Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2011, 13:33
Röps
Röps is offline
Ja maar ja maar, dan kan de wolf niet meer winnen. Of het is voordelig voor de wolf een lunch over te slaan. Ik haat dit soort discussies dus ik ga er maar niet verder op door maargoed...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2011, 13:37
Verwijderd
Zoals gezegd, wat mij betreft (en Absinthe denkt daar iig ook zo over) is gelijkspel winnen voor de wolven.

@Rops: ja of als ie de bane hapt.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Edit: Ik snap het al, jij bedoeld natuurlijk dat er twee mensen over blijven. Als er 1 dorpeling over is en 1 wolf, dan hangt het van de ronde af wie er wint. Hangronde = dorpelingen gewonnen. Eetronde = wolven gewonnen.
als dat echt de wincondities zijn, is dat een slechte zaak.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 14:01
Verwijderd
Ik heb het veelste druk.

Dus kan denk ik nog maar weinig dingen nazoeken.. Het moet wel raar lopen als Etmakas het niet is en anders goed gespeeld.

/moe
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 14:01
Verwijderd
Je hebt nog 30 uur he
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 14:34
Röps
Röps is offline
hij wordt opgefroten is de verwachting toch
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 14:36
Verwijderd
Zou goed kunnen inderdaad. Hoewel Absinthe me ook wel voor de hand lijkt liggen aangezien zij niet als verdachte is genoemd.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 14:43
Verwijderd
Citaat:
hij wordt opgefroten is de verwachting toch
Met een beetje geluk wel ja
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 19:16
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
als dat echt de wincondities zijn, is dat een slechte zaak.
Ik heb nog niet de spelregels bekeken maar dit was het meest logisch voor mij.
Oud 04-03-2011, 19:30
Spelleider
Spelleider is offline
De wolf at Absinthe, een dorpeling! Jullie hebben tot half 9 morgen om te stemmen

1. Geel (ziener)
2. .sann
3. Michelangelo
4. Dingaantouwtje (wolf)
5. Röps
6. Furby Feeder (tovenaar)
7. snoopy (wolf)
8. Etmakas
9. twinkebel (dorpeling)
10. Dott (dorpeling)
11. Neko* (evilziener)
12. Batave (wolf)
13. Dobermann (dorpeling-geliefde)
14. Syori (jager)
15. Daboman (verrader-geliefde)
16. Schrödinger (leerlingziener)
17. Absinthe (dorpeling)
18. Eye of Sauron (dorpeling)
---

Blauw = Opgehangen
Rood = Opgegeten
Groen = Gedood door de jager
Roze = Gestorven aan liefdesverdriet
Oud 04-03-2011, 19:54
Röps
Röps is offline
Jammer Absinthe.

Dit zou mijn voorstel zijn voor de stemming, maar eigenlijk liever met mijn en Sann's naam omgewisseld maar ik geloof dat dit de consensus is dus nu maar even dit voorstel:
Spoiler

Later/morgen zal ik nog even wat posts doorkijken van oa Daboman en DaT om te kijken of het eventueel Sann of Michaelangelo uberhaupt kán zijn maar voorlopig lijkt Etmakas het meest voor de hand te liggen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 22:36
Röps
Röps is offline
Eerste topic doorgekeken. Weinig specifiek opvallends wat nog niet besproken is imo. Michelangelo komt totaal niet wolvig over, Sann... weet ik niet eigenlijk, Etmakas komt met een verdediging van Batave oa. en een hoop 'beschouwende' posts en dus verdacht. Deze post van Daboman viel me op. Hierin noemt hij de namen van twee wolven (Batave en Snoopy). Hij noemt ook Twinkebel, Sann en Michelangelo, dus het is sowieso niet echt een post zo van "huhu wolfjes ik ben de verrader" denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 02:27
Verwijderd
Het is laat en ik kom net uit de kroeg, dus mocht het warrig zijn, excuus.

