Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2011, 13:13
Geel
Geel is offline
Ik heb mijn laptop (met Windows Vista Home Premium) gerecovered met een bijgeleverde recovery-dvd. Dat ging - volgens mij - prima. Maar nu kan ik geen draadloze internetverbinding maken. In het netwerkcentrum is er geen optie meer 'Draadloze internetverbinding', er is alleen een optie 'Breedbandverbinding'.

Iemand enig idee hoe ik nu een draadloze internetverbinding kan maken?
Oud 13-02-2011, 13:22
Verwijderd
Probeer er even achter te komen van werk merk & welk model je draadloze netwerkkaart is.
Als je op dat Windows-bolletje klikt in de startbalk, 'apparaatbeheer' intypt en op enter drukt, krijg je een leuk overzichtje van alle onderdelen in je laptop.

Klik het tabblad Netwerkadapters open en kijk of daar iets met 'wireless' bij staat. Zo niet, dan mist de 'driver'. Die zul je dan handmatig op moeten zoeken op Google. Daarvoor heb je dus het merk en model van je adapter nodig.

Ik weet alleen niet helemaal hoe je daarachter kunt komen :$ voor zover ik weet kán het wel. Hopelijk kan iemand daar iets voor posten.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 16:34
Geel
Geel is offline
Ik heb weer draadloos internet
Op de site van Medion heb ik een stuurprogramma gedownload en nu doet ie het weer.

Maar ik heb even in mijn Apparaatbeheer gekeken en daar staat onder 'Overige apparaten' dat ik bij twee 'Base systemen' geen stuurprogramma's heb. Wat zijn Base Systemen?
Oud 13-02-2011, 16:41
Geel
Geel is offline
Ik heb nog steeds geen idee wat een Base System is, maar nadat ik een Card Reader Driver heb gedownload, is alles goedgekomen.

Ik ben wel nog steeds benieuwd naar waar wat een Base System is.
Oud 13-02-2011, 16:54
Geel
Geel is offline
Maar ik heb nog een vraag. Niet echt over draadloos internet, maar wel over iets na de recovery.

In een map Windows.old staan nog alle bestanden van voor de recovery. Als ik daaruit een filmpje wil afspelen, heb ik alleen geluid, dus geen beeld. Kan ik hier iets aan doen?
Oud 13-02-2011, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Maar ik heb nog een vraag. Niet echt over draadloos internet, maar wel over iets na de recovery.

In een map Windows.old staan nog alle bestanden van voor de recovery. Als ik daaruit een filmpje wil afspelen, heb ik alleen geluid, dus geen beeld. Kan ik hier iets aan doen?
Oooooh dáár komt die map bij mij dus vandaan haha xD Ik zit al tijden te denken wanneer ik die map gemaakt heb Probeer het eens in een ander programma te openen (rechtermuisknop > openen met > bv. QuickTime als je dat hebt).

Lukt dat niet, dan zal het wel niet kunnen aangezien hij de bestanden als het ware in elkaar propt om ruimte te besparen.. Misschien zijn er programma's om ze dan weer "uit te vouwen"? (dus te herstellen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten