Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2011, 17:22
idiot---boy
idiot---boy is offline
Ik had dus knallende ruzie met mijn broertje, want hij wilde niet weg gaan bij de playstation op mijn kamer. Ik trek hem weg, Hij probeert terug de kamer in te gaan, gaat ie de deur forceren, knal ik tegen de muur aan en drukt hij keihard de deur tegen mij aan, k krijg geen fakking adem voor 2 seconden, dat voelde echt fakking kut. Voor de duidelijkheid, hij is 12 en ik 14 en ik weet dat iedereen zijn adem 2 seconden kan inhouden, maar dit was een benarde positie en ik werd he-le-maal platgedrukt. Hij briest de hele tijd DOOD-DOOD-DOOD, mijn moeder trekt hem weg, ik krijg eindelijk weer adem. Ik weet dat mijn broertje gewoon flipte, hij wilde me vast niet dood hebben om zoiets kleins, maar misschien kende hij zijn eigen krachten niet. Op moment van schrijven hoor ik hem beneden met de deuren slaan en tegen zijn ouders razen en ik heb maar ff de deur geblokkeerd met mijn bed. Ik voel me nu toch wel tamelijk bedreigd. Kan iemand de ernst hiervan inschatten, heeft iemand ook zoiets gehad, heeft iemand tips? Allemaal welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2011, 17:38
honkballertje
honkballertje is offline
Je broertje is boos, omdat hij niet met de playstation verder kon spelen.
Hij zal wel weer vanzelf afkoelen en dan ben je ineens de liefste broer/zus van de wereld
althans dat hoop ik voor je, maar zo ging het bij ons ook wel eens als 1 van de 2 boos werd op de ander.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 17:49
JustADreamer
JustADreamer is offline

Uhhhh.... Gaming kan ráre dingen met jongens doen Ik zou toch met je ouders overleggen dat dit gedrag niet gezond is, en hem eventueel tijdelijk helemaal van de playstation weg te houden... Klinkt als dreigend gevalletje verslaving...
Oud 02-02-2011, 18:03
idiot---boy
idiot---boy is offline
geniaal filmpje
En bedankt voor de info mensen, ik hoop dat het snel overgaat
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 23:03
Jefar
Jefar is offline
Nerdrages zijn helaas niet te genezen, alleen met een berg eten voor wanneer j dood geschoten wordt op cod
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 00:33
Batave
Batave is offline
Het filmpje is anders wel behoorlijk in scène gezet.
Oud 10-02-2011, 01:27
Thinus
Thinus is offline
Gevalletje gameverslaafd + pubertijd zo te horen. Niets vreemds aan voor een 12 jarige jongen denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 06:58
olha1
olha1 is offline
maar ik denk dat een wwekje van je playstation af wel goed is maar beteketn dit dat je een meisje bent die zig niet kan verdedigen (niet beledigend bedoeld)
want anders moet je even laten zien hoe sterk je bent (klinkt stom maa als jij laat zien wie de baas is blijft hij stil...)
Oud 10-02-2011, 07:50
Batave
Batave is offline
Citaat:
maar ik denk dat een wwekje van je playstation af wel goed is maar beteketn dit dat je een meisje bent die zig niet kan verdedigen (niet beledigend bedoeld)
want anders moet je even laten zien hoe sterk je bent (klinkt stom maa als jij laat zien wie de baas is blijft hij stil...)
Volgens mij is het een jongen.
Oud 10-02-2011, 10:15
LW
LW is offline
Als het mijn zoon was, werd dat een maandje geen playstation.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 16:14
olha1
olha1 is offline
je bent toch wel wat sterker dan hem?
in zijn puberbreintje, moet even komen te staan dat jij de baas bent
Oud 10-02-2011, 18:52
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Gevalletje gameverslaafd + pubertijd zo te horen. Niets vreemds aan voor een 12 jarige jongen denk ik zo.
als ie zo flipt, dan is ie toch wel wat aan de verslaafde kan hoor, laat gewoon zien wie er de baas is (zonderalteveelgeweld) zodat hij de volgende keer even nadenkt voordat hij zomaar binnenstormt. Zelf ben ik 13 en heb ik ook wel eens een moment dat het even knapt, dan doe ik even zelfbeheersing , of ik tel even tot 5 (alhoewel ik dan een meisje ben), misschien moet hij dat ook even leren
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 19:50
ikke1
ikke1 is offline
gooi de playstation uit je kamer, komt ie ook niet meer binnen
mijn stiefbroertje flipt ook helemaal als hij niet achter de pc mag, maar dan geven we hem snel zijn ds of mag ie op de tv zender die hij leuk vind
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 21:41
surimeid
surimeid is offline
te verslaafd hij moet hulp zoeken dat is een tip!

filmpje is geniaal.
Oud 10-02-2011, 22:22
Jefar
Jefar is offline
Hulp zoeken voor een nerdrage is onnodig, dit gaat vanzelf over
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 22:27
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
Hulp zoeken voor een nerdrage is onnodig, dit gaat vanzelf over
Het gaat over nadat je de playstation een casemod hebt gegeven met behulp van een hamer.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 01:02
Batave
Batave is offline
Sowieso.. playstation?
Oud 11-02-2011, 17:10
idiot---boy
idiot---boy is offline
thx voor de tips allen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 18:57
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
je bent toch wel wat sterker dan hem?
in zijn puberbreintje, moet even komen te staan dat jij de baas bent
http://www.cesarsway.com/dogwhisperer
Wat positive energy uitstralen, calm and assertive zijn, zo'n prik geven als hij boos kijkt.. Zou het werken?

Trouwens, waarom laten je ouders dat toe?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 18:58
olha1
olha1 is offline
we zijn en blijven gewoon en actie reactie machanisme hebbent hoofd hebben
Oud 11-02-2011, 19:11
Kaa
Kaa is offline
Bizar idd dat je ouders dat toelaten. Als t mijn zoon was ging de playstation of pc of whatever gewoon achter slot en grendel, of zelfs de deur uit. Potje drama om je zin te krijgen ging er bij ons thuis ook niet in, sterker ik wist wel beter want als ik idioot zou doen om zoiets belachelijks was ik echt nog niet jarig.
Als je het gevoel hebt dat je bedreigd wordt door het gedrag van je broertje, mag je dit ook best aan je ouders kenbaar maken. Tuurlijk kan je beter zelf eerst proberen op te lossen, maar kan me voorstellen dat als dit vaker gebeurd is of erger wordt, dat je daar geen zin meer in hebt. Wel belangrijk dat je niet flipt op hem, je bent de oudste van de twee en ook al schelen jullie maar twee jaar, jij bent zijn dichtsbijstaande voorbeeld, dus beter dat je hem het goede voorbeeld geeft (ook voor jezelf beter naarmate tijd verstrijk).
Dat filmpje trouwens, neem aan dat het nep is, is desondanks echt disturbing . Rich kids....

ps: Dat stiefbroertje wat ik net las die n snel n ds toegestopt krijgt omdat hij niet op de pc mag en anders fliipt: What...the...fuck...
Echt triest
Oud 11-02-2011, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Bizar idd dat je ouders dat toelaten. Als t mijn zoon was ging de playstation of pc of whatever gewoon achter slot en grendel, of zelfs de deur uit. Potje drama om je zin te krijgen ging er bij ons thuis ook niet in, sterker ik wist wel beter want als ik idioot zou doen om zoiets belachelijks was ik echt nog niet jarig.
Als je het gevoel hebt dat je bedreigd wordt door het gedrag van je broertje, mag je dit ook best aan je ouders kenbaar maken. Tuurlijk kan je beter zelf eerst proberen op te lossen, maar kan me voorstellen dat als dit vaker gebeurd is of erger wordt, dat je daar geen zin meer in hebt. Wel belangrijk dat je niet flipt op hem, je bent de oudste van de twee en ook al schelen jullie maar twee jaar, jij bent zijn dichtsbijstaande voorbeeld, dus beter dat je hem het goede voorbeeld geeft (ook voor jezelf beter naarmate tijd verstrijk).
Dat filmpje trouwens, neem aan dat het nep is, is desondanks echt disturbing . Rich kids....

ps: Dat stiefbroertje wat ik net las die n snel n ds toegestopt krijgt omdat hij niet op de pc mag en anders fliipt: What...the...fuck...
Echt triest
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik vind het echt belachelijk dat ouders het nodig vinden om hun kinderen op die manier tevreden te houden. Zo leert een kind alleen maar dat hij alles voor elkaar kan krijgen zolang hij maar hard genoeg schreeuwt. Dat had ik echt niet moeten proberen toen ik klein was, hoor.

Hetzelfde geldt voor mensen die hun kinderen maar snoep blijven kopen als ze vervelend worden in de supermarkt, ofzo. Ik kan me nog herinneren dat ik een keertje stennis begon te schoppen omdat ik geen snoepjes mocht. Toen heeft m'n moeder gezegd dat ik dan maar in de supermarkt moest blijven wonen en is er toen vandoor gegaan, naar een plek waar ik haar niet kon zien (maar zij mij wel). Damn, wat was ik toen bang. Dat was de eerste en de laatste keer dat ik dat geflikt heb.

Als dit mijn kind was.. Nee, fuck that, ik zou het niet eens zo ver laten komen. Ik vind dit echt om je voor te schamen. Persoonlijk weet ik eigenlijk niet wat je er aan moet doen, want het is al een beetje (understatement of the year) te ver gekomen. Ga zeker niet je broertje terugslaan of zo, want daar schiet je ook niets mee op, maar ik vind wel dat je jouw ouders hierop aan mag spreken; het is immers hun schuld. Dit gedrag is niet normaal en er moet snel wat aan gedaan worden. Maar opvoeden is niet jouw taak. Jouw ouders moeten hier iets aan doen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 22:31
FrankB93
FrankB93 is offline
ga samen gamen
Oud 13-02-2011, 10:50
olha1
olha1 is offline
Citaat:
ga samen gamen
haha deze is slim

had niemand eerder kunnen bedenken (inclusief mezelf)
Oud 14-02-2011, 13:01
Batave
Batave is offline
Want niks is zo goed in een puberleven als een beetje extra competitie .
Reageren

Regels voor berichten