Jammer van Absinthe, maar te verwachten. (We zaten samen in de kroeg toen we de uitslag lazen zo verslaafd zijn we ) Zoals gezegd: ik ga het liefst met zijn allen voor Etmakas. Mijn stem op haar is dus ook definitief. Wat de rest doet om een evt. gelijkspel te creëren: prima, maar ik vind dat een laffe manier van winnen. Alles duidt op haar, laten we dus voor haar gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 11:14
Röps
Röps is offline
Ja het is ook wel een beetje knullig. Ik heb voorlopig maar even op Etmakas gestemd zodat ik het niet kan vergeten. Misschien heb ik later vandaag nog even tijd om het tweede topic door te kijken.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 14:38
Verwijderd
Stomme snertwolf.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 14:38
Verwijderd
Volgens mij het lijstje dan nu:

Etmakas
sann
Röps*
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 18:58
Verwijderd
Etmakas en Michelangelo hebben het maar opgegeven ofzo?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 19:55
Spelleider
Spelleider is offline
Ik heb nog geen verhaal, die komt morgen. Nu de uitslag.
Oud 05-03-2011, 19:56
Spelleider
Spelleider is offline
Jullie besloten Etmakas op te hangen. Gefeliciteerd, dat was de laatste wolf. De dorpelingen winnen!

---

1. Geel (ziener)
2. .sann (bane)
3. Michelangelo (dorpeling)
4. Dingaantouwtje (wolf)
5. Röps (dorpeling
6. Furby Feeder (tovenaar)
7. snoopy (wolf)
8. Etmakas (wolf)
9. twinkebel (dorpeling)
10. Dott (dorpeling)
11. Neko* (evilziener)
12. Batave (wolf)
13. Dobermann (dorpeling-geliefde)
14. Syori (jager)
15. Daboman (verrader-geliefde)
16. Schrödinger (leerlingziener)
17. Absinthe (dorpeling)
18. Eye of Sauron (dorpeling)

---
Oud 05-03-2011, 20:00
snoopy
snoopy is offline
Boehoe

Gefeliciteerd dorpelingen! Vind dat 'mijn' geliefden het goed hebben gedaan, ze hadden best kunnen winnen! Als Syori Dobermann niet had afgeknald hadden jullie misschien de laatste wolf ook nog wel opgehangen, was gaaf geweest

En Michelangelo heeft er wel behoorlijk naast gezeten, voor zijn doen 'Neko óf Daboman moét wolf zijn'
Oud 05-03-2011, 20:03
Batave
Batave is offline
Ik dacht in het begin ook dat Michelangelo misschien verrader of evilziener was. Trouwens, mijn acties in de eerste ronde had ik ook gedaan als ik dorpeling was hoor.
Oud 05-03-2011, 20:11
Verwijderd
Hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera En dat zonder geforceerd gelijkspel
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 20:12
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Trouwens, mijn acties in de eerste ronde had ik ook gedaan als ik dorpeling was hoor.
Mja, ik ook
Oud 05-03-2011, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Boehoe

Gefeliciteerd dorpelingen! Vind dat 'mijn' geliefden het goed hebben gedaan, ze hadden best kunnen winnen! Als Syori Dobermann niet had afgeknald hadden jullie misschien de laatste wolf ook nog wel opgehangen, was gaaf geweest

En Michelangelo heeft er wel behoorlijk naast gezeten, voor zijn doen 'Neko óf Daboman moét wolf zijn'
Ach ze waren wel allebei slecht (ik heb overigens hetzelfde gezegd)

En wat fijn om een x met Michelangelo te spelen zonder dat ie extreem irritant is, en ook nog eens te vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 20:13
Verwijderd
Wel jammer dat ik mijn functie niet heb gebruikt trouwens
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 20:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hieperdepiep!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 20:56
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
yay leve ons
Ik vond trouwens wel dat mijn nieuwe tactiek gewerkt heeft. Achteraf gezien had ik die aankondiging daarvan beter kunnen doen voordat de rollen verdeeld waren. Maar voor de rest voelde het goed om niemand over me heen te laten lopen Zeker voor herhaling vatbaar dus.
En de wolven hebben me opgegeten wat wel betekende dat ze me als een bedreiging zagen, dus ik deed toch iets goed
Jammer genoeg ging ik er nét iets te vroeg uit om nog heel geïnteresseerd te blijven in het spel dus ik heb het op het eind niet meer heel fanatiek gevolgd moet ik toegeven.
Oud 05-03-2011, 21:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De wolven hebben je opgegeten omdat ze dachten dat je de verrader was en hun medewolf daardoor konden vrijpleiten
Sorry kusje
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 21:30
Batave
Batave is offline
Citaat:
De wolven hebben je opgegeten omdat ze dachten dat je de verrader was en hun medewolf daardoor konden vrijpleiten
Sorry kusje
Dit ja.
Oud 05-03-2011, 21:33
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jammer dat jullie ernaast zaten though, ik vond dat jullie moesten winnen. Ik baalde ook echt dat Dabo als verrader geliefde werd
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 21:56
Geel
Geel is offline
yay!

Ik baalde echt enorm dat ik in de eerste ronde al werd opgegeten

Verder vond ik dit inderdaad ook raar spelletje - zoals Syori meerdere malen heeft gezegd - al weet ik niet precies waarom.
Oud 05-03-2011, 22:04
Verwijderd
Dat had ik helemaal niet. Ik had juist het idee dat ik het -voor het eerst- allemaal wel redelijk doorzag. Op de stomme geliefden na, maar daar was Syori dan weer bijzonder goed in
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 22:15
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Sorry kusje
heh wat? De wolven dachten dat ik verrader was en daarom hebben ze me opgegeten? wat vaag, waarom eet je nou je eigen verrader op?
Maargoed, de wolven waren sowieso vaag bezig
Oud 05-03-2011, 22:17
Batave
Batave is offline
Citaat:
heh wat? De wolven dachten dat ik verrader was en daarom hebben ze me opgegeten? wat vaag, waarom eet je nou je eigen verrader op?
Maargoed, de wolven waren sowieso vaag bezig
Het idee was dat het van de twee resterende wolven af zou leiden.
Oud 05-03-2011, 22:22
Verwijderd
Even wat anders: vinden we dat er een sanctie moet komen op het gedrag van DaT? (ook een vraag voor de spelleiders) Hij heeft zijn medewolf niet verraden, en dus niet het hele spel verpest, maar wel duidelijk tegen de regels in zijn functie verraden.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 22:24
Verwijderd
Oh en natuurlijk nog even speciale bedankjes voor de spelleiders! Hoogstvermakelijk
Met citaat reageren
Spelleider
Spelleider is offline
Ik en BB hebben allebei geen toestemming gegeven voor het maken van die post. Maar we weten allebei niet zo goed of het een rode kaart is of een waarschuwing.
Spelleider
Spelleider is offline
Graag gedaan, eindverhaal komt morgen (want meet en greet OMG enzo )
Oud 05-03-2011, 22:30
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Ik en BB hebben allebei geen toestemming gegeven voor het maken van die post. Maar we weten allebei niet zo goed of het een rode kaart is of een waarschuwing.
Ik vind dat dit een beetje raar gaat. Ik kan me herinneren dat BB iets soortgelijks heeft gedaan in het vorige spel (al was dit minder duidelijk en dichter bij de 20.30) en ook daar is niks mee gebeurd.
Ik heb, voordat ik mijn post maakte, eerst mijn post naar BB gestuurd, en ze zei "oké". Ik vind het niet gek dat ik dit heb geïnterpreteerd als "prima, prima".
Ik vind het niet erg om een waarschuwing te krijgen, mede als wakkerschud-iets dat dit dus egnie kan (al vind ik persoonlijk weer van wel, zie niet zo in waarom het verpestend kan zijn als je het gebruikt als deel van een tactiek), maar een rode kaart vind ik met de 'verzachtende omstandigheden' een beetje misplaatst.
Oud 05-03-2011, 22:31
Batave
Batave is offline
Is dat strafbaar? Een dorpeling krijgt toch ook geen waarschuwing als hij/zij zegt dat hij een dorpeling is? Verschillende functies hinten ook naar andere spelers om hun functie duidelijk te maken(ziener, verrader). Welke post gaat het trouwens om, want die kan ik niet vinden?
Oud 05-03-2011, 22:33
Verwijderd
Ik stel sowieso voor dat we in de spelregels opnemen dat dingen als "maar de spelleider zei dat het mocht!" niet meer tijdens het spel gepost mogen worden. (Zoals ook al eerder voorgesteld, nadat dingaantouwtje zijn post had gemaakt)

Daarnaast begrijp ik niet dat BB het goed vond & ik snap ook niet dat DaT niet de spelregels nog eens goed gelezen heeft als ie kennelijk al zo twijfelde of het wel of niet mocht. Een waarschuwing is natuurlijk gebakken lucht, dat gaat niet mee naar volgend spel ofzo. (Al kun je daarmee wel zeggen: de volgende die zoiets doet krijgt een rode kaart)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Is dat strafbaar? Een dorpeling krijgt toch ook geen waarschuwing als hij/zij zegt dat hij een dorpeling is? Verschillende functies hinten ook naar andere spelers om hun functie duidelijk te maken(ziener, verrader). Welke post gaat het trouwens om, want die kan ik niet vinden?
Dorpeling is imo niet echt een functie. + ook wolven zeggen dat dorpeling zijn Daarbij mag hinten, maar alles op tafel gooien is niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 22:36
Verwijderd
En hier: http://forum.scholieren.com/showthre...7#post31404537

(Achteraf is dus gebleken dat zijn verhala niet helemaal klopte)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 22:41
Batave
Batave is offline
Citaat:
Dorpeling is imo niet echt een functie. + ook wolven zeggen dat dorpeling zijn Daarbij mag hinten, maar alles op tafel gooien is niet leuk.
Je mag toch ook gewoon bluffen.
Oud 05-03-2011, 22:42
Batave
Batave is offline
Oh, dat verklaart wel waarom ik geen pms meer van mijn medewolven kreeg.
Oud 05-03-2011, 22:43
Verwijderd
Uit de spelregels:

Je moet je functie geheim houden en mag deze (of informatie die uit je functie voortvloeit) nooit aan andere spelers bekend maken (op welke wijze dan ook). Tovenaars, Heksen en Zieners mogen tijdens het spel dus ook niet bekend maken wie zij hebben opgevraagd, behekst of beschermd. Wolven en geliefden mogen wel overleg plegen en informatie delen. Zieners mogen wel hinten naar hun medespelers welke spelers zij in de gaten moeten houden. Om een leuk spelverloop te garanderen, houd je hier alsjeblieft aan. Niks is zo frustrerend als halverwege ineens het spel te kunnen stoppen omdat cruciale functies bekend zijn geworden.

+

Verder nog een toevoeging; houd het alsjeblieft gezellig en houd je functie voor je. Er is in een eerder spel een behoorlijke discussie geweest over wat wel en niet mag, maar feit blijft dat het spel behoorlijk verpest wordt als mensen met hun functies gaan strooien.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat verklaart wel waarom ik geen pms meer van mijn medewolven kreeg.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 22:45
Batave
Batave is offline
Citaat:
Nadat snoopy werd opgehangen stuurden we haar nog steeds onze overlegpms en ik kreeg ze ook toen ik gehangen was, op een gegeven moment stopten ze daar wel mee.
Oud 05-03-2011, 22:46
Verwijderd
- Als je dood bent mag je niet meer posten. Een korte afscheidspost als reactie op je overlijden mag uiteraard wel, maar verder mag er tijdens het spelverloop geen inhoudelijke informatie over het spel worden besproken met nog levende spelers, ook niet via pm, msn, in het echte leven of in andere topics enzovoorts. Met toch praten riskeer je een rode kaart en als je het volhoudt langdurige uitsluiting van het weerwolfspel. Samengevat: dood is dood.

Lees de regels nog eens jongens!

Edit: bovendien is hierover 2/3 spellen geleden nog 'discussie' over geweest en toen is nog duidelijk gezegd dat het niet mag.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 22:49
Batave
Batave is offline
Citaat:
- Als je dood bent mag je niet meer posten. Een korte afscheidspost als reactie op je overlijden mag uiteraard wel, maar verder mag er tijdens het spelverloop geen inhoudelijke informatie over het spel worden besproken met nog levende spelers, ook niet via pm, msn, in het echte leven of in andere topics enzovoorts. Met toch praten riskeer je een rode kaart en als je het volhoudt langdurige uitsluiting van het weerwolfspel. Samengevat: dood is dood.

Lees de regels nog eens jongens!
Wij kregen de pms slechts, we reageerden er niet op. Wij waren dus gewoon dood.

[edit] volgens die regels mag het dus gewoon.
Reageren

Regels voor berichten