Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2011, 17:50
REIE
REIE is offline
Binnenband en fietsventiel lijken in orde, ware het niet dat het ventiel ergens achter is blijven haken, waardoor hij niet meer luchtdicht aan de band zit en zodoende tussen de binnenband en het ventiel lucht ontsnapt. Wie weet er hoe ik dit euvel kan oplossen?
Oud 24-01-2011, 18:49
Verwijderd
Niet, of misschien met kit.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 19:25
KIET
KIET is offline
Je kan het met creatief knip en plakwerk met een reparatiesetje nog proberen, maar een nieuwe binnenband kost ook niet een fortuin (en een eenvoudig vorkspreider indien nodig ook niet) en is een betrouwbaardere oplossing. Tenzij je een bijzondere fiets met dure precisie onderdelen hebt natuurlijk
Oud 24-01-2011, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Niet, of misschien met kit.
Oh ja, een nadeel van kit is wel dat het verwijderen van je binnenband dan wat lastiger gaat worden
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 00:00
T_ID
T_ID is offline
Dus als ik het goed begrijp zit er een scheur in het dikkere rubber dat ventiel en binnenband met elkaar verbindt? Da's lastig maken omdat het stug is. In theorie zou je het kunnen lijmen, maar dat lijkt me een lastige zaak.

Als de schade echt binnen het ventiel zit is het soms alleen maar ontzet, en kun je met uit elkaar en in elkaar schroeven het oplossingen. Fysieke beschadiging van het ventiel echter, vergeet het maar om dat te maken. Tenzij je knettergek bent en met een lasapparaat, rubberlijm etc uren aan de slag wilt om zo'n priegelding te maken. ;-)
Reageren

Regels voor berichten