Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 15:50
Masked Mage
Masked Mage is offline
ik blijf wie ik ben
en dat is nog altijd vaag. iig wel weet ik dat ik altijd een fantasy achtige stijl zal hebben.
Oud 09-12-2002, 17:34
Vice
Vice is offline
Citaat:
rodina schreef:

Op hogere scholen, en zeker op de werkvloer wordt er verwacht dat je er representatief uitziet, klaar.
Proest. Op scholen ben je om te leren, niet om er netjes uit te zien. Ik ben blij dat zo op mbo's minder moeilijk over doen.

Citaat:
cHa0s schreef:
hehe, ja.. dat zei ik een paar posts terug ook wel
Niemand reageerde erop, dus zei ik nog maar een keer.
Oud 09-12-2002, 18:40
Masked Mage
Masked Mage is offline
Citaat:
rodina schreef:
Op hogere scholen, en zeker op de werkvloer wordt er verwacht dat je er representatief uitziet, klaar.
Ik ben representatief!
en toch zonder geforceerde kleding.
Oud 10-12-2002, 09:44
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
substantial schreef:
tis ook niet dat je de s'ochtends wakker word en denkt
heej, vandaag heb ik een andere levensstijl!
helaasch is dit bij bepaalde mensen wel het geval alleen hebben we het dan over lifestyle als kledingstijl
Oud 10-12-2002, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Masked Mage schreef:
ik blijf wie ik ben
en dat is nog altijd vaag. iig wel weet ik dat ik altijd een fantasy achtige stijl zal hebben.
En dus ook nooit een goede baan.

Let's face it, als je op een sollicitatiegesprek voor een 'normale' baan aankomt met gothic-makeup of in wijde broeken met een gangsta-ketting om je nek, kun je meteen pas op de plaats maken. Dan krijg je niet eens het woord. Het is simpel, als je serieus genomen wilt worden moet je je gewoon netjes kleden.

Toegegeven, voor sommige baantjes en op sommige scholen maakt het inderdaad niet uit of je erbijloopt als zwerver of heks. Maar we hebben het hier even over serieuze, representatieve banen. Ik zie het al voor me: artsen en advocaten in onhandige, wijde slobberkleren aan de operatietafel of in de rechtszaal, en noem maar op. Je kunt het oppressie van het individu noemen, maar de maatschappij hangt nu éénmaal aan elkaar van het inleveren van persoonlijke vrijheden.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:00
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef:

Let's face it, als je op een sollicitatiegesprek voor een 'normale' baan aankomt met gothic-makeup of in wijde broeken met een gangsta-ketting om je nek, kun je meteen pas op de plaats maken. Dan krijg je niet eens het woord. Het is simpel, als je serieus genomen wilt worden moet je je gewoon netjes kleden.

Toegegeven, voor sommige baantjes en op sommige scholen maakt het inderdaad niet uit of je erbijloopt als zwerver of heks. Maar we hebben het hier even over serieuze, representatieve banen. Ik zie het al voor me: artsen en advocaten in onhandige, wijde slobberkleren aan de operatietafel of in de rechtszaal, en noem maar op. Je kunt het oppressie van het individu noemen, maar de maatschappij hangt nu éénmaal aan elkaar van het inleveren van persoonlijke vrijheden.
sinds wanneer is een baan op een school geen serieuze baan? Klinkt wel gelijk heel denigrerend...
Al ben ik het met je eens dat je bij sommige banen in moet leveren op bepaalde punte, maarja, daar ies je dan ook voor
Oud 10-12-2002, 10:07
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
sinds wanneer is een baan op een school geen serieuze baan? Klinkt wel gelijk heel denigrerend...
Op school wordt ook van mensen verwacht dat ze zich correct kleden. Je zou raar opkijken als jouw economieleraar ineens met zwarte schmink voor de klas zou staan, of als de concièrge ineens met een wijde Fubu-broek en een bandana om door de school zou lopen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:13
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef:
Op school wordt ook van mensen verwacht dat ze zich correct kleden. Je zou raar opkijken als jouw economieleraar ineens met zwarte schmink voor de klas zou staan, of als de concièrge ineens met een wijde Fubu-broek en een bandana om door de school zou lopen.
Uhm, nee....eigenlijk niet....
Kheb leraren frans met leren broeken en bandshirts gehad.....en ik moet zeggen dat ik daar geen problemen mee heb...
En ik vind dat correct niet altijd hoeft te bestaan uit het "standaard" correctpakket (sorry, voor het woord, ben net m'n bed uit ) als iemand er verzorgd bijloopt neem ik die persoon serieus.Een docent krijgt respekt om zijn houding, niet om zijn kleding.
En ik had het idee dat de schoolleiding van mijn middelbare school ook redelijk op die manier zijn personeel selecteerde.
Oud 10-12-2002, 10:18
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
Uhm, nee....eigenlijk niet....
Kheb leraren frans met leren broeken en bandshirts gehad.....en ik moet zeggen dat ik daar geen problemen mee heb...
En ik vind dat correct niet altijd hoeft te bestaan uit het "standaard" correctpakket (sorry, voor het woord, ben net m'n bed uit ) als iemand er verzorgd bijloopt neem ik die persoon serieus.Een docent krijgt respekt om zijn houding, niet om zijn kleding.
En ik had het idee dat de schoolleiding van mijn middelbare school ook redelijk op die manier zijn personeel selecteerde.
Dat kan natuurlijk. Ik zal ook niet ontkennen dat ík mensen behalve op hun uiterlijk ook wel op hun innerlijk beoordeel, en met mij een significante groep. Maar die zijn wél in de minderheid.

Je weet zelf ook dat een heel groot gedeelte van de Nederlandse bevolking gewoon een pak wil zien als ze in een elektronicazaak komen en de verkoper spreekt ze aan, om maar even een klein voorbeeld te geven. De hoofdreden dat kleding zo belangrijk is in een functie, is dat kleding je persoonlijkheid voor een gedeelte weergeeft. Ik vind het gewoon een slechte zaak dat personen in bepaalde functies hun meningen ventileren dmv hun kleding, dat kan gewoon niet. In bepaalde verhoudingen - denk aan docenten, verkopers, artsen, advocaten, economen etc - is gewoon zakelijkheid en afstandelijkheid vereist. Ik heb geen behoefte aan de persoonlijke opvattingen van mijn behandelend huisarts, ik wil gewoon dat die man er correct en neutraal uitziet. Zelfde geldt voor de advocaat die mijn zaak in behandeling neemt, de politieagent die mijn aangifte noteert en de docent die mij een tentamen afneemt.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:23
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat kan natuurlijk. Ik zal ook niet ontkennen dat ík mensen behalve op hun uiterlijk ook wel op hun innerlijk beoordeel, en met mij een significante groep. Maar die zijn wél in de minderheid.

Je weet zelf ook dat een heel groot gedeelte van de Nederlandse bevolking gewoon een pak wil zien als ze in een elektronicazaak komen en de verkoper spreekt ze aan, om maar even een klein voorbeeld te geven. De hoofdreden dat kleding zo belangrijk is in een functie, is dat kleding je persoonlijkheid voor een gedeelte weergeeft. Ik vind het gewoon een slechte zaak dat personen in bepaalde functies hun meningen ventileren dmv hun kleding, dat kan gewoon niet. In bepaalde verhoudingen - denk aan docenten, verkopers, artsen, advocaten, economen etc - is gewoon zakelijkheid en afstandelijkheid vereist. Ik heb geen behoefte aan de persoonlijke opvattingen van mijn behandelend huisarts, ik wil gewoon dat die man er correct en neutraal uitziet. Zelfde geldt voor de advocaat die mijn zaak in behandeling neemt, de politieagent die mijn aangifte noteert en de docent die mij een tentamen afneemt.
tsja, dan verschillen wij hierop van mening
Al ben ik met je eens dat inzake rechtspraak e.d. neutraliteit gewaarborgd moet zijn inderdaad, en daar geen ruimte is voor persoonlijke opvattingen, ook niet via kleding nee.
Oud 10-12-2002, 10:25
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
tsja, dan verschillen wij hierop van mening
Al ben ik met je eens dat inzake rechtspraak e.d. neutraliteit gewaarborgd moet zijn inderdaad, en daar geen ruimte is voor persoonlijke opvattingen, ook niet via kleding nee.
Nou, zo heel erg fundamenteel is dat meningsverschil eigenlijk niet eens. Je erkent wel dat in bepaalde gevallen een zekere neutraliteit en onafhankelijkheid gewaarborgt moet blijven. Dat vind ik ook, en dat is precies waar ik op doel. Het feit dat jij het bv. bij leraren e.d. wel vind kunnen en ik wat minder, is eigenlijk maar een gradatieverschil. In de kern zijn we het eens.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:33
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nou, zo heel erg fundamenteel is dat meningsverschil eigenlijk niet eens. Je erkent wel dat in bepaalde gevallen een zekere neutraliteit en onafhankelijkheid gewaarborgt moet blijven. Dat vind ik ook, en dat is precies waar ik op doel. Het feit dat jij het bv. bij leraren e.d. wel vind kunnen en ik wat minder, is eigenlijk maar een gradatieverschil. In de kern zijn we het eens.
hehe, het lijkt wel een compromis bij het onderdeel debateren van het school-examen nederland Alleen is deze net weer wat minder geforceerd
Oud 10-12-2002, 11:42
Lord of Mystique
Lord of Mystique is offline
Citaat:
nare man schreef:

hmm dat is niet echt zo. Masked Mage heeft een goede baan kan ik u meedelen (op kantoor nog wel)

Citaat:

Toen ik op solicitetiegesprek moest voor stage kreeg ik te horen dat ik als mezelf moest komen. dus ik heb gewoon wat Gothic kleren aangetrokken. wel zonder make-up. en mijn grote donkere zonnebril op mijn kop.
binnen 5 minuten was ik binnen!

enne, over dat netjes kleden; wie zegt dat alleen die gore colberts netjes zijn? (je kan die krengen niet eens fatsoenlijk wassen!) die strakke stropdassen worden na 2 dagen om je nek al zo vet als spek maar toch zie je die gasten er keer op keer weer mee lopen (sommigen dragen die dingen 1 week aan een stuk door zonder te wassen) dat is echt netjes

Citaat:

Artsen moeten nu eenmaal kleding aan hygienisch is. zonder dat daar bacterien en ander gezooi in gaat zitten. die pakken moeten vreselijk veel gewassen worden en slijten ook gruwelijk snel.
Voor advocaten zie ik het punt niet. ik geloof dus echt niet dat een advocaat in de rechtzaal minder serieus word genomen als ie een keer zonder stropdas of stoffig colbert de rechtzaal in komt lopen.

je had het over neutrale kledij. maar toch vind ik dat colberts en stropdassen daar niet toe behoren. stropdassen en colberts horen bij geforceerde banen. waar idereen zo kortzichtig is dat ze er allemaal wel hetzelfde uit moeten zien anders houden de discussies nooit op. (b.v. 2e kamer)

mijn standpunt blijft gelden: echte Gothic kleding is en blijft nette kleding.
Oud 10-12-2002, 11:46
Pharmacon
Pharmacon is offline
Wat nare (geloof ik) bedoeld met betrekking tot onder andere rechts[praak is dat in zulke beroepen geen plaats is voor een eigen mening (dit klinkt wel heel crue) maar dat daar neutraliteit gewaarborgd moet wordne..en dat wordt dan ook deels uitgedragen door de kleding..
Oud 10-12-2002, 11:47
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Lord of Mystique schreef:
hmm dat is niet echt zo. Masked Mage heeft een goede baan kan ik u meedelen (op kantoor nog wel)

Toen ik op solicitetiegesprek moest voor stage kreeg ik te horen dat ik als mezelf moest komen. dus ik heb gewoon wat Gothic kleren aangetrokken. wel zonder make-up. en mijn grote donkere zonnebril op mijn kop.
binnen 5 minuten was ik binnen!

enne, over dat netjes kleden; wie zegt dat alleen die gore colberts netjes zijn? (je kan die krengen niet eens fatsoenlijk wassen!) die strakke stropdassen worden na 2 dagen om je nek al zo vet als spek maar toch zie je die gasten er keer op keer weer mee lopen (sommigen dragen die dingen 1 week aan een stuk door zonder te wassen) dat is echt netjes

Artsen moeten nu eenmaal kleding aan hygienisch is. zonder dat daar bacterien en ander gezooi in gaat zitten. die pakken moeten vreselijk veel gewassen worden en slijten ook gruwelijk snel.
Voor advocaten zie ik het punt niet. ik geloof dus echt niet dat een advocaat in de rechtzaal minder serieus word genomen als ie een keer zonder stropdas of stoffig colbert de rechtzaal in komt lopen.

je had het over neutrale kledij. maar toch vind ik dat colberts en stropdassen daar niet toe behoren. stropdassen en colberts horen bij geforceerde banen. waar idereen zo kortzichtig is dat ze er allemaal wel hetzelfde uit moeten zien anders houden de discussies nooit op. (b.v. 2e kamer)

mijn standpunt blijft gelden: echte Gothic kleding is en blijft nette kleding. [/B]
door te zeggen dat je gothic kleding draagt geef je eigenlijk al aan dat je 'andere' kleding draagt
Oud 10-12-2002, 11:52
Lord of Mystique
Citaat:
a new noise schreef:
door te zeggen dat je gothic kleding draagt geef je eigenlijk al aan dat je 'andere' kleding draagt
"andere" kleren??
Gothic kleren zijn gewoon netjes. meer nog dan vette stropdassen naar mijn mening.

en dat die dingen smerig zijn kan ik goed weten. mijn oom is ook zo'n geforceerde zakenman in Rotterdam. als je ziet hoe smerig zijn stropdassen soms zijn (al na een halve week op kantoor)
Nu noemt hij het gelukkig zijn "overal" en hij is blij dat als ie vrij is hij een keer geen colbert en das aan hoeft te doen.
hoe anders is mijn pa. die denkt dat ie zonder stropdas niet compleet is.
Oud 10-12-2002, 14:52
Vice
Vice is offline
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je snel van kledingstijl verandert als je een goede baan hebt. Je gaat wel netjes naar kantoor, maar zodra je thuis bent kan je gewoon je 'dagelijkse' kleding weer dragen. Er zijn zat mensen (zoals m'n vader) die na hun werk zich gelijk omkleden en de rest van de dag in een spijkerbroek lopen.
Oud 10-12-2002, 18:50
rodina
rodina is offline
Lord of mystique: Wat voor 'gothic' kleding draag je dan?

Als ik mn huisarts zou zien zitten in een of andere paars/zwarte soepjurk met compleet zwart opgemaakt hoofd, kom op zeg dat kan ik niet serieus nemen hoor..
Oud 10-12-2002, 18:59
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
Vice schreef:
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je snel van kledingstijl verandert als je een goede baan hebt. Je gaat wel netjes naar kantoor, maar zodra je thuis bent kan je gewoon je 'dagelijkse' kleding weer dragen. Er zijn zat mensen (zoals m'n vader) die na hun werk zich gelijk omkleden en de rest van de dag in een spijkerbroek lopen.
inderdaad. ik heb er geen problemen mee om "in uniform" naar mijn werk te gaan. ik zou er geen problemen mee hebben om mij representatief te kleden in "het echte leven" er is meer dan alleen maar je werk. je hebt daarnaast nog meer. het betekent niet dat je je persoonlijkheid voor een groot gedeelte hoeft in te leveren. je blijft jezelf. je werk zal sowieso niet constant precies zijn wat je wil doen. het is gewoon je werk en niet je hele wezen.
bovendien, kun je overal wel iets leuks in vinden. denk ik.
Oud 10-12-2002, 19:50
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
rodina schreef:
Als ik mn huisarts zou zien zitten in een of andere paars/zwarte soepjurk met compleet zwart opgemaakt hoofd, kom op zeg dat kan ik niet serieus nemen hoor..
'the witchdoctah'
Oud 10-12-2002, 20:11
Verwijderd
Citaat:
"andere" kleren??
Gothic kleren zijn gewoon netjes. meer nog dan vette stropdassen naar mijn mening.

en dat die dingen smerig zijn kan ik goed weten. mijn oom is ook zo'n geforceerde zakenman in Rotterdam. als je ziet hoe smerig zijn stropdassen soms zijn (al na een halve week op kantoor)
Nu noemt hij het gelukkig zijn "overal" en hij is blij dat als ie vrij is hij een keer geen colbert en das aan hoeft te doen.
hoe anders is mijn pa. die denkt dat ie zonder stropdas niet compleet is.
Een halve week? Een das is net als ondergoed, het lijkt mij dat je elke dag een andere omdoet, ik weet niet wat voor 'zakenman' jouw oom dan is

En verder: als je denkt dat gothic-kleren netter zijn dan dassen, heb je écht een steekje los. Maar dat heb je imo sowieso, als je op je 25e nog aan die kinderzooi doet.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 09:37
Lord of Mystique
Citaat:
nare man schreef:
als je denkt dat gothic-kleren netter zijn dan dassen, heb je écht een steekje los.
Gothic kleren ZIJN netter dan die colberts en stropdassen.

tenslotte droeg b.v. Lodewijk IV meer gothic stijl kleding dan wat anders. en die gast was koning.
de materialen van Gothic kleding zijn ook veel betere soort en kwaliteit (als je het dan hebt over echte gothic kleren) die colberts zijn tenslotte maar van kunststof, dus betaal je niet voor de kwaliteit van de kleren maar voor de naam die je draagt (de ontwerper)

nog zo'n stom geval:
tijdje terug op het nieuws in de 2e kamer dat 1 van de sprekers de mond werd gesnoerd omdat ie zijn colbert had uitgedaan. hij mocht pas verder spreken als ie dat ding weer had aangetrokken.
alsof hij minder respect geniet zonder dat ding aan zeg, balachelijk!

Citaat:

Maar dat heb je imo sowieso, als je op je 25e nog aan die kinderzooi doet.
da's weer een persoonlijke aanval vriend.
maaruh als je beweerd dat Gothic alleen voor kinderen is mag je dat komen beweren in het bijzijn van de leden van het DGF. de oudste is daar geloof ik over de 40.
Oud 11-12-2002, 09:48
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
maaruh als je beweerd dat Gothic alleen voor kinderen is mag je dat komen beweren in het bijzijn van de leden van het DGF. de oudste is daar geloof ik over de 40.
wtf is dgf?
Oud 11-12-2002, 09:49
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
wtf is dgf?
De Geflipte Flippos?
Oud 11-12-2002, 10:15
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
De Geflipte Flippos?
die vink nie origineel genoeg hoor
Oud 11-12-2002, 15:01
rodina
rodina is offline
Citaat:
Gothic kleren ZIJN netter dan die colberts en stropdassen.

tenslotte droeg b.v. Lodewijk IV meer gothic stijl kleding dan wat anders. en die gast was koning.
de materialen van Gothic kleding zijn ook veel betere soort en kwaliteit (als je het dan hebt over echte gothic kleren) die colberts zijn tenslotte maar van kunststof, dus betaal je niet voor de kwaliteit van de kleren maar voor de naam die je draagt (de ontwerper)

nog zo'n stom geval:
tijdje terug op het nieuws in de 2e kamer dat 1 van de sprekers de mond werd gesnoerd omdat ie zijn colbert had uitgedaan. hij mocht pas verder spreken als ie dat ding weer had aangetrokken.
alsof hij minder respect geniet zonder dat ding aan zeg, balachelijk!

Alle lodewijk-figuurtjes droegen barokke kleding, barok en gothic is iets anders..

Kom nog even terug op mn vraag; wat draag jij dan als je zo echt gothic bent als je beweert?

Het spijt me zeer hoor maar het gaat over representativeit en naar mijn idee zie je er niet echt representatief uit als je in je gothic gewaad achter een bureau zit.
Als je kunstenaar bent, of iets in die sector doet oke, maar kom op zeg, misschien woon ik wel echt aan het einde van de wereld, maar ik heb hier nog nooit iemand van boven de 25 jr in een gothic gewaad zn baan zien uit oefenen.

En over de hygiene; ik maak uit je tekst op dat je denkt dat alle kantoorpikkies met een smerige stropdas omlopen, want een onzin, ik vind een das, ook al is anderhalve week niet in de was geweest er schoner/verzorgder uit zien dan een fluwelen gewaad wat in slierten over de grond druipt.. Maar ja dat zal wel weer hip verantwoord zijn
Oud 11-12-2002, 17:00
Vice
Vice is offline
Ik zie wel eens goths boven de 25. Maar dan zien ze er wel anders uit dan die gothicfiguren van 15
Oud 12-12-2002, 09:22
Lord of Mystique
Citaat:
rodina schreef:
Alle lodewijk-figuurtjes droegen barokke kleding, barok en gothic is iets anders..
ik had het over Gothic niet over Gotische kleding stijl. Gothic kleertjes kunnen zowat alle middeleeuse, vicoriaanse, barok, enz. tijden en stijl zijn.

Citaat:

Kom nog even terug op mn vraag; wat draag jij dan als je zo echt gothic bent als je beweert?
Fluwelen kleding a 30 euro per meter, handgemaakt in duitsland.

Citaat:

Het spijt me zeer hoor maar het gaat over representativeit en naar mijn idee zie je er niet echt representatief uit als je in je gothic gewaad achter een bureau zit.
Als je kunstenaar bent, of iets in die sector doet oke, maar kom op zeg, misschien woon ik wel echt aan het einde van de wereld, maar ik heb hier nog nooit iemand van boven de 25 jr in een gothic gewaad zn baan zien uit oefenen.

En over de hygiene; ik maak uit je tekst op dat je denkt dat alle kantoorpikkies met een smerige stropdas omlopen, want een onzin, ik vind een das, ook al is anderhalve week niet in de was geweest er schoner/verzorgder uit zien dan een fluwelen gewaad wat in slierten over de grond druipt.. Maar ja dat zal wel weer hip verantwoord zijn
nou, op mijn werk krijg ik zelfs complimenten over mijn kleding moet ik zeggen. het meerendeel vind het eens een andere kijk i.p.v. die dingen van de C&A die hun dragen (denk dat ze het daarvandaan hebben)
ik ben (nog) geen kunstenaar. ik werk hier op een administratiekantoor. en er werd zelfs door de directeur (die overigens ook de pest heeft aan stropdassen) gecomplimenteert dat ik mezelf bleef op mijn werk.

ook nog. die strakke kantoorpakken en stropdassen zorgen ervoor dat je veel sneller gaat transpireren dan alle iets wijdere (nee niet zo ala alto wijd) fluwelen kleding die ik draag.
verder bezit ik ook geen slierten aan mijn kleren, dat is meer iets voor de 15 jarige meisjes met de goedkopere stofjes jurken.

colberts blijven van kunststof, en ik blijf dat minder vinden dan fluweel.
Oud 12-12-2002, 12:15
Morphia
Morphia is offline
Citaat:

Fluwelen kleding a 30 euro per meter, handgemaakt in duitsland.

[...]

verder bezit ik ook geen slierten aan mijn kleren, dat is meer iets voor de 15 jarige meisjes met de goedkopere stofjes jurken.

...
Ik hoop niet dat je gelooft dat het echt hier om gaat. Gothic-God.
Oud 12-12-2002, 12:33
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
k denk dat ik altijd zo wel zal blijven.. ben sowieso niet extreem, dus dat zal t em wel schelen..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 13:22
Lord of Mystique
Citaat:
Morphia schreef:
...
Ik hoop niet dat je gelooft dat het echt hier om gaat. Gothic-God.
de Gothic-god is mijn broer.
Oud 12-12-2002, 13:31
AGH
AGH is offline
Citaat:
Vaag zeg, DGF...
Zelfs de oude garde nog volop actief binnen het front?
Of is de nieuwe lichting er al helemaal klaar voor?
Gothic Jongeren Kern, niet te verwarren met de GJK van Geldermalsen!
Gothic Casual Firm, niet te verwarren met de casuals van Groningen.
Fluwelen kleding van 30 euro de meter met het label van Stone Island erop, voor de echte casuals! Misschien een paar handgemaakte Lacoste schoentjes eronder en eventueel een petje.
The treatment, bushwackers, the railway, the famous DGF.

Ik vertrouw het niks meer!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 14:38
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
AGH schreef:
Vaag zeg, DGF...
Zelfs de oude garde nog volop actief binnen het front?
Of is de nieuwe lichting er al helemaal klaar voor?
Gothic Jongeren Kern, niet te verwarren met de GJK van Geldermalsen!
Gothic Casual Firm, niet te verwarren met de casuals van Groningen.
Fluwelen kleding van 30 euro de meter met het label van Stone Island erop, voor de echte casuals! Misschien een paar handgemaakte Lacoste schoentjes eronder en eventueel een petje.
The treatment, bushwackers, the railway, the famous DGF.

Ik vertrouw het niks meer!
ja, maar wat betekend DGF nou dan???

(de 2e keer *zucht*)
Oud 12-12-2002, 19:04
rodina
rodina is offline
Citaat:

kijk hier is het verschil, jij vindt het ene mooi, ik het andere, ik vind het ene representatief en het andere totaal niet
Oud 12-12-2002, 19:13
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Dutch Gothic Forum
dankjewel
Oud 13-12-2002, 08:58
Lord of Mystique
Citaat:
rodina schreef:
kijk hier is het verschil, jij vindt het ene mooi, ik het andere, ik vind het ene representatief en het andere totaal niet
ieder zijn mening natuurlijk
maarja, iemand in dit topic begon Gothic kleding kinderachtig te noemen, en de dragers ervan gek. dus moet ik me verdedigen.
Oud 13-12-2002, 09:45
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
de Gothic-god is mijn broer.
Het was ook ironisch. Ik probeerde te insinueren dat ik het niet eens ben met de manier waarop je je een stijl toeëigent, die juist individualistisch zou moeten zijn. En dus niet volgens regeltjes. En zeker niet jouw regeltjes.

Maar excuus. Ik moet eens leren mijn rotgevoel niet op anderen uit te leven.
Oud 13-12-2002, 10:54
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
nare man schreef:
, of als de concièrge ineens met een wijde Fubu-broek en een bandana om door de school zou lopen.
onze ex-concierge liep anders wel met gangsta kettingen

ik vind trouwens het feit dat advocaten allemaal in overhemden, stropdassen etc. lopen helemaal niet geforceerd, dat is gewoon deel van onze cultuur dat ze er zo bij lopen. ik heb er verder alleen niks mee.
Oud 13-12-2002, 15:18
AGH
AGH is offline
Citaat:
ieder zijn mening natuurlijk
maarja, iemand in dit topic begon Gothic kleding kinderachtig te noemen, en de dragers ervan gek. dus moet ik me verdedigen.
Als je het Dutch Gothic Front (klinkt toch stoerder dan Forum) maar thuis laat, want ik ben bang voor hooligans.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 15:20
coecie
coecie is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
Al ben ik het met je eens dat je bij sommige banen in moet leveren op bepaalde punte, maarja, daar ies je dan ook voor
maar je begreep hem ook verkeerd
nare man bedoelde immers: voor sommige banen èn op sommige scholen. hij had het niet over banen oop scholen
Oud 13-12-2002, 15:30
coecie
coecie is offline
Citaat:

hoer kom je d'r bij dat colberts altijd van kunststof zijn??? je hebt het steeds maar over c en a en kunststof, maar de colberts die ìk zie, zijn meestal van wol en katoen en kamgaren... doet niets onder voor fluweel vind ik... eigenlijk vind ik fluweel zelfs lelijk, maarja, daarop verschillen wij van mening
Reageren

Regels voor berichten