Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu zeg ik niet dat je het nooit moet proberen, maar inderdaad 13 jaar is gewoon nog veel te jong. |
![]() |
|
Ik denk ook dat het niet heel verstandig is om op je 13e al te beginnen met blowen. En al helemaal niet omdat je vrienden het kunnen regelen. Je kunt een hoop voor jezelf verpesten als je er op zo'n jonge leeftijd al aan begint.
Mocht je het toch echt heel graag willen dan raad ik je aan het in een veilige omgeving te doen met mensen erbij die je goed kent en vertrouwt. Het liefst mensen die zelf al een keer geblowd hebben zodat ze weten waar je aan begint en je in de gaten kunnen houden voor als het fout gaat. Je kunt er vanuit gaan dat je gaat hoesten omdat je nog nooit gerookt hebt en de kans dat je misselijk wordt is ook vrij groot. Persoonlijk zou ik er niet heel gelukkig van worden en ik raad je echt aan er nog een paar jaar mee te wachten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
13/14 vind ik ook erg jong om te beginnen met blowen. Geen gezicht. Maar je moet het natuurlijk zelf weten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is echt bullshit. Kan ook pure nieuwschierigheid zijn.
Maar goed zo als eigenlijk iedereen in dit topic al heeft gepost wacht nog lekker een jaartje of twee, drie. Als je het dan nog wil doe het dan gewoon een keer om te proberen. Op dertien jarige leeftijd raad ik je echt niet aan om te blowen omdat het niet goed is en je je totaal geen idee hebt van wat het met je doet. |
![]() |
|
Ben zelf ook op mn 13e begonnen, gewoon eens wat gezellig met vrienden, maar ik raad je ten sterkste af.
De eerste paar keer dat je het doet vind je het geweldig, en drna wil je meer en meer, tenminste zo had ik het, omdat je niet uit de shop kan halen, moet je al een dealer hebben, en zo geraak je steeds dieper in dat onveilige wereldje. Maarja, je meot het zelf weten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je het niet probeert kan je het ook niet lekker vinden en er ook niet aan verslaafd raken. Wiet is en blijft drugs. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Na 1 keer verslaafd zijn is een mythe. Dat kan iedere junk je vertellen.
|
![]() |
Kom op nou jongens doe no niet zo hypocriet.
Ik heb ook altijd ouders (ehm hele familie en vriendenkring) gehad die roken en altijd maar zijden begin er maar niet mee, Julie zijn in principe precies hetzelfde aant doen. Toen ik 13 was heb ik wiet ook voor het eerst geprobeerd. (en hoesten of me longen eruit kwamen ![]() Nu blow ik ongeveer 1, 2 keer in de week. Doe 3e vwo+, ben niet teruggetrokken en heb tenminste ook een paar dingen kunnen proberen. Maar er is wel een addertje onder het gras... waarom doe je het? Redenen die goed zijn: - Je vind het leuk - Je bent nieuwsgierig - Je bent beleefd en als iemand je iets aanbied wil je hem niet beledigen (grapje) - Kun je er beter van slapen? Redenen die fout zijn: - Om problemen te verdrukken (basis van verslaving) - Om erbij te horen... En die dingen je snapt het wel. Kijk eens goed naar jezelf en al die redenen. Heb je er een goed gevoel over kun je het best proberen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Lekker kinderen die net in de pubertijd komen vertellen dat het prima is om op je 14e wiet te gebruiken. |
![]() |
|
Het is bewezen dat blowen op vroege leeftijd je hersenen schaadt omdat ze nog in ontwikkeling zijn. Ze hebben testjes gedaan met muizen, muizen die op jonge leeftijd thc kregen toegediend konden zich in hun volwassen jaren totaal niet orienteren in een zwembad met 1 eilandje. Degenen die thc kregen toegediend op een latere leeftijd hadden geen probleem en zwommen bijna direct naar het eilandje.
Er is niks mis met nieuwe dingen proberen, maar bewaar drugs dus gewoon voor als je ouder bent. Ga lekker sporten ofzo, nu je zo jong bent moet je daar eerst van genieten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoesten zul je zoiezo wel, ik heb voor het eerst in me leven geblowd op een 13/14 jarige leeftijd, kan het niet echt goed meer herinneren, zat in ieder geval in de 2e ( ben nu 16 ). Ik had toen ongeveer 2 keer gerookt, nog nooit over mijn longen en een vriend van me zei tegen mij. Je moet hem tege je mond aanzetten en heel erg hard inademen. Dus ik doe dat, en begon te hoesten voor het leven. Nu heb ik nergens meer last van, ik raad je aan om kleine hijsen te nemen, maar doe het wel over je longen. anders voel je er niks van. En ik denk dat je na 1/2 jointje wel goed stoned bent, aangezien je nog nooit geblowd hebt ![]() btw, ik raad het je zeker aan. Wiet heeft mij echt een paar van de mooiste momenten in me leven geschonken. Nuchter ben je te laf om dingen te doen ![]() |
![]() |
|
![]() |
ikzelf ben op mijn 16e begonnen
ong. in juni toen ik pas 1maand 16wassindsdien pas 3keer gedaan. ik ga binnekort weer es een jonko doen. maar ik vind persoonlijk 13jaar jong een maat van me die heeft dat ook gedaan en die heb ik het goed verteld dat als zijn ouders er achter komen wat ook gebeurt is dat hij en waarschijnlijk ik de lul ben aangezien onze ouders elkaar kennen. en mijn moeder moet niet weten dat ik blow maar dat buitenwege. ik ben uit principe gwn ertegen dat je op je 13e blowt die gozer waar ik het net over had zijn cijfers lijden er egr onder. want luisteren deed hij niet en hij bleef maar drinken enzo (dat was ook een van die dingen) maar nu ziet hij het in gelukkig en dat zie je aan zijn school ook in het kort moraal: als je op je 13e blowt en doet gaat het erg ten koste van je hersenen tuurlijk op je 16e en andere leeftijden ook. maar 1 is wel erg jong je bent net in de puberteit je hersenen zijn zich aan het ontwikkelen voor het volwassen worden. en als je nu al begnt dan kost het alleen maar meer dan iemand van 16 of 18 of ouder hoe jonger hoe meer het sloopt miss slecht uitgelegd hoop dat je het wel begrijpt
||
Citaat:
|
13 is inderdaag nog wat jong, je ziet het wel vaker
![]() (ps: Na 1 jointje ben je echt niet verslaafd, het moet een gewoonte worden voor je het een verslaving kan noemen. Vast patroon dus.)
||
![]() |
Citaat:
dan maak je er juist geen gewoonte van je kan het niet zo makkelijk kopen en je moet het stiekem doen (als het goed is op 13 jarige leeftijd) maar het blijft slecht raad het af.
||
Citaat:
http://archpsyc.ama-assn.org/cgi/reprint/60/10/1033.pdf
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik weet niet hoe het bij jullie ging maar bij mij mocht niemand weten dat ik wiet rookte als mijn broer of vader er echter kwam zou ik met gebroken benen naar school gaan vooral omdat het om wiet gaat dat is softdrugs dus drugs.
miss hoefde jullie niet undercover te doen maar ik wel
|
Sowieso geldt voor drugs: bij twijfel niet doen.
Overigens heb ik mijn wietgebruik nooit hoeven te verbergen voor mijn ouders. Mijn moeder deed me zelfs een waterpijp cadeau.
|
Verwijderd
|
13 is een beetje te jong om te blowen vind ik zelf, en je zal dit wel vaker gehoord hebben maar blowen op jonge leeftijd is echt schadelijk voor je hersens. Ikzelf blowde voor het eerst toen ik 16 was en dat begin ik nu ook wel te merken... Dus als je vergeetachtig wil worden moet je vooral gaan blowen, wil je verstandig zijn en je geheugen bewaren voor school zou ik wachten tot je minstens 18 bent
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik begon zelf ook op dezelfde leeftijd wiet te roken, een tip is om de eerste keer niet te veel hijsen nemen. en omdat je een beginner bent moet je niet veel wiet in je joint stoppen daar kan je bad trip van krijgen(is niet fijn) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Tabak, Drugs en Alcohol Julian_VD | 13 | 09-08-2016 00:06 | |
Drugs & Alcohol |
Vragen over durgsgebruik/ verslaving Verwijderd | 33 | 24-04-2006 19:04 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
accijns op junkfood? *Bellissima* | 202 | 17-02-2005 18:55 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 | |
Drugs & Alcohol |
Djonkel, bier, smoken jim | 40 | 24-06-2002 18:25 | |
Drugs & Alcohol |
discussie steeds meer kinderen beginnen vroeg met blowen shasita | 27 | 10-01-2002 16:03 |