Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2002, 13:31
Northern Lights
Northern Lights is offline
k zat dus net te poepen, en in t begin deed het nogal pijn toen er wat uitkwam zegmaar alsof de boel teveel werd uitgerekt.
Toen k klaar was zag ik ineens dat er flink wat bloed bij was vrijgekomen
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 13:37
Quiana
Quiana is offline
Veel bloed?
Als ik jou was zou ik naar de dokter gaan..
Misschien is het gewoon een wondje oid,
maar voor hetzelfde geld is het ernstig..
Oud 13-12-2002, 13:42
Leintje
Leintje is offline
Ik zou meteen ff langs de dokter gaan. Het kan zijn dat je aambeien hebt ofso, maar het kan ook erger... Een darmziekte bijvoorbeeld... just like me...
Oud 13-12-2002, 13:56
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Northern Lights schreef:
k zat dus net te poepen, en in t begin deed het nogal pijn toen er wat uitkwam zegmaar alsof de boel teveel werd uitgerekt.
Toen k klaar was zag ik ineens dat er flink wat bloed bij was vrijgekomen
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen
Het is mogelijk dat je constipatie (verstopping) hebt waardoor je ontlasting harder is dan normaal. Als gevolg daarvan kunnen er scheurtjes in de anus ontstaan die jeuk, pijn en tijdelijke bloedingen kunnen veroorzaken. Het lijkt me in ieder geval een goed idee om je huisarts te raadplegen.

Laatst gewijzigd op 13-12-2002 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:00
Northern Lights
Northern Lights is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Het is mogelijk dat je constipatie (verstopping) hebt waardoor je ontlasting harder is dan normaal. Als gevolg daarvan kunnen er scheurtjes in de anus ontstaan die jeuk, pijn en tijdelijke bloedingen kunnen veroorzaken. Het lijkt me in ieder geval een goed idee om je huisarts te raadplegen.
klinkt bekent. Zal een afspraak maken.
bedankt voor de reacties iig
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:16
mathfreak
mathfreak is offline
Zie voor informatie over verstopping en wat er tegen te doen is tevens mijn reply in http://forum.scholieren.com/showthre...ht=verstopping
Oud 16-12-2002, 19:56
G.T.C.
G.T.C. is offline
OMG !!!!

Ja, het zou inderdaad kunnen zijn, dat je een wondje hebt of zo.
Maar toen ik je berichtje las, moest ik meteen denken aan darm kanker.
Als je dat hebt, krijg je allemaal bloed bij je ontlasting.

Andere aandoeningen ken ik niet, waar je bloed bij je ontlasting krijgt, maar zoals die andere zeiden, zou het idd ook best een wondje kunnen zijn, of een darmontsteking. Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen.

iig moet je zo snel mogelijk naar de dokter, want dit is echt niet gezond!!!!!!
Oud 16-12-2002, 20:03
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef:
OMG !!!!

Ja, het zou inderdaad kunnen zijn, dat je een wondje hebt of zo.
Maar toen ik je berichtje las, moest ik meteen denken aan darm kanker.
Als je dat hebt, krijg je allemaal bloed bij je ontlasting.

Andere aandoeningen ken ik niet, waar je bloed bij je ontlasting krijgt, maar zoals die andere zeiden, zou het idd ook best een wondje kunnen zijn, of een darmontsteking. Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen.

iig moet je zo snel mogelijk naar de dokter, want dit is echt niet gezond!!!!!!
Ehm....zoals je hierboven kunt lezen, zijn er dus wél andere verklaringen voor...
Wanneer het dus echt pijn doet is dat van die scheurtjes vrij logisch...
Wanneer het niet pijn doet en je hebt er totaal geen moeite mee zeg maar, maar je bloedt tóch, ja dan kan er wel iets anders zijn.
Dat hoeft dan nog niet meteen darmkanker te zijn kan ook iets onschuldigs zijn.

Maar zo snel mogelijk naar de dokter lijkt mij voor een klein wondje niet onwijs nodig ofzo...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 20:14
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

Ik zou het zelf eerst even aankijken. Als het gewoon een wondje is, gaat dat vanzelf wel over. Als het na een weekje niet over is, zou ik pas naar de dokter gaan.. MAar ja ik ben ook niet zo'n dokter mens
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 22:07
Verwijderd
Heb ik ook last van.
Moet je meer vezels eten (bruin brood, fruit etc.) en water erbij drinken daar word je ontlasting zachter van en scheurt het niet zo uit zeg maar. Het zal denk ik nog wel een tijdje pijn blijven doen omdat het nu dus gescheurd is, en elke keer als je weer naar de wc moet dan kunnen die wondjes weer open gaan. Oppassen dus, niet te veel persen dan scheurt het sneller. Anders effe aambeien creme kopen, schijnen de wondjes sneller van te genezen (ik ben weer te chicken om die te gaan kopen..dus ik heb al maanden pijn..)
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 20:03
Fleur
Fleur is offline
Ik had een tijd geleden ook altijd bloed bij de ontlasting en het gevoel alsof er glasscherven in mn poep zaten ofzo... Bleek dat het een darmvliesontsteking was, opzicht niets ernstigs, maar wel erg pijnlijk. Ik kreeg daar toen drankjes voor die laxerend werkte en een zalfje...

Alleen nu heb ik het weer Althans meestal geen bloed, maar wel t gevoel alsof je scherven uitpoept

Ik wil niet naar de dokter, echt heel erg stom, maar ik ben bang dat t toch wat ergs is ofzo..

*neemt zich al maanden voor om naar de doc te gaan*

Dus jouw dat adviseren is een beetje vreemd misschien...

Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 20:38
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef:
Ik had een tijd geleden ook altijd bloed bij de ontlasting en het gevoel alsof er glasscherven in mn poep zaten ofzo... Bleek dat het een darmvliesontsteking was, opzicht niets ernstigs, maar wel erg pijnlijk. Ik kreeg daar toen drankjes voor die laxerend werkte en een zalfje...

Alleen nu heb ik het weer Althans meestal geen bloed, maar wel t gevoel alsof je scherven uitpoept

Ik wil niet naar de dokter, echt heel erg stom, maar ik ben bang dat t toch wat ergs is ofzo..

*neemt zich al maanden voor om naar de doc te gaan*

Dus jouw dat adviseren is een beetje vreemd misschien...

Succes iig!
Als je bang dat toch wat ergs is lijkt het me het beste om toch maar eens langs je huisarts te gaan, vooral omdat het iets is wat je je al een tijd hebt voorgenomen. Hoe langer je het uitstelt, hoe langer je in onzekerheid blijft of het wel of niet ernstig is. Als het niet ernstig is hoef je je in ieder geval geen zorgen meer daarover te maken.
Oud 25-12-2002, 22:13
Gatara
Gatara is offline
Is je poep te hard misschien?
Eet je de pitten op van mandarijnen/druiven e.d.?

Is je poep heel erg donker gekleurd?

Probeer eens veel fruit en vezels, yoghurt en kwark te eten. Als dat niet helpt dan zou ik wel naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten