Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2011, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Aha

Dus jij denkt dat de wolven zeggen, ''jullie dorpelingen''?

Wat stom van mij dat ik daar de hele tijd overheen lees! Ik ga even zoeken wie dat zegt
Doe maar rof jongeee, doe maar rof. Laat mij maar schuiven /flex
Advertentie
Oud 21-02-2011, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Doe maar rof jongeee, doe maar rof. Laat mij maar schuiven /flex
http://en.wikipedia.org/wiki/ROF

Mag ik zelf kiezen?

Wtf
Oud 21-02-2011, 18:00
Verwijderd
http://forum.fok.nl/topic/970951/3/25

Leer die boemlauwe shit papi.
Oud 21-02-2011, 18:04
Verwijderd
Oh god, Dobermann, die taal is gewoon echt vreselijk.
Oud 21-02-2011, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Oh god, Dobermann, die taal is gewoon echt vreselijk.
Oud 21-02-2011, 18:16
Verwijderd
Batave
Twinkebel

Dott
sann
Schrödinger

sann
Dingaantouwtje
Eye of Sauron
Dott
Snoopy

Furby Feeder
Syori

Etmakas
Neko*

Daboman
Etmakas

Dingaantouwtje
Röps
Michelangelo
Snoopy

Röps
Snoopy*

Michelangelo
Dobermann

Eye of Sauron
Geel

Snoopy
Michelangelo
Absinthe
Syori
Twinkebel
sann
Batave

Twinkebel
Absinthe

Dobermann
Furby feeder

nog niet gestemd

Daboman

-----

Opgehangen: Snoopy (wolf)

Disclaimer: ik doe 1 stemlijstje per pagina. Mocht er iets ontbreken, niet kloppen, laat het dan even horen. Als je post me te twijfelachtig is neem ik je niet mee in het stemlijstje. Als het een waarschijnlijk stem ik op die en die is wordt het een stem met een * erachter. Als je zegt ik stem op die, dan zet ik 'm als 'defintief' in het lijstje. Kusje

Laatst gewijzigd op 23-02-2011 om 12:46.
Oud 21-02-2011, 18:41
snoopy
snoopy is offline
Ik wijzig mijn stem naar sann. Misschien staan wel alleen maar wolven onder mij, dan kan het nog
Oud 21-02-2011, 18:50
Röps
Röps is offline
Citaat:
Definieer laat, trouwens wat is er erg aan niet gelijk zeggen of je op iemand stemt of niet? Normaal gesproken stem ik random in de eerste ronde, nu er al iemand verdacht is maak ik de afweging wel of niet.
Met laat bedoel ik dus, na een tijdje de discussie aangekeken en gepost te hebben. Het is niet erg, maar het is iets wat voor een wolf wel handig kan zijn - daarom onthoud ik het even.
Oud 21-02-2011, 19:03
Batave
Batave is offline
Citaat:
Met laat bedoel ik dus, na een tijdje de discussie aangekeken en gepost te hebben. Het is niet erg, maar het is iets wat voor een wolf wel handig kan zijn - daarom onthoud ik het even.
Dat doe ik meestal.

[edit]: ik heb nu mijn stem aan snoopy doorgegeven.
Oud 21-02-2011, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Dat doe ik meestal.

[edit]: ik heb nu mijn stem aan snoopy doorgegeven.
Aan snoopy of óp snoopy?
Oud 21-02-2011, 19:07
Batave
Batave is offline
Citaat:
Aan snoopy of óp snoopy?
Ja, ik heb snoopy een pm gestuurd met mijn stem in de hoop dat ze het doorstuurt naar de spelleider
Oud 21-02-2011, 19:07
snoopy
snoopy is offline
Ik weet van niks
Oud 21-02-2011, 19:42
Spelleider
Spelleider is offline
Hangronde 1

Een ode aan de dode.

Snoopy, zo lief en zacht. Had nog niet eerder aan zelfmoord gedacht. Altijd vertrouwen in liefde en geluk, en toen ze nummer 7 mocht zijn kon het spel niet meer stuk! Jammer voor haar is hij toch gebroken, ze heeft zichzelf met haar haarspeltje dood gestoken. Ze kon haar dubbelleven niet meer aan, wat heeft ze zichzelf toch aangedaan! Wel mag ze nog twee geliefden aanwijzen, omdat ze er zo in gelooft. Die liefde die haar eigen lampje heeft gedoofd..

1. Geel
2. .sann
3. Michelangelo
4. Dingaantouwtje
5. Röps
6. Furby feeder
7. snoopy weerwolf
8. Etmakas
9. twinkebel
10. Dott
11. Neko*
12. Batave
13. Dobermann
14. Syori
15. Daboman
16. Schrödinger
17. Absinthe
18. Eye of Sauron

---

Blauw = Opgehangen
Rood = Opgegeten
Groen = Gedood door de jager
Roze = Gestorven aan liefdesverdriet

Jullie hebben snoopy opgehangen, ze was wolf! Dat begint goed dorpelingetjes!
Ziener, evilziener en tovenaar, jullie mogen tot en met 20.30 jullie ding doen! En snoopy, van jou wil ik zsm weten wie je geliefden maakt.

Excuus voor de spelfouten, ik (bb) heb nou eenmaal dyslexie!
Oud 21-02-2011, 19:46
snoopy
snoopy is offline
Tsja, dat zat er dik in. Vind het nog steeds onzin dat er aan mijn posts te zien was dat ik wolf was, als dorpeling had ik exact hetzelfde gedaan.

Zal de geliefden zo doorgeven.

Enneh... Succes medewolven, sorry voor m'n stupide spel
Oud 21-02-2011, 19:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Oei, daar gaat mijn voorspelling.
Oud 21-02-2011, 19:48
Geel
Geel is offline
W00t!

En snoopy, ik vond het wel raar hoe jij een houding had à la 'ach-ik-ga-dood-en-ik-kan-er-niets-aan-doen'. Als dorpeling zou je wel wat meer gefrustreerder zijn dat je mededorpelingen je opeten. Misschien dat anderen het ook (onbewust) zo opvatten.
Oud 21-02-2011, 19:49
Verwijderd
Ha! En misschien was die 'verspreking' van Batave dan toch wel verdacht!
Oud 21-02-2011, 19:51
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ha! En misschien was die 'verspreking' van Batave dan toch wel verdacht!
Je doelt op het 'aan' gedeelte?
Oud 21-02-2011, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Je doelt op het 'aan' gedeelte?
Ja. Misschien was je wel echt berichtjes aan snoopy aan het sturen..

En trouwens, als jij wolf bent wist je waar de wolven stonden en wist je misschien ook al dat snoopy er sowieso uit zou gaan, dus was het lekker veilig voor jou om op haar te stemmen, om jezelf buiten verdenking te stellen.

Edit: Dat bedoelde Röps waarschijnlijk ook: het is voor wolven handig om tot het laatste moment te wachten, zodat ze strategisch/veilig kunnen 'stemmen'.
Oud 21-02-2011, 19:59
twinkebel
twinkebel is offline
Citaat:
Daar komen we snel achter dan.
Bij schrodinger heb ik nu een aantekening als mogelijke wolf. Vanwege dit.

EDIT: Ik wou dus eigenlijk wat anders quoten wat ik eerder al quote.. Snap het niet want dat klikte ik wel aan.. iedergeval.. jullie snappen het wel.
Oud 21-02-2011, 19:59
Verwijderd
Nice
Oud 21-02-2011, 20:03
Röps
Röps is offline
Wowzers
Oud 21-02-2011, 20:05
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ja. Misschien was je wel echt berichtjes aan snoopy aan het sturen..

En trouwens, als jij wolf bent wist je waar de wolven stonden en wist je misschien ook al dat snoopy er sowieso uit zou gaan, dus was het lekker veilig voor jou om op haar te stemmen, om jezelf buiten verdenking te stellen.

