Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2011, 03:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hebben jullie dit pareltje al voorbij zien komen, trouwens?

[filmpje]
"Echte veranderingenwilt u veranderingen?"
Oud 26-02-2011, 03:14
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hebben jullie dit pareltje al voorbij zien komen, trouwens?

[filmpje]
daklozenstop

"Ik wil graag mijn huis verliezen en op straat leven."
- "NEE, MAGNIE!"
Oud 26-02-2011, 03:48
Noedelhap
Noedelhap is offline
Donny Tourette in NMTB Wat een randdebiel is dat Nog erger dan Dappy
Oud 26-02-2011, 05:51
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Hallo lieve kakdrolletjes.

;@ nog niet gestorven van liefdesverdriet LP!?!?
Oud 26-02-2011, 06:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Jij hebt het ook niet lang uitgehouden, dat 'afscheid'.
Oud 26-02-2011, 06:23
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Meh dat was meer om.... pb! en nu ssshhhttt
Oud 26-02-2011, 10:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Heb je ook de heisenberggrap?
Citaat:
Dat weet ik niet zeker.
<3
Oud 26-02-2011, 11:33
Verwijderd
Citaat:

Panda? Hoi.
Oud 26-02-2011, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Meh dat was meer om.... pb! en nu ssshhhttt
Oud 26-02-2011, 12:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:

Ba...Anonieme man die ik niet ken! <3 *vliegt in armen enzo*
Oud 26-02-2011, 12:53
Lorelei
Lorelei is offline
Kan iemand mij vertellen hoe ik line breaks doe in notepad en/of wingrep? De fold-functie van linux zeg maar.. Het lukt me niet (en het bestand is te groot om het handmatig te gaan doen)
Oud 26-02-2011, 12:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee ik heb geen idee waar je het over hebt sorry
Oud 26-02-2011, 13:03
Lorelei
Lorelei is offline
Maar er is vast wel iemand die het wel weet...

Schrödinger, Dobermann, Lucky Luciano naamzoek
Oud 26-02-2011, 13:07
Schrödinger
Schrödinger is offline
geen idee
Oud 26-02-2011, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Kan iemand mij vertellen hoe ik line breaks doe in notepad en/of wingrep? De fold-functie van linux zeg maar.. Het lukt me niet (en het bestand is te groot om het handmatig te gaan doen)
In Notepad: Format > Word Wrap.
Oud 26-02-2011, 13:10
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
In Notepad: Format > Word Wrap.
Mja, dat werd op onzin ook al geopperd. Maar dan pakt wingrep nog steeds het hele bestand als 1 regel.
Oud 26-02-2011, 13:15
Verwijderd
Dan weet ik niet welke functie je bedoelt, denk ik.

Zijn er andere hardwarenerds online? Julius z'n pc wil niet opstarten. Hij gaf eerst een secondary master hard disk error en nu een fourth master hard disk error, maar hij heeft maar één harde schijf. We hebben al geprobeerd om de fail safe BIOS settings te laden, dat is waarom hij van secondary naar fourth ging. In de CMOS settings vindt 'ie alleen dit menuutje (met alleen maar SATA-dingen erin) en je kunt daar nergens instellen dat er maar één harde schijf is. Overigens herkent hij de harde schijf wel als SATA2-apparaat, maar de brackets zijn wel leeg, ik weet niet of dat zo hoort of niet. Iemand advies?
Oud 26-02-2011, 13:21
Lorelei
Lorelei is offline
Het is al gelukt. In notepad++ en dan .[spatie] vervangen door \n. (dat dat niet helemaal waterdicht is, is niet erg. Ik moest vooral even hebben dat-ie niet steeds maar hele blokken tekst liet zien)
Oud 26-02-2011, 13:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dan weet ik niet welke functie je bedoelt, denk ik.

Zijn er andere hardwarenerds online? Julius z'n pc wil niet opstarten. Hij gaf eerst een secondary master hard disk error en nu een fourth master hard disk error, maar hij heeft maar één harde schijf. We hebben al geprobeerd om de fail safe BIOS settings te laden, dat is waarom hij van secondary naar fourth ging. In de CMOS settings vindt 'ie alleen dit menuutje (met alleen maar SATA-dingen erin) en je kunt daar nergens instellen dat er maar één harde schijf is. Overigens herkent hij de harde schijf wel als SATA2-apparaat, maar de brackets zijn wel leeg, ik weet niet of dat zo hoort of niet. Iemand advies?
Wilde gok: misschien is de harde schijf gewoon naar de tyfus en probeert de BIOS daarom een andere te booten? Heb je geprobeerd om die harde schijf in een andere computer te stoppen?
Oud 26-02-2011, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Wilde gok: misschien is de harde schijf gewoon naar de tyfus en probeert de BIOS daarom een andere te booten? Heb je geprobeerd om die harde schijf in een andere computer te stoppen?
Ik zit er nu zelf niet, maar het lijkt me sterk dat het aan de harde schijf ligt, omdat dit de tweede keer is dat er zoiets gebeurt met dit systeem. De vorige keer heeft Uice 'm teruggestuurd naar Alternate en toen hebben ze de harde schijf vervangen. Het lijkt me eerder een verkeerde BIOS-instelling of iets anders met 't moederbord.
Oud 26-02-2011, 13:31
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zit op Rationeels computer in het huis van z'n moeder beneden op msn. En Rationeel zit op zijn moeders computer boven op msn. Gezellig joh
Oud 26-02-2011, 13:35
Verwijderd
Nja, of de schijf is kapot, of de SATA-kabel heeft een breuk opgelopen of de controller op het mobo is kapot.

Probeer een andere schijf en/of SATA-kabel, als dat geen soelaas biedt is het 't mobo.

Er is niets bijzonders aan vooraf gegaan trouwens? Geen stoot, val, hobby-actie?
Oud 26-02-2011, 13:39
Verwijderd
de fifa 99 soundtrack is de beste soundtrack OOIT. /uit de plaat gaat
Oud 26-02-2011, 13:40
Verwijderd
Een verkeerde BIOS-instelling acht ik niet waarschijnlijk; SATA is plug and play. Je hoeft zelfs niet master/slave te jumperen.
Oud 26-02-2011, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Nja, of de schijf is kapot, of de SATA-kabel heeft een breuk opgelopen of de controller op het mobo is kapot.

Probeer een andere schijf en/of SATA-kabel, als dat geen soelaas biedt is het 't mobo.

Er is niets bijzonders aan vooraf gegaan trouwens? Geen stoot, val, hobby-actie?
De schijf en (als het goed is ook) de SATA-kabel zijn nieuw, omdat dit dus al een keer eerder was gebeurd. Ik ben er nu zelf niet, dus ik kan ook niet even een andere schijf erin doen. Het komt echt gigantisch ongelegen Zowel Julius als ik hebben overmorgen een enorm belangrijke deadline.

Er is niks bijzonders aan vooraf gegaan, hij liep vast en ctrl+alt+del gaf een zwart scherm met alleen de cursor. Na het opnieuw opstarten wilde hij niet meer booten.

Maar je denkt dus dat het de controller is? Geen BIOS-instelling die anders moet?
Oud 26-02-2011, 13:43
Verwijderd
Pfoej, ik heb best wel een kater.
Oud 26-02-2011, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Een verkeerde BIOS-instelling acht ik niet waarschijnlijk; SATA is plug and play. Je hoeft zelfs niet master/slave te jumperen.
Ah zo. Ja, ik heb ook nog nooit gezien dat het fout ging met SATA, maar ik wist niet dat SATA zo gaaf was dat 't onmogelijk was. Wat goed
Oud 26-02-2011, 13:46
Verwijderd
Kun je op facebook niet meer kijken bij events die al geweest zijn?
Oud 26-02-2011, 13:46
Verwijderd
dat nieuwe facebook gebeuren is maar een vreemd en omslachtig gedoe iets
Oud 26-02-2011, 13:56
Verwijderd
Hm ik heb hem inmiddels gevonden door in de zoekbalk te zoeken. Maar toch maar bizar
Oud 26-02-2011, 14:00
Verwijderd
Citaat:
De schijf en (als het goed is ook) de SATA-kabel zijn nieuw, omdat dit dus al een keer eerder was gebeurd. Ik ben er nu zelf niet, dus ik kan ook niet even een andere schijf erin doen. Het komt echt gigantisch ongelegen Zowel Julius als ik hebben overmorgen een enorm belangrijke deadline.

Er is niks bijzonders aan vooraf gegaan, hij liep vast en ctrl+alt+del gaf een zwart scherm met alleen de cursor. Na het opnieuw opstarten wilde hij niet meer booten.

Maar je denkt dus dat het de controller is? Geen BIOS-instelling die anders moet?
Hij liep vast, hm? Wat was je op dat moment aan het doen en was er schijfactiviteit tijdens de crash? Hoorde je vreemde geluiden, denk aan een 'TAK'? Ging de PC-speaker piepen?

Het makkelijkste is die schijf in een andere machine proberen. Als dat werkt begint de pret; mobo naar de gallemiezen.

De BIOS-instellingen lijken me niet relevant omdat het wél gewerkt heeft en de default settings zullen altijd een SATA-schijf accepteren. Tenzij je de controller expliciet uitgeschakeld hebt, en dat is niet het geval. Bootsequence lijkt me ook niet want: het heeft gewoon gewerkt en de default BIOS-settings zullen niet zo staan dat SATA nergens in de bootsequence staat.
Oud 26-02-2011, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Hij liep vast, hm? Wat was je op dat moment aan het doen en was er schijfactiviteit tijdens de crash? Hoorde je vreemde geluiden, denk aan een 'TAK'? Ging de PC-speaker piepen?

Het makkelijkste is die schijf in een andere machine proberen. Als dat werkt begint de pret; mobo naar de gallemiezen.

De BIOS-instellingen lijken me niet relevant omdat het wél gewerkt heeft en de default settings zullen altijd een SATA-schijf accepteren. Tenzij je de controller expliciet uitgeschakeld hebt, en dat is niet het geval. Bootsequence lijkt me ook niet want: het heeft gewoon gewerkt en de default BIOS-settings zullen niet zo staan dat SATA nergens in de bootsequence staat.
Ik was er zelf niet bij (het is dus niet mijn computer maar die van Uice), ik zal hem eens vragen of er rare schijfactiviteit of vreemde geluiden waren.

Het belangrijkste is eigenlijk dat 'ie het bestand dat 'ie maandag moet inleveren terugkrijgt. Ik zal hem eens vragen of hij die harde schijf mag testen in het systeem van z'n buurman, als 'ie het doet dan kan hij dat document naar zichzelf mailen en dan weten we ook gelijk dat het aan 't mobo ligt. En dan wordt het een nieuwe kopen of Alternate achter de smiezen zitten voor garantie. In ieder geval is er dan geen haast meer bij want dan kan hij verder werken bij z'n ouders. En als de harde schijf kapot is dan moet 'ie ook naar z'n ouders om als de sodemieter een nieuwe versie te schrijven. Zo, huppakee, plan van aanpak.

Dankjewel. Anders was ik nog urenlang bezig om me te verdiepen in de BIOS-instellingen Als ik je 'n keer ontmoet krijg je een biertje van me
Oud 26-02-2011, 14:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Pokémon Crystal op de GameBoy color <3
Oud 26-02-2011, 14:30
Verwijderd
ik wil morgen best graag de Oscars kijken, maar ik heb geen digitale tv of iets
Oud 26-02-2011, 14:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
De Oscars zijn gay.
Oud 26-02-2011, 14:34
Verwijderd
Vergeet niet dat je die schijf er bij moet plaatsen, NIET verwisselen. Anders verkracht jij je eigen Windows-installatie. En just to be sure; doublecheck even dat de oorspronkelijke schijf van de buurman de first boot device is.

Oh, wellicht dat je geen toegang krijgt tot je bestanden. Dan moet je even hardcore de ownership van folders en bestanden wijzigen. Google helpt je daar bij want ik zit mobiel
Oud 26-02-2011, 14:36
Verwijderd
Wtf, waarom heeft Leonardo DiCaprio nooit de Oscar gewonnen voor best supporting actor in What's Eating Gilbert Grape? :'')
Oud 26-02-2011, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Vergeet niet dat je die schijf er bij moet plaatsen. Anders verkracht jij je eigen Windows-installatie.
Erbij plaatsen? Als in, dat hij de secundaire schijf is? (Gaat dat niet automatisch? )

Citaat:
En just to be sure; doublecheck even dat de oorspronkelijke schijf van de buurman de first boot device is.
Ik zal het doorgeven Want ik kan er zelf dus niet bij zijn, omdat ik aan bovengenoemde deadline moet werken. Maar die buurman is ook een nerd, dus hopelijk loopt het los.
Oud 26-02-2011, 14:37
Verwijderd
OMNOMNOM roerei met tomaat, champignons, ui , sjalot, knoflook en verse peterselie + basilicum <3
Oud 26-02-2011, 14:39
Verwijderd
Citaat:
OMNOMNOM roerei met tomaat, champignons, ui , sjalot, knoflook en verse peterselie + basilicum <3
Ha, ik heb gisteren ook zoiets gegeten.
Verwijderd
Citaat:
Oh, wellicht dat je geen toegang krijgt tot je bestanden. Dan moet je even hardcore de ownership van folders en bestanden wijzigen. Google helpt je daar bij want ik zit mobiel
Ook dit zal ik 'm even doorgeven Dank.
Verwijderd
Ik heb die post nog gewijzigd Para, check dat even. En ik bedoel dat je die schijf er fysiek bij prikt. Niet dat je de schijf van de buurman er uit haalt.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wtf, waarom heeft Leonardo DiCaprio nooit de Oscar gewonnen voor best supporting actor in What's Eating Gilbert Grape? :'')
Waarom hebben The Shawshank Redemption en Full Metal Jacket nooit Oscars gewonnen? Waarom de slechtste film aller tijden, The Sound of Music, wel? Antwoord: de Oscars zijn gay.
Oud 26-02-2011, 14:41
Verwijderd
2008 Heath Ledger - The Dark Knight as The Joker (posthumous award)

Oud 26-02-2011, 14:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oscars

Vorig jaar ben ik daar de hele nacht voor wakker gebleven hou het nu alleen bij red carpet bezigheden, kan de rest wel terugzien/lezen.

Steef, is er niet ergens een Film1 oscars livestream?
Oud 26-02-2011, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Ik heb die post nog gewijzigd Para, check dat even.
Al op gereageerd!

Citaat:
En ik bedoel dat je die schijf er fysiek bij prikt. Niet dat je de schijf van de buurman er uit haalt.
Oh, ja, dat doen ze sowieso, lijkt me. De buurman in kwestie heeft een gigantische bak van 'n pc Ik herinner me alleen de 16GB RAM uit de specs die hij opnoemde, maar hij heeft ook sowieso ruimte voor nog een stuk of vijf harde schijven, dus ze gaan niet helemaal zijn harde schijven eruithalen om die van Uice erin te stoppen. Het kan verder geen kwaad dat de schijf van Uice al een Windows-installatie heeft, toch? Omdat het niet de bootschijf is?
Oud 26-02-2011, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Oscars

Vorig jaar ben ik daar de hele nacht voor wakker gebleven hou het nu alleen bij red carpet bezigheden, kan de rest wel terugzien/lezen.

Steef, is er niet ergens een Film1 oscars livestream?
Ja, weet niet. Denk het niet eigenlijk.
Oud 26-02-2011, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Het kan verder geen kwaad dat de schijf van Uice al een Windows-installatie heeft, toch? Omdat het niet de bootschijf is?
*geeft antwoord op eigen vraag* Nee, natuurlijk kan dat geen kwaad, zolang een andere schijf de first boot schijf is wordt Windows gewoon daar vandaan geladen. Wat zijn computers heerlijk logisch <3
Oud 26-02-2011, 14:46
Verwijderd
74th Academy Awards March 24, 2002 A Beautiful Mind

Oh wat een slechte film toch
Oud 26-02-2011, 14:47
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, weet niet. Denk het niet eigenlijk.
Klik!

Regels voor berichten