolven mogen kiezen. Maar hoogstwaarschijnlijk is dat toch tussen 2 goede. Want in de 1e hangronde uit 22 spelers meteen een bad guy pakken lijkt mij onwaarschijnlijk. Leg mij dan eens even haarfijn uit wat er zo goed is aan jullie theorie door zonder info te krijgen zomaar een hoogstwaarschijnlijk goede speler op te hangen. En nu gaan een aantal mensen mij persoonlijk proberen aan te vallen omdat ze bang zijn dat de tovenaar mij zal gaan beschermen en mij dus proberen op te hangen. Nou probeer het maar en je verliest weer door die persoonlijke vetes tegen mij een (nu ga ik even arrogant doen) goede speler. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Stemlijstje ronde 1
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of ga je alleen zeggen dat ik normaal tegen gelijkspel ben. Dat klopt maar die situaties waren anders. En toen heeft, volgens mij Severus, mij ervan kunnen overtuigen dat het in die andere situatie wat nu niet het geval is niet handig was. Nu is het wel handig want info. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Want, jij zegt dat je het opvallend vindt dat alleen Little Phoebe, Batave en ik er iets van zeggen. Maar dat is het toch helemaal niet, aangenomen dat we het nog niet wisten? Dan is het juist toch logisch dat wij er iets van zeggen?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die anderen, die in het hoi-topic posten, had ik gevraagd om het niet te zeggen. Ik heb wel gezien dat Absinthe en VeGs er zelf al achter waren gekomen maar die zegt terecht: wil je deze extra informatie aan de wolven geven? Nee. Dus we zeggen niks. Jullie waren de enigen die hard begonnen te roepen dat ik een UC was en wie ik dan wel niet was! |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarom zei ik ook tegen Absinthe dat we die switch die ze van Queasy opviel in de gaten moeten houden. Citaat:
Zo heeft het maken van ongeveer gelijke lijstjes 3-4-5-6 spelers verdeel onevenredig eronder consequenties voor de wolven! Want ze gaan twijfelen of ze wel in het goed rijtje zitten om niet verdacht te worden. Het enige wat ik zeg is dat verdeeldheid in de lijstjes beter is ipv alleen maar eenstemmers. Gelijkspel hierdoor krijgen in het slechtste geval tja kan gebeuren maar je krijgt dan wél info. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Plus dat ik ook wel ben voor verdeeldheid onder de stemlijstjes hoor als er de kans op gelijkspel maar niet groot is. Maar met zijn tienen onder 1 iemand staan heeft ook geen zin. edit: niet dat dit nu het geval is, maar om het maar even aan te tonen. |
![]() |
|||
Michelangelo, ik zeg niet dat je ongelijk hebt als je zegt dat we beter voor informatie kunnen gaan dan voor een lager risico op gelijkspel. (Ik zeg ook niet dat je gelijk hebt.) Ik zeg alleen dat ik het verdacht vind dat je nu opeens die keuze maakt.
En leg mij eens uit wat die andere situatie is waarbij gelijkspel in de eerste ronde onhandig is en leg me dan eens uit waarom het nu, ook in de eerste ronde wel handig is. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan hebben we 0,0 info. Je moet verdeeldheid hebben in de lijstjes (3,4,5,6) In die andere situatie was een gelijkspel niet goed in de eerste ronde omdat toen er 3 á 4 grote lijstjes waren. Dus dan is het niet nodig. Als ik niet had gepleit voor meer langere lijstjes gaan we hangronde 2 in met 5 mensen die op jou stemmen en de rest als eenstemmer op één iemand anders. Dat is nutteloos. Ik had ook de makkelijke optie kunnen kiezen en op 1 persoon ''random'' kunnen stemmen of gewoon op jou. Dat doe ik niet omdat ik voor ons meer info wil hebben! Niet van die holle uitspraken als: ''niet is verwaarloosbaar''. Dat heeft geen zin. In het slechtste geval is er een gelijkspel (kleine kans hoor) máár dat gelijkspel is altijd beter dan 1 grote lijst en de rest eenstemmers. Want zelfs gelijkspelen leveren info op en die andere optie niet. Geef eens een goede reden om alleen eenstemmers te krijgen in de 1e ronde en 1 grote lijst. Wat voor info wil je daar uit halen? Want ik hoor van jullie dat je dat liever hebt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat erover dat VeGs en Absinthe de weerwolven níet meer info wilde geven en te gaan bedenken welke UC ik kan zijn. En dat een aantal spelers dit wel deed. Dan geef je extra info aan de wolven die ze misschien wel hadden maar misschien ook niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() edit voor alle spelers: Ik typ vaak iets langere posts maar ik hoop dat je deze wel even leest en niet de korte post tegen mij. Mijn uitleg is vrij duidelijk, helder en logisch. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En, waar hoor je dat? Ik zeg dat ik het verdacht vind dat je zo van stijl bent veranderd (want ik snap nog steeds het verschil niet tussen deze eerste ronde en al die andere eerste rondes).
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit spel Waarom nu wel meerdere mensen onder 1 persoon? Er zijn verschillende eenstemmers (mensen alleen onder een persoon staan) en er was 1 iemand met een lange lijst onder zich. Dan krijg je dit als stemlijstje: 1-1-1-1-1-1-1-6 Hier haal je natuurlijk geen info uit voor deze ronde en latere rondes. Ik zeg, dit moet je niet doen maar je moet de stemlijstjes VERDELEN onder meerdere lange lijstjes. Dus dan krijg je dit als stemlijstje: 3-4-5-6-1-2 Voordelen: je krijgt meer info uit de stemlijstjes en misschien komt er wel een verrassende uitslag. Iets minder voordeel: er kan gelijkspel komen. Maar je blijft info krijgen! Nu zeg jij dat ik dit in andere spellen geen gelijkspel wil. Dat klopt maar toen waren de stemljistjes zo: 4-4-4-5-1-1 Waarom dan niet proberen een gelijkspel te krijgen? Omdat je dan toch al de info hebt en je geen onnodig risico hoeft te nemen. Als je het nu nog niet snap weet ik het niet meer. En graag een inhoudelijke reactie waarom je er niet mee eens bent. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Geel zou verrader kunnen zijn, maar dan legt hij het er wel dik bovenop. Wolf zou hij kunnen zijn, maar door zo hard naar mij te happen dan, zou bij mijn dood blijken dat hij aan de verkeerde kant staat. Dus ik begin te twijfelen.
Ik begrijp dat Michelangelo informatie wil, maar ik begrijp niet dat hij dat wil bekomen door eventueel een goeie op te offeren. Ik kijk nog heel even aan, maar zoals het nu gaat, wijzig ik mijn stem naar Michelangelo. |
![]() |
||
Citaat:
Ok, maar 1) als je wat gewacht had, dan was het wel losgelopen met het 111111111111-6 stemlijstjes. Want er zijn zat mensen die met domme theoriën komen (incluis ik). Maar nu zit ik met en dilemma. Want, aan de ene kant vind ik het verdacht dat jij zo nodig mensen moest verspreiden, maar aan de andere kant is het ook precies hoe jij 'normaal gezien' speelt. EDIT: DISCLAIMER: Ik bedoel met deze post (of andere post die betrekking hebben tot de theorie van Michelangelo) geen mening te vormen over de theorie van MA (=MicheAngelo), ik wil alleen duielijk maken dat ik het aan de ene kant erg opvallend vind dat MA nu opeens voor verdeeldheid gaat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar even ter tegenvraag en graag beantwoorden. Jij wilt geen informatie? Jullie denken dat er door verdeeldheid in lange lijstjes meteen gelijksepl komt maar dat is onzin. En wat als we nou sowieso 2 goeie ophangen? Dan heb je als we doen wat jij wilt: geen info en sowieso een good guy die je ophangt. In een spel met 22 spelers is de kans extreem groot dat we een good guy ophangen in de eerste ronde. Kans van 15/22e. Dus jullie hebben liever geen info en een good guy eruit. Dan wel info en geen good guy eruit? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Overigens snap ik je punt wel, het is de manier waarop je het brengt. Alsof het je niets kan schelen.
Daarnaast zit ik in de gevarenzone sowieso, dus ik wil liever niet mezelf opofferen om als informatie voor jullie te dienen natuurlijk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik speel altijd zo omdat ik informatie wil halen uit de ljistjes. Daarom wil ik altijd mensen verspreiden. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh kut ![]() Citaat:
![]() Dan is dit niet uit lijfsbehoud maar een tactiek waarbij de bad guys mij proberen uit te schakelen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Of ik weet wie de bad guy is en ga er alles aan doen om die gast er uit te krijgen of ik wil 3/4 lange ljistjes waar ik info uit kan halen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelfs dan heeft Michelangelo zijn zin, maar lees ik daar iets van terugkrabbelen als je zelf op het punt staat opgeofferd te worden voor info? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|