Edit: Dat bedoelde Röps waarschijnlijk ook: het is voor wolven handig om tot het laatste moment te wachten, zodat ze strategisch/veilig kunnen 'stemmen'.
Zoals ik al eerder zei wacht ik bijna altijd tot 's avonds. Ik stem liever als alle kaarten op tafel liggen omdat ik dan in mijn ogen een betere keus kan maken. Waarom zou ik op Snoopy stemmen als ik veilig wilde staan? In de eerste ronde stemt een groot deel van de spelers random, dan kan ik toch net zo goed daarmee gaan en op iemand die nog geen stem heeft stemmen?
Oud 21-02-2011, 20:06
Verwijderd
Bloemen, applaus en felicitaties mogen per pm naar mij verstuurd worden.

Ohja EETronde is er nu, ik neem aan dat de hint duidelijk genoeg is?

Laatst gewijzigd op 21-02-2011 om 20:12.
Oud 21-02-2011, 20:09
Verwijderd
Absinthe en Syori staan voor mij buiten verdenking als wolf, nog niet voor verrader of evilziener natuurlijk. Maar daar zou ik oko niet meteen aan denken.

Overigens denk ik wel dat er nog minimaal 1 wolf staat onder het rijtje Snoopy omdat die daar lekker ''veilig'' kon staan.
Oud 21-02-2011, 20:11
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

EDIT: Ik wou dus eigenlijk wat anders quoten wat ik eerder al quote.. Snap het niet want dat klikte ik wel aan.. iedergeval.. jullie snappen het wel.
Want het is heel voor de hand liggend om jezelf verdacht te maken op die manier.

Ik denk dat je mede-wolven eerder moet zoeken in mensen die op het laatste moment snoopy hebben gestemd. Immers, dat is een "veilige" stem voor een wolf, en die kan zich dan later indekken door te zeggen dat ze geholpen hebben een wolf op te hangen.
Oud 21-02-2011, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik al eerder zei wacht ik bijna altijd tot 's avonds. Ik stem liever als alle kaarten op tafel liggen omdat ik dan in mijn ogen een betere keus kan maken. Waarom zou ik op Snoopy stemmen als ik veilig wilde staan? In de eerste ronde stemt een groot deel van de spelers random, dan kan ik toch net zo goed daarmee gaan en op iemand die nog geen stem heeft stemmen?
Ja, maar nu sta je 'veilig', want je kunt dit nu gebruiken als verdediging. "Ik ben geen wolf, want kijk: Ik heb geholpen snoopy eruit te stemmen en die was wolf!"

Ik zeg overigens niet dat je een wolf bent, hoor. Het viel me gewoon op.
Oud 21-02-2011, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je mede-wolven eerder moet zoeken in mensen die op het laatste moment snoopy hebben gestemd. Immers, dat is een "veilige" stem voor een wolf, en die kan zich dan later indekken door te zeggen dat ze geholpen hebben een wolf op te hangen.
Yep dat denk ik ook. Twinkebel, sann. of Batave.
Oud 21-02-2011, 20:13
Verwijderd
Oh damn, Schrödinger en ik hebben een psychic link of zo.
Oud 21-02-2011, 20:13
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ja, maar nu sta je 'veilig', want je kunt dit nu gebruiken als verdediging. "Ik ben geen wolf, want kijk: Ik heb geholpen snoopy eruit te stemmen en die was wolf!"

Ik zeg overigens niet dat je een wolf bent, hoor. Het viel me gewoon op.
Ik vond Snoopy helemaal niet wolvig, of echt verdacht. Zoals ik al zei: bij gebrek aan beter.
Oud 21-02-2011, 20:16
Röps
Röps is offline
Citaat:
Zoals ik al eerder zei wacht ik bijna altijd tot 's avonds. Ik stem liever als alle kaarten op tafel liggen omdat ik dan in mijn ogen een betere keus kan maken.
Eerder zei je nog dat je normaal random stemt de eerste ronde. Meestal stem je dus laat, en random?
Oud 21-02-2011, 20:22
Batave
Batave is offline
Citaat:
Eerder zei je nog dat je normaal random stemt de eerste ronde. Meestal stem je dus laat, en random?
In de eerste ronde stem ik meestal random, in de rondes waar er daadwerkelijk gefundeerde theorieën gepost worden wacht ik liever omdat er 's avonds nog een sterke theorie gepost kan worden.
Oud 21-02-2011, 20:26
Verwijderd
Citaat:

Te obvious denk ik.

Citaat:
Nou twinkebel typt bijvoorbeeld in de "we" vorm, als in: dorpelingen. Dat viel me op. En jij nu dus ook
Hier wilde ik nog even voor doen

Citaat:
Ik vind dat batave z'n stem best laat en mogelijk 'tactisch' wegzet. Even iets wat ik ga onthouden.
Citaat:
Yep dat denk ik ook. Twinkebel, sann. of Batave.
Dit vind ik de beste theorie waar we op voort kunnen borduren ja. En Batave lijkt me de meest voor de hand liggende keuze. Ik weet dat ik laat stemde, maar op dat moment stonden er 3 mensen onder mij en 4 onder snoopy. Ik vond het te riskant om te gokken dat er geen wolf onder snoopy zou staan, waardoor het dan gelijkspel zou worden, vandaar dat ik geswitcht heb. (Nog even in mijn verdediging). Ik denk dat iedereen dat gedaan zou hebben. Ik heb Twinkebels posts nog even nageplozen, maar daar niet echt iets verdachts in kunnen vinden.

Citaat:
Bloemen, applaus en felicitaties mogen per pm naar mij verstuurd worden.

Ohja EETronde is er nu, ik neem aan dat de hint duidelijk genoeg is?
Eerlijk is eerlijk. Well done . Neemt natuurlijk niet weg dat je nog steeds prima evilziener zou kunnen zijn.

Citaat:
Oei, scherp
Oud 21-02-2011, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Ik weet dat ik laat stemde, maar op dat moment stonden er 3 mensen onder mij en 4 onder snoopy. Ik vond het te riskant om te gokken dat er geen wolf onder snoopy zou staan, waardoor het dan gelijkspel zou worden, vandaar dat ik geswitcht heb. (Nog even in mijn verdediging). Ik denk dat iedereen dat gedaan zou hebben. Ik heb Twinkebels posts nog even nageplozen, maar daar niet echt iets verdachts in kunnen vinden.
En dit is dan ook de reden waarom ik .sann niet verdacht vind (met betrekking tot haar late stemwijziging). Ik had namelijk hetzelfde gedaan in haar plaats.

Wat mij betreft zijn twinkebel en Batave nu het meest verdacht.
Batave vanwege zijn late stem (zie mijn eerdere posts) en twinkebel omdat hij wat mij betreft te gretig inging op de opmerkingen van Schrödinger - die ik overigens helemaal niet verdacht vind.

Edit: Ik vraag me trouwens af of Daboman überhaupt heeft gestemd en op wie dan..

Laatst gewijzigd op 21-02-2011 om 20:45.
Oud 21-02-2011, 21:09
Verwijderd
Citaat:
En dit is dan ook de reden waarom ik .sann niet verdacht vind (met betrekking tot haar late stemwijziging). Ik had namelijk hetzelfde gedaan in haar plaats.

Wat mij betreft zijn twinkebel en Batave nu het meest verdacht.
Batave vanwege zijn late stem (zie mijn eerdere posts) en twinkebel omdat hij wat mij betreft te gretig inging op de opmerkingen van Schrödinger - die ik overigens helemaal niet verdacht vind.

Edit: Ik vraag me trouwens af of Daboman überhaupt heeft gestemd en op wie dan..
Pff, ga ik onder Voetbal International ondertussen bedenken wat mijn theorie is voor de volgende hangronde, of iig mijn verdachten wordt alles al gepost..

Maar ik heb ben het hier volledig mee eens. Schrodinger is voor mij helemaal niet zo verdacht en Twinkebels aanval viel mij ook meteen op en Batave's late stem en alles wat hierboven is gezegd ook. Sann's stem uit lijfsbehoud is nog redelijk logisch te noemen.

Eigenlijk herhaal ik het verhaaltje van jou nu
Oud 21-02-2011, 21:11
Daboman
Daboman is offline
Oef, helemaal vergeten te stemmen, het was een ongelovelijk hectische dag, echt letterlijk helemaal vol.

Ik heb dan ook niet gestemd. Maar wel leuk dat we al gelijk een weerwolf hebben.

Verder ga ik morgen wel weer bijlezen. Ik werk in ploegendienst en moet morgen om 5 uur op.
Oud 21-02-2011, 21:13
Verwijderd
Batave is voor mij nu de volgende logische keuze en Twinkebel een goede tweede. Maargoed er kan nog veel gebeuren.
Oud 21-02-2011, 21:49
Röps
Röps is offline
Zo logisch vond ik Sann's stem uit lijfsbehoud niet eigenlijk; Snoopy had op dat moment haar stem op DaT staan, dus dan is het te verwachten dat zij ook uit lijfsbehoud naar Sann gaat wijzigen. Uiteindelijk zet het dus niet echt zoden aan de dijk. Hoe 't feit dat Snoopy wolf was hiermee correleert ben ik nog niet helemaal over uit.
Oud 21-02-2011, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Zo logisch vond ik Sann's stem uit lijfsbehoud niet eigenlijk; Snoopy had op dat moment haar stem op DaT staan, dus dan is het te verwachten dat zij ook uit lijfsbehoud naar Sann gaat wijzigen. Uiteindelijk zet het dus niet echt zoden aan de dijk. Hoe 't feit dat Snoopy wolf was hiermee correleert ben ik nog niet helemaal over uit.
Ja maar Dott had net haar stem op .sann doorgegeven en dat maakte dat .sann op dat moment al drie stemmen had.

Dat .sann daarna haar stem op Dott wijzigde naar snoopy vind ik heel logisch.

Spoiler
Oud 21-02-2011, 21:59
Verwijderd
Hoe ging dat precies in zijn werk? Kan iemand dat uitschrijven of moet ik dat morgen maar doen na controle van de posts?
Oud 21-02-2011, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Hoe ging dat precies in zijn werk? Kan iemand dat uitschrijven of moet ik dat morgen maar doen na controle van de posts?
Je bedoelt het stemmen van .sann?
Oud 21-02-2011, 22:03
Röps
Röps is offline
Citaat:
Ja maar Dott had net haar stem op .sann doorgegeven en dat maakte dat .sann op dat moment al drie stemmen had.

Dat .sann daarna haar stem op Dott wijzigde naar snoopy vind ik heel logisch.

Spoiler
Ja dat gedeelte snap ik en om die reden is stemmen uit lijfsbehoud logisch, maar het was te verwachten dat Snoopy dan haar stem zou gaan wijzigen en ook bij Sann zou gaan staan. Per saldo schiet dat voor beide niets op (al bleek in ieder geval één van de twee wolf dus dan wel). Maar stem wijzigen uit lijfsbehoud en dan weten dat je er daardoor weer eentje bij krijgt, is niet alleen maar heel logisch vind ik.
Oud 21-02-2011, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Eh.. als ik niet gewijzigd had, had snoopy gewijzigd en was het gelijkspel geweest. Ik zie niet in hoe dit het minder logisch maakt?
Oud 21-02-2011, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Je bedoelt het stemmen van .sann?
Yep dat verloop. Hmm gezien volgens mij nog steeds redelijk logisch. Dus niet meteen verdacht, dat betekent natuurlijk niet dat ze verdachte-af is
Oud 21-02-2011, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Ja dat gedeelte snap ik en om die reden is stemmen uit lijfsbehoud logisch, maar het was te verwachten dat Snoopy dan haar stem zou gaan wijzigen en ook bij Sann zou gaan staan. Per saldo schiet dat voor beide niets op (al bleek in ieder geval één van de twee wolf dus dan wel). Maar stem wijzigen uit lijfsbehoud en dan weten dat je er daardoor weer eentje bij krijgt, is niet alleen maar heel logisch vind ik.
Wat had ze dan moeten doen? Haar stem laten staan op Dott, terwijl snoopy uiteindelijk sowieso haar stem had gewijzigd uit lijfsbehoud en dan het risico lopen om er zelf uit te gaan? Granted, de stem van snoopy bleek niet geldig te zijn (want: wolf), maar dat kon .sann toch niet weten?
Oud 21-02-2011, 22:06
Verwijderd
Zo zag het er toen uit:

sann
Dingaantouwtje
Eye of Sauron
Dott

Snoopy
Michelangelo
Absinthe
Syori
Twinkebel

4 voor snoopy, 3 voor mij. Met het risico dat er een wolf onder snoopy zou staan waardoor het gelijkspel zou zijn. Dus ik besloot er 5-3 van te maken door naar snoopy te switchen.
Oud 21-02-2011, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Eh.. als ik niet gewijzigd had, had snoopy gewijzigd en was het gelijkspel geweest. Ik zie niet in hoe dit het minder logisch maakt?
Citaat:
Wat had ze dan moeten doen? Haar stem laten staan op Dott, terwijl snoopy uiteindelijk sowieso haar stem had gewijzigd uit lijfsbehoud en dan het risico lopen om er zelf uit te gaan? Granted, de stem van snoopy bleek niet geldig te zijn (want: wolf), maar dat kon .sann toch niet weten?
Dat dus.
Oud 21-02-2011, 22:14
Röps
Röps is offline
Citaat:
Als ze dat had gedaan wel, maar op dat moment had ze dat toch nog niet? Het had ook gekund dat jullie beide niet zouden gaan wijzigen toch?

En zoals gezegd, ergens is het heel logisch, maar imo maakt het per saldo weinig uit op het moment van aankondiging.
Oud 21-02-2011, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Yep dat verloop.
Okay. Komt-ie (and correct me if I'm wrong):

1. .sann had op Dott gestemd.

2. Toen stemde Dingaantouwtje en Eye of Sauron op .sann
3. Daarna stemde ook Dott op .sann.

4. .sann had dus drie stemmen op het moment dat Absinthe en ik onze stem wijzigden naar snoopy. Het stond dus 3-3

5. twinkebel stemde toen op snoopy en .sann heeft daarna haar stem ook naar snoopy gewijzigd om gelijkspel tegen te gaan (in het geval één van de snoopy-stemmers een wolf was).

6. En daarna heeft snoopy haar stem (die toch niet geldig was) naar .sann gewijzigd.

Ik hoop dat je dit een beetje kunt volgen, maar ik vind die wijziging van .sann helemaal niet vreemd, want het stond 4-3 op het moment dat .sann haar stem wijzigde. Ik denk dat iedereen dat had gedaan in haar plaats.
Oud 21-02-2011, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Als ze dat had gedaan wel, maar op dat moment had ze dat toch nog niet? Het had ook gekund dat jullie beide niet zouden gaan wijzigen toch?

En zoals gezegd, ergens is het heel logisch, maar imo maakt het per saldo weinig uit op het moment van aankondiging.
Ja, maar het was toch juist heel logisch dat snoopy haar stem nog zou wijzigen (dat had iedereen in haar plaats gedaan - hoewel snoopy zelf wist dat het nutteloos was, aangezien haar stem nep is)?

.sann kon er dus vanuit gaan dat snoopy haar stem naar .sann zou wijzigen. En 4-3 is nogal risky; .sann maakte er 5-3 van.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten