Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2011, 14:27
Jason2
Jason2 is offline
Dag iedereen,

Ik heb zo'n 1,5 maand geleden al een paar forum berichten aangemaakt over dat ik mijn ex zoveel mistte en dat ik me heel erg rot voelde etc. Nu moet ik zeggen dat ik mij nu weer helemaal top voel en gewoon weer blij ben met alles. Ik bezoek weer regelmatig de sportschool, de trainingen van mijn voetbalteam (die ik train) zijn weer begonnen en ik heb weer mijn oude baan terug. Het gaat dus allemaal wel goed zo!

Maar waar ik mij nog wel een beetje over verbaas is dat ik eigenlijk nog wel mijn ex mis. Het is niet meer zo dat ik verdrietig wordt als ik aan haar denk, maar meer gewoon dat ik haar mis, mijn blije gevoel wordt er niet anders om. Ik ben rond eind december begonnen met het verbreken met het contact met mijn ex en dat helpt echt. In het begin is het echt enorm zwaar, maar daarna ga je je alleen maar beter voelen!

Toch voel ik dus nog dat ik haar mis. Ik heb ook in mijn achterhoofd gewoon een gedachte van: 'Het komt allemaal wel weer goed, het kan 1 maand, 1 jaar of misschien wel 5 jaar duren, maar we komen wel vast wel weer bij elkaar, we horen gewoon bij elkaar.' Ze zei zo'n 2 maanden geleden dat ze iemand anders leuk vond en daar ging ik ook helemaal kapot aan, maar nu heb ik me er wel bij kunnen neerleggen, maar ik merk ook dat ze eigenlijk niks met die ene jongen doet. Of ik weet er natuurlijk niks van, dat kan ook!

Zelf heb ik ondertussen ook al eens afgesproken met een meisje en dit helpt ook best wel goed om je er weer over heen te zetten, dan ga je in ieder geval meer geloven in die zin 'Er zijn meerdere leuke meisjes/jongens!'. Het was een aardig en lief meisje, maar helaas niet echt mijn type.

Mijn vraag is eigenlijk een beetje. Het is nu zo'n half jaar geleden dat ik en mijn ex uit elkaar gingen. Ik heb me rot gevoelt en nu voel ik me gewoon weer goed, maar toch mis ik haar nog, is dit normaal? Moet ik haar nu allang niet uit mijn hoofd hebben gezet? Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar toch blijf ik maar een warm gevoel krijgen van haar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2011, 15:00
Verwijderd
Het kan best. Ik heb een keer een jaar lang met zo'n gevoel rond gelopen. Pas toen ik iemand ontmoette die ik wel leuk vond, ging het vanzelf over. Ik denk niet dat je daar veel aan kunt doen, je hebt al veel gedaan, . Waarschijnlijk moet het gevoel dat je nu hebt gewoon slijten.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 15:04
Breakdown
Breakdown is offline
Citaat:
Het kan best. Ik heb een keer een jaar lang met zo'n gevoel rond gelopen. Pas toen ik iemand ontmoette die ik wel leuk vond, ging het vanzelf over. Ik denk niet dat je daar veel aan kunt doen, je hebt al veel gedaan, . Waarschijnlijk moet het gevoel dat je nu hebt gewoon slijten.
goed gezegt
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 15:35
Jason2
Jason2 is offline
Citaat:
Aah oke, laat het slijten dan maar beginnen . Het is nu ook wel fijn opzich, ik heb op het moment niet heel erg behoefte aan een relatie. Gewoon weer even met mijn vrienden wat dingen is ook leuk !
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 16:01
Verwijderd
Richt je op andere dingen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 16:05
Jason2
Jason2 is offline
Citaat:
Richt je op andere dingen.
Zoals? Ik vind dit wel een erg kort antwoord, hier kan ik namelijk niet veel mee Zoals ik al uitleg in mijn verhaal doe ik al genoeg dingen en ik voel me ook weer 100% goed! Alleen ik mis mijn ex nog soms. Het moet gewoon even slijten.

Maar waar zou ik mij volgens jouw op moeten richten?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 19:43
Verwijderd
Joh, bij m'n eerste grote liefde heeft het me eh... *telt op d'r vingers* anderhalf jaar (waaronder een reboundrelatie van 9 maanden) gekost om er helemaal overheen te raken Ik was al die tijd gewoon gelukkig hoor, niet dat ik anderhalf jaar met liefdesverdriet rondliep, maar het duurde wel lang om alle gevoelens kwijt te raken. Ik werd bijvoorbeeld pas een half jaar later boos op hoe hij dingen had aangepakt. Of ging me afvragen of het toch niet beter was om het nog een keertje met hem te proberen, terwijl het uitmaken een beslissing van ons samen was. En een klein deel van die gevoelens is er nu na 3,5 jaar nog wel, hoor, alleen nu horen die gevoelens bij mijn ik van toen en bij hoe hij toen was, niet bij hoe hij en ik nu zijn.

En het helpt inderdaad om een nieuwe grote liefde tegen te komen, want zo lang dat niet gebeurt, blijft je ex toch je 'ijkpunt'. Dan kunnen alle huidige gevoelens weg zijn, maar je herinnering aan hoe het toen was en hoe je je toen voelde, is wel jouw belangrijkste idee van liefde en daardoor blijf je er naar terugkijken.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 21:13
Jason2
Jason2 is offline
Citaat:
Joh, bij m'n eerste grote liefde heeft het me eh... *telt op d'r vingers* anderhalf jaar (waaronder een reboundrelatie van 9 maanden) gekost om er helemaal overheen te raken Ik was al die tijd gewoon gelukkig hoor, niet dat ik anderhalf jaar met liefdesverdriet rondliep, maar het duurde wel lang om alle gevoelens kwijt te raken. Ik werd bijvoorbeeld pas een half jaar later boos op hoe hij dingen had aangepakt. Of ging me afvragen of het toch niet beter was om het nog een keertje met hem te proberen, terwijl het uitmaken een beslissing van ons samen was. En een klein deel van die gevoelens is er nu na 3,5 jaar nog wel, hoor, alleen nu horen die gevoelens bij mijn ik van toen en bij hoe hij toen was, niet bij hoe hij en ik nu zijn.

En het helpt inderdaad om een nieuwe grote liefde tegen te komen, want zo lang dat niet gebeurt, blijft je ex toch je 'ijkpunt'. Dan kunnen alle huidige gevoelens weg zijn, maar je herinnering aan hoe het toen was en hoe je je toen voelde, is wel jouw belangrijkste idee van liefde en daardoor blijf je er naar terugkijken.
Ik heb nu na een half jaar ook wel dingen waar ik boos op ben, waarom het zo ging etc. en bij ons was het gelukkig ook een gezamelijk beslissing en gingen we goed uit elkaar.

Wauw, een reboundrelatie van 9 maanden? Is dat niet lang voor een reboundrelatie?

Ik hoop ook op een nieuwe grote liefde, maar dat komt nog wel, ik ben nog maar 18 jaar!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 21:19
Verwijderd
Haha nou het was niet alleen maar rebound natuurlijk, het was ook gewoon leuk Maar ik wist wel vanaf het begin al dat het uit zou gaan... schijnbaar is het inderdaad raar dat het dan nog zo lang duurt; we hadden het er ook wel regelmatig over om er mee te stoppen, maar het hoefden van ons allebei dan niet per se (we zagen de meerwaarde in vrijgezel zijn niet zo op dat moment) dus daarom ging het dan door. Uiteindelijk toch maar afgekapt omdat het natuurlijk toch steeds moeilijker werd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten