Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2011, 19:38
Lorelei
Lorelei is offline
Oud 03-02-2011, 19:38
Verwijderd
Die was snel.
Oud 03-02-2011, 19:39
Geel
Geel is offline
Ja, hij is bijna weer vol!
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Die was snel.
Ik was net begonnen met een nieuw topic maken toen noedelhap er 500 van maakte
Miekje*
Miekje* is offline
LL: dat eerste is waar. Kilo is voor luie mensen die kilogram te lang vinden, dus niet zo huilen.
Verwijderd
Citaat:
Ja, hij is bijna weer vol!
Volgens mij is dit een grapje dat ik niet snap
Oud 03-02-2011, 19:40
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hm, ik heb honger, ik ga soep maken ofzo.
Oud 03-02-2011, 19:42
Batave
Batave is offline
Wie is de mol?
Oud 03-02-2011, 19:46
Verwijderd
Citaat:
LL: dat eerste is waar. Kilo is voor luie mensen die kilogram te lang vinden, dus niet zo huilen.
Dat maakt het niet minder waar. Als die mensen echt lui zouden zijn, zouden ze wel kg gebruiken
Oud 03-02-2011, 19:47
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat maakt het niet minder waar. Als die mensen echt lui zouden zijn, zouden ze wel kg gebruiken
Daar heb je weer een puntje. Touché.
Oud 03-02-2011, 19:48
Batave
Batave is offline
"Ja.. die koeien.. die hebben niet zoveel hersens, lullig, maar (...)"
Oud 03-02-2011, 19:59
Noedelhap
Noedelhap is offline
Zo duidelijk dat Art de mol is. Hij maakte de foto te vroeg.
Oud 03-02-2011, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Zo duidelijk dat Art de mol is. Hij maakte de foto te vroeg.
En nu weer
En eerder bij de koeien deed hij ook al moeilijk met het kokertje
Oud 03-02-2011, 20:00
Batave
Batave is offline
Mja.. ik vermoed dat hij het er een beetje om doet.
Oud 03-02-2011, 20:19
Verwijderd
jezus, een hondenhalsband voor 9000 euro, bij 'bij ons in de pc'
dat is voor mij 60 maanden huur
5 jaar dus. 5 jaar huur
Oud 03-02-2011, 20:19
Verwijderd
En nu weer: nee, het is maar 6 km
Oud 03-02-2011, 20:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat is het nut eigenlijk van de mol zijn? Krijg je er nog iets voor als je het goed doet ofzo?
Oud 03-02-2011, 20:21
Batave
Batave is offline
Ook echt art: Hij is zo opzichtig aan het mollen :').
Verwijderd
Citaat:
Wat is het nut eigenlijk van de mol zijn? Krijg je er nog iets voor als je het goed doet ofzo?
nee, het is gewoon de fun en je zit er het hele programma in.
Geel
Geel is offline
Citaat:
Nee :')
Oud 03-02-2011, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vernomen dat het prijzenmandje voor 'n "succesvolle mol" bestaat uit 'n blikje Fanta (niet eens gekoeld), een beeldige roze sleutelhanger en 'n kleurplaat.
Oud 03-02-2011, 20:23
Batave
Batave is offline
Godver Weer niet.
Oud 03-02-2011, 20:24
Verwijderd
shampoo met meteorietstof
Oud 03-02-2011, 20:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb vernomen dat het prijzenmandje voor 'n "succesvolle mol" bestaat uit 'n blikje Fanta (niet eens gekoeld), een beeldige roze sleutelhanger en 'n kleurplaat.
Daar doet een mol het voor!
Oud 03-02-2011, 20:27
Verwijderd
Het is Art, dat zag je aan z'n lichaamstaal toen het er om ging tussen hem en Jan.
Advertentie
Oud 03-02-2011, 20:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Maar het doel is dus zo min mogelijk geld in de pot te krijgen door het saboteren van de opdrachten...?
Oud 03-02-2011, 20:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het is Art, dat zag je aan z'n lichaamstaal toen het er om ging tussen hem en Jan.
Ja, en het feit dat Jan eruit ging en hij niet.
Oud 03-02-2011, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Maar het doel is dus zo min mogelijk geld in de pot te krijgen door het saboteren van de opdrachten...?
