Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2002, 20:06
meidjuh15
meidjuh15 is offline
Heej Peepz!
Ik heb dus fftjes een vraagjuh:
Ik ben 15 jaar en zit nu voor het eerst in havo 4! Ik hoorde laatste dat je in havo 4 atlijd 1 pw in je profiel deel en 1 pw in je gemeenschappelijk deel mag herkansen! Iz dit sow? Bij ons doen ze dat namelijk niet en dan zittuh ze te zanniken dat der helamal niemadn over gaat.. vind je da gek!
Het gaat bij de weg wel goed op school ik vind alleen scheikunde zwaar VERNAAID! Ach jah shit happends
Oud 29-11-2002, 20:40
Verwijderd
op elke school is het bvolgens mij anders geregeld, maar je hebt iig recht op herkansingen!
vorig jaar kregen we voor elke 4 proefwerken per vak 1 herkansing, en dit jaar krijgen we gewoon 10 herkansingen, en die mag je voor elk vak gebruiken
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 20:55
Miess
Miess is offline
De herkansingregeling voor het schoolexamen verschilt per school. Tip: wil je een leraar te vriend houden, herkans zijn vak dan niet (*wijst naar de stapel herkansingen die voor mij liggen).
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Miess schreef:
De herkansingregeling voor het schoolexamen verschilt per school. Tip: wil je een leraar te vriend houden, herkans zijn vak dan niet (*wijst naar de stapel herkansingen die voor mij liggen).
of juist wel, want dan laat je zien, dat je echt je best doet voor zijn vak
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 21:13
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
dat mag de school zelf bepalen
op sommige mag je zoveel en zovaak herkansen als je wil

Citaat:
Miess schreef:
ja of hij denkt dan juist dat je het er bij laat hangen en niks om zijn vak geeft
Oud 29-11-2002, 21:52
alpha
alpha is offline
Dat verschilt per school. Bij ons op school mag je aan het eind van het jaar een aantal herkansen maar op school van mijn neef mogen ze na elke toetsweek elke toets herkansen. Dus moet je even kijken in je pta.
Oud 30-11-2002, 08:58
the tourist
the tourist is offline
Wij mogen na elke proefwerkweek een toets herkansen, 6 keer dus, want we hebben 6 proefwerkweken. In 4 vwo mag je pas na de 3e periode herkansen, 4 keer dus (in 4 havo mag je geloof ik wel 6 keer). Eigenlijk is het best lullig dat dat op elke school anders is geregeld....
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 12:30
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Bij ons mag je in elke periode 1 toets herkansen. In totaal dus 4. Best weinig als ik dat hierboven zo lees
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 12:37
@Moon
@Moon is offline
Shit he nu ik hier zo rond kijk hebben jullie f* veel herkansingen. Ik heb maar 4 herkansingen per jaar! ! ! Echt idioot dan dat elke school het anders regelt. Echt oneerlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 12:38
ronaldo81
ronaldo81 is offline
Zo ik heb nooit een herkansing gehad ik had altijd een voldoende bijna altijd,dan maar als ik onvodoende had dan mog ik altijd het over doen maar als je twee keer een onvoldoende op ččn les had dan mog je het niet meer over doen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 12:57
Verwijderd
Bij mij mag je vanaf de 4e volgens mij voor elk vak max. 2 keer herkansen, met een maximum aantal van 12 herkansingen ofzo

[edit]

Per jaar dus..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 15:45
mar87
mar87 is offline
Bij ons op school mag je per periode maximaal 2 herkansingen doen, dat mogen dan niet 2 dezelfde vakken zijn, dus niet een rep. wiskunde en dan nog een rep. wiskunde maar bijv. aardrijkskunde en economie.
Het maakt ook niet uit of het nu uit het gemeenschappelijk, profiel of vrije deel zit.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 16:31
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
ronaldo81 schreef:
Zo ik heb nooit een herkansing gehad ik had altijd een voldoende bijna altijd,dan maar als ik onvodoende had dan mog ik altijd het over doen maar als je twee keer een onvoldoende op ččn les had dan mog je het niet meer over doen
Dit gaat eigenlijk meer over proefwerken in de 2e fase, dan heb je er namelijk veel minder, en deze tellen mee voor je eindexamen. In de 1e, 2e en 3e had ik ook nooit herkansingen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 16:58
*maai*
*maai* is offline
Wij hebben er maar 3!!!
Oud 30-11-2002, 17:12
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Dit gaat eigenlijk meer over proefwerken in de 2e fase, dan heb je er namelijk veel minder, en deze tellen mee voor je eindexamen. In de 1e, 2e en 3e had ik ook nooit herkansingen
Dat is belachelijk, herkansingen voor de 2e fase.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 17:41
Balance
Balance is offline
Ik heb er zelf 5 per jaar (ongeacht of het Voortgang is of Examen), maar ik ken ook een andere school waar ze helemaal geen herkansingen hebben. Op die school ligt overigens het slagingspercentage (en ook de overgangscijfers) veel hoger dan bij ons...
Oud 01-12-2002, 13:43
L1
L1 is offline
Ik zit ook in havo 4. Wij mogen aan het eind van elk trimester 2 repetities over doen. Dit mag alles zijn.

----------------------
L1
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 16:33
Gothic
Gothic is offline
We begonnen met 10, toen ik in de 4e kwam waren het er 6, nu hebben we er nog maar 2 over
Oud 01-12-2002, 17:23
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Wij krijgen 2 herkansingen per jaar (vanaf de vierde). Er zijn scholen die veel meer herkansingen toestaan, mijn mening daarover verschilt van dag tot dag.. Aan de ene kant is het zo dat je het (examendossier)proefwerk uiteindelijk toch maakt, dus de stof beheers je. Je kunt een keer de mist in gaan, dus zijn herkansingen een goede zaak. Maar aan de andere kant worden herkansingen vaak gebruikt om de proefwerken een tijdje op te schuiven, dit is dan weer een slechte zaak (vind ik vandaag). Je moet met de druk van de 2e fase om kunnen gaan. "Als je later een baan hebt en je moet een taak verrichten, kun je hem ook niet herkansen."...zei laatst een of andere leraar. Hier ben ik het mee eens. (wederom..vandaag)
Oud 01-12-2002, 19:24
Blubje
Blubje is offline
wij mogen per vak 2 x iets herkansen (vanaf de 4e) en iedere toetsweek maar 1 ding, tenminste dat was in t begin, maar nu is t veranderd en zijn alle herkansingen die je gedaan hebt vervallen (niet je punt hoor) en beginnen we weer opnieuw

dus 2 herkansingen per vak (vanaf de 4e dus, mja zit in de 6e nu dus voor mij 2 herk. per vak in 1 jaar) per toetsweek 2 herkansingen en ook toetsen die boven de 5,9 zijn mogen herkanst worden
Oud 01-12-2002, 20:08
niemand
niemand is offline
Gewoon HBO gaan doen, bij mij mag je elke periode alle toetsen herkansen en als je het dan nog niet haalt mag je het jaar daarna nog een keer herkansen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 13:54
xx_sanne
xx_sanne is offline
wij hebbe 4 toetsweke per jaar.. en per toetsweek mag je 2 toetse herkanse.. t maakt nie uit welk vak je herkans.. je mag ook 4x in t jaar t zelfde herkanse, maar mag ook iedere toetsweek andere vakke herkanse..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 18:48
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik doe 4v en we mogen per periode (4 in het jaar) 1 x een proefwerk/SE herkansen en 1x per periode op nieuw iets inleveren, als je te laat was of als het onvoldoende was...

BEST KROTTIG ZO TE ZIEN

ps: in de onderbouw niets herkansen, alleen als de hele klas het enorm slecht had gemaakt (+/-us 2x in het jaar)

Laatst gewijzigd op 02-12-2002 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 20:38
Verwijderd
Wat zijn jullie allemaal verwend met die herkansingen

Wij hebben maar 5 herkansingen over de HELE 2e FASE.
dus je mag maar 5 keer een ST oid herkansen in 3 jaar
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 19:35
kweety
kweety is offline
nou in de 4e hebben wij 2 herkansingen en alleen als je lager als een 6 hebt. das best wel lullig sommige moeten bijv. gemmideld een 8 staan om teogelaten te worden
Oud 08-12-2002, 14:06
lct
lct is offline
Bij ons op school mag je 2/3 herkansingen gaan maken. En die mag je ook alleen maar gaan maken als je over bent. Of als je bent blijven zitten en het vak net niet hebt afgerond.
Oud 08-12-2002, 15:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
ik doe 4v en we mogen per periode (4 in het jaar) 1 x een proefwerk/SE herkansen en 1x per periode op nieuw iets inleveren, als je te laat was of als het onvoldoende was...

BEST KROTTIG ZO TE ZIEN
kweet niet wat 'krottig' betekent, maar als 't negatief is: dat valt volgens mij wel mee. Ik neem aan dat bij andere scholen (bij ons iig wel) ook een PO te laat inleveren of opnieuw inleveren een herkansing kost. In feite hebben jullie dan dus 8 herkansingen per jaar.
Oud 12-12-2002, 20:11
angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
BTL_BTR schreef:
Bij ons mag je in elke periode 1 toets herkansen. In totaal dus 4. Best weinig als ik dat hierboven zo lees
bij ons dus ook, ik vind het echt niet eerlijk als ik die andere scholen bekijk, waarom is dat niet landelijk geregeld?
En we hebben nog een 'joker'
Oud 12-12-2002, 20:34
Mariebel
Mariebel is offline
Bij ons mag je in havo 4 nix herkansen en in havo 5 1 per kwartaal.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 20:38
Verwijderd
Waarom is het aantal herkansingen niet landelijk geregeld, want ik lees hier dat sommigen veel minder herkansingen hebben dan anderen.
Dat betekend dat leerlingen met veel herkansingen, en ook hogere cijfers halen voor de herkansing dan voor de eerste toets, met veel betere cijfers het examen ingaan, en dus ook een hogere kans op slagen hebben..
Heel oneerlijk eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 20:44
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
Waarom is het aantal herkansingen niet landelijk geregeld, want ik lees hier dat sommigen veel minder herkansingen hebben dan anderen.
Dat betekend dat leerlingen met veel herkansingen, en ook hogere cijfers halen voor de herkansing dan voor de eerste toets, met veel betere cijfers het examen ingaan, en dus ook een hogere kans op slagen hebben..
Heel oneerlijk eigenlijk..
Ja is idd oneerlijk, maar de moeilijkheid van je schoolexamen verschilt ook weer per school. Dus daar zit ook verschil in, dus dat zou ook niet eerlijk zijn!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:02
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Bij ons mag je van ieder vak een proefwerk herkansen per jaar
( alleen op toetsen aangegeven op het PTA met vermelding herkansbaar)
Oud 12-12-2002, 21:12
Verwijderd
Ik mag willekeurig 2 toetsen herkansen per repweek, dit houdt dus in 10 per jaar
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 10:32
Snufje
Snufje is offline
In de vierde had ik 5 herkansingen over het hele jaar, in de vijfde 3 herkansingen () over het hele jaar en dit jaar heb ik er voor de 1e 2 toetsweken 2 en de laatste 2 toetsweken samen 3...
Dus in totaal 5...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 13:14
Breg
Breg is offline
Bij mij op school doen ze heel moerlijk met herkansingen. Zo heb je type A en B. En van elk type heb je 6 herkansingen (dus 12 in totaal voor 3 jaar). En het ene type zijn dan vrije herkansingen, en het andere type mag je alleen gebruiken als je ziek bent geweest. En wij hebben dit jaar 2 toetsweken, en na elke toetsweek mag je 1 vrije herkansing gebruiken, als je dat niet doet komt ie te vervallen . Dus ik heb maximaal 2 herkansingen per jaar die ik mag gebruiken om een hoger cijfer te halen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 13:37
Miess
Miess is offline
Op de school waar ik werk mag je per tentamenperiode 2 schoolonderzoeken herkansen, dus in de vierde, vijfde zesde respectievelijk 6,8,6=20 in totaal.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 15:49
Toscane
Toscane is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:
Wat zijn jullie allemaal verwend met die herkansingen

Wij hebben maar 5 herkansingen over de HELE 2e FASE.
dus je mag maar 5 keer een ST oid herkansen in 3 jaar
oh, kd8 da onze school erg was, maar da valt eik super mee als ik da zo lees. Bij ons mag je per schooljaar per vak 1 herkansing maken, maar dat wat je gaat herkansen moet wel onder de 5,5 zijn (iets wak zelf nogal dom vind, zeker als je t argument dan hoort; ánders hebben de leraren te veel herkansingen om te maken en na te kijken'). Wat echter wel zo verschrikkelijk stom geregeld is, is dat we 4 toetsperiodes hebben. Na 2 toetsperiodes te hebben gehad, moet je beslissen of je je herkansing voor bv wiskunde gebruikt voor 1 van de afgelopen 2 toetsen, of dat je je herkansing bewaart. Blijkt dan na de 4e toetsperiode dat je je 3e en 4e toets wel goed heb gemaakt, en dus niet hoeft te herkansen, ben je je herkansing wel kwijt. Die mag je dan niet meer gebruiken voor bijvoorbeeld de eerste toets die je onvoldoende heb gemaakt. Wat de logisca van dit rare systeem is ???? Ik zou t niet weten, t gaat erom dat leerlingen uiteindelijk niet 10 toetsen in 3 dagen een paar weken voor de grote vakantie hoeven te herkansen, en niet te vergeten dat de leraren niet al te veel hoeven na te kijken
Oud 19-12-2002, 09:44
Need
Need is offline
Bij mij op school mag je na elke toetsweek 2 pw's herkansen
1 binnen je profiel en 1 buiten je profiel
Zo is het ook vastgelegd geloof ik
maar iedere school houd er zijn eigen regels op na
b-tje vaag allemaal
maar als je nix kan herkansen zou ik toch proberen daar
wat aan te gaan doen, want het is wel makkelijk
er is altijd wel een toets die je wat minder goed maakt
Met citaat reageren