Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Overigens is bluffen en hinten nooit verboden geweest. I quote: Citaat:
![]()
|
Ziener
De Ziener heeft een speciale kracht waarbij hij in iedere eetronde de functie van een medespeler kan zien. Deze kennis mag de Ziener gebruiken om te stemmen, maar moet de kennis voor zichzelf houden! De Ziener mag zich uiteraard wel gedragen naar zijn kennis zonder dit expliciet te zeggen. Functie tijdens hangronde: geen, als een gewone dorpeling stemt de Ziener mee, uiteraard wel met extra kennis Functie tijdens eetronde: de Ziener kan van één speler per ronde de functie opvragen door de naam van de speler naar de spelleider te sturen Positie: dorpelingen Kennis: de eigen functie en de functie van de gevraagde persoon/personen Dit lees ik als, de ziener mag zijn kennis alléén gebruiken om te stemmen en niet voor iets anders. Dus ook niet hinten naar zijn rol, want daarmee draag je de kennis via een omweg aan de rest over en volgens de rolomschrijving mag dit niet. Dat zinnetje er na biedt wel wat vrijheid, maar persoonlijk vind ik niet dat het moet mogen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het zou een beetje dom zijn als alleen de ziener dit niet mag zeggen omdat hij/zij anders het spel verpest.. Ik denk dat dit onder bluffen verstaan wordt, no? |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-03-2011 om 15:04. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat nu als ik geen ziener ben, mag ik dan hinten dat ik ziener ben (als bluf dus)? Of dingen zeggen als "ik ben 100% zeker van dat X geen wolf is"? - Dat heb namelijk in dit spel gezegd, ook al was ik geen ziener. Zou een ziener dat dan niet mogen? Je hebt toch niets aan een ziener als hij alleen mag stemmen en meer niet? Een verrader mag toch ook naar de wolven hinten dat hij verrader is? Volgens mij snap ik de discussie niet. ![]() |
![]() |
|
Jezus mensen, moet nu alles zo erg vastliggen. Het is toch juist het doel van het weerwolfspel om met vernuft de weerwolven te ontmaskeren. En serieus wat heb je nou precies aan een ziener als deze geen hints mag geven, wtf?
Als dit zo doorgaat kun je nog door de regels alleen al herleiden wat iemand is omdat hij anders regels zou breken en hierdoor uit het spel ligt. For real people?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Uhm tja ik vind het niet nodig dat een ziener hints geeft, ik zie de fun in het vernuft van het komen met een overtuigende argumentatie. "Zie mij ziener zijn en gelijk hebben" ongeacht of dat bluf is vind ik daar afbreuk aan doen. Maar ieder zijn/haar mening daarover natuurlijk
![]() @ Syori: Ik zeg overigens nergens dat ik vind dat alleen de ziener niet mag hinten naar zijn/haar rol. |
![]() |
|
Wat Rops zegt raakt denk ik wel een punt waardoor deze discussie eigenlijk is ontstaan.
Je hebt mensen zoals Rops, die het leuk vinden door goede argumentatie en vernuft te winnen. Je hebt denk ik alleen ook mensen die gewoon willen spelen en de wolven eruit willen hebben. Dat ze daarvoor hints geven past dan bij hun stijl. Dat dit niet jouw stijl is ( ik richt dit niet tot iemand persoonlijk) wil niet zeggen dat je de regels zo moet maken dat dit niet meer mogelijk is omdat het jouw speelstijl achterstelt. Dit spel is voor meerdere personen gemaakt en je moet wel je eigen plan kunnen trekken bij je rol. Als je rol door de regels al zo vast ligt is er voor mij en voor vele anderen de lol af. Trouwens, als je super duidelijk hint dat je ziener bent ben je een hele makkelijke prooi voor de weerwolven en lig je er dus snel uit en daarbij willen de dorpelingen je ook nog weleens ophangen om te zien of je liegt of niet.
||
Citaat:
Of de ziener moet geluk hebben dat hij toch niet wordt opgegeten omdat de wolven andere prioriteiten hebben.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat mij betreft zijn de regels prima zoals ze zijn inderdaad. Ik speel nu iets meer dan een jaar praktisch elk spel mee en het heeft imo nog nooit problemen opgeleverd. Iemand overtreed nu de regels zoals ze al heel lang gelden en wat mij betreft krijgt diegene dus een rode kaart en daarmee is het, wat mij betreft, klaar.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #87 deel 2 Verwijderd | 470 | 15-08-2011 14:29 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #83 deel 2 Verwijderd | 500 | 01-03-2011 22:43 |