Advertentie | |
|
![]() |
||
dat mag de school zelf bepalen
op sommige mag je zoveel en zovaak herkansen als je wil Citaat:
![]()
|
![]() |
Bij ons op school mag je per periode maximaal 2 herkansingen doen, dat mogen dan niet 2 dezelfde vakken zijn, dus niet een rep. wiskunde en dan nog een rep. wiskunde maar bijv. aardrijkskunde en economie.
Het maakt ook niet uit of het nu uit het gemeenschappelijk, profiel of vrije deel zit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb er zelf 5 per jaar (ongeacht of het Voortgang is of Examen), maar ik ken ook een andere school waar ze helemaal geen herkansingen hebben. Op die school ligt overigens het slagingspercentage (en ook de overgangscijfers) veel hoger dan bij ons...
|
Wij krijgen 2 herkansingen per jaar (vanaf de vierde). Er zijn scholen die veel meer herkansingen toestaan, mijn mening daarover verschilt van dag tot dag.. Aan de ene kant is het zo dat je het (examendossier)proefwerk uiteindelijk toch maakt, dus de stof beheers je. Je kunt een keer de mist in gaan, dus zijn herkansingen een goede zaak. Maar aan de andere kant worden herkansingen vaak gebruikt om de proefwerken een tijdje op te schuiven, dit is dan weer een slechte zaak (vind ik vandaag). Je moet met de druk van de 2e fase om kunnen gaan. "Als je later een baan hebt en je moet een taak verrichten, kun je hem ook niet herkansen."...zei laatst een of andere leraar. Hier ben ik het mee eens. (wederom..vandaag)
|
wij mogen per vak 2 x iets herkansen (vanaf de 4e) en iedere toetsweek maar 1 ding, tenminste dat was in t begin, maar nu is t veranderd en zijn alle herkansingen die je gedaan hebt vervallen (niet je punt hoor) en beginnen we weer opnieuw
![]() dus 2 herkansingen per vak (vanaf de 4e dus, mja zit in de 6e nu dus voor mij 2 herk. per vak in 1 jaar) per toetsweek 2 herkansingen en ook toetsen die boven de 5,9 zijn mogen herkanst worden ![]()
|
![]() |
ik doe 4v en we mogen per periode (4 in het jaar) 1 x een proefwerk/SE herkansen en 1x per periode op nieuw iets inleveren, als je te laat was of als het onvoldoende was...
BEST KROTTIG ZO TE ZIEN ps: in de onderbouw niets herkansen, alleen als de hele klas het enorm slecht had gemaakt (+/-us 2x in het jaar) Laatst gewijzigd op 02-12-2002 om 18:52. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En we hebben nog een 'joker'
|
Verwijderd
|
Waarom is het aantal herkansingen niet landelijk geregeld, want ik lees hier dat sommigen veel minder herkansingen hebben dan anderen.
Dat betekend dat leerlingen met veel herkansingen, en ook hogere cijfers halen voor de herkansing dan voor de eerste toets, met veel betere cijfers het examen ingaan, en dus ook een hogere kans op slagen hebben.. Heel oneerlijk eigenlijk.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Bij mij op school doen ze heel moerlijk met herkansingen. Zo heb je type A en B. En van elk type heb je 6 herkansingen (dus 12 in totaal voor 3 jaar). En het ene type zijn dan vrije herkansingen, en het andere type mag je alleen gebruiken als je ziek bent geweest. En wij hebben dit jaar 2 toetsweken, en na elke toetsweek mag je 1 vrije herkansing gebruiken, als je dat niet doet komt ie te vervallen
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Bij mij op school mag je na elke toetsweek 2 pw's herkansen
1 binnen je profiel en 1 buiten je profiel Zo is het ook vastgelegd geloof ik maar iedere school houd er zijn eigen regels op na b-tje vaag allemaal maar als je nix kan herkansen zou ik toch proberen daar wat aan te gaan doen, want het is wel makkelijk er is altijd wel een toets die je wat minder goed maakt |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2008 |
SE's Herkansen Chocolademelk | 35 | 09-05-2008 21:53 | |
Algemene schoolzaken |
Herkansingen *** Sido *** | 48 | 07-03-2005 19:34 | |
Eindexamens 2004 |
Wat ga jij herkansen? Daantje_0705 | 42 | 23-06-2004 22:10 | |