Ja, ik zou er denk ik erg goed in zijn
Oud 03-02-2011, 20:32
Verwijderd
Citaat:
*Miekje* schreeef:
Ik kan je konijnen niet zien, das flut. Maar het stomme is dat veel dierenartsen vet hond-katgericht zijn en bijna niks weten over konijnen en andere knagers . Ze krijgen tijdens hun studie van minstens 6 jaar wel één periode met die dingen, that's it.
Een hollands hangoor hoort zo'n 1250 tot 1700 gram te wegen. Halfdwerg zal zo rond de twee kilo uitkomen, iets minder denk ik, tussen de 1500 en 1900 gram. Vanaf twee kilo heb je al een aardig stuk konijn als hij in normale conditie is. Je kunt je konijnen ook een onbeperkte hoeveelheid hooi en maar een heel klein beetje voer geven, das eigenlijk het beste voor konijnen. Zorg er dan wel voor dat je goed hooi hebt. Overigens is groenvoer niet erg, mits je niet teveel appel/ waspeen/ andere zoete dingen geeft, want dat is natuurlijk ronduit slecht. Maar winterwortel, witlof, andijvie, dat vinden de meeste konijnen het lekkerste en kan ook geen kwaad, ze gaan er hooguit beter van poepen.
Hmm Daan is wel langer en grover gebouwd dan Marvin, ik denk niet dat ze lichter moet wegen dan hij, dat voelt niet logisch. Ze eten soms wel appel, maar dan vooral klokhuizen (met de pitjes eruit natuurlijk).
En mjah, ik weet niet of mijn dierenarts heel veel van konijnen weet. Ze heeft wel konijnenvaccinatiespreekuur enzo. Maar toen ik haar vroeg hoe oud ze dacht dat Daan was, en dat het kleinedierenasiel alleen kon zeggen dat ze tussen de 1 en de 4 was (dat is inmiddels tweeënhalf jaar geleden), toen zei ze dat dat dan wel zou kloppen (terwijl ik dacht, misschien kun je het aan de tandjes ofzo wel wat specifieker zien).
Oud 03-02-2011, 20:32
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja, ik zou er denk ik erg goed in zijn
Hoezo dat? Denk je dat je het onopzichtig voldoende kunt saboteren? Hoe zou jij dat hebben gedaan met dat fotograferen?
Oud 03-02-2011, 20:33
Verwijderd
Ik zou denken dat als Art de mol zou zijn, hij minder opvallend zou mollen. En ik kan me niet voorstellen dat Karin echt zo dom is als ze doet
Oud 03-02-2011, 20:34
Verwijderd
Ik las die posts van jullie even (Sarah's reactie op *Miekje* haar post) en in combinatie met de topictitel was ik even in de veronderstelling dat jullie plannen hebben om binnenkort eens konijn te eten. Met name de zinsnede "..Vanaf twee kilo heb je al een aardig stuk konijn.." deed me denken "Attagirls!"
Oud 03-02-2011, 20:36
Verwijderd
flappie
Oud 03-02-2011, 20:37
Tink*
Tink* is offline
Oh god het gaat over konijnen. Leuk weetje: ik heb een plank vol met prijzen van de jeugdkonijnenvereniging.
Oud 03-02-2011, 20:38
Batave
Batave is offline
Wij hebben twee konijnen .
Oud 03-02-2011, 20:40
Verwijderd
Ter referentie:
http://i1028.photobucket.com/albums/...onijnen016.jpg
Oud 03-02-2011, 20:40
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hmm Daan is wel langer en grover gebouwd dan Marvin, ik denk niet dat ze lichter moet wegen dan hij, dat voelt niet logisch. Ze eten soms wel appel, maar dan vooral klokhuizen (met de pitjes eruit natuurlijk).
En mjah, ik weet niet of mijn dierenarts heel veel van konijnen weet. Ze heeft wel konijnenvaccinatiespreekuur enzo. Maar toen ik haar vroeg hoe oud ze dacht dat Daan was, en dat het kleinedierenasiel alleen kon zeggen dat ze tussen de 1 en de 4 was (dat is inmiddels tweeënhalf jaar geleden), toen zei ze dat dat dan wel zou kloppen (terwijl ik dacht, misschien kun je het aan de tandjes ofzo wel wat specifieker zien).
Dat is het bij konijnen, het is bijna niet te doen om ze op leeftijd te schatten. Tanden groeien door en slijten af, dus daaraan is niks te zien, die blijven hun leven lang hetzelfde. Een heel jong konijn herken je wel aan zijn grootte of nagels (jonge konijnennagels zijn extreem fijn). Maar leeftijden schatten kan bij konijnen dus bijna niet, dat ligt niet aan je dierenarts. Oudere voedsters herken je wel aan de grootte van de wam, maar daar staat ook geen leeftijd op, ofzo.
Oud 03-02-2011, 20:42
Batave
Batave is offline
Onze konijnen zijn wat kleiner.
Oud 03-02-2011, 20:42
Verwijderd
Ja, Daan had toen nog bijna geen wam, en nu dus wel dus intussen is ze van volwassen naar ouder gegaan.
Oud 03-02-2011, 20:43
Verwijderd
Daan in haar eigen bontjas: http://i1028.photobucket.com/albums/...onijnen004.jpg
Marvin met z'n buikje: http://i1028.photobucket.com/albums/...onijnen013.jpg
(ik heb een blauw fleecedekentje om m'n schouders en het hing op de grond en Marvin zag dat en dacht: mine!)
Oud 03-02-2011, 20:44
Verwijderd
ik kijk naar 24 uur met maarten van der weijden wat een netenblije gup, ik word er helemaal kriebelig en agressief van.
Oud 03-02-2011, 20:45
Miekje*
Miekje* is offline
Ohja, ze zijn wat aan de mollige kant inderdaad . Maar ik zou zeggen: koop een zak goed hooi, geef ze elke dag twee keer een handje brok per konijn. Meer dan genoeg in hun geval. En gewoon lekker groenvoer blijven geven, zolang er maar geen of weinig suiker inzit. En klokhuizen zou ik als ik jou was voorlopig maar even weggooien .

En troost je, ze zijn niet moddervet ofzo. Maar wel lekker mollig. En konijnen voelen zich lekkerder en leven langer als ze op het juistje gewicht gehouden worden.
Oud 03-02-2011, 20:47
Verwijderd
Mjah dan doen ze wel even zonder klokhuis hooi hebben ze sowieso altijd, ik weet niet zo goed wat goed hooi is maar dit hooi maakt in elk geval geen splinters in m'n vingers. En ik zal ook eens wat andijvie voor ze halen en dat opbouwen, dan hebben ze ook wat te knagen als ik ze minder brokjes geef
Oud 03-02-2011, 20:52
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mjah dan doen ze wel even zonder klokhuis hooi hebben ze sowieso altijd, ik weet niet zo goed wat goed hooi is maar dit hooi maakt in elk geval geen splinters in m'n vingers. En ik zal ook eens wat andijvie voor ze halen en dat opbouwen, dan hebben ze ook wat te knagen als ik ze minder brokjes geef
Ha, wat te knagen, daar hebben ze hun hooi voor hoor . Andijvie is zonder brokjes een welkome afwisseling, maar binnen een minuut weg, zo erg houden de meeste konijnen van andijvie .
Oud 03-02-2011, 20:54
Verwijderd
ja precies, zo bedoel ik het ook, als iets lekkers op winterpeen sprongen ze vroeger ook meteen af maar tegenwoordig denken ze volgens mij 'mwah, alwéér winterpeen'.
En Marvin is een verwend nest, die vindt niets écht lekker behalve de gekleurde stukjes uit gemengd voer.
Oud 03-02-2011, 20:55
Verwijderd
Ik vind knaagdieren maar sucken. That being said; tijd om lekker te gaan lezen in bed met de radio zachtjes aan en 'n glaasje Dimple d'r bij.

Fijne avond liefjes.
Oud 03-02-2011, 21:00
Verwijderd
Afgesproken om bier te drinken. Bel ik net. "ik ben nog even aan het raiden" (wow) binnenkort interventie tijd
Oud 03-02-2011, 21:00
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
ja precies, zo bedoel ik het ook, als iets lekkers op winterpeen sprongen ze vroeger ook meteen af maar tegenwoordig denken ze volgens mij 'mwah, alwéér winterpeen'.
En Marvin is een verwend nest, die vindt niets écht lekker behalve de gekleurde stukjes uit gemengd voer.
Dan is het bij hem sowieso wel handig om hem alvast biks te leren eten . En die gekleurde dingetjes uit het gemengde voer, dat is gewoon brood met kleurstof, wist je dat? En het is eigenlijk echt funest voor konijnendarmen .
Oud 03-02-2011, 21:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dobermann naamzoek, hoe eng is Let me in? Ik wil wel slapen vannacht
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten