Advertentie | |
|
![]() |
|
De wolf at Absinthe, een dorpeling! Jullie hebben tot half 9 morgen om te stemmen
![]() 1. Geel (ziener) 2. .sann 3. Michelangelo 4. Dingaantouwtje (wolf) 5. Röps 6. Furby Feeder (tovenaar) 7. snoopy (wolf) 8. Etmakas 9. twinkebel (dorpeling) 10. Dott (dorpeling) 11. Neko* (evilziener) 12. Batave (wolf) 13. Dobermann (dorpeling-geliefde) 14. Syori (jager) 15. Daboman (verrader-geliefde) 16. Schrödinger (leerlingziener) 17. Absinthe (dorpeling) 18. Eye of Sauron (dorpeling) --- Blauw = Opgehangen Rood = Opgegeten Groen = Gedood door de jager Roze = Gestorven aan liefdesverdriet
|
Jammer Absinthe.
Dit zou mijn voorstel zijn voor de stemming, maar eigenlijk liever met mijn en Sann's naam omgewisseld maar ik geloof dat dit de consensus is dus nu maar even dit voorstel:
Spoiler
Later/morgen zal ik nog even wat posts doorkijken van oa Daboman en DaT om te kijken of het eventueel Sann of Michaelangelo uberhaupt kán zijn maar voorlopig lijkt Etmakas het meest voor de hand te liggen. |
![]() |
|
Eerste topic doorgekeken. Weinig specifiek opvallends wat nog niet besproken is imo. Michelangelo komt totaal niet wolvig over, Sann... weet ik niet eigenlijk, Etmakas komt met een verdediging van Batave oa. en een hoop 'beschouwende' posts en dus verdacht. Deze post van Daboman viel me op. Hierin noemt hij de namen van twee wolven (Batave en Snoopy). Hij noemt ook Twinkebel, Sann en Michelangelo, dus het is sowieso niet echt een post zo van "huhu wolfjes ik ben de verrader" denk ik.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is laat en ik kom net uit de kroeg, dus mocht het warrig zijn, excuus.
Jammer van Absinthe, maar te verwachten. (We zaten samen in de kroeg toen we de uitslag lazen ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Jullie besloten Etmakas op te hangen. Gefeliciteerd, dat was de laatste wolf. De dorpelingen winnen!
--- 1. Geel (ziener) 2. .sann (bane) 3. Michelangelo (dorpeling) 4. Dingaantouwtje (wolf) 5. Röps (dorpeling 6. Furby Feeder (tovenaar) 7. snoopy (wolf) 8. Etmakas (wolf) 9. twinkebel (dorpeling) 10. Dott (dorpeling) 11. Neko* (evilziener) 12. Batave (wolf) 13. Dobermann (dorpeling-geliefde) 14. Syori (jager) 15. Daboman (verrader-geliefde) 16. Schrödinger (leerlingziener) 17. Absinthe (dorpeling) 18. Eye of Sauron (dorpeling) ---
|
Boehoe
![]() Gefeliciteerd dorpelingen! Vind dat 'mijn' geliefden het goed hebben gedaan, ze hadden best kunnen winnen! Als Syori Dobermann niet had afgeknald hadden jullie misschien de laatste wolf ook nog wel opgehangen, was gaaf geweest ![]() En Michelangelo heeft er wel behoorlijk naast gezeten, voor zijn doen ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat fijn om een x met Michelangelo te spelen zonder dat ie extreem irritant is, en ook nog eens te vertrouwen ![]() |
![]() |
|
yay leve ons
![]() Ik vond trouwens wel dat mijn nieuwe tactiek gewerkt heeft. Achteraf gezien had ik die aankondiging daarvan beter kunnen doen voordat de rollen verdeeld waren. Maar voor de rest voelde het goed om niemand over me heen te laten lopen ![]() En de wolven hebben me opgegeten wat wel betekende dat ze me als een bedreiging zagen, dus ik deed toch iets goed ![]() Jammer genoeg ging ik er nét iets te vroeg uit om nog heel geïnteresseerd te blijven in het spel dus ik heb het op het eind niet meer heel fanatiek gevolgd moet ik toegeven.
|
yay!
![]() Ik baalde echt enorm dat ik in de eerste ronde al werd opgegeten ![]() Verder vond ik dit inderdaad ook raar spelletje - zoals Syori meerdere malen heeft gezegd - al weet ik niet precies waarom.
||
Citaat:
![]() Maargoed, de wolven waren sowieso vaag bezig
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb, voordat ik mijn post maakte, eerst mijn post naar BB gestuurd, en ze zei "oké". Ik vind het niet gek dat ik dit heb geïnterpreteerd als "prima, prima". Ik vind het niet erg om een waarschuwing te krijgen, mede als wakkerschud-iets dat dit dus egnie kan (al vind ik persoonlijk weer van wel, zie niet zo in waarom het verpestend kan zijn als je het gebruikt als deel van een tactiek), maar een rode kaart vind ik met de 'verzachtende omstandigheden' een beetje misplaatst.
|
Is dat strafbaar? Een dorpeling krijgt toch ook geen waarschuwing als hij/zij zegt dat hij een dorpeling is? Verschillende functies hinten ook naar andere spelers om hun functie duidelijk te maken(ziener, verrader). Welke post gaat het trouwens om, want die kan ik niet vinden?
|
Verwijderd
|
Ik stel sowieso voor dat we in de spelregels opnemen dat dingen als "maar de spelleider zei dat het mocht!" niet meer tijdens het spel gepost mogen worden. (Zoals ook al eerder voorgesteld, nadat dingaantouwtje zijn post had gemaakt)
Daarnaast begrijp ik niet dat BB het goed vond & ik snap ook niet dat DaT niet de spelregels nog eens goed gelezen heeft als ie kennelijk al zo twijfelde of het wel of niet mocht. Een waarschuwing is natuurlijk gebakken lucht, dat gaat niet mee naar volgend spel ofzo. (Al kun je daarmee wel zeggen: de volgende die zoiets doet krijgt een rode kaart) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
En hier: http://forum.scholieren.com/showthre...7#post31404537
(Achteraf is dus gebleken dat zijn verhala niet helemaal klopte) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Uit de spelregels:
Je moet je functie geheim houden en mag deze (of informatie die uit je functie voortvloeit) nooit aan andere spelers bekend maken (op welke wijze dan ook). Tovenaars, Heksen en Zieners mogen tijdens het spel dus ook niet bekend maken wie zij hebben opgevraagd, behekst of beschermd. Wolven en geliefden mogen wel overleg plegen en informatie delen. Zieners mogen wel hinten naar hun medespelers welke spelers zij in de gaten moeten houden. Om een leuk spelverloop te garanderen, houd je hier alsjeblieft aan. Niks is zo frustrerend als halverwege ineens het spel te kunnen stoppen omdat cruciale functies bekend zijn geworden. + Verder nog een toevoeging; houd het alsjeblieft gezellig en houd je functie voor je. Er is in een eerder spel een behoorlijke discussie geweest over wat wel en niet mag, maar feit blijft dat het spel behoorlijk verpest wordt als mensen met hun functies gaan strooien. |
![]() |
|
Verwijderd
|
- Als je dood bent mag je niet meer posten. Een korte afscheidspost als reactie op je overlijden mag uiteraard wel, maar verder mag er tijdens het spelverloop geen inhoudelijke informatie over het spel worden besproken met nog levende spelers, ook niet via pm, msn, in het echte leven of in andere topics enzovoorts. Met toch praten riskeer je een rode kaart en als je het volhoudt langdurige uitsluiting van het weerwolfspel. Samengevat: dood is dood.
Lees de regels nog eens jongens! ![]() Edit: bovendien is hierover 2/3 spellen geleden nog 'discussie' over geweest en toen is nog duidelijk gezegd dat het niet mag. |
![]() |
||
Citaat:
[edit] volgens die regels mag het dus gewoon.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #87 deel 2 Verwijderd | 470 | 15-08-2011 14:29 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #83 deel 2 Verwijderd | 500 | 01-03-2011 22:43 |